Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik geef flesvoeding. Hij spuugt nog wel is na de voeding dus dan is het weer weg 'gespoeld' of zou dat meevallen. Denk dat ik het toch maar ga doen want als hij diep slaapt vind ik het zielig om hem daarmee te plagen.

Wij hebben ook een lief tevreden mannetje dus dan is het ongetwijfeld makkelijker om op de roze wolk te blijven als dan dat je aan het tobben met met de kleine.

Verlof: Ik heb gisteren mijn ontslag genomen. Ben kraamverzorgster en het is echt niet te combineren vind ik. Heb lang getwijfeld maar dit is toch het beste.
    Ben nu al 2 weken een ochtendje aan het werk op kantoor bij mijn vader. Dat kan ik blijven doen heb hem tot nu toen meegenomen omdat ik hem nog niet weg wil brengen. Als ik er zelf aan toe ben:D gaat mn moeder oppassen.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik had 6 weken van te voren, had hierin ook geen keuze. Ik werk in de thuiszorg. Ook maar goed ook dat ik 6 weken voor de datum gestopt ben.:p

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onyx: Heb je trouwens een tip hoe ik het het beste kan aanbrengen in zijn mondje

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb je zo'n spuitje erbij gekregen? gewoon kleine beetjes in de wangetjes spuiten om en om en ook kleine beetjes op de tong. Baby zal er zelf op gaan sabbelen waardoor het overal komt.

Gewoon niet teveel in 1 keer doen, anders spuugt hij het er toch gewoon weer uit. Het geeft gele vlekken, maar die zijn gelukkig wel uitwasbaar.

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Jmay, fijn dat het weer beter gaat. Lijkt mij wel zwaar een baby, peuter en ook nog eens de griep.

Die roze wolk zit ik ook niet op, maar dat had ik van te voren ook niet verwacht. Slecht gaat het ook niet maar ik kan gewoon niet goed tegen weinig slaap dus dat breekt mij een beetje op. Zolang je niet depressief word lijkt het mij ook wel normaal.

Ik ben zes weken van te voren met verlof gegaan aangezien ik in de detailhandel werk en dat gewoon te zwaar werd. Mijn contract werd niet verlengd dus ik ga pas weer werken als ik weer werk heb.. Wat dat betreft zou ik graag willen dat ik gewoon weer aan het werk kon en niet hoefde te solliciteren. Ergens heb ik ook wel zin om weer te werken, wat meer onder de mensen zijn lijkt mij wel fijn. Maar het huishouden erbij doen lijkt mij wel zwaar. 1 april begin in met solliciteren, hopelijk duurt het niet te lang.

Hier gaat het verder wel goed, het is een best tevreden mannetje.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Fijn (naja voor mijn gemoedsrust) om te lezen dat ik niet de enige ben zonder de roze wolk. Gelukkig als ze rustig is en die mooie grote ogen heeft wordt ik nog steeds verliefd :).
    Het wonder is ook gebeurd, ze slaapt! Vandaag rond 13h met haar op bed gaan liggen, gevoed en tegen half 2 in bed gelegd, en mevrouw slaapt nog steeds! VL en ik hebben ook nog fijn tot 15h geslapen even bijtanken :)

Verlof: ik ben 5 weken van te voren gegaan, dus heb er 11 erna

Dames die gaan solliciteren: toi toi toi! Ik duim met jullie mee, en anders is wellicht gastouder worden een idee ;)? Kun je de hele dag met je frutje en de andere kinderen tutten (geen idee of dat zo werkt hoor!)

Dames die kolven, wat voor kolf gebruiken jullie? En hoe bewaren jullie de moedermelk? ingevroren in flesjes of zakjes? En zo ja welke? Ik heb een medela swing (om uit te proberen) maar om hiervoor allemaal flesjes aan te schaffen om het in te bewaren...? Ik had eerder gelezen dat iemand de tip van ijsklontinvrieszakjes (om zelf ijsklontjes mee te maken) gaf? Kan iemand dit zich nog herinneren?

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Onyx: ik heb mn pink in zn mond gestopt en toen al spuitend het door zn mondje verdeeld. Dat ging gelukkig goed.

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Zo daar is deze uber drukke mama ook weer s ff.....
    Heb n klein beetje terug gelezen....

@roze wolk hier ook echt niet gehad....en tuurlijk geniet je als je naar je kindje kijkt die tevreden ligt of iets maar als ie huilt en je weet niet waarom.....of heeft krampjes en je bent zelf verrot moe dan is die roze wolk verrrrrr weg
    En als ne n opstandige peuter erbij hebt lopen zo af en toe want lief is ue natuurlijk ook wel eens dan is t helemaal zwaar....
    Die moet natuurlijk ook wennen aan de nieuwe situatie.....

@voedingen ik bied de laatste tijd gewoon 150+5 aan
    Hij drinkt t niet elke keer op en komt daardoor soms sneller
    Maarrrrrr slaapt al ff heerlijk door!
    Van 12 tot 7
    En soms tot 6
    Komt ie wel snachts is t rond 5 en slaapt ie erna zo weer tot 9 of 10 uur!

