Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Lianne, vervelend dat hij niet in zijn eigen bedje wil slapen zeg. We zijn maar druk met de kleintjes haha. Hoe gaat het nu met jou?

J. is de hele dag onrustig geweest en heeft veel gehuild zonder dat ik daar een reden toe kon vinden. Uiteindelijk heb ik hem in de draagzak gedaan en ben ik gaan wandelen, lange wandeling gemaakt en hij sliep gelijk! Wat een geweldig ding haha. Nog een flesje gehad en nu ligt hij eindelijk in bed te slapen. Ik ga zo ook maar eens slapen, ik ben kapot.

Volgende keer eerder de draagzak proberen, inbakeren ga ik mij ook eens in verdiepen.

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #742 seepje, 3 apr 2015
    Laatst bewerkt: 3 apr 2015
    Stiekem hoor ik hier eigenlijk niet meer thuis, want in januari zijn de jongens geboren, maar vandaag zijn ze alweer 3 maanden oud! :O Ze wegen nu beiden 4400 gram en zijn 53 cm. Het is nog net niets. Ze groeien als kool en ook Q. doet het ontzettend goed. Sinds 2 weken is zijn sonde uit en sinds 3 dagen is hij 's nachts ook van de monitor af.

Wij zijn ontzettend trots op onze beider mannetjes maar vooral voor Q. want dat te bedenken dat hij 8 weken geleden werd opgegeven door de artsen omdat ze geen toekomst voor hem zagen met alle ademstilstanden die hij had.

Ze slapen hier eigenlijk nu elke nacht van 23.30 tot 05.30 en dat vind deze mama erg fijn want ik heb op onverklaarbare wijze hypo aanvallen, dan ben ik compleet apatisch en val ik soms helemaal weg. Doodeng. Nu moet ik standaard om de 2 uur wat eten en dextro bij de hand houden. Ook is mijn vitamine d zo laag dat het weer in mijn gewrichten is gaan zitten, mijn lichaam maakt het helaas ook niet meer aan dus chronisch aan de pillen en mijn bloeddruk is nog aan het ontzwangeren, een lage bovendruk en hoge onderdruk. Mijn lichaam is al het extra bloed van tijdens de zwangerschap nog niet kwijt en dat geeft ook vage klachten pfff…. Hoe is het met jullie dames? Eens kijken of ik tijd heb om binnenkort bij te lezen…

R. krijgt op 1 voeding na alles live aan de borst en voor Q. kolf ik nog 2 voedingen en de rest helaas kv omdat mijn productie niet meer verder omhoog wil.

In het blauw is R en op de andere foto Q. waar ik net zijn sonde heb uitgetrokken ;)

Bijgevoegde bestanden:

3. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Bij een babydate ga ik kijken of ik er ook bij kan zijn, zeker in mei, kan ik lopend met de wagen :D

4. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    @pukjepuk: Ze heeft niet echt vanaf 22.30 tof 08.00 geslapen. Voordat ze sliep was het wel tegen 12en en ze is rond 05.00 nog ff wakker geweest naar toen viel ze snel weer in slaap. Toen ik haar wakker maakte was ze wel gewoon alert. Heb het voor de zekerheid gevraagd maar op t cb zeiden ze ook dat het geen kwaad kan.

@kleding: hier ligt het heel erg aan t merk kleding.. z8 valt bijvoorbeeld best ruim dus daar past ze makkelijk nog 50/56 van. Maar ik kocht gisteren een jurkje van name it en die was in maat 56 veel te klein.

@ century en riean: Wat fijn dat het beter gaat bij jullie!

@minimama: hmm lastig, naast een draagdoek zou ik eigenlijk niet weten wat je het beste kan doen. Kun je niet een draagdoek lenen van iemand om te proberen?

@Elsa: ooh wat staat het leuk! Ik heb hetzelfde vestje en shirt hihi mijn vader heeft er ook een rode legging en blauwe overgooier bij gekocht hij wou dr graag een compleet setje geven. Voor Alyssa is het nog net te groot.

@seepje: wat een knappe mannetjes! Fijn dat ze het zo goed doen :).

Alyssa is vandaag echt niet in dr hum. Veel huilen en weinig slapen.. Ze is als ze huilt ook ontroostbaar zo zielig! Zou dut een sprongetje kunnen zijn?

Ga haar nu wakker maken voor de laatste fles (na veel huolen valt ze uiteraard een half uur voor de fles in slaap haha) hopelijk slaapt ze vannacht wel goed...

5. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    Deze is van vanmiddag, tussen de huilbuien door kon er gelukkig nog wel een lachje vanaf 😊😍

Bijgevoegde bestanden:

6. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hemelden, even 2 vraagjes. Wanneer is het normaal dat je weer ongesteld wordt? Ben 6 weken geleden bevallen en 3,5 geleden gestopt met bv. En ander vraagje huilen jullie kindjes al met traantjes? L namelijk nog niet??

