Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Naomy, Wat heftig allemaal! en dat alles bij elkaar! En wat erg van schoonmoeder! Sterkte met alles en een dikke knuffel! Goed dat je hulp hebt gezocht, want je krijgt nu wel heel veel voor je kiezen!

Mimimamma88, wat vervelend van die pijn! :( Naar dat je er zo lang nog last van blijft houden! Ik heb alleen bij moeilijkere ontlasting last van billen en stuit. Hechtingen minder, alleen kan nog niet op de fiets of de brommer zitten.
    Zonder puckababy doorslapen, ;) grappig dat dat zo kan veranderen. Zijn armbewegingen nu natuurlijk ook meer gecontroleerd en dus mogelijk minder hinderlijk bij het willen (door)slapen.
    Intimiteit, wel echt behoefte aan, maar moet nog even wachten. :p;) Ik mis het echt.
    Doorslapen, hoe langer je slaapt, hoe moeilijker het soms is om de dag op te starten.

Elsa, wat lastig met dat drinken. Hier zij CB dat het kan de ze de ene dag beter drinken dan de andere dag en dat de kleintjes weten en aangeven wat ze nodig hebben. Hikken en spugen wel heel naar. Hier ook vaak de hik. MOgelijk drinkt ze te snel .

Jmay, arme Jaylin, wat zielig dat ze opnieuw ziek is. En zielig voor Novan dat hij last heeft van de prikjes. Beterschap!

Onyx, hou zijn plasluiers maar in de gaten, dat wil een goede maatstaaf is mij gezegd.

Hilly, wel schrikken van de bloed in de ontlasting. Maar als hij er geen pijn van heeft en verder niet meer gebeurd dat is het vast niks ergs. Hou het maar wel in de gaten en je eigen gevoel blijven volgen.

Hier, van 22:00 tot 0:30 geslapen en toen gedronken. Vanaf 1:00 tot 2:00, daarna elk uur wakker en om 3:30 maar in mijn bed genomen en daar sliep hij tot 5:45 en weer gedronken en daar nog een uur.
    Eerste gedeelte (avond/ begin nacht) dus goed begin.
    Ook veel onrustige momenten in combinatie van heel onrustig bewegingen in combinatie met veel windjes en even huilen/klagen. Mogelijk toch krampjes die hem uit zijn slaap/ en van het doorslapen houden.
    Project ledikantje vandaag weer verder proberen. Hopelijk met meer resultaat en gewenning. In weekend weer hulp van mijn man gelukkig.

Doorslapen, s nachts dus wel 4-5 uur tussen voeding, maar nog geen doorslapen zonder 3 a 4 keer wakker te worden en getroost te worden. Begon het bij veel van jullie ook zo? Hij is nog maar 4,5 week en ik denk dat het echte doorslapen vaak (niet altijd) na 6 weken meer begint. Al kon hij op de dag wel twee uur achter elkaar slapen.

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    plasluiers genoeg, maar vind dat diepe fontanelletje toch naar :S

dev heeft vandaag weer lekker van 23:00 - 5:30 geslapen. gedronken, toen weer tot 8:30 geslapen. voel me heerlijk uitgerust!

@naomy: sterkte meid!

@elsa: klinkt als reflux, ff in de gaten houden of het vaker is

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: je zou de losse dingen uit de wieg, lakentje/dekentje in de ledikant kunnen leggen en dan strak in stoppen zodat je de geborgenheid nabootst. Hier begon het doorslapen met steeds meer tijd tussen de late avond voeding (rond 23.00) en de volgende voeding. We gingen van 2 naar 3 uur en van 3 naar 4 en van 4 naar 6 uur.

Hier: L. Heeft nu blauwe plekken op de plek waar de spuitjes zijn gezet :$ en eraan zitten mag ik niet. Ik denk dat ik toch maar er iets van vallen en stoten gel/zalf op gaan smeren zodat het snel over is.
    Ik was stout geweest :D men zou me gisteren terug bellen over de cv ketel maar helaas. Dus ik heb vandaag terug gebeld en dat werkte ;) donderdag krijgen we een nieuwe cv ketel :D
    Nu nog wachten op telefoon van de huisarts over het plaatsen van het spiraaltje.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onyx, oke, raar van dat diepe fontanelletje. Misschien toch maar even na vragen.
    Ik ben jaloers op jullie nachten :), hopelijk komt dat hier ook.
    Hier slaapt Benjamin sinds gisteren (in ledikantje) elke keer maar uurtje en dan moet ik hem weer in slaap helpen. In de nacht hetzelfde. Terwijl hij overdag echt 1,5 uur - 2 uur slaap per keer nodig heeft.
    Ik blijf maar veel boven,dan kan ik bij overstuur worden snel ingrijpen en troosten. Eerst kon hij gewoon twee uur achter elkaar doorslapen, zonder hulp van de ene slaapcyclus naar de ander.

5. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    @Onyx: Dat ziet er inderdaad heel naar uit zon diep fontanelletje. Alyssa had dat vorige week s'avonds een keer maar de volgende ochtend zag het er weer normaal uit. Als je je zorgen maakt zou ik zeker de huisarts bellen, dan ga je toch met een geruster gevoel het weekend in.

@noamy: Wat heftig zeg! Ptss en dan ook nog zulk heftig nieuws over je schoonmoeder, heel veel sterkte!

@JMay: Achh wat sneu zo'n ziek moppie, beterschap!

@minimama: Balen zeg dat je nog zoveel pijn hebt! Heeft L verder nog veel last van de prikjes? En wbt het langere slapen, ik heb ook het idee dat ik veel minder moe was toen Alyssa nog nachtvoedingen kreeg haha stom is dat.

@Elsa: lastig, zeker met dat drinken kan ik me voorstellen dat je met je handen in het haar zit..

@pukjepuk: Ja zulke nachten (en dagen) zijn erg pittig! Maar het wordt echt beter! Het zal ook een combinatie zijn van krampjes en wennen aan een nieuwe slaap plek. Veel sterkte in ieder geval!

Hier heb ik het idee dat Alyssa in een sprongetje zit.. Ze is sinds 3 dagen weer erg onrustig. Overdag slaapt ze ineens best veel. Ze wordt ook boos als ze vind dat ze naar bed moet haha. Normaal bleef ze veel beneden en wilde ze niet in dr bedje en nu werd ze pas stil als ik dr op bed legde haha. In de avond is het vervolgens weer mis.. Vanaf een uur of 9 begint ze te huilen en wil alleen maar door het huis gedragen worden. Ik krijg haar om de een of andere reden niet lekker in de draagdoek dus dat is best lastig..

Gisteren ook zon fijne poepluier. Ze lag bij mij op schoot echt keihard te persen hihi. Het resultaat was dat er letterlijk aan alle kanten poep uitlekte :$.

Nu ligt ze heel geconcentreerd naar dr voetjes te kijken :)

6. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ook weer eens een berichtje van mijn kant.

Met ons kleine mannetje gaat het super goed. Hij slaapt de laatste tijd overdag erg veel en is dan 's avonds meestal wel wakker.
    Kom nu overdag eindelijk weer aan wat dingen toe.
    's nachts komt hij nog wel 1 of 2 keer maar dat nemen we dan maar voor lief.
    Hij had de eerste 2 maanden regelmatig krampen en poepte max 2/3 keer per week. Hij doet het nu elke dag en heeft *afkloppen* zo goed als geen krampen meer. Het lijkt wel of zn darmpjes nu door hebben hoe ze behoren te werken;).

We hebben verder nog totaal geen ritme. Hij komt gem. tussen de 3-4,5 uur. Het is dus elke dag weer anders.
    Slapen doet hij sinds een paar nachten ook zonder puckababy. Hij krijgt alleen van die koude handjes daarom heb ik hem vannacht weer in de pucka gedaan omdat hij dan warmer blijft:D.
    Hebben jullie kleintjes ook van die koude handjes?

Iedereen heel veel sterkte met alles

7. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    Ja Alyssa heeft ook altijd van die koude handjes! Nu heb ik bij next een tijdje geleden hele leuke kruippakjes besteld en daar kun je de mouwen bij de opening om de handjes heenvouwen zodat het een soort wantjes worden. Ik heb ook een slaapzakje van de babydump waar dit bij kan.

Ik weet alleen niet of dit bij al die pakjes van next kan..

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Set, fijn dat het zo goed gaat! Fijn dat de krampjes over zijn! Je hoort toch dat ze tot zes weken het ergste worden en daarna weer langzaam afnemen. Gelukkig maar!

