Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wat een grote voeten dan hahahaha. Nola haar voetje is 11 cm. Hoe groot is die dan van de jongens??

Van 2 naar 1 slaap gaan is echt per kind verschillend.
    Mijn oudste was helemaal klaar met slapen overdag met 2 jaar.
    Nola moet echt nog 2 slaapjes.
    Meestal merk je het aan als ze de ochtend slaap niet meer willen doen en gaan dan slapen na de boterham.

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Hilly, knap hoor, zo lang volgehouden de BV, ik heb zelf geen seconde spijt gehad van het stoppen, het was echt gewoon genoeg met 8 maanden. J heeft vandaag mijn moeder tot bloedens toe in haar vinger gebeten, toen kreeg ik alweer kippenvel, toen ik bedacht dat hij ook zo hard in mij beet, als ik hem voedde, brr, dan heb je het snel gehad ;)

Sokken, geen flauw idee in welke maat hij zit, hij draagt gekregen sokken. Maar dochter van 4,5 draagt maat 23-26, ik denk dat die nog véél te groot zijn. Al had dochter ook maat 16/17 toen ze ging lopen, zeer onhandig, want daar zijn amper schoentjes in te krijgen. Ik denk dat J op 19 a 20 ofzo zit.

slaapjes, hier al maanden op 1 slaapje overdag. Het verschuift nu wel een beetje, eerst altijd tussen 08.30 en 09.00 uur weer naar bed, nu steeds vaker pas om 11 of 12 uur. En als de oudsten maar een halve dag hebben probeer ik hem tot na het middageten op te houden, en dat gaat best goed. Dan wordt hij tussen 16.00 en 16.30 weer wakker, en gaat er 18.30 a 19.00 uur weer in.
    Ik heb sinds gister de Puckababy 4 seizoenen slaapzak te leen, en hij heeft geslapen vannacht ongelooflijk! Van 18.30 tot 22.30, toen wakker gemaakt voor een fles, en daarna om 02.00 zijn speen kwijt, en daarna moest ik hem om 07.45 uur wakker maken. Het ding werkt! :D
    Zelf ga ik op zoek naar de nog warmere Ergopouch, omdat het nu buiten nog niet echt koud is, en het als het echt gaat vriezen op zijn kamer ruim onder de 10 graden wordt. Maar hopelijk is dit de oplossing voor het slechte slapen, en krijgen we nu echt een doornroosje :D

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb sinds dit weekend de Ergopouch Sleepsuit (die waarbij je benen kunt ritsen) 3.5 TOG, maar hier nog geen verschil met doorslapen. Helaas ;)

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: 9 maanden bv is echt super hoor! En dat het fijner voelt om nu fv te geven, gewoon doen :)
    Flessen "vielen" hier weg omdat de behoefte veranderde. Daar bedoel ik mee, geen fles meer op de late avond leeg krijgen en ook in de nacht niet. En kleine beetjes geven viel niet bij ons beide in de smaak.. L bleef dan huilen van de honger. Maar het klopt nu wel dat L kleine beetjes overdag drinkt het is alleen geen melk ;) En wij doen dat zelf ook hè ;) ik kan geen liter water oid in 1 keer drinken haha zou wel maf zijn :p

@moedersvan2: opgemeten krijg ik de voetjes niet, maar L zit op maat 20/21. Ik heb sloffen voor hem van iwawa en die vallen (gelukkig) ruim waardoor hij er nog wel even mee vooruit kan.

@riean: fijn dat de warme slaapzak helpt! Of het nog gaat vriezen, daar lijkt het tot aan het nieuwe jaar niet meer op :p kerstdagen zou het 12-15 graden worden :$ echt maf.

