Vreemd ik dacht echt dat ik vanmiddag een reactie had geplaatst maar ben blijkbaar te snel geweest 😕. . Tegen mij zeiden ze op het cb ook dat ik absoluut nier mocht gaan verhogen en dst ze eigenlijk nu van 7 naar 6 voedingen mag gaan terwijl ik van 6 naar 5 aan het afbouwen was.. Ze gaf mij als reden dat je dan gaat overvoeden en dat de niertjes het niet aan zouden kunnen. Ik vond het eigenlijk nogal onzin.. het gaat volgens mij meer om t gewicht en behoefte van je kindje dan om leeftijd. Maar op t cb doen ze het natuurlijk allemaal volgens een bepaalde richtlijn. Ik kijk gewoon naar mijn meisje hoe ze het doet en waar ze behoefte aan heeft. Ik geeg nu 5/6 flessen van 120+4 en daar doet ze het goed op. Zodra ik merk dat ze eerder gaat komen zal ik de laatste fles 150+5 aanbieden. Maar voorlopig heeft ze hier nog genoeg aan. (Ze woog vorige week 4070). Hier heeft mevr wat nieuws gekeerd, voordat ze moet niezen slaakt ze een kreetje haha. Je hoort dan echt 'aahhtsjah' zoo lief! @Set Wat een leuke foto! Ik kijk ook bijna de hele dag vol aanbidding naar mn moppie haha
Pukjepuk, ik vind dat best wel normaal. Het is hard werken en zeker met die gebroken nachten. En dat je je schuldig voelt is alleen maar een goed teken. Emma zit volgens mij echt middenin de eerste sprong. Ze slaapt weinig, huilt veel. Ik wordt er soms behoorlijk gek van. Ik hou haar zoveel mogelijk bij me, maar het is enorm frustrerend dat ze bij mij ook niet altijd rustig wordt. Ik hoop dat dit snel voorbij gaat. Maryelle, dat geluidje bij het niezen maakt Emma af en juist nadat ze geniest heeft. Dan lijkt het alsof er nog 1 komt, maar die komt dan toch niet. Klinkt zo schattig.
Pukjepuk ik vind dat ook niet raar hoor! Het is ook heel zwaar en wat Elsa zegt dat je je er schuldig over voelt is alleen maar een goed teken. Maar ik zou me er niet schuldig over voelen hoor geef er gewoon soms ff aan toe. Bij mij begon het echte genieten pas na een week of 3/4. Ik vond het in het begin echt heel heftig en vooral dat verantwoordelijkheidsgevoel overviel mij heel erg. Wat hier dan ook meespeelde was dat ik vanwege de ks weinig kon doen en dat frustreerde me enorm. Inmiddels kan en mag ik bijna alles weer zelf en dat scheelt een hoop!
@Tiarah: ik geef de speen zelfs tijdens het voeden. L.kan in 8 minuten 120/4 naar binnen werken @voeding: ik voed op verzoek. Maar het schema overdag is om de 3 uur, soms 2 uur en 3 kwartier. In de avond/nacht zit er 4 a 5 uur tussen. Ik zit sinds afgelopen maandag op 120/4 en er gaan 6 a 7 voedingen per 24 uur naar binnen. En er blijft geen restje achter in de fles. Ik geef ook nog per fles 1 schepje nutriton tegen het spugen. Ik krijg gemiddeld 10 plas luiers en 2 poep luiers per 24 uur dus dat zit wel goed ik hou het nog steeds bij wat L. drinkt en luiers verbruikt. @pukjepuk: heel herkenbaar er even doorheen zitten. Heb ik soms nog hoor. Mijn breekpunt is als ik veel heb gedaan op een dag en dan weinig (nacht)rust. Down onder/rug spieren zijn nog lange na niet hersteld. Al gaat het wel met de week beter. Hier: een onrustige dag. Ml is thuis gaan werken en nam/neemt het vaker van me over. L. vecht weer tegen de slaap en meldt zich na 2,5 uur na een voeding met honger Wel een grappig moment gehad. L. heeft zijn rode sokjes aan, aan de rode kleur heeft hij een obsessie, en hij keek zijn ogen uit als hij zijn voeten bewoog.. Zo'n gezicht: en hij vond het maar raad dat je je voeten kunt bewegen ik heb me bescheurd haha
Ja als ik dus idd naar het gewicht kijk, zat ik een kilo geleden al op 5x 150+5. Dus vind het raar dat ze zegt dat ik nog op 120+ 4 moet blijven. Op zich doet hij het er niet verkeerd op hoor.. Dus het is voor mij geen ramp. Misschien idd omdat hij nog maar 5 weken is dat het met de niertjes te maken heeft.. Hebben ze op het cb iig niets van gezegd.
