Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik geef ook bv, maar merk niets van sneller in slaap vallen.
    Met de slaap tabletjes heb ik 1 nacht heeeel goed geslapen, manlief moest mij wakker maken voor voeding.. ( waar ik mij heel schuldig over voel). De 2e nacht werd ik al wakker voor de voeding maar hoorde geen andere geluiden en toen was het weer als voorheen. . Erg slecht slapen dus.

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    L. Hier nu al 2 nachten zonder voeding. Hij wordt wel een aantal keer wakker maar kan hem dan na een paar minuten wel stil krijgen. Waar ik tegenaan blijf lopen is dat hij die laatste fles van 23.00 maar voor de helft leegdrinkt. Maar hij slaapt daar wel 7-8 uur op??

Hij begint nu ook echte stem geluidjes te maken en te lachen zo schattig ☺️

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Novan slaapt nu ook al een week of langer door zonder voeding of wakker te worden.

Lekker zo laten toch?, als hij meer behoefte heeft drinkt hij hem wel op en zo te zien slaapt hij we goed op!
    Hoeveel krijgt hij in z'n laatste fles ?

Ik was zo verbaasd vandaag, Novan slaapt normaal overdag amper en savonds tot 22 helemaal niet en dan huilt hij ook wat meer
    Maar vandaag sliep hij zowat se hele dag.
    Om 17:30 bij me gedronken en toen zag ik hem moe worden dus in z'n bedje gelegd en toen is hij om 18:09 in slaap gevallen tot 22:30!
    Heb hem toen maar wakker gemaakt want m'n boobs stonden op knappen 😂
    Hij is daarna meteen weer lekker gaan slapen

Ben nu wel erg benieuwd wat se nacht ons brengt omdat hij zo veel geslapen heeft...

@set dankjewel ! 😍

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    #664 mimimama88, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    @lianne: balen zeg, slechte nachtrust is echt niet fijn. Ik hoop dat je snel weer een goede nachtrust krijgt!

@lovingmyboy: ik zou zeggen lekker laten slapen ;)

@jmay: ik heb L. wakker gehouden tot ml thuis kwam. Daarna heb ik hem in bed gelegd en er werd niet meer gestreden om wakker te blijven :D dus dat moet ik blijven doen als papa thuis komt. Ml verrassen we met het samen open doen van de deuren.. die reactie van beiden is zo geweldig :D haha

Hier is het vechten tegen de slaap een stuk minder sinds ik L. bij de eerste tekenen van moe zijn in bed leg. Ik zeg ook altijd tegen hem 'kijk nog maar lekker rond' 5 minuten later ligt hij meestal te slapen. En als dat niet werkt zeg ik dat ik straks nog kom kijken.
    De nacht voeding is echt afhankelijk van hoe laat hij op de avond nog voeding krijgt. Geef hem rond 20.00 nog een fles, dan komt hij rond 2.00. Geef hem rond 22.00 de laatste dan is het na 4.00 dat hij zich meldt.
    Ik heb L. net gevoed en als cadeau krijg ik stank voor Dank :D een mooie joepie de poepie broek haha
    ik ga meneer verschonen, in bed leggen en hopelijk snel slapen :) welterusten dames!

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Dinsdagavond/gistermorgen had ik even een compleet ander kind. Maar vanaf gisteren 16.30 uur is het weer hetzelfde liedje. Emma drinkt haar flessen niet meer leeg, ze drukt de speen uit haar mond. Als ze de speen in haar mond houdt is ze een beetje aan het tutten. Het lijkt wel alsof ze de omneo niet lekker vind. Toen ik nog kruidvat standaard gaf dronk ze iig haar flessen meestal leeg. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het is gewoon niet leuk meer om haar de fles te geven.

Het inbakeren werkt wel erg goed. Gisteren tegen 21.00 uur heb ik haar in de kinderwagenbak gelegd. Ze had rond 20.30 uur voeding gehad. Om 22.30 uur nam ik haar mee naar boven. Ik heb haar niet wakker gemaakt voor de fles want dan drinkt ze toch niet. Vanmorgen om 4.45 uur moest vl eruit en toen lag ze wakker te kijken.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.790
    7.377
    113
    Elsa, kan het zijn dat die voeding beter vult? Dan heeft ze gewoon genoeg aan minder misschien? Als ze er toch zoveel uur tussen laat heeft ze in ieder geval geen honger tussen door of komt ze overdag sneller als ze de fles niet leegdrinkt?