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ik ben 8 weken na de bevalling weer ongesteld geworden, 4 weken nadat het vloeien gestopt was.

Emma huilt wel met tranen. Ze is nu echt een ander kind. Heeft al 2 dagen niet zo veel meer gehuild, lacht meer. Ze is gewoon veel vrolijker nu. En toen de wekker vanmorgen om 7.30 uur ging, sliep ze nog. Ik heb haar wakker gemaakt, want we gaan straks weer naar baby zwemmen.

Seepje, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie boefjes.

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Seepje: wat fijn dat je even wat laat horen, ik moest nog vaak aan je denken. Goed om te horen dat de jongens het goed doen, wel jammer dat jouw lichaam dan niet mee werkt.

Lovingmyboy: J. huilt al met tranen sinds hij twee weken was, nou dat vond ik helemaal niet leuk haha. Ziet er zo zielig uit. Maar volgens mij is het niet erg als hij dat nu nog niet doet hoor.

Vannacht half 11 naar bed gegaan, en om 7 uur er pas weer uit! Hij had nog wel een nachtvoeding om drie uur maar die deed mijn vriend omdat hij toen net uit het werk kwam en toen was J. ook nog niet aan het huilen, dus ik heb daar verder weinig van meegekregen.
    J. ligt nu al weer in bed en hij is al een tijdje rustig, ik had dit wel even nodig. Nu laat ik mijn vriend uitslapen en dan kunnen we er hopelijk beiden weer tegenaan.

9. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Lovingmyboy: ik heb het even opgezocht, de meeste baby's gaan huilen met tranen tussen de 3 en 12 weken. J. was gewoon heel vroeg blijkbaar.

10. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Dank je... Dan heb ik nog even Hihi...

Seepje heb idd nog vaak aan jullie gedacht. Wat gaat de tijd snel zeg!! Je mannetjes zijn alweer 3 maanden!! Gelukkig gaat het. Goed met. Ze. Hoop dat jij je ook snel wat beter voelt! Hoe gaat het met je vriend?? Kunnen jullie het samen ook goed aan??

11. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @ seepje wat fijn dat het zo goed gaat! En wat groeien ze goed!
    @maryelle, leuk jurkje, die heeft Anne ook :)

Gisteravon de laatste voeding met afgekolfde melk gegeven maar kennelijk gaat het dan minder goed dan echt "live" aan de borst want ik mocht er gelijk aan geloven vannacht.
    Nu na de ochtendvoeding van 8 uur heeft ze alleen heel erg last van krampjes, ben blij dat mn vriend er een keer is, kan hij het doen. Ik zou boodschappen gaan doen maar ik durf niet heel goed weg nu :( Hebben jullie dat ook?

12. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Ja dat heb ik wel eens... Bang dat hij gaat huilen en mijn vriend hem niet kan troosten:( ... Mijn advies is gewoon gaan en erop vertrouwen dat het goed is. Voel je niet schuldig tegenover je kindje of vriend, alle moeders hebben dat gevoel

13. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    #753 Maryelle, 4 apr 2015
    Laatst bewerkt: 4 apr 2015
    @ ongesteld: Hier nog niks, ben 8,5 week geleden bevallen en 4 weken geleden gestopt met vloeien.

@ huilen met traantjes: Alyssa deed dit ook al heel snel maar ze heeft ook nog steeds heel vaak vieze oogjes. Het maakt het huilen wel heel erg zielig ja als er ook nog van die dikke tranen bij komen haha. Alyssa trekt er dan ook zon pruillipje bij haha.

Ik zag ook nog iets voorbijkomen over de hik. Hier ook van die hik aanvallen maar ze heeft er geen last van gelukkig. Ze blijft altijd heel rustig in dr bedje liggen kijken en valt daarna ook gewoon weer in slaap.

Weggaan vond ik de eerste keer vreselijk. En toen was mijn moeder er ook nog bij haha. Maar toen ik thuiskwam was alles nog heel en mn kind lag heerlijk te slapen haha.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Emma heeft ook regelmatig de hik, maar daar lijkt ze geen last van te hebben. Mama vind het erger dan Emma volgens mij:p

Ik ben erachter gekomen dat Emma totaal geen schootkindje is. Ze ligt het liefst in de kinderwagenbak of in box i.p.v. op schoot.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Oh das wel gemakkelijk ja! Fijn van je mama :)

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Seepje: wat fijn om te lezen dat het met de jongens goed gaat. Wel balen van je lijf.

@menstruatie: hier nu precies 8 weken geleden bevallen maar van een menstruatie is nog niks te bekennen. Heb wel wat slijm met een streepje bloed gehad deze week maar verder niks.

@doorslapen: L. had gisteravond om 20.30 de voeding, om 22.00 sliep hij eindelijk en om 5.00 (!) vanmorgen meldde hij zich pas :)

@huilen met tranen: nog niet gezien.

