Onyx, wat frustrerend!! Ik snap helemaal dat je er ondersteboven van bent. Hou vol, het kan natuurlijk niet meteen nadat de LD geweest is allemaal perfect lopen, geduld! Je komt er wel. Hier ook een moelijke weg naar en met bv, de keren dat Cleo dan hysterisch was en niet wilde happen gewoon een flesje gegeven en dan maar gekolfd. Of eerst een beetje flesje geven, dan heeft ie misschien ook meer geduld en kan beter happen.
Onyx, even snel op mijn telefoon. Tijdens de kraamweek had ik vreselijk kloven en kind dat aan de ene kant slecht aanhapte. Toen 1 kant met tepelhoedje en later andere ook. Wilde ik eigenlijk niet, heb ze bij dochter ook gebruikt en wilde dit keer gewoon zonder maar ben ernu dolblij mee. Liever rustig bv geven met tepelhoedje dan niet of met veel onrust. Wie weet leert hij nog een keer op de gewone manier maar voor nu vind ik het best. Misschien is dat dus wat? (al wordt het meestal niet echt aangemoedigd)
Onyx wat naar! En wat jammer dat de kraamhulp zei dat get goed ging. Bah wat naar Wat huiken betreft, ik laat haar max een half uur gaan als ik weet dat honger, krpjes en luier uitgesloten zijn. Daarna mag ze lekker bij me in de doek. Variƫrend heb ik al gemerkt dat ze zeker 5-15 min nodig heeft om zichzelf in slaap te huilen. Ik vroeg dit nog na bij de verpleegkundige van het cb toen ze belde en ze zei dat het hoofdpijn kan zijn of het verwerken van alle indrukken. En met drukke Anne geloof ik dat wel want daarna slaapt ze zo weer. Ze ligt nu ook weer lekker dus ik duik erachter aan, hopelijk zet de trend zich door van afgelopen nachten, dan wordt ik pas tegen twee uur gestoord
Ben blij dat jullie er hetzelfde over denken! Vond het echt niet leuk dat ze dat zei.. Klinkt misschien stom en is waarschijnlijk mijn onzekerheid of hormonen, maar kreeg het gevoel alsof ik een slechte moeder ben door haar op te pakken als ze huilt. @onynx: jeetje wat vervelend meid! Heel erg frustrerend dat de kraamzorg dat niet heeft gezien. Hopelijk leert je kleintje het drinken op deze manier snel! Pff ik snap niet waarom Emma zo vecht tegen haar slaap! Ze is duidelijk moe maar gunt het zichzelf niet om in slaap te vallen. We hebben wel een kleine vooruitgang gemaakt.. Ze ligt wel in d'r bedje en niet in m'n armen zonder te gillen. Misschien mag ik niet zo vroeg juichen aangezien we nog tot half 12 moeten wachten tot de laatste voeding van vandaag.
@whishing: hier is het vechten tegen de slaap vooral als het gezellig is in huis. L. vindt het ook gezellig als papa weer thuis is. Wat ik sinds 2 weken doe, is L. overdag in bed laten liggen. Rondom de voeding haal ik hem eruit, gaat hij de box in om te wachten op de fles en na de fles loop ik nog met hem op de arm door huis. Nadat de boertjes zijn gekomen leg ik L. in bed. Dan kijkt hij vaak nog rond maar dan krijgt hij niet te veel prikkels. Bij het dragen op de arm horen we L. ook gapen, op schoot doet meneer tijdens de gaap de tong uitsteken haha maar daar trappen we niet meer in. Ik ga zo L. wekken voor een schone luier en de laatste voeding van vandaag. Ik hoop dat hij erna weer snel slaapt. Hij is al vandaag te lang wakker geweest.