Hier: nacht is weer wat moeizaam geweest. L werd huilend wakker maar na een dikke knuffel van papa was het weer goed.
    Straks komen de kerstsokken en een slabber aan... allemaal voorzien van een tekst.. op de kerstsokken uiteraard onze namen :p al heb ik bij die van ml en mij laten voorzien met papa en mama :p kunnen die nog in de boom worden gehangen.
    Vandaag ben ik home alone met L. Ml heeft een vergadering tot laat op de avond. L en ik gaan hutspot eten.. L krijgt dan alleen een andere versie, zonder uien en zout. Heb de aardappelen al geschild, zo nog even de wortels schoonmaken en dan koken en klaar is kees ;)

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Flesvoeding: hier vielen de flessen ook weg, omdat er geen behoefte aan was. En ook hier was het brullen als we kleine hoeveelheden gaven en dan niet 2 uur later, maar meteen na de fles, omdat ze dus nog niet voldaan was. Nu geven we 's morgens een bordje pap en tussen de middag bij de broodmaaltijd krijgt ze nog een fles van 120+4. Flesvoeding gaat gewoon heel anders dan borstvoeding. Ik hoop dat ik bij nummer 2 borstvoeding kan ervaren.

Gisteren met Emma naar de huisarts geweest, omdat ze heel hees was en erg huilerig, ik wilde een keelontsteking uitsluiten. Het was alleen jammer dat we in de wachtkamer best lang moesten wachten, waardoor Emma ongeduldig werd en mij tot 2x toe een kopstoot tegen mijn neus gaf. Eenmaal in de spreekkamer rolden de tranen over mijn wangen. Huisarts vroeg nog of dat enkel van de pijn was en ja...dat was van de pijn. Mijn neus doet nog steeds zeer. Maar goed...waarschijnlijk wel een iets geïrriteerd keeltje, maar geen ontsteking. Wederom een fikse verkoudheid.

Er vroeg iemand of mijn neefje nog meer flessen kreeg overdag en ik weet dat hij in ieder geval 's morgens een fles gewone melk krijgt en bij het brood volgens mij ook.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik denk oprecht dat niemand in de wereld die verder geestelijk gewoon in orde is het slechte voor heeft met zijn kindje, het is alleen zo subjectief wat goed is, een gedeelte van de ouders richten zich op het wetenschappelijk onderbouwde, een ander op hun gevoel, een ander op het CB en ga zo maar door, daarnaast is elk kind uniek, er zijn kinderen die nooit om eten vragen (hier eentje) en anderen die nooit verzadigd lijken te zijn etc.etc. Ik merk dat moeders altijd met elkaar bezig zijn en hun eigen opvoeding als nummer 1 zien (wat ook nummer 1 is voor het eigen kindje want niemand kent jouw kindje beter dan jij), ik merk in mijn kring ook veel dat anderen ''advies'' voor mij hebben, bijv. op tijd slapen is mijn cultuur bij de oudere garde echt een totaal vreemd iets, en al helemaaaaal als je er eerder weg voor gaat als je op visite bent bijv. of niet komt etc. Bij die oudere generatie is het leven zonder klok, zijn we gewend vanuit het platteland in mijn geval, eten doe je als het eten klaar is, slapen als je moe bent etc.etc. Met bv bijvoorbeeld word in mijn cultuur enorm aangemoedigd maar dan gaat het zo ver dat wanneer ik mijn kind voed en ze loslaat en huilt (deed ze eerste maanden wel vaak) dan kwam er zo een oud vrouwtje ongevraagd vertellen dat ik te weinig melk had en meer moest eten haha.

Ouderschap is gewoon de moeilijkste baan ter wereld, wat is goed wat is slecht iedereen ervaart dit anders en daarnaast is elk kind ook nog eens anders en daarnaast is elke cultuur ook nog eens anders. Daarnaast heb je dingen waarvan je weet dat je ze liever anders zou doen in je opvoeding maar dat stukje kwetsbaarheid geef je natuurlijk niet aan iedereen bloot en ga zo maar door. Ik ben dan ook onwijs trots op alle mama's hier die zo bezig zijn met het welzijn van hun kindje(s) !

Elsa gefeliciteerd 2 meiden wat leuk, ik droom ook van nog een meisje haha maar houd het voorlopig nog even bij dromen!

Mimimama, lekker hutspot krijg daar opeens trek in hihi kan je wat opsturen ?

