Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Jonah is veel aan het huilen, eerst was het even in de avond dat verplaatste naar eind van de middag en nu is het de hele dag al raak. Ik vind het zo zielig en ik word er ook een beetje wanhopig van omdat ik ook niet weet wat hij wil. Af en toe slaapt hij even maar lang is het niet.. Misschien krampjes ofzo? Maar spugen doet hij ook geregeld.. Pff nu wou ik dat de kraamzorg er nog was.. Mijn vriend is nu bij hem, hopelijk wil hij zo nog wel even slapen.

Wat voor draagzak hebben jullie? Ik wil niet gaan knopen en ik wil graag een draagzak die ik gelijk kan gebruiken (wij hebben ook een hond en dan lijkt het mij niet handig om steeds de wagen te pakken). Ik heb al wel op internet gelezen maar het blijft wel moeilijk zeg.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik heb zo'n goedkope van chicco. Ik gebruik hem ook meestal als ik even snel de hond uit moet laten. Verder gebruik hem bijna niet. Als ik hem meer zou gebruiken zou ik een andere kopen. Deze is niet heel fijn voor emma om lang in te zitten.

3. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Floddertje: wat naar dat hij zoveel huilt kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Misschien heeft hij last van reflux omdat hij veel spuugt.

Ik zit hier in dubio... geef nu precies een dag 120/4 aan m'n mannetje maar hij blijft om 8 voedingen vragen. Hij krijgt dan 8x135cc. Veel te veel voor zo'n hummeltje. Zouden jullie weer terug gaan naar de 90 omdat hij daar ook gewoon 3 uur op weg bleef of nog blijven aanbieden in de hoop dat hij wel binnen nu en een paar dagen het oppikt? Zit er alleen mee, straks is hij gewend aan deze hoeveelheid en neemt hij geen genoegen meer met 90 als we daar weer naar terug gaan.

Zijn er nog meer jongensmama's die bij ter stal zijn wezen shoppen? Super leuke nieuwe collectie. Ik ben al geweest:D

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @floddertje
    Ik heb geen zak maar een draagdoek van Bykay super fijn en handig
    Ik zou idd ff laten checken op reflux.
    Jaylin had ernstige reflux en huilde z'n 13u per dag en spuugde alles onder

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @set
    Zou ik wel proberen, ik geef dan wel nu geen fv maar weet dat anders t maatje zo mega snel oprekt dan kun je straks nog maar amper ophogen als hij nu al op 8 voedingen van 120/4 zit.
    Hij krijgt nu 32 schepjes en de max is 30.. Als het een keer gebeurd niet erg natuurlijk maar al ga je structureel over die 30 schepjes heen of de liter kan dat schadelijk zijn voor de niertjes

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hoe kunnen ze reflux nakijken?
    Misschien dat hij ook gewoon aandacht wil, ik heb hem de hele tijd bij mij gehouden en op af en toe mopperen was hij wel rustig. Als er echt wat is dan zou hij zijn blijven huilen lijkt mij. Nu ligt hij bij mijn vriend maar ik hoop wel dat hij zo nog in zijn bed wil slapen, hij kan natuurlijk niet de hele dag bij ons liggen.

Een draagdoek lijkt mij voor de baby wel fijn maar ik weet niet of ik zo'n zin heb om die elke keer te knopen helemaal als ik hem alleen even voor een wandeling met de hond wil gebruiken.

Set, die voeding kan best lastig zijn hè. Ik heb geen advies voor je helaas want wij zijn daar ook nog echt in aan het zoeken. Hij krijgt nu 7 x 90+3.. maar net dronk hij er minder van op, terwijl hij soms ook weer eerder komt..

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    #67 mimimama88, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
    @Set: gisteren heb ik L. Op een moment 60 cc aangeboden. Hij meldde zich 2 uur na de voeding waarvan hij 80cc had gedronken. Van die 60cc heeft hij uiteindelijk 50 gedronken. Daarna was hij 3 uur voldaan ;)
    Ik zit nog op de 90cc die ik zou moeten geven maar als ik de fles leeg laat drinken, krijg ik veel terug via spuug. Dus als er 80cc uit de fles is geef ik de speen voor de zuig behoefte. En qua hoeveelheid, ik zou 450cc moeten geven per dag maar gisteren zat L. op 515cc ;) ik ben benieuwd wat t cb er maandag van zegt.

