Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: dat lijkt me erg pijnlijk zo die tepels van je. Ik vond die kloven al erg pijnlijk.
    Met het zelf in slaap vallen: L. valt met zijn speen in slaap in bed. Hij schrikt soms wel wakker doordat de speen eruit is gevallen. Maar dan maakt hij van die steun/Kreun geluiden. Dan doen we meestal de speen geven en dan is het stil. We leggen L. al in bed bij de eerste gaap, wrijf in/naast ogen want als we hem bij ons houden gaat hij strijden.
    Ik heb wel een vast bed ritueel. Ik heb hem op de arm, zing een liedje, doe tijdens het liedje het licht uit (in de avond, overdag is het gewoon licht in de kamer), dikke knuffel en kus geven, dan in bed leggen, en dan zeg ik welterusten en ik kom straks nog even kijken, en dan vertrek ik uit zijn kamer. In de avond/nacht staat de deur op een kier, overdag staat de deur open als ik alleen ben. Overdag vindt L. het fijn om naar de wasmachine of naar mijn gestommel te luisteren om in slaap te vallen.

Hier: L. heeft door dat mama weer thuis is waardoor hij zijn speen steeds uit zijn mond haalt. Maar na 3 keer lopen vind ik het wel mooi geweest ;) mijn lijf zegt rusten dus dat doen we maar. Winkelen zonder baby is raar :D ik ben al zo gewend om met kinderwagen door de winkels te gaan.. Dat had ik niet verwacht :p maar was wel even fijn om met mijn moeder te kletsen.
    Verder heeft ml mij flink aangestoken met de verkoudheid. Heb nu last van hoesten en de keel begint pijnlijk te worden. Morgen maar stomen ;)
    Ik heb nog plakkaatverf gekocht vanavond.. Ik ga de voetjes van L. op canvas zetten om zo zijn groei vast te leggen :D
    En dan heeft een oma een leuk verjaardagscadeau ;) (is mn sm) ook nog lekker goedkoop haha

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hebben jullie kleintjes dat ook... Een voorkeur bij wie de poep luier wordt bezorgd? ;)
    Ik heb met ml afgesproken dat ik de (zeer) vroege ochtend/nacht voeding op me neem.. En nooit heeft ml een poep luier.. En ik wel :$ haha
    Ik ga maar weer verder met voeden.. L. vindt de tussenpozen te lang ;)

3. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    438
    469
    63
    Vrouw
    @zelf inslapen: Dit moeten ze inderdaad denk ik zelf leren maar hoe en wanneer verschilt ook heel erg per kindje.. Als ik Alyssa neerleg geef ik nog ff een aai over dr bolletje en evt speentje in en dan moet ik eigenlijk gelijk weg anders wordt ze weer te wakker haha.

@Geluidjes: Heeel herkenbaar hahaha. Wij zeggen altijd dat ze net een oude krakende deur is😆.

Hier een iets mindere nacht.. Madam vond t na dr fles van 1 uur niet zo nodig om te gaan slapen.. Tot half 4 heen en weer gelopen om dr speen weer in te doen en om kwart voor 6 kwam ze alweer voor dr fles. Ze ligt nu weer op bed, hopelijk gunt ze me nog een paar uurtjes slaap.

@minimama: Ik doe eigenlijk alle luiers en flesjes, ml maakt dan de flesjes klaar en ik geef ze. Hij is als de dood voor een poepluier haha maar ik probeer m wel nu wat vaker de luier te laten verschonen.

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier vannacht een best goede nacht gehad. Laatste fles om 0.00 toen 4.45 en nu wordt hij net wakker...

@herstel, zijn jullie darmen ook nog steeds niet wat het hoort te zijn? Heb veel last van een opgeblazen gevoel en moet echt veel scheetjes laten.. Soms kan ik ze niet eens inhouden. Echt gênant :(. Ook is mijn stoelgang nog niet wat het moet zijn. Heb af en toe dat ik nog steeds niet helemaal goed voel wanneer ik bezig ben zal ik maar zeggen... Heb maandag nacontrole dan zal ik het wel eens vragen, maar miss dst jullie dit ook hebben?

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Dat van m'n darmen herken ik niet, wellicht dat het te maken heeft hoe de bevalling is gegaan (hechtingen of niet, veel druk op de endeldarm of niet), ik zou het bij de nacontrole navragen!

