Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, sabbelen op handjes kan zuigbehoefte zijn, maar als ze wat ouder worden gaan ze ook hun handjes ontdekken (en dan dus ook eraan sabbelen). Misschien is dat het. Mogelijk gewoon leuk speelgoed. :cool:

Century, pfff... acht uur vechten tegen de slaap. Hoe houden die kleintjes dat zo lang vol?? :( Ik ben beniewd wat CB zegt.

Duvellie, hier geen buikslapertje. maar volgens mij kan het als ze zelf hun hoofdje kunnen draaien of zelf kunnen omdraaien/ omrollen in bed. Dat weet ik eigenlijk niet precies. Misschien even navragen.

Jmay, twee uur achter elkaar slapen. Super! :) Teveel afhankelijkheid van een speentje niet handig nee, maar bij Benjamin geeft de speen toch zijn rust om te gaan slapen. Echter ook niet altijd nodig,

Elsa, ik denk inderdaad een andere smaak en dus even wennen.

Volgens mij is Benjamin de laatste drie dagen echt nieuwe vaardigheden aan het oefenen, dingen pakken (labeltjes van een boxboekje, mijn haar ;) en vacht van de hond als die naast ons zit op de bank, en de fles). Ook in bed wil hij de wiegbekleding voelen en pakken. Mogelijk dit sprongetje de oorzaak van de spooknachten. Namelijk echt opvallend, maar ook heel leuk om te zien.

De laatste nachten per nacht maar 3 uur geslapen (niet echt fijn natuurlijk), maar ik functioneer er redelijk op. Overdag val ik niet om van de slaap. Bepaalde kracht van moeders?

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij zijn vanmiddag weer bij de Kinderarts geweest.
    De medicatie voor de reflux is weer opgehoogd. Meneer was wel een beetje veel gegroeid.. in 3 weken tijd ruim 1200gr..:p
    Ach hij kan het wel hebben.
    Wat borstvoeding betreft twijfel ik nog steeds..
    Heb hem vanmiddag na 5min aan de borst eens gewogen.. Hij drinkt in het begin even effectief en dan gaat hij over op wat sabbelen en wat in slaap sukkelen.. in die 5min had meneer dus al even 115 naar binnen gewerkt... Geen wonder dat hij krampen krijgt als er zoveel in zo'n korte tijd naar binnen gaat...
    We hebben ook een afspraak voor een echo van zijn heupjes omdat ik eerder heupdysplasie heb gehad krijgt hij sowieso een echo ervan.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @pukjepuk
    Jaa speen heeft voor en nadelen
    Soms zou ik wel eens willen dat ie een speentje pakt haha

@lianne
    Woow dat is veel idd! Slagroom hihi
    Miss dat hij nu een groei spurtje heeft gehad en t straks weer langzaam gaat.
    Hoe zwaar weegt hij nu?

Novan heeft net voor t eerst z'n reflux meds gehad ben benieuwd of t wat verlicht.

We moeten zo naar de vk voor na controle

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @doorslapen, cb heeft tegen mij gezegd dat er 8 uur tussen mag zitten?? Maar misschien komt dat omdat L. Al 5400 gram weegt. Daarom heeft hij ook geen nachtvoeding meer nodig. Nu dus 5flessen van 150+5. Vannacht heeft hij geen voeding gehad en dat ging best goed. Wel wat vaker wakker geweest, maar dan was het even de tut erin en wat aipaitjes over de bol en dan viel hij wel weer redelijk snel in slaap. Denk dat wat betreft die nachtvoeding idd wel verschil maakt of je fv geeft of bv. Bij fles weet je natuurlijk wat ze binnen krijgen en dit mag natuurlijk niet teveel worden.

Wat betreft overdag slapen doet L. Het best goed. Ik leg m na een voeding altijd in zijn wiegje en dan valt hij redelijk goed in slaap. Slaapt dan meestal wel een uurtje of 2 aaneengesloten.

