Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Centurychild6F3
    leuk! ik twijfel nog erg welke maat ik moet nemen eigenlijk ..
    is het een fijne doek?

@Pukjepuk
    wat een schatje is het zeg!! heerlijk

Novan zat vanmiddag even heerlijk in de draagdoek en daar moest ik natuurlijk weer een foto van nemen.
    En toen ik dat deed wilde Jaylin ook weer voor de camera :p

Beide ukkies liggen lekker op bed, dus nu ff me time!

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Pfff net terug van mijn eerste rondje hardlopen. 3 km.. Voelde het was goed in mijn rug en bekken zeg!! Lars al 1,5 uur aan het huilen/krijsen en trappen. Denk een hardnekkig geval van krampjes. Zo zielig zeg!

Oudste de afgelopen 3 dagen flink ziek geweest met 40 graden koorts en keelontsteking. Nu de eerste macht weer in zijn eigen bed. Hoop dat het vannacht rustig blijft. Hij had gelukkig geen hoge koorts meer. Zo zielig is dat zeg! Went nooit :(

3. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Hier ook helemaal fan van sab simplex. Ik hoef het gelukkig niet te bestellen want wel 1 DA verkoopt het in NL en dat is in Hengelo. Voor mij 20 min rijden en sla dan een aantal flesjes in.

hier gaat verder alles goed. Nick is al weer 5w2d. Slaapt al 3 weken door van 11 tot 7.30. Vandaag zijn mooie glimlach mogen bewonderen *smelt* Vandaag mochten we ook naar het CB. Meneer deed het goed. Hij is 56 cm en 5025 gram. Hij krijgt 5 flesjes van 150/5 die we mixen met hongerige baby.

groen/gele poep heeft volgens mij ook met darmkrampjes te maken. Niets om zorgen over te maken.

4. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hmmm... Ja dat Kan dan idd wel kloppen... Hij heeft sinds een paar dagen ergere krampjes en die groen/gele poep is ook sinds toen ongeveer. Iemand tips wat ik daartegen kan doen? Ik geef jumbo merk flesvoeding. Hij drinkt z'n fles wel binnen 10 minuten leeg. Misschien dat ik weer terug moet gaan naar speen 1?

5. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Welke speen geef je nu dan? Hier drinkt die van mij nog steeds met speen 1. Pas met toevoeging dat het wat dikker word stap ik pas over op een andere.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier een zeer onrustige dag. J. was uiteindelijk wakker van 9 tot 19 :$ wel hazenslaapjes, maar niet langer dan een minuut of twintig... Hij moest steeds vreselijk huilen/krijsen. Bijkans ontroostbaar, alleen aan de borst werd hij rustig...

Ik moest voor controle naar de internist ivm mijn zwangerschapsdiabetes en heb hem meegenomen. Toen ik in het zkh zijn luier verschoonde zaten er een paar slijmdraadjes met bloed in zijn ontlasting. Hoewel hij verder helemaal niet ziek oogde, toch maar de huisarts gebeld en moest langskomen.

De controle wees niks uit, dus maar aankijken en donderdag weer naar de dokter. Eenmaal thuis had hij weer een poepbroek, gelukkig zonder een spoortje bloed. Gelukkig! Maar slapen, ho maar. Dus ben ik met hem onder de douche gegaan en met hem in bed gaan liggen. Daar sliep hij al snel, maar ik mocht niet weg. Elke keer als ik opstond was het weer piepen geblazen... Nu ligt hij op mijn schoot te slapen beneden, zodat ik even kon eten... Pfff...

7. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Ik gebuik speen 2.. Vanaf 1 maand staat er op???

Miss dan toch maar terug naar speen 1

8. melanieV83

melanieV83 Actief lid

11 jan 2010
    109
    0
    0
    Je kunt dat altijd proberen. Hopelijk helpt het en nemen de krampjes af.

9. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    438
    469
    63
    Vrouw
    Wauw er is weer lekker veel gekletst haha :D.

@Pukjepuk & JMay: Leuke foto's weer!