Hier weer een goede nacht. Ik heb nu de puckababy voor hem en hij heeft van 10 tot kwart voor 4 geslapen en na een kwartiertje drinken weer geslapen tot kwart over 6. Echt fijn zo ��

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @mimimama
    Ja dat merk ik als we hem op tijd op bed leggen gaat t goed
    Bij te vroeg of veel te laat meestal niet

@elsa
    Novan word ook ingebakerd , hij slaapt een stuk beter daardoor!
    Super he
    Kan idd dat deze voeding meer vult he t schijnt van wel ieder geval

Nou Novan sliep dus van 18:30 - 22:30 toen wakker gemaakt voor een voeding en toen sliep hij weer verder tot 6:00 en daarna tot 8:30👍

@rien
    Welke puckababy heb jij? Ik heb de mini dacht daar past hij wel bijna in met z'n 2 maanden maar tis echt nog veelste groot!

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier gaat het met Anne ook steeds beter, gisteren is het elke keer gelukt om haar goed weg te leggen na het drinken/verschonen/knuffelen, deze mama krijgt weer hoop en rust :D

@Jmay, Anne heeft nu al twee nachten achter elkaar dat ze rond half 8 nog bv heeft en dan doorslaapt tot 1/1.30. Maar ik lees dat jij Novan wakker maakt? Ik had altijd het idee dat ze zelf wel komen als ze dorst hebben maar een keer minder eruit in de nacht lijkt me heerlijk, want hierna komt ze rond half 6 namelijk. Ik vind dat voor mijzelf net te vroeg om eruit te gaan omdat ik anders niet genoeg rust pak.
    Daarna komt ze tussen half 9- half 10 maar dan ben ik toch wel weer eerder wakker en lig ik niet meer lekker en durf ik nog niet echt goed te gaan ontbijten/douchen etc. Nu zit ik ook alweer op scherp ;)

Overdag zelf slapen is echt ruk met Anne naast het bed., Anne kreunt en steunt de complete boel bij elkaar. Herkennen meer ouders dit? Ik lees juist overal dat dit gedrag bij premature kindjes is. Anne is allesbehalve prematuur, geboren met exact 40 weken.

@Elsa, wellicht dat het meer vult de voeding? Anders probeer je het gewoon nog even uit, iets minder maken de volgende keer, bijmaken is dan makkelijker lijkt me. Wellicht met een week naar het cb voor het weeguurtje? Dat werkte met bv voor mij ook altijd zeer geruststellend als ik twijfel aan mijn hoeveelheid melk die ik produceer.

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jmay, wat een lief prinsesje heeft Novan als grote zus! ;) Leuk! Hoe oud is ze ?
    Inderdaad, te vroeg of te laat naar bed brengen werkt beide niet, maar soms is dit moeilijk in te schatten, vind ik.

Mimimamma88, hier wordt Benjamin ook druk (vrolijk druk enthousiast als hij papa 'ziet' en papa met hem speelt. Gisterenavond wilde ik om 18:45 naar bed brengen (moe, tijd voor slapen). Hij had wat moeite met in slaap vallen (vaker s avonds), toen ging papa af en toe naar hem toe voor een speentje,maar hij werd juist drukker door papa en naar een uur proberen opgegeven en toen Benjamin klaar wakker gebleven tot 21:00.
    Hij huilde boos in bed, maar toen hij tot 21:00 beneden bleef, was hij vrolijk druk actief. Na 21:00 als een blokje in slaap en geslapen tot maar liefst 5:00 uur en gedronken en daarna weer tot 7:45 geslapen.

Lovingmyboy, ik denk dat hij dan gewoon s avonds/ s nachts gewoon echt goed moe is en dat het dag-/ en nachtritme er al goed in zit. En als hij overdag goed drinkt, geen zorgen over maken.
    Hier gisterenavond 21:00 ook iets minder dan normaal gedronken,maar toch tot 5:00 geslapen.

Inbakeren, ik zie bij Benjamin en hier bij veel van jullie ukkies dat het gewoon goed helpt. Soms niet altijd bij het inslapen, maar vooral bij het doorslapen en met 'doorslapen' bedoel ik dan doorslapen na een slaapcyclus (ongeveer 45-60 minuten). En daardoor gisteren geen hazenslaapjes.
    Hier een puckababy voor 0-3 maanden besteld. Was niet een mini of zo. Nu baker ik hem in met een grote hydrofiele luier.

Bloedverlies, een week lang bijna niks meer. Maar sinds vanochtend opeens meer, lijkt wel of ik weer voor het eerst ongesteld ben geworden en dat naar bijna vier weken na de bevalling al. Raar, maar gisterenavond ook zo'n gevoel in buik alsof ik ongesteld moest worden.

