Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lovingmyboy, ik zit eigenlijk sinds twee nachten en overdag met hetzelfde probleem. Sneller komen, korter slapen en moeilijker in slaap vallen en dan vervolgens na twee wakker worden en dan te weinig drinken en dan weer te vroeg wakker worden in combinatie met te weinig slapen.
    Hij dronk gisterenavond bijvoorbeeld om 22:00 en toen wilde hij weer om 23:55 en daarna om 3:00 en vervolgens weer twee uur later een flesje. Al die keren dronk hij te weinig. Korte slaapjes en dat is nog steeds zo. Hij is al vanaf 8:00 wakker. Een vicieuze cirkel, die ik niet kan doorbreken. Vanacht zelf maar drie uur geslapen. In slaap vallen bij mij zelf ook een ramp, vroeg naar bed maar de slaap vatte lukte niet, ook al ben ik zo moe. Overdag is er kans voor rustmomenten, maar in slaap vallen lukt dan ook niet. Op deze manier stort ik nog een keer in.

Mimimamma, geweldig zo'n eerste lach, lijkt mij. Super!! Geniet ervan!

Mannen, mannen en troep opruimen. Ze zien de rommel/ schoonmaakklusjes minder, daar kan ik mij ook aan ergeren, vooral omdat zelf de tijd of energie er niet voor heb.
    Hij slaapt s nachts overal doorheen en hij snurkt. Hij slaapt nu doordeweeks beneden, hij werkt lange dagen in de bouw en moet er vroeg op en heeft lange reistijden (1,5 uur tot 2,5 uur), dus s nachts kan ik eigenlijk geen beroep op hem doen.

Yasmientje, inderdaad. Wij hebben hier heel veel aan elkaar (steun, advies en 'luisterend oor'), maar elkaar nooit gezien. Alleen onze ukjes op de foto.

Elsa, fijn dat kleine Emma weer in haar ritme zit.

Ritme, hier dus om de drie uur, maximaal 3,5 uur. S nachts hetzelfde soms tussen twee voedingen iets meer tijd. Nu sinds twee dagen en nachten helemaal weg. Beetje radeloos.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Pukjepuk, hoe oud is Benjamin nu? Kan het niet met een sprongetje te maken hebben. Toen Emma daarin zat was ze ook helemaal haar ritme kwijt. Normaal zit er 4 uur tussen een fles, maar ze bleef maar huilen, huilen, huilen. Ze had dan ook echt na 1,5 a 2 uur alweer honger, waardoor ze dus vaker de fles kreeg en niet haar 'normale' hoeveelheden dronk. Gisteren heeft ze 's nachts weer 6 uur geslapen en overdag zat er weer keurig 4 uur tussen. Ze dronk toen ook weer haar normale hoeveelheden (tussen de 130 en 170cc).

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa, Benjamin is nu 3 weken en een dag, wel is hij bijna twee weken later dan uitgerekende datum geboren.
    Kan dat een sprongetje zijn? en herstelde bij Emma dit vanzelf weer?

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Je moet rekenen vanaf de uitgerekende datum. Dan is hij dus bijna 5 weken (gecorrigeerd) en ja, dan kan het best met een sprongetje te maken hebben.

Bij Emma is het vanzelf weer hersteld. Gelukkig sliep Emma al 6 uur door, dus toen ze ineens weer 's nachts kwam zat er nog 4,5 a 5 uur tussen. En gisteren sliep ze dus ineens overdag weer gewoon 3,5 a 4 uur door. Af en toe had ze nog wel haar hulbuien, maar niet zo erg meer als afgelopen week. Ze heeft vanmorgen de fles gehad om 6.00 uur, heeft daarna weer geslapen tot 10.00 uur. Toen heb ik haar even gewassen en aangekleed, dus om 10.30 uur de fles. Ze huilde daarna nog even, heb haar wakker in de kinderwagenbak gelegd en ze slaapt nu.

Bij Emma heeft die sprong wel een dikke week geduurd. Bij sommige baby's duurt het maar een dag of een paar dagen. Maar...het gaat over. Het is alleen enorm vermoeiend.