@ritme: hier begint er een goed ritme in te komen nu. Als ik hier zo mee lees hebben wij wel echt een luxebaby:$! Ze krijgt om half 11/11 uur de laatste fles en de laatste paar dagen moet ik haar dan om 7 uur/half 8 echt wakker maken, echt heel fijn! Overdag slaapt ze dan niet super veel, 2 of 3x een uurtje of paar keer een hazeslaapje van een half uur. Tussen half 10 en half 11 heeft ze wel echt een huiluur dan is ze ook met geen mogelijkheid stil te krijgen en ze drinkt dan vervolgens ook super onrustig maar zodra ze dan in dr bedje ligt is het wel goed. Ze ligt dan nog wel een tijd te pruttelen en te steunen en kreunen maar valt uiteindelijk lekker zelf in slaap.

@dragen: Ik heb zondag een bykay draagdoek kado gekregen, super leuk! Weet iemand of ik Alyssa hier al in mag doen ivm haar heupjes of moet ik echt de echo afwachten voordat ik haar in een draagdoek kan doen? Ik ben ook nog een beetje aan het klungelen met het omknopen, vindt het erg rommelig zitten bij mezelf maar dit zal wel een kwestie zijn van oefenen denk ik? Of zou het kunnen dat de maat niet goed is?

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @kraampjes: hier gisteravond ook last van gehad. L. is bij papa in slaap gevallen en toen hebben we hem naar bed gebracht.

@speen van de fles: ik gebruik de nummer twee al een paar weken maar minder snel drinken dat maakte geen verschil tussen de spenen.

@dragen: als het goed is krijg ik vandaag de bykay doek binnen :)

@hier: gisteren ging het goed bij mijn ouders. Het was een paar keer lopen om de speen maar meneer sliep heerlijk in de wagenbak. Hij had wel door dat hij op een andere verdieping was dan wij en waar de deur was van de kamer. Heb een keer me verstapt op de trap en meneer was stil :D
    Ik ben gisteravond even met mijn neus op de feiten gedrukt.. Ik doe te veel waardoor ik over de grenzen van mijn lichaam ga. En het dan gek vinden dat mijn rug pijn doet. Ik ga het rustiger aan doen met de hoop dat de pijn minder wordt.
    De pijn die ik heb zit rond mijn stuit en straalt alle kanten uit. Massage en warme douche doet het gelukkig ontspannen.
    Vandaag krijgt L. De eerste spuitjes, waren/zijn er meer mama's gespannen hiervoor? Oh ik knijp hem echt :$ ik heb het niet zo met naalden en spuiten.. En dan te bedenken dat ik 8 weken geleden nog een infuus had, kreeg bloed geprikt en 2 spuiten in mijn mooie billetjes heb gehad (waarvan de plekjes nog steeds blauw zijn :$ )

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maryelle, fijn toch zulke doorslaap nachten! ;) Na zo'n laat op de avond huiluurtje is het zeker fijn dat ze daarna zo goed slaapt. Zeven uur of half acht goed moment om de dag te beginnen.
    Hier 23:15 fles gehad en vervolgens weer om 5:45, maar wel drie keer vanacht wakker geweest (geen honger), de eerste en derde keer met speentje weer gaan slapen, en de tweede keer wat lastiger. Dus wat langer tussen de voeding in de nacht trekt hij prima, nu het doorslapen nog. Maar dus zullen alle ukkies wel eens hebben.
    Geen of weinig krampjes, denk ik dus deze nacht.

Draagdoeken, helemaal geen verstand van helaas. Wij hebben alleen een draagzak voor als hij wat ouder is. niet om in de slapen, maar meer handig voor als wij ergens naar toe gaan.

Zo ik ga meneertje wakker maken, want tijd voor CB. Slaapt nu wat langer door, omdat hij een wat gebroken nachtje heeft gehad.

Mimimama, inderdaad voorzichtig doen. Bouw het rustig op.

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @Jmay, ik vind het een hele fijne doek, gewoon vaak gebruiken dan rekt hij vanzelf wat uit en wordt hij zachter. Ik lees veel op internet dat het voor de prijs (vrij goedkoop) echt een goede (beginners) doek is. Ik heb zelf ongeveer maat 38 qua bovenlichaam, ben alleen lang (187) voor mij was een 6 prima.

