@whishing: hier had/heb ik ook zo'naar snelle drinker. Wat ik doe is, na een paar minuten de fles wisselen met de fopspeen. (Ja dat is eigenlijk niet de bedoeling maar het werkt wel) ik gaf de fles in meerdere fases waardoor je het kunt rekken in tijd. Sinds een week drinkt L. niet meer zo snel en geven we hem niet meer de fopspeen tussendoor. L. neemt grappig genoeg nu zelf pauze en sabbelt dan op de flessenspeen @cb: hier geven ze geen advies aan me met verhoog de voeding oid want ik ben ze steeds voor haha Hier: de spuitjes overleefd. L. Heeft meer ballen dan ik haha ik schrok zo van zijn reactie dat bij mij de tranen rolde (oh wat kan mama zijn toch veel met je doen) Enige advies wat t cb me gaf is proberen L. aan zijn linker kant te interesseren zodat hij van zijn voorkeurshouding af komt. L. is nu 53 cm en bijna 3,9 kilo *trotse mama* Als het goed is krijg ik straks de bykay essential in appeltjes groen
@boeren: hier doe ik het hoe dan ook of ze nou in slaap valt of niet, anders heb ik later alleen mezelf ermee omdat ik dan een kwartier nadat ze slaapt ineens spuugt en ik dus een bedje moet verschonen en een overstuur kindje heb @zomersproet, goed idee dat mom in balance, ik heb het weer even opgezocht, had het ook wel eerder gezien maar nu toch maar even weer serieus overwegen
Hier vannacht een goede nacht zonder inbakeren. Gisteren om 22.30 uur de laatste fles waarvan ze maar 50 cc had gedronken omdat ze om 21.00 uur nog 140 cc had gedronken. Vanmorgen toen VL eruit moest sliep ze nog en om 7.00 uur werd ze wakker. Gisteren weer even bij het CB geweest. Ze weegt nu 5060 gram. Aanstaande maandag moet ik weer en dan krijgt ze weer een prikje en wordt ze gemeten. Rompertjes zit ze nu al in 62/68 en kleertjes meestal ook al, maar sommige dingen maat 56 passen ook nog.
Flesjes: ik heb een dr brown fles met een difrax s speen. IK geef nutrilon omneo en die is ook wat dikker dus heb ik met een hete naald het gaatje van de speen iets groter gemaakt, de s speen kwam anders niks meer uit en de m ging veel te snel. Gister was een slechte dag, ik denk dat hij veel kramp had. Hele tijd huilen en hij wou niet slapen. Om 6 uur in de ochtend eruit en pas om 8 uur in de avond lukte het weer om langer dan een kwartier te slapen. Op een gegeven moment zat ik er echt doorheen en heb ik gewoon mee lopen brullen pff. Vanochtend begon het weer zo maar hij is nu al weer even stil gelukkig. Hij laat ook de hele tijd windjes, het badje was net een bubbelbad. Ik zit nog steeds op 6 of 7 flesjes (verschilt per dag), ik ben benieuwd wat het CB morgen zegt want ik zou wel graag naar minder flesjes willen. Dragen: ik heb een bondolino, daar ben ik heel tevreden over! Hij is heel makkelijk in gebruik en J. vind het er ook fijn in. Gister ben ik een uur aan de wandel geweest met hem aangezien hij daar wel rustig in was. Ik vraag mij wel af hoeveel kleding jullie je kindje aandoen in de draagzaak of draagdoek? Ik krijg het zelf namelijk behoorlijk warm van de draagzak dus het lijkt mij voor hem ook wel warm.
Na de heftige dag gisteren heeft J. geslapen van 23u tot 7u. Erg onrustig, maar hij hoefde niet te eten. Wel schrok ik me een hoedje, want hij had vanochtend een droge luier... Gelukkig had hij na z'n ochtendvoeding al meteen weer een volle plasluier, maar raar vond ik het wel... Rond half tien onder de douche gegaan en daarna nog even aan de borst. En nu slaapt hij al sinds half elf in zijn eigen wieg! Hoera! @dragen Ik heb een rekbare draagdoek, bevalt me erg goed. @wishing Om die reden mengen wij de Hero Standaard met de Hero Comfort. Bij 120+4 doen wij 3 schepjes standaard en 1 schepje comfort. Dit vervolgens in een dr. Brown-fles gaat zeer langzaam, maar hij krijgt het er wel uit. Vandaag krijg ik hopelijk de 3 standen-speen van Avent binnen. Kijken hoe het daarmee gaat en of we dan meer comfort kunnen doen tov de standaard.