Griep hier al voir de 4e keer toegeslagen ook bij m'n oudste....vreselijk

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ook nog maar eens een reactie van mij.
    Het gaat hier alles behalve goed.
    De ziekenhuis opname heeft er bij mijn heel erg in gehakt.
    Ben van de week bij de HA geweest, heb een postnatale depressie te pakken... gelukkig ben ik er op tijd bij.
    Heb een slaapmiddel ( sinds de ziekenhuis opname bijna geen slaap meer gehad) en anti depresiva gekregen.
    Riff huilt nog steeds erg veel, blijft vechten tegen de slaap, wil ook nog niet alleen slapen, na elke voeding huilt hij en eenmaal in slaap wordt hij van t minste of geringste wakker.

Ik twijfel heel erg over de borstvoeding. Ik wil heel graag doorgaan, maar t kost mij ook veel energie. Als hij dan ook nog steeds zo treuzelt met de voedingen, beetje drinken,wat sabbelen of slapen.. hij doet nergens wat op, handpalm, voetzool,rug,hoofd,oortje wrijven.. zelfs koud washandje reageert ie niet op. Borst wat terugtrekken of borst compressie halen ook niets uit. Afkoppelen en meneer word heeeel boos, opnieuw aanleggen wil niet zeggen dat ie gaat drinken.. andere houding/wisselen van borst,niets helpt en dit nu al 8 weken... pfffff erg frustrerend.. en als ik dit zo typ heb ik ook zoiets van ik kap gewoon.. Maar ik WIL dit zoooo graag..

Zo blegh dat is dr uit.. dus nee hier ook geen roze wolk. Heb t gevoel dat ik nergens anders meer aan toe kom dan voeden en Riff verzorgen...

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lianne91, pittig hoor! Heftig!:( Goed dat je hulp hebt gezocht, meid! Sterkte! Ik hoop dat Riff rustiger wordt, zodat jij ook meer aan je rust komt.
    Maar Petje af, je bent echt een volhouder, dat je al acht weken toch nog borstvoeding geeft ondanks al het gedoe. Hier een treuzel/ slaperig mannetje met de fles, wakker bij de les houden bij het drinken ook lastig.

Century, fijn dat je dametje toch is gaan slapen.

Noamy, inderdaad als je kleine ontroostbaar huilt of je eigen oververmoeidheid dat zijn de momenten dat de wolk even niet zo roze is.
    Vervelend trouwens die griep, hier alleen mijn man flinke griep gehad tijdens de bevalling en in de kraamweek. Niet zo handig en niet zo fijn.

Benjamin vandaag een fotoshoot gehad. Foto's erg moe geworden, ik ben heel benieuwd. Alleen door die drukte van de foto's is hij de hele dag wat onrustiger en wat uit zijn doen. De prijs voor leuke mooie foto's

11. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    431
    439
    63
    Vrouw
    @ verlof: Mijn contract liep af voordat mijn verlof begon dus ik zit al ff thuis haha. Ik heb in principe 10 weken bevallingsverlof (is bij uwv standaard 6 voor en 10 na) maar het is nog maar de vraag of ik al werk heb als dit afloopt. Ik ben al wel om me heem aan het kijken maar nog niet volop aan het solliciteren.

@Lianne: jeetje wat heftig! Maar wat knap van je dat je het borstvoeden volhoudt, ik kan me heel goed voorstellen dat dit enorm zwaar is voor je. Veel sterkte ik hoop dat het snel beter gaat.

Hier vandaag voor het eerst een langere tijd op visite geweest bij mijn schoonouders. (Ze hebben keurig buiten gerookt 😊).
    Het ging best goed, ook met voeden alleen kon ze tussen de 2 voedingen in niet echt rustig slapen. Nu ligt ze wel lekker rustig in bed te kijken. Ben heel benieuwd hoe ze het vannacht gaat doen.

@ pukjepuk: Alyssa was na de fotoshoot ook heel onrustig en prikkelbaar haha. Dit duurde gelukkig niet heel lang ze heeft die nacht wel gewoon goed geslapen.

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maryelle, fotoshoot gewoon hele belevenis voor zo'n kleine ja. En dat moest kleine Benjamin aan het einde van de avond toch even verwerken (huilen, troosten en uiteindelijk slapen). Ik vond het eigenlijk ook best zielig, hij vond het foto's maken niet zo grappig. Ik kreeg bijna spijt. :)
    Maar ja, voor later heeft hij prachtige foto's.
    Fijn dat je schoonouders netjes buiten gerookt hebben. ;) Toch een geruststelling.
    Naar dat je contract niet is verlengd en nu moet gaan solliciteren.

Verlof, zes weken van tevoren. Standaard in de kinderopvang, lichamelijk redelijk zwaar werk. Nu 10 weken verlof naar de geboorte, maar ik heb nog twee weken vakantie eraan vast. De elfde week laat ik onze kleine uk alvast wennen.

13. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ lianne, wat naar zeg maar wat goed dat je meteen hulp hebt gezocht. Je hoeft niet in 1 keer een keuze
    Voor stoppen met bv. te maken. Je zou het ook kunnen combineren. Door bijv een keer een flesje kV te geven en kijken hoe dit
    gaat bij riff en voelt voor jou. Misschien geeft het jullie beiden wat rust en kan hij de voeding erna met meer energie aan de borst drinken. Sterkte in ieder geval.

- verlof. Ik heb 10 weken erna en neem
    1 maand ouderschapsverlof op.

14. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Klinkt eigenlijk best logisch dat Emma een groeispurtje gehad kan hebben. Ik vind echt dat het newborn eraf is. Ze is sinds deze week ook gaan lachen en vind ze wat bewuster rond kijkt. Is grappig als ik haar vast heb en ze hoort m'n stem, dan tilt ze d'r hoofdje op en kijkt me aan haha.

Sterkte Lianne!

@verlof ik heb zelf vroeg in de zwangerschap last gekregen van m'n bekken, waardoor ik in de ziektewet terecht kwam. Vervolgens is m'n contract niet verlengd. Zit al een behoorlijke tijd thuis dus. Verlof was 6 weken ervoor en 10 erna. Ik zie heel erg op tegen het solliciteren. Weer opnieuw beginnen :( ik wil parttime gaan werken. 2 max 3 dagen, hopelijk vind ik wat! Mijn moeder zal gaan oppassen als ik weer werk heb, daar ben ik zo blij mee! Heel vertrouwd en krijg er absoluut geen buikpijn van als ik eraan denk. M'n moeder heeft nu al 2x opgepast en dat gaat heel goed!

Vannacht mocht ik lekker doorslapen. Mijn man heeft de voeding op zich genomen, wat een luxe! Volgensmij heeft ze het goed gedaan. Ik was knocked out! Hahahaha

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Combineren hadden we ook al aan gedacht. Gisteren heb ik al kunstvoeding in huis gehaald.. En dat voelde zooo slecht dat ik mn man het heb laten verstoppen zodat ik t niet hoef te zien.
    Hij heeft genoeg energie om te drinken, maar vind t gewoon lekker bij mama te slapen aan de borst. In de kraamweek heeft hij ook kunstvoeding gehad omdat hij toen te zwak was om aan de borst te drinken, dit vond ik ook heel erg.

Voor mij voelt t allemaal als falen.

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    O lianne dat is het absoluut niet! Je hebt negen maanden een kindje gedragen en je lijf is nu gewoon op. Dan is het soms beter om voor jezelf te kiezen zodat jij weer blij bent en beter om kunt gaan net de lastige momenten. En daarnaast, je hebt het geprobeerd! Zie anders de positieve kanten van fv, je kunt zelf een keer een lange nacht maken als iemand anders gaat voeden.
    Succes, neem de adviezen ter harte maarrrrr maak een beslissing waar jij volledig achter staat! Succes en een hele dikke digitale knuffel voor jou!

17. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik lees mee hoor, alleen beetje te lui om te reageren

Hoe is het eigenlijk met JMAY ???

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @Lianne

Het is géén falen! Hier ook BV-problemen gehad en ik heb ook jankend aan mn kolf gezeten. Toen ben ik ermee gekapt.. Ik werd er zo gestresst van, dat was echt niet oke. En dus geef ik nu BV en FV gecombineerd. Eerst BV en als hij dan nog hongerig is, dan FV. En dat gaat prima. Ik ben weer relaxed en die kleine doet het er goed op.

19. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @lianne, ik snap dat het als falen voelt. Ik
    Wilde ook echt niet combineren. Ik zat in de kraamweek
    echter ook tegen een PND aan doorgegeven slaapgebrek. Uiteindelijk stemde
    ik toe met FV. D heeft toen een week 2
    flesjes in de nacht gekregen. Nu geef ik bijna alle voedingen
    zelf en soms krijgt hij 1 flesje zodat ik weer wat langer
    bijslapen. Werkt prima hier. Dus achteraf blij dat ik
    Wel die stap heb genomen. Nogmaals
    sterkte en zolang je er zelf niet achter
    staat gewoon lekker verstopt laten
    staan in je huis.

20. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Lianne: het is echt geen falen! Ik begrijp wel dat het zo voelt, omdat ik mij ook zo heb gevoeld. Ik vind het al heel knap dat je het zo volhoud. Ik heb de borstvoeding na 1 dag al moeten opgeven (Emma hapte niet goed waardoor ze niet goed kon drinken en ik hele kapotte tepels had) en heb daar behoorlijk wat tranen om gelaten. Het moment dat ik overging op flesjes had ik een heel ander kind! Moeder was relaxt en kind was relaxt en tevreden. Beste keus die ik heb gemaakt!

Deel Deze Pagina