Net sab simplex binnen gekregen. Er moeten 15 druppeltje per flesje in. Dit gedaan. Benjamin boertje gelaten, daarna direct persen en half uur naar flesje even ontroostbaar hard huilen. 15minuten met hem rond gelopen en toen een flinke boer en toen was hij weer heerlijk relaxed.
    Ik schrok ervan en ik dacht even dat die druppeltjes het verergden.
    Of werkt dit zo, dat ze het vervolgens echt moeten uitboeren of werkt het meestal niet helemaal direct, bijvoorbeeld half uur na voeding of zo.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Het duurt even voor het werkt pukjepuk, hier merkten we pas na de dag of 3 echt resultaat.
    Noamy wat heftig, pff, heel veel sterkte!
    Minimama wat naar die pijn. Hopen dat het snel beter zal gaan
    Set, fijn dat het zo goed gaat. Koude handjes heeft hij bijna nooit, hij is eerder te warm dan te koud. Maar koude handjes kan geen kwaad verder hoor, als hij er zelf geen last van heeft
    Jmay, beterschap!

Hier het record verbroken, 9,5 uur achter elkaar geslapen. Van 20.15 tot 5.45. Hij werd half 5 voor het eerst wakker maar dat vind ik zon rottijd met school, dan moet hij net weer als we ontbijten of als ik naar school moet, maar gelukkig sliep hij bijna meteen weer in na wat gemompel en toen werd ik kw voor 6 wakker omdat hij zijn handen (die in de puckababy zitten ��) bijna opat ��

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het niet, is hij al te groot voor de wieg?? Cleo is er nog lang niet uitgegroeid denk ik. Hoe kan de wieg al te klein zijn?

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @maryelle: L. Heeft weinig last van de prikjes. Geen koorts gehad en alleen gisteren een verdikking op de plekjes. Die verdikking is nu weg en er zijn blauwe plekjes voor in de plek gekomen.

@set: L. Heeft ook soms van die koude handjes terwijl zijn hoofd dan warm is. Wat fijn dat de krampjes weg zijn!

@riean: hier worden de handjes ook opgegeten, soms zelfs de mouwen van t shirt ;) Gisteren had L. voor het eerst zijn duim in de mond maar ik hoop dat het geen gewoonte wordt.

Hier: gisteravond een poep explosie gehad. Ik heb gisteren de hele dag de temperatuur in de gaten gehouden maar L. was het zat en perste de thermometer eruit samen met wat ontlasting. Ik kon nog niet een schone luier om doen want toen kwam de explosie.. een spuitje ontlasting :$ ik wist niet dat dat zo ver kon komen... Dus dat maar opgeruimd en ik kon weer wassen want ook mijn kleding zat eronder.

Aan het begin van de middag was t vandaag raak met plas :$ had meneer zijn gezicht onder geplast samen met zijn speen en knuffel... en je raad t al, de wasmachine draait weer haha :D

Met mijn pijntjes durf ik niet naar een fysiotherapeut omdat het zo'n plek is waar je t liever niet over hebt. Maar soms denk ik zou t geen bi kunnen zijn... aanstaande dinsdag maar eens navragen bij het bewegen onder begeleiding van een fysiotherapeut.

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Juist met dat soort pijntjes direct aankaarten hoor minimama, voor hun is het de normaalste zaak van de wereld.

intimiteit, hier alweer weer geweest alleen de cosmetische hechting die in m'n schaamlip zat, daarvan is het wondje toen open gegaan dus nu maar weer even niet haha!
    Hoewel het ook lichtelijk een turn down is als er een humpeltje naast je begint te kreunen en steunen terwijl je bezig bent :D

Hier net ook een heerlijke spuitluier gehad, madame doet dat altijd tijdens de voedingen (??? waarom ???) en mama zat dus ook gelijk onder. Ze was gelukkig klaar aan een kant, haar verschoont gewassen en aangelegd aan de andere borst. Daarna nog lekker geboerd en nu ligt ze weer heerlijk te slapen.
    Dat gaat steeds beter zonder protest, van de 8/9 x neerleggen voor slapen huilt ze er nog maar 4 en meestal maar 2 langer dan 5 minuten.
    Ik heb het nu maar even geaccepteerd dat ze alleen in haar bedje slaapt, als ze met twee weken de eerste prikjes krijgt mag ze toch niet ingebakerd, dus proberen we dat gelijk zonder en dan schiet het hopelijk op met op andere plekken slapen.