L. is verkouden. Heeft een snotneus met doorzichtig slijm, knort en piept af en toe met ademen maar de temperatuur was 37,2 ik heb t echt met hem te doen. Begin van de middag trof ik L. in een bespuugd bedje aan de arme jongen. Hij heeft nog lekker op mijn borst geslapen.

Het mooiste van mijn bevalling is trouwens het feit dat niemand wist dat ik aan het bevallen was. Ik heb mijn ouders op de donderdag voor de bevalling weg weten te houden met de "smoes" ik voel me niet goed, klopte op zich wel ;) en mijn schoonouders hebben die week op woensdag ochtend gevraagd hoe t gong en toen had ik nergens last van.

8. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    JMay: Daar zit ik dus ook mee, als die kleintjes boven de liter krijgen dat het dan schadelijk kan zijn voor die kleintjes.
    Denk dat ik het vandaag/vannacht nog ff aankijk en anders weer naar beneden ga als hij er niet langer tussen gaat laten.

Floddertje: Heeft hij misschien niet minder last als je hem omhoog houd tegen je aan, dat hij daarom rustiger is. Als hij ligt komt de voeding natuurlijk sneller omhoog. Heb je al een handdoek onder zijn matrasje o.i.d. gelegd?

Minimama: Wat zielig voor jullie mannetje. Hopelijk knapt hij snel weer op. Onze L. is ook wel een beetje verkouden en hoor je soms dat zn neusje 'pruttelt'
    Als niemand weet dat je aan het bevallen is, is het wel het leukste he dan is het echt een verassing als je na de geboorte belt.

Jullie geven dus allemaal minder voeding, heb ik misschien een hongerlapje:p. Hij weegt ook al wel 4700 gram en jullie kleintje wegen nog een kilo minder misschien maar hij krijgt die 90 ook al vanaf 3500 gram.

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Emma krijgt ook vrij veel. Ze moet minimaal 600 cc krijgen, maar soms zit ze boven de 700. Daar zeggen ze op het cb niks van. Wat ik nu geef is goed, 5×135 cc en 1x 65.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #70 JMay, 6 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2015
    @set idd za het idd ff na vragen maar he kind honger laten lijden doe je ook niet natuurlijk.
    Maar ik zou wel proberen onder de liter / 30 schepjes te blijven idd vanwege de schade

@floddertje
    Via een ph meting in het zkh kunnen ze het meten, maar vaak zijn er dan ook wondjes in de slokdarm te zien door een arts.
    Heb je het bedje al schuin staan ? Dan wil ook nog wel eens werken

11. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ojee de hypochondriër in mij is weer los :$

Zit een hard stuk in mn linkerborst die ik niet weg krijg. Het is niet heel erg pijnlijk, wel gevoelig.
    Hij was gisteren en vandaag een beetje rood aan de buitenkant, maar dit is nu op het moment weer weg. Geen koorts ook. Huisarts wil het het weekend afwachten en maandag nog eens bekijken of het wel of niet weg is. Mocht ik koorts krijgen moet ik de huisartsenpost bellen.

en dan zit ik met iets bij Devin. Hij is vandaag een beetje zeikerig om het zo maar te noemen. Ligt niet graag, wil niet in zn bedje slapen, op z'n buik liggen vind hij ook niet fijn en hij wil heel vaak drinken. Is dit gewoon een regeldag of verborgen reflux...? Hij spuugt wel een heel klein beetje sinds een paar dagen, en ik vind hem ook wel een beetje kreunende geluidjes maken. Net bij het verschonen zat hij scheetjes te laten..misschien krampjes dan?

Bah waarom gaat altijd alles mis als het weekend is, of in het begin als NET de kraamhulp weg is.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Kan idd van alles zijn onyx
    Een beetje spugen doen bijna alle baby's omdat de maagklep nog niet sterk genoeg is de eerste tijd.

Het kunnen idd regeldagen zijn of krampjes of puur mama honger!
    Hij is pas 1 week oud dus ik snap wel dat hij niet in de box/bed/wieg wilt alleen.. Nadat hij 9 maanden lekker warm bij je hebt gezeten.

Balen van dw harde plek!
    Heb je al geprobeerd onder de douche en dan de plek te masseren ?

13. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja proberen te masseren, borst leegkolven terwijl ik de plek masseer, warmte compressen er van te voren op.

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Emma is vandaag ook erg huilerig. Valt bij mij in slaap maar als ik haar weg leg wordt ze binnen no time weer wakker. Ze wil ook veel vaker de fles. Komt om de 3 uur terwijl ze normaal om de 4 uur komt.