Zelf heb ik alleen nog last van mn schaambeen. Als ik op m'n zij lig moet ik een kussen tussen mijn knieen anders kom ik erna niet overeind (of omgedraaid) van de pijn. Herkenbaar voor anderen?

Speentjes: wij hebben hier ook een weigeraar, verschillende merken en maten geprobeerd maar het haalt niks uit...

Gisteravond was ze weer lekker aan het clusteren van 4 uur tot half 10. Tussendoor nog in bad gedaan en daarna (rond half 9) verder gevoed in bed. Samen lekker in slaap gevallen en rond half 12 werd ik even wakker en heb haar in haar eigen bedje gelegd. Wonder boven wonder kwam ze pas om kwart voor 3 (!) en daarna om 7 uur. Nu slaapt ze weer lekker, hoewel ze wel weer begint te pruttelen :)

6. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vannacht weer een goede nacht gehad! Emma had haar laatste voeding om 00.00 uur en moest haar om half 7 wakker maken.

Die geluidjes herken ik wel. Emma lijkt soms ook op een krakende deur hahaha.

@loveingmyboy ik weet niet hoe lang geleden jij bent bevallen, maar dat gevoel met je darmen herken ik heel goed! Ik heb er zelf ook last van. Snel winderig en als ik denk ik naar de wc moet dan lukt het niet zo goed of heel weinig. Best frustrerend!

Weten jullie misschien hoe lang het duurt voordat hechtingen oplossen? Ze hebben bij mij wel wat hechtingen verwijderd, maar ze hebben er 2 laten zitten. 1 was erg strak gezet waardoor het verwijderen erg pijnlijk was en ze die hebben laten zitten. De andere hechting zit binnenwaarts en daar hebben ze ook niets aan gedaan. Ik voelde dat ze er nog in zitten. Het plekje waar de strakke hechting zit is ook wat gevoelig, alleen wellicht is dat de huid die nog aan het genezen is?

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier een goede nacht gehad, alleen wel bij mij in bed :D

Om 23u naar bed gegaan en BV gegeven. Om 3u kwam hij weer en na 1 borst viel hij terug in slaap. Om 7u kwam hij voor de tweede en nu net om 9u werd hij weer wakker. Nog niet hongerig, dus ik heb hem even aan mijn schoonmoeder gegeven, zodat ik zelf kan ontbijten en de was kan doen.

Dat 'wakker in bed leggen' heb ik hier nog niet onder de knie... Hij is namelijk na een voeding al helemaal knock-out of hij is wakker en blijft wakker. Als hij na de voeding nog niet z'n ogen dicht heeft, dan gaat dat ook niet meer gebeuren :(;)

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    ha, de steun, kreun en krakende deurgeluidjes maakt Benjamin ook. :cool:;);) Normaal dus.

Hier nacht begin 22:45 en toen 2:15 en daarna 5:30 en toen na een uur al weer wakker en wakker gebleven. Hij werd zelf wakker om 5:30,maar te moe/ slaperig om genoeg te drinken. Daarna een beetje drama dus.

Stoelgang, bij mij ook nog niet zo als het wezen moeten. Stuitje en omgeving voelen bij de stoelgang nog best beurs en persen/ drukken gaat nog moeizaam.

Even Benjamin weer troosten, want weer tijd voor bedje, maar hij huilt boos/ zielig.

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat jullie kleintjes ook Zo n herrie maken haha. Dan is dat normaal. Hier ook een goede nacht. Om 9 uur fles en toen zijn we alledrie gaan slapen. Om 2.00 en 6.00 kwam meneer toen weer. Mijn man merkt er echt niks van s nachts. Soms word hij wel wakker maar dan vraagt hij s ochtends hoe ging het vannacht want dan weet hij er niks meer van haha.

Ontlasting: ik denk dat ik met de eerste keer ontlasting na de keizersnee een inwendige aambei heb gekweekt. Doet nu elke x zo zeer en is ook elke x bloedbad. Slik nu paar dagen curanol in de hoop dat dat werkt.

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Set, wat naar die aambeien! Pijnlijk!! Klinkt niet goed!
    Keizersnede lijkt mij ook behoorlijk heftig! Herstel duurt dan toch veel langer en het niet mogen tillen enzovoorts.