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    PukjePuk, volgens dat boek is het sprongetje rond de 4 weken, 5e week. Was bij ons precies de dag dat cleo 4 weken was, en het duurde gelukkig maar 1 dag. Toen was ze het meest tevreden bij mij op de arm, liefst aan de borst sabbelend.

Lovinfmyboy, misschien kun je stukje bij beetje de tijden rekken? Door laat in de middag een beetje tijd te rekken en in de avond weer, dat langzamerhand dat ritme naar achteren gaat schuiven? Bij ons is s'avonds helemaal geen ritme, cleo is dan aan het clusteren. Dat begint rond half 6 en gaat door tot 9. Meestal slaapt ze dan, maar wordt wel wakker voor een flesje (gekolfde melk, ik doe dan een flesje omdat het er beter in gaat)

Gisteren heb ik voor het eerst heel veel gegeven, 125in totaal terwijl ze normaal hooguit 100drinkt. En zie daar: ze sliep door van 23 uur tot 6 uur vanochtend!! Dat ga ik vanavond weer doen, zien of het werkt 😄

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb de 'Oei, ik groei'-app op mijn telefoon en die geeft aan dat de eerste sprong tussen de 4 1/2 en 5 1/2 week na de uitgerekende datum is.

Daar zitten wij dus ook :D
    Volgens mij beginnen we er vandaag een beetje doorheen te komen. Hoop ik ;)

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad, wie weet een echt sprongetje. Ik ga proberen 3,25 - 3,5 uur tussen de flessen te laten. Misschien drinkt hij dan meer en effectiever uitgerust.

Eigenlijk ben ik gisteren ook best dom geweest, denk ik. Mijn man moest in Beverwijk bazaar iets afgeven aan iemand, ik was het thuis zitten echt zat en ik ben toen met Benjamin mee geweest. Wij waren er maar maximaal uurtje als het niet minder is. Hij sliep alleen maar daar en in de auto. Het was, denk ik, veel te druk, even zo goed.
    Dat dus nooit meer. Gewoon thuis blijven en met mooi weer lekker wandelen. Ik had het consultatiebureau gebeld over voeding en slapen en toen vroeg ze of het die dag druk was geweest voor benjamin en toen kreeg ik het gevoel dat ze mij een beetje op mijn kop gaven. :(
    Ook wel verdiend, maar ik was er echt niet van bewust, gewoon omdat hij alleen maar sliep. Zo schuldig voel ik mij naar mijn mannetje toe.

Verder ben ik echt van de regelmaat (wakker worden/ maken, drinken, knuffelen en eventueel even in de box spelen en daarna weer naar bed.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Voor de meiden die BV en FV combineren: hoe bepalen jullie de hoeveelheid FV?

Ik geef BV op verzoek en probeer daarbij in principe elke 3 a 4 uur te voeden. Ik maak hem nu niet meer wakker als hij een keertje langer slaapt dan 4 uurtjes, maar dat gebeurt eigenlijk zelden hoor.

Ik geef dan beide borsten en als hij daarna nog hongerig oogt (sabbelen handjes, onrustig, etc), dan krijgt hij een fles bij met 120+3. De ene keer gaat die op, de andere laat hij er zomaar 50cc in zitten. Gemiddeld geven we nu zo'n 3 a 4x een fles bij.

Hoe doen jullie dat? En kan de baby ook 'teveel' eten? Want ik weet nu natuurlijk niet hoeveel BV hij binnenkrijgt... Ik weet wel van de max. hoeveelheden FV en daar zitten we nog lang niet aan. Maar gecombineerd met de BV?

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames, ben ik weer.

Pukjepuk, ik herken je verhaal. Vandaag is Gijs 4 weken, maar eigenlijk 4 +5. Dus..... ik heb 2,5 uur geslapen vannacht..... hij slaapt nu gelukkig wel maar maakt erg veel geluidjes, maar ik laat hem rustig liggen, zolang hij niet begint te huilen...