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.790
    7.377
    113
    centurychild, ik slaap zelf overdag niet, maar J maakt ook veel geluidjes. De andere 2 deden dat ook, en die zette ik al snel op hun eigen kamer. Maar nu kan dat niet, omdat zijn eigen kamer te ver weg is, dan moet ik helemaal naar boven midden in de nacht om hem in een ijskoude kamer te voeden, dus hij slaapt voorlopig bij ons, maar ik merk dat ik nu wen aan de geluidjes en zijn neus die nog vaak dicht zit door verkouden zijn. Maar overdag slapen doe ik eigenlijk nooit, dus geen idee of dat zou lukken met hem naast me

JMay, ik heb de kleinere versie volgens mij, van 0-3 maanden. Nu in de aanbieding bij Prenatal :D Ik ging voor de Swaddle me doeken, omdat dat wat goedkoper is, vind het eigenlijk een beetje zonde omdat J al 1,5 maand is, dan past hij nog maar 1,5 maand in de Puckababy. Maar die doeken hadden ze hier niet, en ik was het slechte slapen zo zat, dus gewoon de Puckababy gekocht. en het werkt dus :)

Gister ook begonnen met veel regelmaat. Al valt dat niet altijd mee, omdat ik sowieos 2 keer per dag naar school moet, maar gister ook de oudste na het eten naar een vriendje brengen, weer ophalen, naar zwemles. En dan moet J toch echt steeds mee.
    Vandaag een rustiger dag, en heb hem net in bed gelegd, ingebakerd. hij protesteerde een poosje, en toen hij écht flink huilde ben ik naast hem gaan zitten en over zijn wang aaien, toen vielen zijn ogen binnen een paar minuten dicht. Hij slaapt dus lekker in zijn eigen bedje, jippie :D De boodschappen moeten nu maar wachten tot hij wakker is.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Het kan best dat die voeding meer vult, maar ze begint er al mee te rommelen zodra ze de speen in haar mond heeft. Ze maakt geen krachtige zuigbeweging. En als ik de kruidvat standaard geef drinkt ze meteen heel goed. Ze heeft net weer 120+4 kruidvat gehad, was daarna nog niet tevreden, dus nog eens 60+2 bij gemaakt en daarvan heeft ze 30 cc gedronken. En nu ligt ze te slapen. Ze mag al 5x 180+6 hebben, maar ze krijgt nog niet eens 5x 150+5.

Ik kreeg gisteren als tip om de flesvoeding klaar te maken met bronwater en niet met kraanwater. In ons kraanwater zit ook erg veel kalk, dus ik ga dat maar eens proberen.

Ik heb ook afgesproken op het CB dat ik dinsdag weer kom.

Ik weet dat een baby eerst moet wennen als je overschakelt naar andere voeding, maar het hoeft geen strijd te worden om die voeding überhaupt binnen te krijgen:( Ze lijkt deze voeding gewoon echt niet lekker te vinden.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @riean
    Oh goed om te weten met korting wil ik nog wel een kleinere maat kopen haha die krengen zijn zo duur!

@pukjepuk
    Ja vind ik ook hoor soms lastig om te zien.
    Om 10:00 naar bed gebracht en 10:15 sliep hij 👍

@centurychild
    Jaa ik maak hem wakker, voed op verzoek maar ook een beetje op mijn eigen verzoek haha anders komt hij snachts misschien of rond 00:00 en ik was al moe hihi
    Heb hem 1x niet wakker gemaakt en toen sliep hij van 19:00 tot 4:00 maar ik vind 4/5 voedingen nog te vroeg :)

13. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    #673 Set, 2 apr 2015
    Elsa86: waarschijnlijk zit je speen verstopt als ze loopt te tutten. Dat komt door de omneo voeding. Wij hebben dat ook met de 1 speen. Er zit dan een klontje die je er dan uit moet drukken. Daarna drinkt hij gelijk weer. Met 2 speen gaat goed maar hebben we het heel af en toe nog wel is. Zijn soort doorzichtige kleine klontjes. Ik denk omdat de omneo voeding vettiger naar mijn idee

Met de standaard voeding hebben wij ook geen problemen met 1 speen.

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik geef trouwens de helft omneo en de helft standaard dus denk dat met alleen omneo nog erger is

15. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    #675 Set, 2 apr 2015
    Jmay: wij hebben 2 puckababy piep. Ze zijn nog groot genoeg ook al weegt meneer 6 kilo.
    Heb er 2 voor 20 euro totaal via MP. Dat is nog wel te doen;)

Pukjepuk: ik werd ook een paar dagen nadat het vloeien gestopt was weer ongesteld. Ook met 5 weken ong.

16. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    D is morgen 6 weken, maar hier is het niet zoeken naar de tekenen dat hij slaperig wordt om hem op tijd in bed te leggen maar is het bijna zoeken naar wakkere momenten. Hij slaapt overdag nog heel veel. Verder groeit hij ontzettend goed en is wel sterk en krachtig dus maak me er geen zorgen over. Het is gewoon echt een slaapkoppie. Hij zou as zondag pas 5 weken zijn als hij op uitgerekende datum geboren zou zijn, dus ben benieuwd of we vanaf volgende week wel verandering gaan zien bij hem. Zoals ik bij veel van jullie heb gelezen na 5 weken. Verder druk weekje deze week. Zoon wordt morgen 6 jaar, dus tractaties maken, verjaardag en partijtje vieren en dan de verplichte paasfamiliebezoekjes dit weekend.

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cleo heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen van half 11 tot 6 gisteren, en vandaag half 7. Ik moest haar toen wakker maken omdat ik het anders niet red met mijn timing, want de grote dochter moet naar school (ontbijten, broodtrommels klaarmaken, naar school brengen etc) Maar wat is dat fijn om weer een gewone lange nacht te hebben! Onze grote dochter had dat ook heel vroeg, dus kennelijk zijn we gezegend met goed slapende kids 😘
    Ik lees hier goed mee en vind dat er veel handige tips langs komen. Probeer sinds gisteren cleo dan ook overdag in haar bedje te doen ipv in de woonkamer maar dat is nogal moeilijk. Haar wiegje staat dan ook 2 verdiepingen hoger, en ze maakt dan van die hazenslaapjes waaruit ze heel vaak wakker wordt en huilt, en ik dus al die trappen alsmaar weer naar boven moet lopen. S'avonds is het helemaal geen probleem en kan ik haar wakker in haar wiegje leggen en valt ze in slaap. Maar in haar box beneden wil ze overdag ook niet meer slapen terwijl ze dat in het begin wel deed. Ik hoor wel eens dat je de box voor spelen moet houden en niet slapen, maar bij mijn oudste was dat geen enkel probleem. Cleo daarentegen houdt blijkbaar wel van verschil tussen speel- en slaapplek. In het draagdoek en babybjoern valt ze altijd in slaap, en ook op de arm, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling om altijd te doen. Ik zit dus zelf een beetje te worstelen met dat verwennen t.o.v. gewennen... Mijn oudste heeft nooit in een draagdoek of babybjoern gezeten, ze hield daar niet van, en ze viel gewoon overal in slaap. Zo zie je maar weer dat het ook echt heel verschillend kan zijn per kind en nietper se alleen met eigen manier van doen te maken heeft. Ook al zijn ze nog zo klein, ze hebben echt al hun eigen charactertrekjes en voor- en afkeuren!

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow Bloesem, pittig programma!! Wees maarblij dan dat je kleine zo veel slaapt 😃
    Wij hebben gisteren onze zomervakantie geboekt: 10 dagen op Terschelling!! VL wil liever met de auto omdat hij denkt dat wij on ogelijk alle spullen mee krijgen nu we een baby erbij hebben... Ik vind het zonde voor het geld de bootis zo duur met de auto. In het appartement hebben ze een kinderbedje en box. En luiers kopen we roch gewoon op het eiland? Ik weethet dus nog niet goed, watvinden jullie? Zouden jullie met of zonderauto gaan?

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer wie het was die zich zorgen maakte over dat haar baby het liefst op de buik slaapt. Wij hebben de aerosleep spullen in het wiegje en ook in de kinderwagen. Het zijn van die matjes voor op matras en een speciaal laken overheen. Door de structuur met gaten krijgt je baby ook lucht als hij/zij met haar neus pal op matras terecht komt en het hoofdje niet zou kunnen draaien. Die dingen zijn vrij prijzig, maar wij hadden nog een set van matje en laken van de eerste, en een tweede hebben we nu via marktplaats Gekocht. Hier vind je meer info: A safe and hygienic sleeping environment for your baby| AeroSleep

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @centurychild: overdag slapen lukt me ook nog maar zelden. En als dan is het een hazenslaapje ;)

@jmay: vanmorgen was t half 7 toen L. zich meldde. Ml heeft me laten liggen. Als je Novan wakker maakt, hoe laat is de voeding ervoor geweest?

@elsa: ik maak de fles met afgekookt water, al heb ik dusdanig weinig kalk hier in het water dat het water met chloor wordt gereinigd in de warme zomer. De kraamhulp adviseerde dat om het op deze, ouderwetse, manier te doen.

@bloesem: dat is dan ook een uitdaging, zoeken naar wakkere momenten. Zo te lezen wordt het gezellig druk bij je in het weekend.

Hier: ik heb van 4.00 tot 7.30 geslapen en daarna nog tot 10.00 :D ik merk dat ik nog een flinke verkoudheid onder de leden heb. Ik hoest nu vies taai slijm op :$ en ik ben niet de enige in huis. L. knort heel erg en heeft snot wat uit zijn neus komt. Straks maar samen stomen ;)

Deel Deze Pagina