@jmay, wat rot zeg die reflux. Wat fijn dat je het zelf al in de gaten had. Scheelt dat kleine mannetje van je toch een hoop ellende denk ik. Hoop dat de medicijnen snel helpen.

@herstel, gister nacontrole gehad en ik ben goedgekeurd. Op wat kleine kwaaltjes na die in principe na 3 maanden over moeten zijn gaat het goed. Het ergste vind ik dat opgeblazen gevoel in mijn buik. Heb het idee dat mij darmen nog niet helemaal hersteld zijn. Heb s avonds altijd een opgeblazen gevoel. Alsof ik weet een week of 20 zwanger ben ☺️ En moet dan de hele tijd scheetjes laten wat behoorlijk vervelend is😒 jullie daar ook last van??

5. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lovingmyboy, ik heb ook last van overmatige winderigheid (schaam!) maar had de link niet eens gelegd met de bevalling haha dacht dat het kwam omdat ik nu meer eet dan tijdens de zwangerschap.

Jmay, merk je al wat ? Ben benieuwd!!

Lianne, hier ook zo een snelle drinker, na 5 minuten heeft ze alles naar binnen geslokt aan de borst, ik kijk altijd verbazend met grote ogen toe als ze drinkt:$, slok slok slok slok slok ik doe het niet na hoor!! en dan als ze klaar is, kijkt zij mij aan met grote ogen hahahah :$

Pukjepuk, ik ben gelovig, en geloof dan ook dat God niemand boven zijn vermogen belast, dus ik denk inderdaad dat we mamakracht krijgen hihi want voor mijn bevalling oeeeee wat kon ik nijdig worden als iemand me in mijn slaap verstoorde door bijvoorbeeld te lopen in de kamer o.i.d. laat staan als ik hierdoor minder sliep, en nu ? Nu word mama trouw om de 2 a 4 uur wakker gemaakt en soms wat vaker :p

6. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Yasmientje: ik heb dat ook! Tijdens de zwangerschap kreeg ik soms nauwelijks iets weg. Zal misschien komen omdat ze tegen m'n maag aan drukte denk ik? Nu heb ik het gevoel ik wel kan blijven eten :(
    Ik zou zooooo graag afvallen en gaan sporten. Alleen voor sporten is het nog even te vroeg. Qua eten vind ik het zo moeilijk om mezelf in te houden *schaaaaaam!* ik heb zo snel last van vreetbuien. Of heb alleen ik daar last van Hihihi

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ach, negen maanden zwanger en negen maanden ontzwangeren ;)
    Deze zomer sla ik de bikinibody even over haha

Wat betreft het advies van het CB voor slapen overdag, misschien dat niet iedereen het er mee eens is (had op het forum er al het een en ander over gelezen en daar was iedereen er compleet negatief over) maar wij gaan het proberen, is "Regelmaat brengt rust" van Ria Blom.

Mijn advies is om wel eerst met het cb in gesprek te gaan of je dit gaat volgen of niet, ze willen compleet uitgesloten hebben of er niet een andere oorzaak is (medisch, bij bv te weinig melk etc etc).

Komt er in het kort op neer dat er een vaste dagindeling is per moment dat je kindje wakker wordt.
    Dus bij wakker worden direct bv (of fv) daarna verschonen, knuffelen, evt spelen in de box (wordt aangeraden vanaf 2 maanden omdat ze dan iets langer wakker kunnen zijn) en bij het minste of geringste slaap signaal (bleek worden, gapen, wegkijken etc etc) direct in bed leggen.

Als ze dan beginnen te jengelen, en alles is uitgesloten zoals honger, vieze luier, krampjes etc, ze dan eventueel max een half uur laten huilen. En ja dit vond ik echt verschrikkelijk klinken maar de verpleegkundige gaf aan dat als je moederhart zegt dat het echt niet meer gaat voor jou als moeder je altijd mag oppakken. Maar je probeert eerst op andere manieren je kindje rustiger te krijgen.

Bij ons is waarschijnlijk het probleem ontstaan dat ze aan de borst in slaap valt en wij haar nooit wakker in haar bedje hebben gelegd. Daardoor linkt ze ons nu aan slapen en niet haar bedje. Dus dat proberen we te doorbreken, hopelijk werkt het.