Hilly, ik geef ook flesvoeding er bij maar niet heel veel. Ik voedt op aanvraag, en geef FV als er bezoek is ofzo. Tevens als ik weg ben geeft ML ook de fles.
    Ik kolf ook.
    GIsteren had ML 140 ml gegeven aan FV en toen ik wakker werd ontploften mijn bosten bijna, ik ben gaan kolven, precies 140 ml.... hihi.
    Ik mijn ogen kan je een klein mensje niet overvoeren, ZE verbruiken veel energie om te groeien en alles, dus dat gaat er vanzelf af. Klinkt heel stom, maar puppies kan je ook niet overvoeren omdat ze nog in de groei zijn.
    Hier kan ik zo wie zo niet overvoeren, daar Gijs dan alles eruit spuugt, en vanochtend gezellig ging projectiel-spugen.... Dus kon me gelijk weer omkleden, hihi.

Verder gaat hier alles wel oke. Mijn borstvoeding werkt op volle toeren, kolf redelijk wat af want de melk komt in straaltjes mijn borsten uit....
    Gijs is erg lief, vec ht wel regelmatig tegen de slaap, maar dan lat ik hem op mijn buik in slaap vallen en als hij diep genoeg slaapt, dan leg ik hem in bed. als ik hem wakker in bed leg, blijft hij gerust de hele tijd wakker en begint vanzelf hysterisch te huilen.
    Dus ik weet daar nog niet goed mee wat ik er mee moet.
    Misschien hebben jullie een idee?

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zo, even de vorige pagina doorgelezen, (ik heb de instellingen staan op 45 berichten per pagina), en reageer even op reacties etc.

De roze wolk, die mis ik regelmatig. Ik kan helemaal weg zijn van mijn kereltje, maar zodra ik moe begin te worden, is die roze wolk ook weg.
    Ik had het er over met mijn zus, en zij gaf aan dat ze het pas leuk begon te vinden toen ze een jaar waren…. Dus ik maak me geen zorgen hierover

Lianne, is het een idee om ook te kolven? Dat doe ik ook en de fles heeft hij zo leeg. De lactatiedeskundige gaf aan dat ik hem niet mocht laten sabbelen en alleen effectief mocht laten drinken. Dit doe ik nu een week en hij drinkt steeds sneller.
    Maar ja, ik heb de wijsheid zeker niet in pacht, ik hoop dat je een oplossing kan vinden. Misschien anders een afspraak met de lactatiedeskundige? Die heeft mij heel erg geholpen en alles gaat veel beter nu. En zie het niet als falen, wat niet lukt lukt niet.
    Ik voel me totaal niet schuldig dat hij ook FV krijgt, ik vind eht eigenlijk ideaal, veel makkelijker als BV, maar wil toch de BV geven en de FV als aanvulling.
    Edit, ik lees net wat meer reacties, maar misschien heb je iets aan m ijn verhaal. En zo niet dan gewoon vergeten, hihi.
    Bevallingsverlof, hier 4 weken voor uitgerekende datum, dus 12 weken erna, dan nog 5 weken van vorige jaar aan uren en dan heb ik nog 8 ADVdagen, 12 FLEXdagen en 360 vakantieuren…. Dus nog uren genoeg, hoe ik ze ga opnemen weet ik nog niet, dat zie ik wel als ik weet of ML een jaarcontract krijgt of vanaf 1 juli een half jaar thuis zit. Dan kan ik veel vakantie-uren meenemen naar volgend jaar, dan is ML toch thuis.
    Ouderschapsverlof, ik heb 5 jaar de tijd om dit op te nemen, dus die laat ik mooi even staan.

Kunnen we inderdaad niet is een keer afspreken? Ergens half mei ofzo, dan is het beter weer en dan in het midden van het land, dus Utrecht of zo? Lijkt mij geweldig om iedereen te ontmoeten.

En weet iemand waar Seepje is? Die mis ik al een paar dagen.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Afspreken lijkt me super. Ik ben voor.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik ook!

Vinden jullie het ook zo mega snel gaan??
    Zat net te bedenken dat Novan alweer bijna 2 maanden oud is!
    Daar moet op gespamt worden hihi 🙈

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nog eentje hihi

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hmm kan maar 1 foto per keer doen..
    Hij kan z'n hoofd steeds langer omhoog houden !

15. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @ gobelins, seepje had aangegeven hier minder meer te schrijven etc.

@ afspreken ik ben ook voor! Lijkt me leuk ☺️

Heb ook t bureau gebeld en mag nu 5x 150/5 gaan geven. En dan hopen dat het daarop beter wordt....

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow, Jmay, wat knap , wat houdt hij zijn hoofdje goed omhoog!! Wat een schatje trouwens ook!
    Benjamin kan op de arm/ schouder ook al een beetje zijn hoofdje optillen. In de box op zijn buikje legt hij dan relaxed zijn hoofdje op het boxkleed neer, in de box oefenen dus geen zin. ;):p

Tijd, de tijd gaat inderdaad erg snel. Vooral als ik naar de leeftijden van jullie prinsjes/ prinsesjes kijk. :$ ;) Maar dat Benjamin ook gewoon al drie weekjes nu is, ongelovelijk. De newborn luiers maat 1 waren eerst gewoon echt wat te groot, nu zitten ze echt goed. Bijna tijd voor maat 2. ;):$ Hij krijgt echt al oog voor bepaalde speeltjes in de box. En hij pakt mijn haar en trekt er al een beetje aan.

Afspreken, lijkt mij wel echt leuk! Utrecht dan het beste ja. Mei lijkt mij een prima datum, dan is onze Benjamin ook iets groter en sterker.

Globins, wat je zegt. Roze wolk na de koffie ;) als je weer goed wakker en opgefrist bent en aan het einde van de middag/avond slaat vermoeidheid toe en verdwijnt de roze wolk een beetje. En bij een slechte nacht, soms een huilbui. Vanacht legde ik Benjamin omdat hij zo onrustig was op mijn buik en wij kwamen beiden tot rust.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa knap he!
    Hij red het nog niet zo lang hoor maar gaat steeds beter :)

18. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    430
    439
    63
    Vrouw
    Zit momenteel in de wachtkamer bij de dr dus ik weet niet of ik er aan toe kom om overal op te reageren hihi.

@ Yasmientje/ afspreken: Ik vind het ook erg leuk om de verhalen van iedereen te lezen. Die (h)erkenning is soms echt fijn en ik vind dat de meiden hier enorm begripvol en respectvol zijn! Ik heb zelf eigenlijk niemand in mijn directe omgeving met kinderen in dezelfde leeftijd dus ben heel blij met dit forum. Afspreken lijkt mij dan ook heel leuk!.l

@ mannen/huishouden: Ja ik kan me daar ook best aan storen, hij ziet sommige dingen ook gewoon echt niet haha. Hoewel ik moet zeggen dat ml me nu deze week 2x blij verrast heeft. Onze afzuigkap werkte amper meer dus die heeft hij nagekeken en gelijk de hele keuken gepoetst!

@ ritme/sprongetje: hier ook wel een aardig ritme, het lukt me nog niet om s'avonds op een vaste tijd de laatste fles te geven waardoor ze ook nog wel is s'nachts komt maar ze slaapt dan toch wel zon 5 tot 6 uur na de laatste fles. Een sprongetje heb ik hier nog niet echt gemerkt. Alyssa is wel veel alerter, maakt veel geluidjes en lacht nu best veel naar ons. Heerlijk is dat ik kan dan ook uren naar dr kijken haha.

@ Jmay: wat een super leuke foto's! Je hebt een knap kereltje haha. Het gaat zeker enorm snel!

Hier dus nu bij de dokter om de opties voor anticonceptie te bespreken.. Over de pil niet zo tevreden, ik had de microgenon 30 maar kwam er na het stoppen achter dat ik door de pil totaal niet lekker in mn vel zat, veel moe en echt 0 libido.

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat hoor je vaker he met die rot pil idd dat je moe en beetje chago ervan word

Ik weet nog niet wat ik wil denk de mini pil vanwege de bv

20. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd in de avond/namiddag verdwijnt de roze wolk! Ben dan moe en zie op tegen de nachten

Deel Deze Pagina