Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    wakkere momenten na de voeding, hier best snel al (sinds een week), ook al is hij zondag pas 4 weken. Maar ja, Benjamin ook bijna twee weken te laat geboren.
    Met wakker worden plus eten, knuffel, praten en eventueel even in de box ongeveer meestal een uur maximaal wakker. Maar soms ook al te moe voor de box en dan 45 minuten wakker al richting bed. s Nachts gelijk na de voeding inclusief boeren en verschonen gelijk terug naar bed, dan ook gewoon tijdens het boeren al bijna slapen.

Vakantie, pas begin augustus. Man dan bouwvak, alleen ik zelf nog niks toegezegd gekregen van mijn werk. Altijd laat met vrij krijgen. Roemenie naar schoonfamilie per vliegtuig en huurauto gaat niet meer door. Ik vind Benjamin gewoon nog te klein (heel warm daar, gewoon de condities/ hygiene daar). Dus het wordt ergens Benelux met auto.
    Auto dan toch het fijnst, al die spulen die mee moeten.
    Terschelling trouwens heerlijk!

Bloesem, druk weekend gelijk hoor.!:$ Druk voor jou, maar ook voor de kleine.

Zomersproet, aerosleep hebben wij hier ook, ademt inderdaad goed.

Elsa, het is wel uitzoeken en proberen zeg wat voeding en fles betreft. Ik herinner op mijn werk nu wel een jongetje die omneo kreeg, en dat klonterde snel. Je moest het ook nooit van tevoren klaar maken, maar direct op het moment zelf en heel goed schudden en dan nog snel klontjes.
    Gekookt water, hier het water goed genoeg. Dus hier met koud leidingwater flesvoeding maken en dan opwarmen. Geen krampjes, dus het zit goed. Maar bij gevoelige darmpjes zou ik altijd gekookt water doen.

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hij had gisteravond om 17:30 gehad en toen om 22:30 heb ik hem even wakker gemaakt.
    Dus 5 uur:)
    En daarna kwam hij weer om 6:00 maar dat doet hij nu al ruim een week haha en dan slaapt hij direct weer verder

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Er komt nu sinds 3 dagen beetje ritme in. Zal vast wel weet veranderen maar toch 😂

6:00 wakker, drinken en weer slapen
    8:30 wakker,drinken en spelen
    10:00 naar bed ( 10:15 sliep hij)
    12:15 wakker, drinken

En na deze voeding weer ff spelen en dan weer naar bed 👍

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Zoooo wat wordt er veel gekletst! Ik ben erg druk met de voorbereidingen van ons weekendje weg met vrienden. Onze kleine gaat 3 nachtjes naar haar oma's. Vraagje: hoe lang duurt het ongeveer om een potje met 180ml moedermelk te ontdooien? Ik moet dat natuurlijk wel tegen mijn moeder zeggen, anders halen ze de eerste keer pas uit de vriezer als Hannah honger heeft ben ik bang! ;) En het moet in de koelkast ontdooien toch?

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ff spam

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Super schattige foto, Jmay!! Wees er trots op!!!

Ritme, volgens mij heb je al aardig een goed ritme! Mooi!

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net met Benjamin gaan wandelen, ik dacht dat hij wel zou gaan slapen. Niet dus, veel te interessant (al kan hij weinig zien vanuit zijn wagen) buiten. Nu al anderhalf uur wakker, nu in bed aan het jammeren. Ik denk dat ik hem maar even troost.

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Wat een fijn ritme JMay! En die foto is geweldig :D

Hier wisselen de tijden van de voeding nog. Wel om de 3 a 4 uur. En de ene dag 5 voedingen en de dag erna ineens 6 of 7 ;) maar ik rek t nu wel zodat er bijna 3,5 - 4 uur ertussen zit.

L. was in de ochtend helemaal van slag.. een van de buren was aan het boren.. dat is voor baby oren ook geen fijn geluid. Om hem rustig te krijgen heb ik zijn favoriete muziek op gezet (guus meeuwis) en om13.00 heb ik maar de strijd tegen de slaap onderbroken met het voeden. Daarna heeft hij als een roos geslapen :)

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik zou gewoon s ochtends gelijk al twee potjes uithalen (als ze 180 ml per keer krijgt?) want in de koelkast blijft het wel even goed hoor!
    Daarna per nieuw gegeven flesje alvast de volgende uit de vriezer halen.