@kleertjes: vandaag maat 56 broekjes gekocht want bij maat 50 is het hoog water :D

@foto's die langs komen: prachtig om te zien dat ze allemaal goed groeien.

Hier: L heeft zijn vuisten ontdekt en die moeten in zijn mond. Gisteren had hij zo'n ik ben van slag dag. Dat wad ook in zijn ontlasting te merken.. waren mooie spuitluiers.
    En die nachtrust van 23.00 - 8.00 deed goed :D ml stond om 5.00 de fles te geven en ik mocht lekker in bed blijven.
    L. maakt nu ook meer brabbel geluiden echt geweldig :D haha

Iedereen fijne paasdagen, iemand nog plannen?

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Foto's, wat een prachtige foto's allemaal!!

Seepjes, wat een prachtige stoere jongens hebben jullie!! ;):cool: Fijn dat zo het zo goed doen!! En wat een sterk mannetje is Qwin, met zoveel levenskracht komt hij er wel!
    Maar wat naar dat het met jou minder goed gaat! :(
    Trekken jullie beide nog wel? Een tweeling toch veel zwaarder dan één kindje en jullie zorgen om Qwin.

Menstruatie, lijk sinds vrijdag (morgen precies 4 weken na de bevalling) ongesteld te zijn geworden. :( Opeens weer bloedvervlies na een week alleen wat bruinverlies in combinatie met een beetje weeeig gevoel in onderbuik.

Kleertjes, maat 56 begint nu echt goed te zitten.

Huilen, huilen met traantjes, dit sinds enkele dagen. Ziet er zo zielig uit en dan is hij meestal ook echt zielig.

boodschappen, absoluut geen succes, veel te veel gestoord in zijn slaapje en daardoor nu te weinig gedronken. Winkel hier 5 km vandaan, en dan maxi-cosi in en maxi-cosi weer uit in de wagen en dan weer in de maxi-cosi. Wandeling toch anders want alleen in de wagen en dan blijft hij daarin.

Volgende week zaterdag voor het eerst twee uur zonder Benjamin, ik ga autorijlessen nemen. Pff.. :(, ik zie er nu al tegenop. Mijn man past dan op, maar ik heb toch het gevoel dat ik benjamin veel beter ken en aanvoel.

18. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een berichtje van mij...
    Tweeling is nu 11 weken en lijken rustiger te worden, hebben koemelkallergie, verborgen reflux en zijn duidelijk randprematuur volgens de kinderarts... Ik heb (denk door de bedrust) veel klachten. Niet alleen weinig spierkracht, maar ook een uitpuilende tussenwervelschijf waardoor ik pijn in mijn rug heb die uitstraalt tot aan mijn enkel. Behalve voor de kinderen zorgen kan ik niks. En zelfs dat valt niet mee. Heb nog tot 14-4 verlof, maar zal daarna de ziektewet weer in moeten helaas... Lees veel mee en geniet van jullie verhalen!
    @ Seepje; wat fijn dat ze het zo goed doen, vooral Q! Balen dat ook jij zo slecht hersteld, hoop dat t snel verbetert!

19. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging met bijna twee weken voor het eerst methaar boodschappen doen. Ze slaapt altijd heerlijk in de kinderwagen, dus daarom durf ik brst lange uitstapjes met haar aan.

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Seepje en zoyefa,
    Wat fijn om weer eens van julli te horen. Had vaker aan jullie twee tweelingmoeders gedacht maar ging er gewoon van uit dat het met twee ukkies veel te druk is om hier te schrijven, ik vind het met eentje al lastig. Wel heel vervelend dat jullie zelf zoveel klachten hebben. Hopelijk wordt het gauw beter.

Lovingmyboy, ik ben 6 weken geleden bevallen en vloeide de hele tojd. Maar eergieteren had ik gewoon het gevoel dat ik ongesteld ben. Het begon met dat gevoel in de onderbuik, en het bloed in maandverband was toch anders van kleur. En dan vooral zo'n raar zeurend gevoel in mijn schaambeen, dat heb ik altijd de eerste dag van mijn ongesteldheid. Ik geef ook bv, vind het dus eigenlijk gek maar het zou dus denk ik wel kunnen dat het gewoon de menstruatie is.
    Elsa, gek is dat, kinderen kunnen heel verschillend zijn. Mijn oudste was ook totaal geen schootkind en het liefst in de kinderwagen. Maar deze kleine wil alleen maar op de arm of in draagdoek, soms best een beetje vermoeiend. Alleen op de arm of in doek slaapt ze overdag heel diep, amders alleen maar van die hazenslaapjes. Ph, en in de kinderwagen met wandelen wil ze gelukkig ook wel slapen, maar in huis in bedje is lastig 😞

Deel Deze Pagina