Oh en Jurre woog vanochtend op onze weegschaal thuis 5300gr. Laatste meting op het CB is van 23-3 (16 dagen geleden) en toen woog hij (op hun weegschaal) 4630gr. 670gr in 16 dagen = ±42gr per dag. Is dat netjes?
Daar heb ik ook al aan zitten denken om de voeding te gaan mengen. Bedankt voor jullie reacties! Hopelijk vinden we snel de juiste manier Ik durf er niets over te zeggen qua gewicht Hilly1980. Ik heb een app gedownload; de groeiapp. Daar kan je gewicht en lengte enz invullen en dan kan je precies de groeicurve zien. Ik heb dit met Emma ook gedaan en zij groeit goed, niet te zwaar en niet te licht. Dit is haar groeicurve. Geboortegewicht ingevuld, met 17 dagen oud en 4 weken+ 5 dagen oud.
@Hilly: men zegt dat baby's minimaal 140 gram per week moeten aankomen, 20 gram per dag dus dan is 42 gram netjes L. was in 2 weken tijd 225 gram aangekomen en dat vindt t cb nu prima. Ik heb een tenger maat sterk mannetje op de wereld gezet Hier: L. Heeft nog geen verhoogde temperatuur na de spuitjes. Ik had hem net wakker gemaakt voor de voeding en daar was hij zeer dankbaar voor.. dat liet hij zien in het snelle drinken. L. vindt dat als hij moe is, hij deel moet drinken om vervolgens weer in slaap te vallen haha. Vannacht had ik nog een mooie. Om 2.30 was meneer aan het huilen dus hem opgepakt en een kwartier geknuffeld. Daarna terug in bed en een kwartier later vond hij het tijd om de luier te bevuilen maar hij begon niet te huilen maar sliep door en papa had vanmorgen dus een mooi cadeau haha En ondertussen is mijn draagdoek bezorgd.
Moest het wel rustig aan doen. Heb vandaag wel onwijs last van mijn onderrug en schaambot, dus vanmorgen maar weer 5km gewandeld alles los gelopen haha. Of ik ben morgen fit of ik heb morgen nog meer pijn Hihi. Ohhh heb al een paar dagen een ontstoken oog. Echt irritant. Iemand tips daarvoor? Heb vandaag toch maar besloten geen make up op te doen. Vel me niet echt fijn nu, maar denk dat het anders niet beter wordt. Iemand enig idee hoelang zoiets duurt?
Als ik buiten draag zorg ik zelf dat ik een katoenen hempje draag (niet synthetisch!) en draag een los vest eroverheen. Anne draagt een romper met lange mouwen, een mutsje en sokken met slofjes eroverheen. Daar overheen doe ik een dik groot vest van VL aan waarvan de rits over ons beiden heen dicht kan. Evt doe ik die open als ik het te warm krijg of juist omhoog als het ineens waait/gaat regenen. Ik draag de doek gewoon enkel, is het nog kouder dan vouw ik de banden nog over haar lijfje heen En tussendoor blijf ik haar nekje voelen. Goede site voor informatie: Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek? - Durf te dragen @ontstoken oog, gooi zeker je mascara weg en slijp evt je oogpotlood anders blijft het terugkomen. Ik ben er helaas nooit vanaf gekomen zonder oogdruppels. Mocht je lenzen dragen, ook die weggooien en even tijdelijk een bril op
kleding draagdoek, een laagje extra dan jezelf zeggen ze altijd bij het buiten zijn. Alleen bij een draagdoek natuurlijk ook lichaamswarmte van jezelf. Soms best moeilijk om te bepalen wat ze aan moeten buiten. Ontstoken oog, wassen met gekookt water. Verder weet ik niet, hopelijk gaat het snel over. Benjamin had een ontstoken oogje toen wij uit het ziekenhuis kwamen. Vandaag voor het eerst naar CB geweest, Benjamin in twee weken tijd van 3800 kg naar 4522 gegaan, netjes zeiden ze. Lengte 55 cm. Verder alles ook goed. Hopelijk deze nacht een betere nacht, Benjamin toch weer drie keer wakker geweest en gehuild in de nacht (niet heel lang). Mogelijk toch iets vervelend gevoel in zijn buikje. Maar ik heb gisteren gelijk de sab sab simplex besteld.