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @stoelgang: daar heb ik alleen tijdens de bevalling last van gehad voor de persweeën begonnen.. Oh zo gênant maar men zei dat t normaal is dat je lijf dan er alles uit gooit. Na de bevalling is het wel zo dat als ik drang heb, ik ook meteen moet gaan maar verder werkt t prima, hadden de kraamhulp en vk niet verwacht. Ik had al binnen 24 uur na de bevalling een normale stoelgang.

@hechtingen: ik heb daar tot 2 weken geleden last van gehad. Daarna is het een stuk dragelijker geworden. Bij mij is de binnenste lip gehecht maar een grote scheur had ik niet. Het was net groot genoeg om te hechten. En toen ze bezig waren hebben ze me op 1 plekje cosmetisch gehecht zodat het er strak en mooi uit zien. De knopjes hebben ze 11 dagen na de bevalling verwijderd, ik kon t wel al op dag 8 doen maar toen had ik zoiets van laat zitten, t zal wel mee vallen dat herstel ;)
    Wat ik wel merk is dat je down under wel heel veel spieren hebt zitten, ook in de buurt van mijn hechtingen. En daar zit nog veel verzuring in de spieren. Loop ik te enthousiast, dan word ik soms even duizelig omdat al dat bloed ineens weer overal kan stromen en de bloeddruk daar onder lijdt.

Hier: steeds erger verkouden aan het worden :( en L. heeft dat in de gaten dus maakt t me er niet makkelijker op haha. Uur geleden was hij Stampij aan het bouwen.. Had ik t verkeerd begrepen :p de luier was weer nat (2e in 45 minuten :$ ) dus ik was het bed aan het verschonen omdat hij in zijn eigen spuug lag en hij bleef maar krakelen totdat ik aan de luier kwam. Luier verschoond en lekker het kersenpit kussen bij hem verwarmd gelegd.. 3 minuten later was hij van de wereld :$ haha

12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.794
    7.382
    113
    Dat herrie maken is hier ook inderdaad, zeker nu hij verkouden is, hij krijgt soms amper lucht, zo sneu. Had een ui bij zijn bedje liggen, maar stonk zo vreselijk, dus weer weggehaald, maar het hielp wel, dus die leg ik er vanavond mooi weer neer :)

Hechtingen, na de kraamweek geen last meer van gehad, maar ik had maar 1 uitwendige hechting, en 2 inwendige. Ik denk dat die allang verdwenen zijn. Heb het nooit meer bekeken eigenlijk, het is toch al niet mooi meer daar, door de knip bij de eerste ;)

In zijn eigen bedje slapen overdag is hier ook niks. Soms ligt hij best een poosje stil rond te kijken, maar hij slaapt gewoon amper overdag, ook niet op mijn arm of in de box ofzo. Wel ben ik er achter gekomen dat hij het snel warm heeft. Gister huilde hij meteen in zijn bedje, dus toen ik hem verschoonde heb ik hem maar weer eens getemperatuurd, 37.3. Na zijn badje nog eens gedaan, weer 37.3 Hij is dus gewoon lekker warmbloedig, en heeft een dubbelgevouwen ledikantdekentje niet nodig. Nu is het op onze kamer ook redelijk warm, dus ligt hij sinds gisteravond alleen onder een lakentje, en toen sliep hij zo :D
    Dus ik was weer lekker positief dat hij vandaag ook vast zo in slaap zou vallen in zijn bedje, maar nee, na een kwartiertje rondkijken begon hij toch te jengelen, en nu ligt hij te lachen naar zijn muziekmobiel in de box, smelt :)

13. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Hechtingen: hier een totaal ruptuur die beter en sneller genezen is dan de knip (en naar binnen inscheuren aan twee kanten) van de vorige keer. Moest voor de ontlasting van de gyn wel lactulose drinken twee keer per dag tot 6 weken na de bevalling, daar wordt het wat dunner van en dan hoef je niet te persen (wel zo fijn met hechtingen in die spier;))

Slapen: hier ligt het ritme een klein beetje verkeerd, hij slaapt van ongeveer 20:00 tot 00:30 en dan kan ik m vaak ook weer slapend wegleggen. Daarna komt hij weer om 05:30 maar wil daarna niet meer slapen en is echt klaarwakker.

14. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    #494 Tiarah, 27 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
    Vraagje voor de dames die fv geven..
    Hoe vaak en hoe veel per keer krijgt jullie kleintje per dag?
    T is 1maand en 4 dagen en ik denk ongeveer 4,5 kilo. Toen hij 3 weken was ben ik volledig overgegaan op fv, maar hij heeft nog geen ritme in zijn voedingen, hij was natuurlijk de 'bv on demand' gewend. Dus ik probeer het met de fv ook op verzoek te doen. Zo zou hij met zijn gewicht 5x 150+5 mogen, maar zijn we begonnen met 8x 90+3 en zitten we nu op 6x 120+4. Maar wat ik heel moeilijk vind is om de tijd tussen zijn voedingen te 'rekken', dat is eigenlijk niet te doen. Hij wil eten zodra hij wakker wordt, het maakt niet uit of daar 4 uur tussen zit of 1 uur, zodra zijn mooie ogen opengaan gaat zijn mond ook open (en hij gaat meteen op standje LOEIHARD) en moet er een fles in. Heeft iemand tips hoe ik de associatie 'wakker worden = eten' kan doen verminderen? Want het lijkt me niet dat het 1 uur na een flesje nog honger is, maar meer gewenning oid. Hij drinkt zijn flessen nu trouwens schoon op, hij laat maar heel weinig iets staan. Dus ik heb het gevoel dat ze opgehoogd moeten worden naar die 150+5, maar ben bang dat hij dan nog steeds zijn minimaal 6 flessen per dag wil en dan over de max per dag heen gaat wat ook niet de bedoeling is...

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tiarah, mijn mannetje drinkt flesvoeding om de 3 uur tot maximaal om de 4 uur, maar meestal meldt hij zichzelf tot maximaal 3,5 uur later.
    Ik kreeg het advies van het consultatiebureau om er overdag maximaal 3,5 uur er tussen te laten en niet minder dan 3 uur er tussen te laten.
    's Nachts mag er meer tussen te zitten en hoef ik hem niet wakker te maken, maar hij is een mannetje van de klok, dus s nachts 3-3,5 uur tussen de voeding. De nachtvoeding drinkt hij meestal net iets te weinig, en wordt daardoor sneller wakker.
    Ik vond het ook lastig om mijn weg erin te vinden. Ook lastig om te bepalen hoeveel hij nodig heeft, maandag woog hij 3800 kg maar nu vast al meer, maar hoeveel meer dat weet ik natuurlijk niet.
    Mijn mannetje drinkt 7 voedingen per dag.
    Rekken is lastig, dat probeer s nachts soms als hij iets eerder dan 3 uur later komt, dat werkt vaak weer averechts, omdat hij dan weer te lang wakker is en te moe is om goed te drinken.

Hechtingen, ik had twee flinke rijen hechtingen, zowel inwendig als uitwendig. Na een week gingen ze irriteren en bijna ontsteken en ik moest toen met kamille thee spoelen. Er had ook wat hechtingen losgelaten en ik had dus ook een open wond. Nu bijna drie weken later toch minder last van.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Tiarah. Emma drinkt momenteel 5 a 6 voedingen (meestal 5) en ze drinkt bijna altijd 120+4, soms 150+5. Ik maak altijd 120+4 klaar en als blijkt dat ze nog honger heeft maak ik 30 bij. Ze heeft zelf een aantal keren al 180+6 gedronken. Ik hou me niet echt aan een schema. We hebben dat wel gehad, maar de laatste paar dagen komt Emma 's nachts ook weer en dan zie ik 's morgens wel hoe laat ze komt. Ze krijgt bij die nachtvoeding nu ook 120+4, pas geleden 60+2 klaar gemaakt, maar daar nam ze echt geen genoegen mee.

Als ik naar haar gewicht kijkt mag ze 675 cc hebben. Soms zit ze rond de 750, maar ze heeft ook wel eens dagen dat ze amper 610 heeft gehad. Zolang ze genoeg plas- en poepluiers heeft en goed groeit, vind ik het wel goed. Emma laat echt wel merken wanneer ze genoeg heeft gehad, want dan houd ze haar lipjes stijf op elkaar.

Emma huilde net heel hard, dus ik maak de fles klaar (3,5 uur geleden)...valt ze in slaap :cool: Ze zal zo wel wakker worden, want overdag zit er nooit meer dan 4 uur tussen de voedingen.

17. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ik zit ook een beetje met de hoeveelheid voeding idd... Heb een flinke baby. Was afgelopen maandag bij 4 weken en 3 dagen al 5300 gram :O dus hij mag allang 150+5 , maar op het bureau zeiden ze dat ik nog die 6x 120+4 aan moet houden. Heb de reden eigenlijk niet gevraagd. Maar begin te merken dat hij de afgelopen dagen wat wisselend is met uren en willen eten. Weet dus ook niet goed wat ik moet doen.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Mijn advies is: luister naar je kleintje. Geef je 120+4, maar hij komt al weer naar 3 uur? Probeer het dan eens op te hogen en kijk of hij dat opdrinkt en of hij dan wel na 4 uur komt. Emma mag ook al op die 150+5 zitten, maar ze krijgt dat gewoon niet altijd op. Ik heb trouwens nog geen opmerkingen van het cb gehad. Ik heb het destijds ook zelf opgehoogd.

Hier weer wat problemen met de fles. De laatste tijd gebruikte ik weer de avent fles. Bij de prenatal zeiden ze dat je geen difrax speen op de dr brown fles mag doen. Toen heb ik een fase 2 speen daarvoor gekocht, maar het is net of ze er niks uit krijgt. Na 10 min nog maar 20 cc gedronken. Ik heb de difrax s speen er weer op gedaan en dat gaat Veel beter. Ze huilt nu ook niet na de fles en dat deed ze bij de avent fles wel (krampjes?)

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ons mannetje van bijna 6 kilo krijgt 7x 120/4. We hebben nog geen ritme qua tijden. Ik laat hem gewoon op verzoek komen(wel min 3 uur ertussen) en kom dan op 7x.
    Zou niet weten hoe je daar in ritme in moet gaan krijgen?

Tiarah: Misschien helpt hem om een speentje te geven als hij na 1 uur weer komt en je het gevoel heb dat hij wel genoeg voeding binnen heet.

Ben zo trots op mn kleine knulletje. Na de voeding van half 1 wakker weg gelegd. Heeft even een speentje in gehad maar spuugde hij weer uit. Is toen zelf in slaap gevallen.

Kunnen jullie ook zo verliefd zijn als je naar je kindje kijkt:D

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad moeilijk om al aan een vast ritme te krijgen. Ik werk in de kinderopvang en de kleintjes van 10 tot 13 weken drinken daar vaak ook nog om de 3 - 4 uur.

Wat betreft voeding, onze kleine Benjamin wordt vaak zo slaperig tijdens de fles, en drinkt daardoor soms gewoon niet genoeg. Je moet hem steeds wakker krijgen/ houden en bij de les houden. Dat vind ik het moeilijkste van voeden. Wanneer nou echt genoeg, en heeft hij echt nog wat nodig. Ik moet hem geregeld echt wakker houden/ maken tussen het voeden anders drinkt hij maar 60 cc (te weinig).

Slaapsignalen, wat ik ook nog moeilijk vind, is ontdekken dat hij moe is en het dus tijd is om naar bed te gaan. Tijdens en direct na het drinken erg slaperig. Soms moet hij gewoon even bijkomen van het drinken en is daar na gewoon even weer helemaal alert wakker en soms is hij gewoon echt moe en tijd voor het slapen.
    En als hij nog even wakker is en hij speelt in de box of in mijn armen, dan zijn de enige mogelijke signalen dat hij wat drukker wordt, maar die signalen kunnen ook betekenen dat hij gewoon bij is gekomen van het drinken en wil spelen. Lastig in te schatten vind ik dit.
    Huilen is een duidelijk teken,maar dan is hij soms al oververmoeid.

Inderdaad, als je naar je kleintje kijkt, smelt je gewoon weg en dan vergeet je de gebroken nachten. ;);):D Verliefd gewoon ja.

Set, leuke mooie foto van je knulletje trouwens!! Ziet er lekker gezond uit!

Even een vraagje, is het normaal dat je met bijna drie weken na de bevalling de roze wolk niet altijd even roze is? Bijvoorbeeld s nachts of in de vroege ochtend (na een gebroken nacht of als je kleine heel slecht drinkt of na een uurtje s nachts al wakker wordt en dan niet meer in slaap valt). Ik ben heel gelukkig met onze kleine Benjamin en echt verliefd, maar het is soms nog best zwaar.
    Het is genieten, maar het is niet altijd even veel genieten. Ik voel mij hier echt een beetje schuldig over.

Deel Deze Pagina