Hilly, wat betreft de borstvoeding echt knap 9 maanden !! Proud of you! ik weet een beetje door wat voor stormen je heen bent gegaan afgelopen maanden, eerst de productie op gang zien te krijgen, dan goed aanhappen, dan twijfel of je moet voeden of niet bij elk huiltje vraag je je af of hij honger heeft, dan de nachten, het eventuele kolven etc.etc. je hebt een lang pad bewandeld en dit is een prachtig einde !! Nogmaals super trots op jou!

Borstvoeding, hier hebben we als doel nog 2 jaar, dit omdat dit islamitisch gezien het recht van het kind is en ik geloof dat hier een diepe wijsheid in zit van Hij die ons heeft gecreëerd. Daarnaast heb je over zoveel voedingswaren discussie of je het voor x aantal maanden mag geven of niet en je wilt toch dat je kindje een volwaardig dieet heeft waarin alle benodigdheden langs komen en met de bv heb ik hier wel rust bij want al haalt ze het niet uit de voeding haalt ze het bij mij.

Nu we het toch hebben over volwaardige voeding, ben ik heel benieuwd of er dingen zijn waar jullie rekening mee houden, ik lees namelijk vaak zout, ben heel benieuwd waar jullie wel moeite mee hebben om te geven en wat niet en wanneer je dat dan wilt aanbieden en of hier een bepaalde wijsheid achter zit, ik twijfel bij veel producten namelijk of ik het moet geven of niet.

Brood smeer ik bijv. niet met boter omdat hier melk in zit en ik het liefst wil dat ze alleen mijn melk krijgt en geen koeien melk tot oudere leeftijd, aan de andere kant denk ik die hoeveelheid is wel weer verwaarloosbaar etc. maar dan blijft er dus weinig over om te smeren, wat ik wel smeer: advocado, banaan of soms probeer ik een andere groente of fruit erop uit. En wat ik nog niet smeer is dus een hele hoop, ik durf geen smeerkaas vanwege het zoute maar ook vanwege het koeienmelk, geen kaas dus ook, geen jam vanwege het zoete (ze houd enorm van zoet en ik wil dit niet teveel aanbieden) geen appelstroop (tenzij ik er 1 kan vinden zonder toevoegingen) etc. een hele lijst dus.

Eigenlijk mag ze nu nog alleen fruit en groente, rijstwafels en glutenvrij brood (waar helaas ook zout in zit, hoe doen de mama's dat die erg op het zout letten met brood ? Koop je speciaal brood of vind je het dan verwaarloosbaar ? ik voel me er namelijk wel schuldig bij omdat ze elke dag brood eet en naar mijn idee toch wel behoorlijk wat zou binenn krijgt op die manier terwijl zout voor het eerste levensjaar word afgeraden). Nou ik ben benieuwd en misschien hebben jullie nog leuke (gezonde) dingen die ik over kan nemen om ook aan te bieden :).

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wauw een hele lap tekst hehehe zoals jullie merken slaapt de kleine haha.

Elsa, ik lees dat je de volgende prinses bv wilt proberen te geven, mag ik vragen of je dat bij Emma ook had geprobeerd en wat er toen mis ging ? Het is me namelijk niet bijgebleven. Ik hoop dat je wens uitkomt maar gelukkig heb je ook kunnen ervaren dat fv een mooi goed gezond alternatief is.

Trouwens nog een vraagje aan de mama's die fv geven, is het zo dat jullie ook bewuster bezig zijn / waren met sneller voedsel aan te bieden ? Ik heb me helaas nooit echt verdiept in fv maar in mijn gedachtegoed is het zo dat (misschien heb ik het wel totaal mis) dat je met fv ook wel word geadviseerd om voedsel en gewoon melk over te laten nemen nietwaar ? Dus kan me ook voorstellen dat je hier dan wat meer vaart achter zet om zo eventuele tekorten geen kans te bieden ? Ben er heel benieuwd naar want uiteindelijk weet ik bij een volgend kindje straks te weinig hierover en ik leer graag van jullie :)

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Yasmina...