@ontstoken oog: oogdruppels op homeopathische basis kan maar ik doe het t liefst met afgekookt water en dan richting de traanbuis wrijven of even een hydrofiele washandje op het oog leggen. @dragen: oh wat een verademing! Ik heb L. 15 minuten gedragen in mijn mooie groene doek maar ik ben verkocht hoor! De drempels die ik zag met even snel een boodschap doen zijn er nu niet meer En L. vond het zo fijn dat hij de doek al heeft onder gekwijld haha. Knopen viel me ook erg mee, moet ook wel met een scout in hart en nieren Ik geniet nu even van me-time al duurt dat niet erg lang. Want ik mag vaker lopen om de speen
Pff hier nu ook al 2 dagen een kind wat niet of nauwelijks wil slapen... Boos en vechten tegen z'n slaap. Zou misschien toch een sprongetje zijn???
Als het het ooglid is dat ontstoken is, dan moet je het vooral vetvrij houden dus: geen crème en makeup maar wel twee keer per dag schoonmaken met lauwwarm water en een drupje babyshampoo (prikt niet in je oog). Dit laatste kun je ook doen als je oog zelf rood is en er troep uitkomt waardoor je oogleden 's ochtends aan elkaar geplakt zitten. Verder bij roodheid van het oog zelf geen makeup en geen lenzen (weggooien en na genezing nieuwe gebruiken). Zowel een ontsteking van je oog zelf als van je ooglid gaat meestal binnen een week over. Beterschap! Kennen jullie trouwens de website Thuisarts.nl | Home ? Dit is een superhandige website met alleen maar betrouwbare informatie (gemaakt door huisartsen)! Hierop veel tips wat je zelf kan doen bij bepaalde klachten en wanneer je absoluut je huisarts moet raadplegen!
Hoi dames, Hier even een kleine update. Sinds Vrijdag gaat het hier wat minder. HEt is te overleven, geen problee, maar gijs heeft een regeldag gehad vrijdag en sindsdien is mijn productie naar beneden gegaan, spuugt hij veel en voor mijn gevoel eet hij minder, dit merk ik aan de plasluiers, die zijn minder en poepen is nog maar keer per dag wat eerst 3 keer was, tevens slapt hij sinds 2 dagen erg slecht. Net gebeld met JGZ en ik wordt zo terug gebeld of ik naar de dokter moet of niet. Ik ben weinig online, daar ik sinds vrijdag ook een plakbaby heb.... Ik heb weinig gelezen, al las ik net wel wat over ontstoken oogje. Mocht je borstvoeding geven, dan wat moedermelk op het oogje, was een tip van de Lactatiedeskundige, MM zit vol met antistoffen en werk ls een trein. Heeft hier ook goed geholpen. Als het beter gaat, reageer ik weer, en afspreken in mei lijkt mij geweldig. Ik wil dat wel organiseren. Mits het allemaal goed gaat natuurlijk et Gijs
@lovingmyboy: dat kan een sprongetje zijn. Kan ook zijn dat de kleine het te gezellig vindt. Als L. in de gaten heeft dat er bezoek is of dat ik het met ml gezellig heb, weigert hij ook te slapen. We maken dan zijn kamer donker en dan valt hij zo in slaap donkere kamer is namelijk erg saai om in rond te kijken. @goblins: balen zeg! Ik hoop dat het snel weer beter gaat met jou en Gijs. Hier: gisteravond nog even op nacontrole geweest bij de vk. Was meer gezellig kletsen dan wat anders en waren ook nog eens met de tijd uitgelopen was 25 minuten ipv een kwartier.. ach moet kunnen L. heeft weinig last van de spuitjes. Hoogst gemeten temperatuur was 38 graden. Ikzelf heb meer last ervan ondervonden, voelde me schuldig dat hij pijn moest lijden en ik vond de paniek reactie verschrikkelijk. Ik weet dat ik er wel voor heb gekozen om te enten maar had zoiets als dit niet verwacht (ik zal wel nog deels onder invloed zijn van hormonen haha) Morgen belt mn ha terug met het antwoord op het kunnen plaatsen van de koperspiraal. Dat konden ze me gisteren niet zeggen. De minera deden ze wel maar ik wil graag op mijn eigen hormonen teren t zou dus zomaar kunnen dat ik toch hiervoor naar de gyn moet, is afhankelijk van wat de ha vindt. Straks ga ik met de draagdoek naar buiten, even wat brood halen en een brief posten. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. L. draaide gisteren zijn hoofd steeds naar de zijkant. Doen meerdere kleintjes dat? Ik draag hem in de foetus houding.