Vandaag haar gelijk al twee keer naar bed gebracht op die manier en het werkt tot dusver :) maar of dat nou stom toeval is of niet... we gaan het zien ;)

Met een week zou het beter moeten gaan en zou ze gewend raken aan het ritme, met 6 weken zou het haar nieuwe way of life zijn, we gaan het zien!

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,

Wat een verhalen weer. Het is niet allemaal goed bij te houden.

Century..... jij geeft mij precies antwoord op mijn vraag over slapen..... Ik vind het heel moeilijk om Gijs te laten liggen en laten jengelen/huilen als hij in zijn bedje ligt..... Hij valt ook bij mij in slaap en leg hem dan na een kwartier in zijn eigen bedje, en dan slaapt hij als een roos.
    Ik heb altijd begrepen dat je een baby tot een half jaar niet kan verwennen, maar zoals jij het nu beschrijft kan dat dus wel... althans, in gewoonte..... mmmmmmmm.
    Misschien toch ook maar proberen, hoe moeilijk ik het ook vind. Maar als we naar bed gaan mag hij lekker bij mij in slaap vallen, ik kan echt niet in bed liggen en hem horen jengelen/huilen.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Pfff, vanmiddag begonnen met Omneo Comfort. Eerst met de dr Brown met difrax S speen. Dit ging erg langzaam. Ze heeft de helft laten staan, zonde van die dure voeding. Maar goed...om 16.30 uur wilde ze weer. Toen geprobeerd met de 3 standenspeen, zelfde verhaal. Melk overgegoten in de avent fles...ook dit werkte niet. Geprobeerd voeding te verdunnen met 10 cc extra water..werkte ook niet. Emma gooide steeds de speen eruit en krijste ongelofelijk hard. Ik ben toen zelf ook even in huilen uitgebarsten, wist niet meer wat ik er mee moest.

Besloten om na het eten even naar de Prenatal te gaan. Kijken wat hun adviseren. We zijn thuis gekomen met een Avent classic fles met 3 standenspeen. Toen we thuis waren snel uitgekookt en meteen geprobeerd. En ja hoor...op stand 2 ging het uitstekend. Nu hopen dat dit de oplossing is.

Ook meteen een swaddle me gekocht, omdat Emma erg bewegelijk is en overdag weinig slaapt. Ik heb haar net voor het eerst ingebakerd (wat ziet dat er zielig uit:p). Ze ligt nu in haar wieg. Ik hoor haar allerlei geluiden maken, maar ze huilt niet.

10. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    431
    439
    63
    Vrouw
    Wow wat een hoop reacties weer haha.

@ ritme/slapen overdag: Ik vind het ontzettend moeilijk om een vast ritme aan te houden overdag.. Meestal leg ik haar na de nacht/ochtendfles weer in bed en dan is het afhankelijk van het tijdstip hoelang ze slaapt ( heeft ze bijvoorbeeld om 4 uur de nachtfles gehad dan leg ik haar na de fles van 8 uur weer op bed en slaapt ze meestal een uurtje ofzo. Als ze de nacht doorslaapt en tussen 6 en 7 de fles krijgt slaapt ze soms nog wel wat langer..) Daarna ligt het er helemaal aan wat ze doet.. Als ze bijvoorbeeld na de fles heel wakker is dan leg ik haar niet op bed. En ze is best veel wakker overdag. Maar als ik met haar ga wandelen valt ze eigenlijk altijd onderweg wel in slaap en dan slaapt ze ook door tot de volgende fles. Ik leg haar dan alleen niet meer in bed maar laat dr gewoon in de wagen liggen.