@Maryella: maat heeft er meer mee te maken hoe lang je doek is (en wat je postuur is) de gemiddelde persoon kan goed uit met een maat 6. Volgens mij is die gangbaar voor maat 36-44 ofzo, anders moet je even zoeken op internet, vind je het snel genoeg.
    Wat betreft dragen met de heupjes, ik zou het even navragen (CB weet het), het is iig veel ergonomischer dan een baby bjorn draagzak of iets dergelijks :)

@dragen, mooie is is dat je je kindje tot in de peutertijd met deze doeken kunt dragen, dus als er in de toekomst een tweede komt oid, dan hoef je niet persee een duowagen te kopen. Gewoon 1 kind in doek (peuter of baby) en de ander in de wagen!

Hier was ze gisteravond wat onrustig maar ze is ook erg verkouden. Je kon er vanaf de middag de klok op gelijk zetten, ze kwam stipt om de twee uur om te drinken. Vooruit dan maar, als ze echt ziek is willen die kleintjes ook vaker drinken en ik hou zelf minimaal 2 uur aan. Om half 9 in bed gestopt en toen kwam ze pas om half 3 weer dus de nacht ging gewoon prima.
    Wel heel bijzonder, we zaten gisteravond ook maar te wachten op haar huiluurtje (hadden verwacht dat ze om half 11 zou komen!) maar die is gewoon uit gebleven :D

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    #833 Zomersproet, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Onyx, wat gek, onze kids zijn even oud en ook cleo was de afgelopen 2 dagen alleen maar onrustig. En ik lees dat Hilly met haar kindje van precies dezelfde le ftijd ook zo'n onrustig kind had gisteen!

Heel vreemd, zaterdag had cleo bijna alleen maar geslapen en weinig honger, en alsof ze alles wil inhalen de laatste 2 dagen heel vaak aan de borst en verder heel huilerig. Ik kreeg bijna niets gedaan omdat ik of met haar aan de borst zat (en dan vaak idd ook maar een beetje gesabbeld) of omdat ik haar moest dragen omdat ze niet alleen wilde zijn . Ook alleen maar van die hazenslaapjes, want dan legde ik haarqeg om even de vaatwass r uit te ruimen of zo, was ze weer wakker...
    Er is niet echt een sprong nu Volgens Oei ik Groei, maar is och is er iets. Regeldagen misschien? Vannacht heeft ze dan wel weer van 22.45-6.00 geslapen...

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    #834 Zomersproet, 8 apr 2015
    Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Welk doek heb je van bykay? Ik heb dat denim doek maar vind het soms wat stug. Ook bij mij wat rommelig zitten (wie schreef dat nou nof, lovingmyboy?) misschien doe ik het gewoon niet goed maar het blijft rommelig... Zit te denken of ik dan niet beter zo'n tricot doek van bykay kan nemen. Enige ervaring daarmee?

15. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Jemig wat is er veel gekletst! Wij zijn een lang weekend met vrienden weggeweest en Hannah is voor het eerst uit logeren geweest! Meteen 3 nachten, maar dat ging super goed! :D Nu ze weer thuis is is het alsof ze nooit is weggeweest, geen onrust of wat dan ook! Ik moet zo ook weer weg en moet Hannah nog klaar maken voor ons uitstapje, dus helaas geen tijd om op van alles te reageren... ;) Maar ik kom snel terug om dat wel te doem!

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, wat tof, je was weer hardlopen! Ik wil ook weer beginnen maar moet maar vind het lastig een goed tijdstip te vind. S'avonds os cleo zo onrustig en wil zo veel aan de borst dat ik dan bijna niet weg durf. Jmmer, want sinds gisteren mocht ik ook eigenlijk weer meedoen met mom in balance maar nu is vl ook nog eens ziek met een buikgriep, dus dat lukte al helemaal niet. Moest je voorzichtig.lopen? Hoe voelde het? En ik heb zulke mega-borsten (80G!!! Ik krijg mijn maat alleen in speciaalzaken, balen!) dat ik ook niet weet hoe dat gaat voelen met lopen, haha. Ik hen normaal ook 75E maar nu is toch echt wel even enorm!! Pfff

Ik kreeg een mail van mom in balance dat je mee kan doen met trainen voor de dam tot dam loop in amsterdam. Ik wilde die altijd wel een leer doen en ben erg aan het twijfelen. Het lijkt me zo lastig om vaste trainingsmomenten in te lassen met 2 kids. Hmm... Aan de andere kant echt wel motiver nd om weer echt te beginnen en back in shape te komen...

17. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zucht ik weet echt even niet meer wat ik nog moet doen.. Emma krijgt Hero comfort aan voeding, deze voeding is wat dikker. Volgens het cb moet ze over een fles van 120cc (120+4 en dan afgieten tot 120cc voeding) tussen de 15 en 20 min doen.. Als ik geluk heb doet ze 13 min over een fles, maar vaak is deze met 10 min wel leeg. Toen ze nog de standaard voeding kreeg lukte het met de dr Brown fles en de prematuur speen wel tussen de 15 en 20 min.

Ik heb de avent flessen met de classic speen, die gaan veelste snel. Ik heb de dr Brown flessen, daar krijgt ze niets meer uit met deze dikkere voeding. Niet met de prematuur speen of de fase 1 speen. Nu gebruiken we de difrax s flessen met de s kers speen. We hebben de 3 standen speen van difrax, maar met stand 1 krijgt ze er niets uit. Stand 2 nauwelijks iets. Dan doet ze al 5 min over 10cc en stand 3 gaat veelste snel, dan is de normale speen fijner.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Of zou ik me niet zo vast moeten houden aan die tijden? De ene keer drinkt ze wel rustig, maar als we haar wakker maken na de nacht dan drinkt ze heel erg gulzig.

18. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Het CB zei tegen mij voor het weekend dat we weg waren dat ze inderdaad ongeveer 20 minuten over een fles moet doen... En als het te snel gaat regelmatig even van de fles halen voor een boertje (1e keer al na 1 minuut).

19. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    438
    469
    63
    Vrouw
    @ pukjepuk: zeker heeeerlijk die nachten!

@ minimama: jaaa Alyssa moet dinsdag voor de eerste prikjes en ik vind het maar niks haha. :)
    Dat schreef ik haha ik heb de tricot design doek. Deze vind ik niet stug maat inderdaad wel rommelig.

Misschien is het een idee om stand 2 van de 3 standen speen zelf heel voorzichtig ietsje groter te maken met een schaar ofzo? Klinkt misschien heel raar haha maar zo deden onze moeders het vroeger ook als de voeding dikker werd :D

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Snelheid drinken flesje, 20 minuten de beste tijdsduur. Liever niet sneller dan 15 minuten en niet langer dan 30 minuten. Al is elk kindje anders. Als het bij Benjamin te snel gaat, haal ik af en toe flessenspeen even uit zijn mondje en tussendoor boertjes laten.
    Laten jullie ukkies altijd netjes boertjes? Benjamin als hij erg moe is en weer verder wil slapen na zijn late avondvoeding, dan boert hij vaak ook niet.

Lovingmyboy, goed sportief al bezig. Na een bevalling is het echt weer conditie opbouwen. Zielig dat grote broer zo ziek was.

Zomersproet, jij ook al sportieve plannen! Inderdaad toch een geregel om er tijd voor te vinden met twee kids.

Ellade, hopelijk lekker genoten het weekend! :):cool: Super dat Hannah het zo goed deed tijdens het logeren! Geeft toch een gerust gevoel als jullie vaker een avondje weg willen.

Wishing, lastig welke speen en fles het beste zijn. Hier is avent classic speen 2 (maand 1) te langzaam. Vooral als Benjamin moe is. Avent Natural met speen 2 (maand 1) toch het beste, merk ik. Alleen soms wat te snel als Benjamin goed uitgerust en erg hongerig is, dan moet ik tussen door even stoppen.
    Hier ook gulzig drinken na de nacht.

Deel Deze Pagina