Ik geef wel gewoon dagelijks brood ondanks het zout.
    Daarbij is een lichaam wel wat zout nodig maar niet zoveel. Als je verder gewoon de erg zoute producten achterwege laat en nergens zout aan toevoegt ben ik er niet bang voor dat ze teveel zout krijgen hoor.
    Producten als smeerkaas of cracotte tussendoor geef ik ook niet vanwege het zout.
    Ook iets als jam vanwege de suikers niet.
    Wat ik Riff op brood geef is dus wat jij ook doet groente of fruit , roomboter, kokosolie, maar ook appelstroop en pindakaas.. uiteraard goed etiketten lezen.. dus appelstroop met alleen de eigen fruitsuikers en niet de toegevoegde biet of rietsuikers.. pindakaas vooral even op t zoutgehalte letten. Maar eenmaal er een beetje in verdiept valt het wel mee.. t is allemaal BIO wat jij volgens mij ook belangrijk vind als ik mij goed herinner. Ja het is duurder, maar tevens zoveel gezonder,zoveel meer smaak en doordat er niet allerlei toevoegingen inzitten maar je een natuurlijk product heb geeft het veel langer een verzadigd gevoel waardoor je minder snel terug honger hebt en je dus minder nodig hebt.. dus in die zin weegt het prijskaartje niet zoveel meer dan in eerste instantie lijkt.

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bedankt Lianne, en roomboter hoe sta jij tegen producten met koeienmelk vs borstvoeding ? Heel benieuwd want ik twijfel op dit punt een beetje.

Klopt, we zitten wel vaker op 1 lijn haha ;) 2 jaar bv, bio, zouten suikers vermijden etc.

PS misschien leuk voor jou ik heb een vit. D die bio is als je geïnteresseerd bent zal ik even kijken op het etiket voor het merk, Y kreeg uitslag van de ''gebruikelijke'' vit D

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha, zo zie je maar iedere mama is anders;)

Ik houd nergens rekening mee.
    N eet volledig met de pot mee.
    Gewoon boter op brood en een lepel jus over de aardappels.
    Lekkere vla na en soms met slagroom.
    Een paar keer per week pasta op haar boterham vind ze heerlijk!
    Pak wel van alles de betere variant, dus eigen suikers enzo, vaak zelfs bio

Zo net ff gestopt bij de oliebollekraam en daar samen een bol gegeten.

Vanavond boerenkool, spekjes en rookworst:D

Hahaha sorry hoor nu lijkt het net of ze heel slecht eet moet er nu zelf om lachen:D

Maar echt ze krijgt alles......ik kijk nergens naar.
    Zolang ik daarna geen gekke luiers zie of uitslag weet ik dat het goed ziet.

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet bijzonder moeilijk doe over het eten wat Anne krijgt.
    Ze eet brood (ik eet hetzelfde brood) en dit eet ze met nutella, boter (margarine) en roomkaas. Nutella was ik even vergeten dat je dat liever niet voor een jaar geeft ivm allergieen mara er zit geen notenallergie in de familie en ze reageert er ook niet op.
    En ja ik geef ook bv, en ja ze krijgt dus producten waar koemelk inzit.
    Qua suikers ben ik zelf heel eerlijk. Je hebt het hele gedoe met biofood/rawfood etc etc waar ik deels wel achtersta maar grotendeels is het ook hype. Ik ga hier nu even niet verder op in, maar het is zoals Yasmina al zegt, iedereen doet het op zijn eigen manier en voelt zich hier goed over.
    Ik geef Anne gewoon eten met suiker erin, want tja vroeg of laat krijgt ze het echt wel en ze eet brood een stuk beter als het wat zompig is omdat ze nog geen tanden heeft en het dus niet goed kan afbijten.
    Rijstewafels (grote) geef ik niet omdat ik ze niet zoutloos kan vinden en daar zit echt een berg in. Ik geef de kleine baby rijstewafels.
    Fruit krijgt ze gewoon alles (fruitsuikers zijn vaak slechter dan de overige suikers, just saying) en ook alle groente krijgt ze. Ze eet vlees, vis, rijst, pasta, couscous noem het maar op.
    Vaak als ik iets interessants op mijn eigen bord heb mag ze het proberen mits het niet waanzinnig gekruid is of iets dergelijks. Nou eten wij zelf altijd zoutloos (naja geen zout bij het koken) dus dat is het probleem niet.