Zo verschilt het eigenlijk per dag wel wanneer en hoelang ze overdag slaapt maar ach tot nu toe heb ik een heel tevreden en zoet moppie dus het zal vast wel goed zijn ;)

@Goblins: Mij is uitgelegd dat je die kleintjes de eerste maanden inderdaad niet kan verwennen. Je kunt ze echter wel gewennen. Dus dat ze wel gewend kunnen raken aan een bepaald patroon. Als je je kindje dus elke avond standaard bij je neemt dan raken ze hier wel aan gewend. Ik heb me hier de eerste weken ook enorm druk om gemaakt omdat mijn meisje s'nachts alleen op mijn borst sliep. Ik was heel bang dat als ik elke keer met haar op de bank zou gaan liggen ze niet meer in dr eigen bed zou willen slapen. Nu is mij duidelijk dat ze die geborgenheid gewoon echt nog nodig had om tot rust te komen. Ik denk niet dat het kwaad kan dat je zoontje bij jou in slaap valt, zeker niet als hij gewoon verder slaapt als je hem in zijn eigen bedje legt! Als je het wel gewoon blijft proberen om hem gelijk in zijn bedje te leggen zal er vast een moment komen waarop hij wel zelf in slaap kan vallen.

En Century als deze methode voor jou en je dochtertje werkt is dat toch super! Zo moet je toch een beetje zoeken waar jij je prettig bij voelt en waar je dochter ook bij gebaat is. En dat is voor iedereen weer anders (gelukkig).

Pukjepuk ik denk zeker dat we een soort mamakracht meekrijgen na de bevalling haha. Voordat Alyssa er was sliep ik echt veel (in mijn verlof soms wel klokje rond hihi) en kwam ik ook echt niet voor 11en mijn bed uit. Nu doe ik het ook met een stuk minder en het gaat me verbazingwekkend makkelijk af!

@ Wishing: Oh ik herken mezelf hier ook echt in! De eerste week thuis kon ik amper wat eten door spanning/kraamtraandagen denk ik? Ik at in ieder geval alleen wat echt nodig was en verder niks. Dronk ook alleen maar water want had nergens anders trek in. De eerste 15 kg was ik dan ook in no time kwijt. Helaas kwam mijn lekkere trek ook weer terug toen ik me wat beter voelde.. Haal nu ook niks meer in huis want ik heb geen rem meer hihi. In plaats van eraf komen de kilo's er weer vrolijk bij. Ach ja, gewoon weer minder snoepen en meer gaan bewegen dan zal het vanzelf goedkomen (hoop ik!).:p

Hier volgens mij een erg moe meisje. Ze heeft na dr fles van half 7 tot een uur geleden liggen slapen. Normaal gesproken is dit juist het tijdstip waarop ze erg wakker en huilerig is... Net dr laatste fles voor vandaag gegeven en ze ligt nu in bed weer weg te sukkelen. Ben heel benieuwd hoe laat ze straks komt!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ria blom is idd erg fijn!

Regelmaat komt vanzelf wel hoor dames :)
    De meeste baby's krijgen echt regelmaat na 3 maanden.

Ik leg Novan nu steeds moe/wakker in bed en 9 van de 10 keer gaat hij zelf slapen soms duurt het even met wat gejengel
    Gaat hij echt huilen haal ik hem eruit en probeer ik t na een kwartiertje nog een keer.

Onze wekker is om 6:00 gegaan maar beide kids slapen nog 👍
    Zo maar wakker maken want m'n borsten staan op ontploffen !

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ik lijk ineens een ander kind te hebben. Na gisteren 20.00 uur heeft ze nog niet weer gehuild. Tegen 21.00 uur begon ze te gapen, dus heb ik haar naar boven gebracht, in de swaddle me gedaan en in haar wieg gelegd. Babyfoon aan. We hoorden haar continu geluidjes maken. Toen we boven kwamen was ze wakker, dus de fles klaar gemaakt. Weer wakker weg gelegd. Vl heeft haar net uit bed gehaald, toen hij er ook uit ging. Ze heeft de ochtendfles alweer gehad en slaapt nu op mijn arm.

Waren het dan toch krampjes en doet de omneo zijn werk? Dan is het zijn prijs meer dan waard:D

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
  14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat fijn Elsa!
    Zou zomaar kunnen natuurlijk het werkt vrij snel!