lovingmyboy, kan inderdaad een sprongetje zijn, maar soms is die onrust/ niet willen slapen moeilijk te peilen waarom. Ik vind het soms echt gissen. globins, wat vervelend en naar voor jullie! Goed dat je actie hebt ondernomen (gebeld). Want afnemende plasluiers geen goed teken meestal. Ik kan dat einde eerste week en begin tweede week dat Benjamin maar 1 plasluier per 24 uur deed. Ik had weinig productie al waarschijnlijk vanaf begin. Toen bijvoeding gegeven en nog verder teruggelopen. Maar jouw productie omdat die eerst prima was, kan met wat hulp en adviezen mogelijk weer verhoogd worden. Sterkte! Mimimamma88, het doet een moeder gewoon pijn en verdriet als de kleine pijn of verdriet heeft. En de hormomen zorgen de eerste weken/ maanden ook dat je emotioneel nog niet helemaal in balans bent. Hier, wederom een derde slechte nacht. Benjamin vanaf 2:00 weer elk uur wakker. Bij de laatste voeding goed geboerd en rustig gedronken. Hij was ook redelijk goed te troosten, maar werd gewoon een uur daarna wakker en dan had zich helemaal na boven geschopt en lag hij met zijn hoofdje tegen het hoofdeinde (randen) van de wieg. Om drie uur was ik zat en heb ik hem in ons bed gelegd met zijn eigen dekentje en daar sliep hij verder, maar ja toen na anderhalf uur tijd om te drinken (honger). Man slaapt beneden vanwege werk en het steeds wakker worden van Benjamin. Het waren denk ik niet alleen maar krampjes, met zijn hoofdje tegen de randen van de wieg komen ook niet fijn. Dus vanaf nu gelijk in zijn ledikantje, is ook niet veilig meer. En hopelijk ligt dit fijner..
@Gobelins: wat vervelend, hopelijk gaat het snel weer beter met Gijs! Positief blijven! Wat goed ook dat je meteen hulp hebt ingeschakeld. @Minimama88: de koper spiraal is simpeler dan een mirena, minder handelingen... Het lijkt mij als je ha mirena's plaatst hij/zij ook een koper spiraal moet kunnen plaatsen (even inlezen welke handelingen hij/zij moet verrichten en hij/zij moet het kunnen). Scheelt ook weer bijna 200 eigen risico. Er zijn echter ha die het niet meer willen doen omdat de vergoeding die ze ervoor krijgen nog maar minimaal is, ik geloof rond de 20... Bepaald door verzekeraars die blijkbaar liever hebben dat ha doorverwijzen en dat het dan meer kost, misschien hopend dat mensen die een spiraal willen hun eigen risico nog niet hebben verbruikt (kosten door de gyn vallen hier namelijk onder en kosten door de ha niet, die betaald de verzekering sowieso...) @Pukjepuk: wat naar van de slopende nachten! Ik kan er niet over meepraten en heb helaas geen tips maar hoop voor je dat het snel rustiger wordt!