Bedankt voor jullie woorden meiden , gewoon normaal dus. Ik denk ook dat het een ontlading is van alles (bevalling, eerste week, te weinig rust genomen, zorgen om de melkproductie en plasjes Benjamin en teveel gelijk doen qua huishouden enzovoorts). En omdat ik gestopt ben met borstvoeding moeten mijn hormonen misschien ook weer in balans komen. Misschien ook de late kraamtranen die ik eerst niet toe liet. Tweede week kraamzorg en mijn man gelijk de hele dag werken. Ik mag van mijn man niet meer koken en stofzuigen, ik moet overdag als Benjamin slaapt van hem een middagdutje doen of chillen op de bank. Maar toen ik een uurtje geleden mijn mannetje uit bed haalde en na het fles even met hem speelde en praatte en dat lieve snoetje aankeek, voelde ik mij weer helemaal gelukkig en gezegend. Dus dat weer echt een geniet momentje. Mimimamma88, wat grappig van die rode sokjes!! Felle kleuren zien ze denk ik het snelste. Mijn mannetje kijkt ook vol bewondering na bepaalde speeltjes die ik naast hem leg en hij kijkt zijn oogjes uit als wij de trap oplopen. Hier een foto van een slapend mannetje, in zijn eigen bedje in slaap vallen steeds beter. Een keer speentje nodig gehad en een tweede keer aai over zijn bolletje en enkele lieve woordjes. Daarna dacht ik dat hij sliep, maar mijn man ging kijken en hij lag gewoon te kijken en vervolgens 10 minuten later zelf in slaap gevallen. Regelmaat en alleen in zijn bedje en soms in de wagen slapen erg goed geweest.
Aah wat lief! En knap zeg, zelf in slaap gevallen. set, ook al zo'n schatje, heerlijk die foto's Minimama, hier komt dat ook steeds meer, dan slaat hij per ongeluk tegen een knuffeltje van zijn muziekmobiel, en dan kijkt hij helemaal verbaasd, prachtig he Vandaag eens bijgehouden hoeveel J heeft geslapen tussen 8.00 en 18.00 uur, en dat was 2 keer een half uur en 1 keer 5 minuten ik vermoed dat hij echt oververmoeid is, en dat hij daarom veel huilt. Al heeft hij ook tijden dat hij zomaar wat rondkijkt, maar echt goed lijkt het me niet. Nu maar eens proberen of inbakeren helpt, want hij zal toch meer moeten slapen overdag. Misschien dat hij zich dan wel beter voelt en minder gaat huilen. We houden de moed er maar in
Pukjepuk absoluut niet gek om niet op een roze wolk te zitten. Hier alles behalve een roze wolk. Zoals eerder gezegd kan alleen mijn vriend haar overdag in bed krijgen. Vandaag waren m'n ouders hier (ben liever niet alleen nu ben mentaal een wrak) en die dachten dat het onzin was totdat ze zagen vandaag hoe het ging. Anne is al sinds vanochtend 10 uur wakker en heeft nog steeds niet geslapen. Zelfs m'n vriend lukt het nu niet. Ik ben bang dat ik tegen een depressie aanzit, dus nee de roze wolk is hier alles behalve aanwezig
@riean: als je het bedje verwarmd met een kruik of kersenpit kussen? Dat helpt hier met het in slaap vallen vaak. En als we het echt doorheen zitten met de strijd tegen de slaap, nemen we L. mee onder de douche. Dan ontspant hij helemaal, geven dan de fles en leggen hem in bed direct na de fles, en dan nemen we het risico dat er een onder gespuugd bed cadeau krijgen L. vocht al tijdens de zwangerschap met me om onder de douche te mogen.. Heb bij elkaar opgeteld echt uren met mijn buik onder de douche gestaan, vandaar dat ik weet dat warm water L zo goed ontspant. @roze wolk: dat is het vaak niet, hoe leuk anderen ouders dat ook kunnen overbrengen dat hun dat niet zouden hebben dat is gewoon niet waar. Het ouderschap is echt slopend soms. En daar hoor je maar weinig mensen over spreken, alsof dat een taboe is ofzo. Al die veranderingen zoals ineens de zorg voor zo'n lieve baby, je ten einde raad bent als de kleine blijft huilen na de voeding en schone luier (zoek dat maar eens uit in de eerste weken), je hormonen die in een achtbaan zitten, er dan bij bezoek (al zijn het je ouders) van je wordt verwacht dat je o zo vrolijk bent (dat was je voor de baby ja ook) en dan ook nog de relatie met je partner die toch anders aan voelt omdat je nu echt wat samen deelt. Owja en nog de DNA machine die moet herstellen haha Hier: ik ga de laatste voeding van vandaag doen en dan bied ik 150/5 aan. Om 20.00 heb ik een dik half uur onder de douche gestaan met L op mijn arm en ml mocht L. wassen morgen krijgen we 2 keer kraamvisite. Ben benieuwd of L.dan een betere dag heeft dan vandaag.. Vandaag was echt zwaar. Ml was verbaasd dat het zo zwaar was. Toch maar met dit gegeven ml over halen om een draagdoek te gaan lenen om te kijken of dat wat is want het huishouden blijft zo ook liggen omdat L. alleen maar wilt worden rond gedragen.