@JMay: Wat een heerlijke foto's! @Onyx: HĆ© wat vervelend! Ik snap dat je daar niet blij van wordt . Ik hoop dat het snel beter gaat en inderdaad misschien tepelhoedjes proberen? Sterkte! @Wishing: Ik wil je graag op je hart drukken dat je alles behalve een slechte moeder bent! Ze kunnen op het CB zoveel zeggen en adviezen zijn prima maar uiteindelijk ken jij je kindje het beste. Je zou pas een slechte moeder zijn als je haar zonder problemen een uur laat huilen @Door laten huilen: Hier geloof ik eigenlijk niet zo in. Ze huilen namelijk niet voor niks en mijn dochter heeft soms juist die geborgenheid gewoon nodig. Dan heb ik het trouwens niet over een beetje mekkeren/jammeren want ik sta ook echt niet bij elk piepje gelijk in haar kamer. Maar ik hoor snel genoeg of ze een beetje ligt te jammeren of dat er echt iets is, en dan stopt mevrouw ook niet met huilen tot ik haar oppak . Ik heb het al vaker gezegd maar blijf het zeggen, iedere moeder kent haar kind en voelt snel genoeg aan wat het beste is. Luister naar dat gevoel en dan kun je het nooit fout doen. Er is namelijk geen 'goede' of 'foute' manier om je kind op te voeden. @poepluiers: heerlijk zijn die! Ik heb Alyssa al een paar keer met een rug of buik vol aangetroffen . Ze gaan ook steeds lekkerder ruiken haha. @ Minimama: hoelang laat je het afgekookte water dan afkoelen tot het de juiste temperatuur is? Ik gebruik hier gewoon kraanwater en warm het flesje dan in de magnetron op. (Flessenwarmer wel geprobeerd maar vind het een enorm onding en na 15-20 min was het nog ijskoud...) Nog een vraagje voor de FV mama's, heeft iemand ervaring met de dr. Brown flessen? Ik ging nog een extra flesje kopen en toen zag ik dat deze fles ook verschillende spenen heeft.. Volgens de verpakking zou ik voor Alyssa al over kunnen stappen naar de fase 2 speen maar ik vind eigenlijk dat ze met de fase 1 speen nog best gulzig drinkt.. Sowieso vindt ik al die fase en 3 standen spenen een soort hogere wiskunde haha ik snap er weinig van . Ook kwam ik er vandaag achter dat als ik de fles ondersteboven hou er een straal melk uit de speen spuit! Ik dacht dat dit juist bij deze flessen niet zou moeten kunnen.. Heeft iemand dit ook gehad? Hier net de laatste fles gegeven en mevrouw is nog erg onrustig, ze ligt nu wel in haar bedje maar ik kom er niet helemaal uit of ze nu aan het vechten is of dat ze een beetje buikpijn heeft. Maar even afwachten.. De afgelopen 2 nachten heeft ze trouwens heerlijk doorgeslapen van 22.30 - 23.00 tot 06.30! Er begint dus wel een redelijk vast ritme in te komen
@maryelle: wij hebben de dr Brown flessen. Emma drinkt ook heel gulzig en met de prematuur speen gaat het goed! Ik kan me niet herinneren dat ik ook heb gehad dat er melk uit spoot. Nu met de andere voeding moeten wij weer even zoeken naar de juiste fles/speen. Deze voeding is wat dikker en met de oude combinatie kreeg ze er nauwelijks iets uit, zelfs met de fase 1 speen. Het houdt je bezig haha. Bedankt voor jullie reacties. Doet me goed!
Net behoorlijk geschrokken zeg Pfoe! Emma begon opeens te kokhalzen uit het niets... Dit deed ze zeker 6 keer zonder dat ze moest spugen, het leek uit d'r tenen te komen doen jullie kleintjes dit ook wel eens? Wat kan het zijn?
Misschien een beetje verkouden aan het worden. L. Doet dat ook wel eens na de voedin beetje slijm denk ik.
Goedemorgen meiden. Of het door het inbakeren komt, geen idee. Maar Emma heeft vannacht geslapen van 23.30 uur tot bijna 7.30 uur. Om 6.00 uur hoorde ik haar, dus de lamp aan, maar toen ik keek sliep ze nog.
Hannah heeft dit ook wel eens. Dan loopt ze rood aan, grote ogen, stopt met ademen en slikt alleen maar. Ze maait dan met haar armpjes en is totaal in paniek... Ik ga ervan uit dat er dan wat voeding terug komt wat ze niet weggeslikt krijgt... Rechtop houden en troosten helpt! @Onyx: Hannah hapte ook niet goed aan in het begin, tepelhoedje was DE oplossing! Nu doet ze het alweer 8 weken hardstikke goed zonder!
@wishing: dat zou ik inderdaad wel kunnen proberen dan. Het stomme is dat ze het niet bij elke voeding heeft. Maar blijkbaar heeft ze dan echt enorme honger ofzo haha. Hier om 23.30 de laatste fles gegeven en haar om 8 uur maar wakker gemaakt! Ik ga straks ff naar het inloopuurtje van t cb want ik ben erg benieuwd wat ze nu weegt. Ook vraag ik me af of ik de voeding moet gaan verhogen want overdag heb ik het idee dat ze niet echt genoeg heeft aan die 120+4. Maar s'nachts blijkbaar wel haha.
Nou, ons meneertje vond het blijkbaar nodig om weer 2 keer te komen vanacht. Dam merk je wel dat je snel went aan maar 1 voeding. Ach ja meneer woog gister op het bureau nog maar 6150 gram en zat daarmee boven het gemiddelde. Hij heeft het zeker nog nodig denkt hij zelf haha. Straks ff op mn 2 neefjes van 2,5 jaar en 1,5 week oud passen omdat schoonzus naar fysio moet voor haar bekken. Nu maar niet hopen dat ze alledrie tegelijk gaan huilen!