Wat een schatje trouwens 😍

Jaylin mag zo weer naar de psz !
    Had een nieuw setje voor der gekocht van z8

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ria Blom, inderdaad perfect, geeft rust en duidelijkheid. Ik hou dat ongeveer ook aan, alleen voeden niet altijd direct als benjamin ruim voor voedingstijd wakker wordt bijvoorbeeld. Geeft een zekere voorspelbaarheid/ zekerheid, ze worden dan niet zo maar in bed gelegd.

Ik mis alleen soms op tijd de vermoeidsignalen of ik denk dat hij moe is, en dan is het gewoon dat hij moe was van het drinken en even bij moest komen. Maar dat komt vanzelf. Jengelen of heel duidelijk gapen en wegkijken, zijn hier meestal de signalen en dan hopla naar bed.

Elsa, super wat fijn!! krampjes is zo zielig! Ze ziet er op de foto ook heerlijk verzadigd tevreden uit. ;) Schatje is het ook!
    En ik denk dat de swaddle doek ook rust geeft.

Regelmaat, komt vanzelf. en als ze naar de kinderopvang/oppas gaan, verandert dit ook weer. Benjamin overdag nu ook meer wakker, maar dat is wisselend. Hier na een wandeling verder laten slapen in de wakker. Geen slapende baby's wakker maken, vind ik altijd . ;)

Nacht, na de fles van 19:00 was het iets voor 20:00 tijd voor bedje. Voor het eerst goed ingebakerd (dun dekentje, en een puckababy 0-3 mnd besteld). Meneertje even heel bos, maar speentje en aaitje en hij sliep in 10 minuten. Daarna werd dit even ruw verstoord door een hik - aanval van 10 minuten, maar viel al snel in slaap daarna. En tot 23:00 geslapen (wakker gemaakt voor de late avondvoeding). Daarna kwam hij pas om 4:00 weer. Om 2:00 even wakker en weer gaan slapen na het aanbieden speentje. Inbakeren geeft dus heerlijk veel rust, geen last van maaiende armpjes (onrust) meer. Daarna om 6:40 wakker (hij moest poepen bleek).
    Zelf ook beter geslapen, maar ik werd wel steeds even wakker en viel s avonds moeilijk in slaap. Misschien moet ik ook maar ingebakerd worden of zo. :p;):D ha ha. Hopelijk komt bij het slapen ook goed.
    Jullie een tip om snel in slaap te vallen?? :(

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Niet echt een tip..
    Ik geef bv en daardoor word er extra melatonine gemaakt waardoor ik heel snel weer in slaap val.
    Maar Novan komt de afgelopen week snachts niet meer gelukkig haha

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Zoo.. wat is hier veel geschreven ;)

@wakker in bed leggen: dat doe ik ook. Ik leg L. niet meer overdag in de box om te spelen. Hij ligt er alleen in als hij moet wachten totdat de fles klaar is. In die tijd zet ik de muziekmobiel aan. L. stopt dan ook met jengelen :D haar

@Zelf moeite met slapen: ik heb dat ook gehad. Maar nu ml de vroege ochtend voeding doet (vanaf 4.00) gaat vanaf dat moment de knop om en word ik pas wakker als ml de deur uit gaat. Over 18 dagen kan dat niet meer, ml is dan op zakenreis en dan sta ik er voor 3 dagen alleen voor.

Hier: ik ben flink verkouden. Hoesten en rotte keelpijn. Om 3.30 kwam L. voor de voeding maar ml heeft die op zich gepakt. Gisteren zijn ml en L. pasfoto's laten maken. Volgende week gaan werken een id kaart aanvragen voor L. :D wat wel even raar een stilte in huis.

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Zijn er meerdere kleintjes die helemaal enthousiast worden als papa thuis komt? L. is niet te houden als ik al papa zeg :Dat haha

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja Novan word ook helemaal happy ervan!

Ff Jaylin spam

20. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat een mooi meisje!!

Deel Deze Pagina