Lang verhaal kort, vroeg of laat gaat ze toch zout/zoet/suiker eten dus ik ben er niet al te spastisch over. Anders kan ze nooit een patatje eten straks ;)

Goed nieuws hier, verhoging, luieruitslag, mega kwijlen en twee witte bobbels onder in haar kaak, zou toothless eindelijk tanden krijgen?!?

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: ik ga zodra L 1 jaar is hem geen verdere opvolg melk geven. Ik drink zelf geen melk (moest dat als kind dwangmatig drinken waardoor ik al over mijn nek ga bij het ruiken van melk, pannenkoeken maak ik wel gewoon met melk) en ik schat de kans groot dat L ook geen melk zal drinken. Op het zout let ik een beetje. Ik geef wel gewoon brood, soms smeerkaas, en kaas door de pasta saus.
    Ik vind het wel krom met het zout... voedingscentrum zegt tot 1 jaar geen zout... kijk je in het kookboek van ah voor kinderen staan de recepten vol van bouillon :$ Te veel zout zal ik L niet geven, maar ik heb het wel zelf nodig in een grotere hoeveelheid dan wordt geadviseerd ivm mijn lage bloeddruk (90/70 is het gemiddelde)
    Worst zal ik ook niet snel geven, is 50% vet wat erin zit.
    En roomboter is de beste boter die er is. Heb ooit een dieet gevolgd en roomboter is niet zo'n bewerkt product als magerine en ze zijn ook nog niet verplicht om te vermelden wat er in precies in zit.
    De fv gaf ik op verzoek. Had L honger, kreeg hij wat. Zijn honger huil hadden we al snel door.

Hier: het gaat me nog goed af, dagje alleen. Ga zo beginnen met koken voor mezelf ;)

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Inderdaad iedereen doet het op haar eigen manier.
    In die zin eet Riff ook gewoon met de pot mee, zelf eten we nl ook zo natuurlijk mogelijk, en ja ook wij zondigen wel eens.. niets mis mee natuurlijk. Riff krijgt ook gewoon een koekje en zelfs een chipje... oke.. dat is dan wel eigengemaakte groentechips uit de oven... en nog super lekker ook! Ook koekjes maak ik graag zelf (heb niet voor niets in de bakkerij gewerkt haha).

wat betreft koemelk, vind ik geen probleem. Krijgt hij gewoon als het ergens in verwerkt zit. Ik heb besloten tot een jaar te kolven, heb wel een mooie vriezervoorraad. En mocht de vriezervoorraad slinken dan krijgt hij bv aangelengd met koemelk of als t echt niet anders kan gewoon koemelk.
    Moet zeggen dat wij wel 2x pw naar de boer gaan met onze melkaker en verse koemelk halen. Deze koken en dan nuttigen,erg lekker! Riff heeft al af en toe een slokje geproefd en vind het erg lekker.

Ohja.. zoals moedersvan2 zegt t lijkt alsof ze Nola slecht eten geeft, zo lijkt t alsof ik doorsla in natuurlijk eten, maar dat is niet zo hoor.. ook ik heb mijn vreetbuien in junkfood...

14. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Trouwens vandaag ''slecht'' nieuws, ons meisje heeft helaas het gen voor coeliaki ..... wat niet per definitie betekend dat ze coeliki zal ontwikkelen maar ze heeft dus wel het gen zodra we wel gluten aanbieden moeten we wachten tot ze klachten krijgt en anders half jaar later komen voor een scopie arm meisje ... voor ons dus tot 2 jaar zeker geen gluten dan kan ze aangeven wanneer ze pijn heeft en gaan we beginnen spannend!!