Hier nog steeds combi BV en FV. Ik probeer zoveel mogelijk enkel BV te geven, maar soms is hij hongerig en zijn mijn borsten te leeg... Wij geven Hero H.A., maar ik overweeg nu een overstap naar de Hero Comfort. Qua fles gebruiken we de brede Dr.Brown. Ik ben wel tevreden over het tempo, maar niet over de vorm van de speen. Hij krijgt hem gewoon niet lekker in zn mondje. Zeker niet met dikkere voeding. Dan zuigt hij zo hard dat zn bovenlipje gewoon beurs wordt. Heb daarom de drie standen speen van Avent besteld. Kijken hoe dat gaat. Ritme hier: 22u bv en slapen - 2u bv en slapen - 5u bv tot 6:30u (pfffff) en daarna onrustig slapen - 7:30u flesje bij (80cc) en wakker - 9u paar slokken bv en slapen Hij heeft overdag vaak periodes van extreem lang wakker zijn (6u is geen uitzondering) en daarna lang slapen (5 of 6u). 's Nachts nog geen aanstalten tot doorslapen helaas
Maryelle, dat is inderdaad lang wakker. Volgens mij is 10 uur slapen aan een stuk door het maximale voor kleine ukkies. Een nachtvoeding (bij voldoende gewicht enzovoorts) ook niet nodig. Hoe was ze toen ze wakker werd gemaakt, eenmaal wakker gewoon alert en niet suffig of zo? dat ook belangrijk. Indien gewoon in orde, lekker van genieten en dan gewoon maar na acht of negen geslapen hebben wakker maken. En ik zal het ook na vragen voor de zekerheid. Benjamin gisterenavond en nacht weer wat onrustiger. 22:00 gedronken, om 2:00 weer, toen echt moe maar boos en vechten tegen slaap. Na drie uurtjes weer wakker en toen speentje gegeven en geslapen tot 6:45. Op zich echt goed voor een ukkie van 4 weekjes. Het is natuurlijk ook zo hoe beter rustiger (niet per se hoe langer) ze de hele dag slapen, hoe rustiger ook s nachts. Inbakeren, benjamin wordt in de eerste instantie zo boos (als hij onrustig is). Hij wil zich helemaal loswurmen enzovoorts. Is dat gewoon wennen? Hadden jullie dat ook in het begin. Als hij rustig is, valt hij ingebakerd snel in slaap. en het helpt na even wakker geweest te zijn, weer goed te slapen.
@maryelle: ik kook nog "ouderwets" water in de fluitketel op het gasfornuis. Nadat het heeft gekookt laat ik het 1 uur in de fluitketel en daarna gaat het in een dopper fles. Die fles zet ik dan in de koelkast om barterie groei tegen te gaan. Zodra L. voeding wilt haal ik de fles uit de koelkast en haal daar de hoeveelheid uit wat nodig is. De rest gaat terug naar de koelkast. Soms vergeten we het terug te zetten en dan is het op kamertemperatuur. Even een vraagje over voeding verhogen.. L. huilde na de fles. Het was zijn honger huiltje. Ik geef hem nu 120/4. Ik heb hem net nog 30cc extra gegeven en nu is hij rustig en voldaan. Zouden jullie de voeding verhogen nar 150/5? Ik zit nog geen 2 weken op de 120cc.. verhoog ik het dan niet te snel?
@inbakeren Wij hebben ingebakerd in een doek, maar daar wurmde hij zn armen uit. Daarna de puckababy, maar daar werd hij enkel boos en opgewonden van. Vervolgens... Op zn buik gelegd. En nu slaapt hij rustig. Ik weet dat het niet mag, maar hier is het gewoon niet anders.
@set Wauw hij groeit goed he! Miss is t weer ff z'n periode van vaker komen hebben wij ook wel eens @hilly gelijk heb je hoor.. Dat hadden wij met Jaylin ook idd Gelukkig neemt Novan wel genoegen met de inbakerzak maar soms wilt hij ook wel eens op z'n. Buik
Even een vraagje over voeding verhogen.. L. huilde na de fles. Het was zijn honger huiltje. Ik geef hem nu 120/4. Ik heb hem net nog 30cc extra gegeven en nu is hij rustig en voldaan. Zouden jullie de voeding verhogen nar 150/5? Ik zit nog geen 2 weken op de 120cc.. verhoog ik het dan niet te snel?[/QUOTE] Ik zou zelf het flesje van 150/5 klaar maken, en dan drinkt hij misschien per keer 140 of zo, misschien net 30 cc nodig extra. Je ziet vanzelf dan wat er over blijft. Benjamin drinkt nu met bijna vier weken vaak het hele flesje van 120 cc/4 leeg en jouw ukkie is wat weekjes ouders. Ook al zegt dat niet altijd. Lastig, he, om te weten hoeveel ze nodig hebben.