Ze heeft net de fles gehad en is weer voldaan.
    Bekijk bijlage 446574

15. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Jmay, bed schuin ga ik nog wel proberen. Las al dat je een handdoek onder de bovenkant van het matras kunt doen, wie weet helpt het wat.
    Laatste voeding bleef hij een kwartier - half uur na de voeding rustig en daarna gelijk weer huilen. Steeds na de voeding. Veel spugen deed hij nu niet dus ik denk dat het misschien toch krampjes zijn. Kon hij het mij maar vertellen. Gelukkig is hij nu wel weer wat kalmer.

Elsa, wat een geweldige foto. Lekkere wangetjes heeft Emma :).

16. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Onyx heb je al gewisseld van houding met voeden? Dat helpt hier altijd goed om alle plekken weg te krijgen.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Ja klopt! Ik heb ook een handdoek onder z'n hoofdeinde en werkt goed:)

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja daar ben ik nu mee bezig. Het zit in m'n linkerborst aan de linkerkant in het midden, dus doe nu vooral de rugbyhouding aan die kant (de kant waar het kinnetje naar toe wijst gaat het leegst toch?) ik zal zo warm douchen voor het voeden.

19. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hmm balen onyx, wellicht een idee om alvast paracetamol te nemen? Wellicht dat dat al iets doet?

Vandaag waren mn dames van de kraamzorg voor het laatst (1+stagiair). Ik ga ze echt missen

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Zo, ik kom me ook eens aanmelden hier :) Tijdens het voeden lees ik steeds alles bij, maar met 1 hand typen gaat nog niet zo handig. Maar nu slaapt hij, dus lekker de tijd.

Onyx, bij mijn dochter heb ik een borstontsteking gehad, 41 graden koorts, verder niet mee naar de dokter gegaan, maar door flink masseren (au) de harde plekken weggekregen en na een nacht goed slapen was de koorts weg, en de ontsteking ook. Later had ik weer een keer een harde plek, weer flink gemasseerd, en toen borstontsteking voorkomen.

Op 10 februari is onze zoon J geboren. We hebben ook een zoon van 6 en dochter van 3 jaar.

Bevallingen van andere 2 verliepen niet helemaal naar mijn zin, bij de oudste het persen niet (is uiteindelijk met vacuumpomp gehaald), bij de tweede de ontsluitigsween niet (kon me totaal niet ontspannen door teveel mensen in mijn kamer)
    Bij deze derde zou het helemaal goedkomen, helemaal zoals ik het wilde. ik zou me ontspannen tijdens de ontsluitingsweeen en hij zou in 2 keer persen makkelijk ter wereld komen, graag in mijn eigen bad, dat was mijn ideaalbeeld. Dat eerste is erg goed gelukt, ik heb iedereen mijn kamer en badkamer uitgestuurd, ook mijn man. Ik heb een uur of 5 helemaal alleen weeën op staan/zitten/liggen vangen, en kon me zo goed ontspannen dat ik tussen de weeen door een boek heb gelezen. Steeds als er een wee kwam legde ik het boek even weg, ging helemaal op in de wee, daarna weer mijn boek pakken :D Toen ik 8 cm had ben ik op bed gaan liggen, en ben zelfs in slaap gevallen tussen de weeen door, waarbij ik ook nog droomde. En die weeen waren echt net zo pittig als bij dochter, maar ik was zo zen, echt fijn :D
    Het persen was helaas geen eitje :( Hij lag verkeerd gedraaid, en met zijn handje naast zijn hoofd. Nu vind ik persweeen al een drama, en in bad bevallen, zoals ik zo graag wilde, lukte niet omdat ik te weinig grip had, omdat ik zoveel kracht moest zetten. Uiteindelijk is hij na 25 minuten persen geboren, wat een opluchting. 52 cm en 4040 gram.
    En zo'n Hollands welvaren is hij nog steeds. Hij krijgt borstvoeding, heeft nog totaal geen ritme, heeft avonden geclusterd, gister eindelijk een keer niet, maar vanavond weer van half 7 tot half 9, maar is daarna wel om 9 uur in zijn bedje in slaap gevallen.
    De nachten gaan nu prima, hij 'komt' 1 of 2 keer, maar valt na de voeding (die overigens altijd bijna 3 kwartier duurt, dat valt me soms wel tegen) meteen weer in slaap. Nu dus even tijd voor mezelf :D

Deel Deze Pagina