Anne doet het weer voorbeeldig vandaag. Nog even telefonisch contact gehad met de verpleegkundige en die was ook blij dat het zo goed werkte en dat we er vol voor gaan. Gelijk nog wat kunnen vragen over het kreunen en of het normaal is dat Anne vandaag na 3,5 uur slaap alsnog wat melk terug gaf van de voeding ervoor, was gelukkig allemaal compleet normaal.
    Geeft me ook weer moed voor de avond, VL is pas tegen 10 uur thuis dus ik doe letterlijk de hele dag alleen. Vanochtend om 6 uur was ik net klaar met voeden maar heb hem toen lekker de luier laten doen, anders ziet hij haar ook niet.

Vandaag de eerste poeptsunami gehad! Ik was haar aan het voeden en ze poepte (doet ze vaker en vindt ze kennelijk leuk ofzo?) maar dat gaat altijd goed. Dit keer niet, het schoot helemaal haar rug op haha, naja daarna lekker tutten en toen was het direct alweer tijd voor bed!
    Jammer dat ze wel last had van krampjes, dan laat ik haar toch echt niet liggen hoor!

10. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag voor het eerst de afspraak gehad bij het cb en Emma groeit goed! Geboortegewicht was 3460 gram en ze zit nu op 4210 gram. Bij de geboorte was de 50 cm en ze is nu 54 cm! Verder is ze helemaal goedgekeurd gelukkig!
    We zijn wel overgestapt op andere voeding omdat we vermoeden dat ze last van krampjes heeft. Vooral savonds wil ze niet slapen en is ze erg onrustig (huilen en schoppen en slaan) ipv standaard 1 krijgt ze nu comfort 1 van Hero, hopen dat het werkt!
    Ze hebben gezegd dat ik d'r niet zo snel meer mag oppakken, maar d'r moet laten liggen als ze huilt. Dit voelt niet goed. Ik kan d'r toch niet overstuur laten huilen? Ik snap wel waarom ze het zeggen, weet alleen niet in welke mate ik dit ga doen.

Ik kan trouwens niet wachten op beter weer! Lekker naar buiten en wandelen Hihihi

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wishing, dat werd mij ook gezegd. Ik kon hem best twintig minuten laten huilen zei ze, nou langer als tien minuten heb ik het niet volgehouden. Ik word er helemaal gestrest van als hij huilt. Als hij eenmaal overstuur is word hij ook niet zomaar stil dus dan haal ik hem er gewoon uit hoor.

Vandaag een mindere dag, hij slaapt alleen maar heel kort en spuugt weer veel. Ik ben moe, gelukkig is er nog eten in de diepvries want koken heb ik absoluut geen puf meer voor.

Mannetje is weer begonnen met huilen, na wel geteld een kwartier slaap pff.. Maar weer even kijken bij hem.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @woshing wat fijn dat ze zo goed gegroeid is!

@floddertje
    Echt overstuur huilen hou ik ook niet langer dan 3 minuten vol haha
    Maar beetje jengelen en miepen laat ik hem gewoon doen.

miss helpt inbakeren ? Of doe je dat al?

Sorry kan er geen genoeg van krijgen 😂
    Had hem om 16u maar wakker gemaakt want moesten nog naar de winkel en t was al geruime tijd weer om te drinken

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wishing, ik laat Benjamin ook nooit in bed huilen hoor. Hoogstens vijf minuten. Ik troost hem direct met lieve woordjes en aai over zijn hoofdje en speen. Oppakken doe ik dan meestal niet, maar als hij blijft huilen en op de eerste manier troosten niet helpt, pak ik hem gewoon hoor.
    Misschien gewoon in bed even 5 minuten laten huilen en troosten met lieve woorden en hoofdje aaien.
    Als hij wakker is (box) dan pak ik hem wel direct als hij huilt.
    Snel troosten de eerste weken wel belangrijk voor het gevoel van geborgenheid, lijkt mij.

Floddertje, 20 minuten huilen. Pfff.. :$, te zielig ja. Of het moet zijn manier zijn om in slaap te vallen, dat hebben sommige baby's, huilen dan ontlading en nodig voor in slaap te vallen. Alleen veel baby's is dat niet zo, en wordt het huilen dan alleen maar erger en helemaal overstuur. Maar jij weet als moeder het beste hoe je kindje is. CB kan tips en adviezen geven, maar je hebt ook je eigen moederinstinct.

Century, super dat Anne het zo goed doet en dat het slapen nu goed gaat! Die rare geluidjes die de ukkies soms maken, kreunen en piepen en kraken als een krakende deur. ;)
    Lastig he, mannen die over moeten werken. Is het tijd om te eten en dus tijd om te koken en dan moet de kleine net drinken of naar bed. Dan mis je toch de extra handen van je man. De tweede week had ik dat mijn man gelijk dinsdag en donderdag moest overwerken. Ik vond dat wel zwaar.