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Yasmientje, bij Emma heb ik het wel even geprobeerd. Maar ze had moeite met aanhappen, dus moest ik bijvoeden en kolven. Ze zeiden in het ziekenhuis dat het van haar gewicht af hing of ze de volgende dag mee naar huis mocht. Ik was bang dat ze niks binnen kreeg en ik wilde haar graag mee naar huis. Uiteindelijk bleek dat het niet van haar gewicht afhing, maar van het bilirubine gehalte, omdat ze erg geel zag.

Ik let ook niet echt op wat ik Emma geef. Ze krijgt verschillende dingen op brood zoals jam, appelstroop, smeerkaas, gewone kaas, gestampte muisjes en pasta. Pindakaas heb ik een keer geprobeerd, maar dat was geen succes. Ze eet de boterham ook gewoon met korstjes. Aardappelen kook ik zoutloos, maar ze krijgt er wel een beetje jus overheen. Wij eten best vaak pasta en dat krijgt ze nog niet. Vorige week wel bami geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Zondag heeft ze voor het eerst een paar nibbit chippies gehad. En als wij patat eten, krijgt ze ook wel eens een patatje.:)

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Emma weet zich nu eindelijk naar voren te verplaatsen ipv achteruit. Ze gaat in kruiphouding zitten en schuift zich dan met beide handjes naar voren.

Ze kan nog niet zelf gaan zitten of staan, maar als ze onze vingers te pakken heeft trekt ze zich wel op tot staan en probeert ze te lopen. Ze wil al meer dan ze eigenlijk kan:p

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik geef gewoon brood, rijstwafels, cracottes en krentenbol. Qua beleg nog niet zoveel, maar als ik iets doe, dan roomboter of jam. Qua drinken babythee, appelsap, water. Hij mag ook van alles proeven, we voeren hem rustig een bitterbal als we ergens in een restaurant zitten.

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @eten: L krijgt als we patat eten wel eens wat van de kroket... vindt hij heerlijk haha. En chocolade pudding is het einde.. en die 2 dingen kon ik ook blijven hamsteren tijdens de zwangerschap :D

@yasmientje: goed om te weten dat ze gevoelig kan zijn voor gluten. Dan kunnen jullie je daar ook al beter rekening mee houden.

@elsa: dat gaat wel snel ja.

Hier: ik heb een rustigedag gehad.. zit nu zelfs met een pot thee heerlijk tv te kijken :) lekker filmpje kijken en hopen op een rustige avond en nacht ;)

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik dan wel voorzichtig ben met het broodbeleg haha. Voor mijn gevoel mogen ze in ieder geval het eerste jaar geen chocola(chocopasta) maar dat mag dus blijkbaar wel haha. Net zoals pindakaas. Hij krijgt jam, kipfilet, ham, kaas of geprakte banaan.
    Verder ben ik ook niet zo heel moeilijk met eten maar ik let wel op.
    Soep maak ik gewoon van een honig pakje en daar heeft hij ook al 2 keer mee meegegeten(lees een paar stukjes brood in gedoopt en paar kleine slokjes) ondanks de E-nummers enzo.
    Wij zijn zelf ook niet van het bewust bio eten.

We hebben wel een beetje een vreemd ritme wat vinden jullie?
    05.00 > fles ( slaapt eerder niet verder)
    09.00/09.30> fruit
    11.00> fles (eerder gaat hij niet slapen ondanks dat hij erg moe is)
    14.30/15.00> fruit met soepstengel/babykoekje en beetje diksap
    17.30> avondeten
    18.30> fles en slapen.

De ochtendfles geef ik eigenlijk altijd in bed. Hij word alleen steeds vroeger:(. Wanneer gaat het tij keren dat we samen gewoon een broodje aan tafel kunnen gaan eten op een normale tijd.

Ik zou hem ook liever rond 12.00 een boterham geven, flesje en dan naar bed maar dat red hij niet. Hij eet de laatste tijd haast geen brood want anders blijf ik hem eten geven als ik hem dat na zijn middagslaapje ook nog ga geven.

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Set .. jouwe slaapt dus na de fles vañ 5 verder. . Hier wordt echt niet verder geslapen als t 5 uur is. .:p

Deel Deze Pagina