Vanavond collega's van VL hier op bezoek gehad en we hebben 2 supergave cadeau's gekregen. Bekijk bijlage 449938
@Elsa: wat een leuke cadeaus! Hier: oh wat een nacht haha.. L. heb ik al slapend gevoed.. Maar nu komt t.. Tijdens de fles was meneer de luier vol aan het duwen. Dus na de fles schone luier... Nou zijn benen en broekje zaten ook onder.. En om 5.30 had meneer zich nog een keer onder geplast dus de wasmachine mag weer overuren draaien haha
Wat een dag gisteren! Emma was zo onrustig. Om 11uur smorgens werd ze wakker en vervolgens heeft ze om 15.30 een half uurtje geslapen. Daarna een flesje en nog even geslapen tot d'r fles van 19.00 uur en daarna gewoon weer wakker tot een uur of half 12. Ze ging ook snel huilen. Weet niet waar ze last van had! De nacht was wel weer goed om 01.00 d'r lAatste fles en om 7.30 kwam ze weer. Vandaag een lunch afspraak met een vriendin. Ik zou Emma eigenlijk meenemen, maar omdat ze gister zo onrustig was heeft m'n lieve moeder aangeboden om op te passen. Dan kan ze vandaag (hopelijk) lekker in d'r eigen bedje slapen. @roze wolk: dat vind ik het zeker niet altijd! Ik voel me continu moe en m'n man heeft hetzelfde. Hij moet nog werken ook. Als ze een dag heeft zoals gister dan weet ik niet meer wat ik moet doen en voel ik me een slechte moeder omdat ik d'r niet kon kalmeren. Ook de onzekerheid maakt me gek! Doe ik het wel goed? Gaan de voedingen goed enz enz. Daarnaast vind ik het moeilijk om m'n aandacht te verdelen tussen Emma en mijn man. MAAR! Nu ligt ze heerlijk tevreden op m'n borst te slapen en dan kijk ik naar haar en dan weet ik precies waar ik het voor doe en dan verdwijnt die grijze wolk weer. Ik wist niet dat je zo onvoorwaardelijk van iemand kan houden. Vandaag is ze alweer een maand oud, tijd vliegt! Ik probeer elk moment van d'r te genieten, ook als die grijze wolk weer tevoorschijn komt! Voordat we het weten gaan ze al naar school.
Elsa, wat een prachtige cadeaus!! Wow!!! Ons mannetje is door mijn collega's ook echt verwend! Als je veel collega's hebt, dan ook grotere cadeaus! Wat huileriger zijn tijdens sprongetjes heel herkenbaar iets op mijn werk in de kinderopvang, vaak gezien. Vooral bij kindjes die echt willen (drive en pit zeg maar). Wishing, door hazeslaapjes <> => meer huilen. Dat heeft Benjamin soms ook. Heel herkenbaar. Gelukkig kan ik na een volgende voeding ook meestal doorbreken doorbreken. Mimimamma, ja die volle luiers (plas doorlekken of flinke poepbroek) gooien soms echt roet in het eten wat betreft het slapen van je kleine en je zelf. Benjamin toen hij net in slaap was gevallen vanochtend om 7:00 eerst de hik en 20 minuten daar een flinke poepbroek en gelijk zijn slaapje verstoord. Nu na twee uur nog wakker, valt in slaap en na vijf minuten weer wakker. Pfff, k ben benieuwd of hij nog gaat slapen tot zijn volgende voeding. Century, wat heftig en vreselijk pittig en zwaar. Logisch dat je er helemaal doorheen zit, zo lang wakker en niet willen slapen en huilen de hele dag gewoon niet te doen. Fijn dat je ouders bij je zijn, en blijf die hulp en steun vragen, zodat je zelf tot rust kunt komen. Roze wolk, inderdaad lijkt het een taboe dat je niet altijd even vrolijk en gelukkig bent. En niemand, bijna niemand, vertelt hoe zwaar de eerste weken/ maanden soms kunnen zijn. Wel hoor ik altijd dat na twee a drie maanden het makkelijker wordt (langer slapen enzovoorst en minder huilen na zes weken).