Slapen, knipperen jullie ukkies soms ook tijdens het slapen opeens met hun oogjes in combinatie met krakende geluidjes? Zou dat mogelijk de lichte slaap kunnen zijn waarna ze weer in diepere slaap komen.

Roze wolk, ik ga mij trouwens steeds beter voelen. Ik was al verliefd op Benjamin, maar nu ga ik steeds meer van alles genieten. Het was gewoon tekort aan nachtrust en herstellen kost ook tijd.
    Alleen in slaap vallen mag ik nog wat beter gaan doen. :);)

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa had ik ook pukjepuk na een tijdje kwam ik weer helemaal op de roze wolk!

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerste foto, een slapende Benjamin ;). Hij was ingebakerd met een hydrofiele luier, mag zo sterk als hij al is, toch zijn ene armpje te weten bevrijden. ;) Ach, één armpje niet zoveel kwaad. Daarom goed dat ik de Puckababy heb besteld.

Tweede foto, van dit weekend Benjamin krijgt interesse voor speeltjes. Vooral dit boekje erg leuk. :D:cool:;) Alleen sinds tweede dagen probeert hij het ook echt te pakken, met name dan het labeltje.

Bijgevoegde bestanden:

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Ahh wat lief!

17. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff ff mn verhaal hier kwijt hoor ;)

Al dagen lang last van heel erg pijnlijke tepels tijdens het voeden. Ik dacht dus eerst aan spruw, en had hier ook wat voor gekregen...maar na 1,5 week werd het maar niet minder, eerder erger zelfs!
    Toch na lang overdenken een lactatiekundige ingeschakeld. (ben niet echt een persoon die hulp vraagt, dus het was voor mij heel moeilijk)
    Ze is vanmorgen geweest, en uiteraard had meneer geen zin om mee te werken. Maar wat ze wel heeft gezien in die paar minuutjes dat hij wel wakker was, is dat ik hem dus gewoon verkeerd aanleg. Dit gewoon dus al wel bijna 6 weken lang he! En de kraamhulp die ook altijd gewoon zei dat hij goed aanlag. Nou probeer dat nou nog maar te veranderen...

Moet biological nurturing proberen, dus liggend of halfzittend en Devin dus gewoon z'n gang laten gaan, niet helpen. Nou daar was hij het dus niet mee eens. Niet aanhappen, niet doordrinken en gefustreerd huilen. Nu zit ik dus met gigantisch volle borsten omdat hij dus opnieuw moet leren drinken en dus de borst niet goed leegdrinkt.
    Ook vind ik nog dat hij niet goed aanhapt. Hij maakt zijn mond gewoon niet groot genoeg. Ook doordat z'n onderkaakje iets naar achteren staat is het nog lastiger. Toen ik het vanmiddag dus probeerde toen de LD wegwas lukt het gewoon niet. En toen ik dacht dat het goed was, kwam m'n tepel er alweer "plat" uit. Heb zitten janken toen! waarom lukt me dit niet gewoon?! Ik wil zo graag borstvoeding geven, maar wat als het nou gewoon niet kan blijkbaar :'(

zit er ff doorheen dus...

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onyx, wat naar en vervelend! Dikke knuffel, meid!
    Wat frusterend dat de kraamhulp dit niet heeft gezien! Zo lang zitten tobben. :(:x Absoluut niet leuk! :(

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Bij mij zeiden ze ook dat ik Emma gerust een poosje kon laten huilen. Nou echt niet. Wel als ze een beetje zeurt, maar niet als ze krijst.

Vandaag weer gewoon Kruidvat standaard gegeven, met bronwater en ze heeft aanzienlijk minder gehuild. Alleen begin van de avond even, toen heb ik haar mee onder de douche genomen en daarna kreeg ze de fles. En nu ligt ze ingebakerd in de kinderwagenbak, ze slaapt nog niet, maar ligt heerlijk rustig te kijken.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    #700 mimimama88, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    @centurtchild: lekker hè zo'n poepbroek ;) ik heb het nog niet zo aangetroffen maar was gisteren wel kantje boord.

@jmay: wat een heerlijk mannetje heb je!

@whishing: ik laat L. alleen maximaal 10 minuten huilen in de auto omdat ik niet tijdens het rijden iets kan doen. Ik sta nu zelfs bij nieuwe geluiden al in zijn kamer.

@onyx: dikke knuffel! Wat een hel waar je doorheen moet :(

Hier: L. is zo overstuur dat hij nu in de wagenbak ligt. Het heeft me 2 uur gekost om hem tot rust te krijgen. Ik ben zelfs alleen met hem gaan douchen. Normaal helpt ml bij het douchen maar moet zeggen dat het me goed af ging

Deel Deze Pagina