Century, wat naar joh, pas goed op jezelf he, en misschien naar de dokter gaan voor jezelf? Roze wolk, ondanks de enorme vermoeidheid en het slechte slapen van J zit ik er toch nog steeds bovenop, nouja, meestal dan. Als ik hem zie als hij niet huilt dan ben ik altijd weer vertederd. Soms kan ik wel janken van geluk, haha, dat doe ik maar niet, maar zou het zo kunnen Al zijn die grijze wolk momenten er wel regelmatig helaas Vannacht weer slecht geslapen. Om 23.00, 02.00 en 04.00 uur gevoed. Daarna elk half uur op de wekker gezien, er was elke keer iets, krampjes, neus dicht, gewoon jammeren in zijn slaap volgens mij. En dan om 7 uur de oudste 2 die door het dolle zijn, want de oudste mag vandaag afzwemmen. Vannacht had ik J in een wieglaken gewikkeld, maar hij schopte zich steeds los. Nu heb ik een groter wieglaken gevonden, en ik heb hem om 9 uur in bed gelegd en hij sliep meteen en nog steeds, ik weet niet wat me overkomt, haha. Wie weet is dit het ei van Columbus
Hoi dames Ff afwezig geweest, we zijn eindelijk helemaal hersteld van die rot griep. Jeetje wat duurde dat lang zeg.. Jaren terug dat ik zolang liep te kwakkelen @roze wolk Ik vind dat ook zeker niet altijd waar hoor haha Vooral de eerste 3 weken niet, nu gaat het wat beter maar ik blijf het pittig vinden met twee kids en dan met name omdat Jaylin midden in de peuter puberteit zit en we nog erg aan t zoeken zijn hoe we haar t beste kunnen aanpakken
Jmay, fijn dat griep over is! Nu weer op krachten komen! Net bevallen en dan gelijk de griep, pff... zwaar hoor! En oudere broertjes en/of zusjes vragen natuurlijk ook hun aandacht en dan vooral als het oudere zusje in de peuterpuberteit zit. En natuurlijk de aandacht tussen beide kids verdelen, een extra uitdaging lijkt mij!
Cleo had dat ook bij precies 4 weken. Een verschikkelojke dag, niemand wist wat we met haar aan moesten. Heel onrustig en huilerig. Maar volgens mijn oei ik groei boek is er juist bij 4 weken hun eerste sprongetje. En ja hoor, ineens is se heel alert en kijkt heel geconcentreerd naar dingen en mensen. En ze lacht nu naar ons. Sinds een week vind ik haar echt baby geworden, daarvoor toch meer een pasgeboren. Let maar op, Emma zal nu ook een sprongetje maken!
Ik denk ook dat ze een sprongetje mee maakt. Hier ook een sprongetje, maar die duurt al een paar dagen. Maar deze Emma lacht meer en wordt steeds alerter. Ik hoop dat het snel voorbij is. Vind het zo zielig dat ze zoveel huilt en dan ook niet te troosten is. Vanmorgen voor het eerst naar baby zwemmen geweest. Ze vond het heerlijk. Ik heb haar er wel eerder uitgehaald, omdat ze het koud kreeg.
Ik zit nog steeds op mn roze wolk hoor, geniet echt van ons mannetje. hij heeft alleen wel spruw, heb net bij de HAP nystatine gehaald. Hij heeft er gelukkig nog niet veel last van. Moet 4X per dag zn mondje insmeren zit alleen te denken welke momenten het handigste is. Mooiste zou voor voeding zijn maar Dan spoelt het natuurlijk weer weg dus heeft geen nut.
@Set: Ik doe het telkens na de voeding en dan houd ik ongeveer 6:00/12:00/18:00/22:00 aan ofzo. Het is maar net wanneer hij wil drinken. Ik ben bijna klaar met de kuur gelukkig. En als je borstvoeding geeft vergeet jezelf niet te behandelen met daktarin/miconazolnitraat creme. Ik wou vandaag nog een stukkie gaan wandelen met Devin, maar het is zo'n klote weer...nouja dan maar niet. Bleh ik moet er niet aan denken om over 5 weken alweer te moeten gaan werken Hebben jullie 10 of 12 weken bevallingsverlof? Ik maar 10 omdat ik lichamelijk het niet meer vol kon houden tot 4 weken van te voren @roze wolk: Hier volop aanwezig hoor. Als ik de verhalen hier zo lees hebben wij echt een rustig en tevreden mannetje tot nu toe. Hopelijk veranderd dat niet