Morgen op kraambezoek (in de doek dan maar!) bij vrienden die dichtbij wonen, meisje is nu 10 dagen oud :)

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fotoshoot newborn binnen. Even onze kanjer posten. :D:cool::);)
    Foto's zijn allemaal erg mooi geworden, ook had ik echt medelijden met
    Benjamin, omdat hij het niet zo leuk vond en vervolgens van slag was.

Bijgevoegde bestanden:

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Leuke foto's Pukjepuk.

Vandaag toch voor de zekerheid naar de huisarts geweest. Ze heeft geluisterd naar buik, hart en longen. Dit was goed. Het konden darmkrampjes zijn, daarvoor adviseerde ze me infacol. En als het reflux is dan schreef ze geen medicatie voor, omdat Emma geen pijn heeft tijdens het voeden. Ze adviseerde me om eerst infacol te gaan proberen. En als Emma dan nog steeds voeding teruggaf kon ik johannesbroodpitmeel door de voeding doen.

Nu ga ik in ieder geval met een gerust gevoel het weekend in.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig zijn haar buikje, hartje en longetjes gewoon goed! een geruststelling. ;) Hopelijk is dit verder voldoende.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @centurychild: ik heb oefeningen van de fysio om de rug wat pijn vrij te krijgen maar tot mijn verbazing zitten alle spierpijn muurvast :$ en dat is dus ook de oorzaak van die pijntjes. Gelukkig masseert ml me met veel plezier.
    Ik heb een oefening waarbij je op je rug ligt, 1 been gestrekt neer legt en het andere been trek je richting de borst. Voor de zwangerschap kwam mijn knie tot op de borst.... nu kom ik niet verder dan de heup :$
    Nooit gedacht of verwacht dat een bevalling zo'n impact had op je spieren (hoor je nooit iemand over)

@elsa: mooi dat de buik, hart en longen van Emma in orde zijn. Is een geruststelling.

Hier: ik zal zometeen een poepchinees uit bed halen. Meneertje poept tijdens de voeding graag maar hij heeft wat nieuws.. poepen in de slaap met veel lawaai. Dat was om 3.30 vanmorgen ook :$ maar ik ga hem niet wakker maken.

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, had ik ook nooit gedacht dat een bevalling zoveel impact zou hebben voor spieren en lichaam algemeen. Na de bevalling bijvoorbeeld zo uitgeput dat ik geen eens mijn eigen benen kon optillen. Vond ik zo apart. ;)

Hier de nacht goede vooruitgang! Om kwart voor elf s avonds gedronken en geslapen tot half vier, dus bijna vijf uur tussen de voeding en dus 4,5 uur doorgeslapen. Hij was rond 2:00 even wakker, huilde,maar dat was in zijn slaap en hij sliep verder. Ik wilde hem nog helpen met speentje maar niet nodig. Half vier flesje en geslapen tot ongeveer 6:30-6:45.
    Toen 70 minuten wakker ongeveer en nu zelfstandig zonder tussendoor troosten met speentje en aaitje weer in slaap gevallen. Super trots! :):cool::D Hij begint dus te wennen aan het ledikantje en ik denk dat hij s nachts dankzij Sab simplex geen krampjes meer heeft in de nacht. Geen scheetjes meer gehoord in avond en nacht.
    Bedankt voor de sab simplex tip!!!

Onrustig huiluurtje begin avond/ eind middag neemt af, lijkt het. In slaapvallen alleen wat moeilijker en hij slaapt wat korter.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    fijn dat het beter ging vannacht pukjepuk!

j heeft weer zijn record verbroken, geslapen van 9 tot 7. ongelooflijk. Het hoeft echt niet van mij,1 keer voeden snachts vind ik geen probleem. het vervelende is wel overvolle borsten smorgens, ik werd er echt wakker van. nouja, mooie kans om wat melk bij elkaar te kolven voor als ik eens zonder hem weg wil

19. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi ik las gister nog op borstvoedingaardig dat babys nog helemaal niet tien uur zonder melk kunnen!

20. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Kennelijk dus wel haha!

Hier ook een slaapwondertje, gisteravond ging ik naar een verjaardag, om 9 uur gevoed, half 10 naar bed (mama ondertussen weg naar de verjaardag). Ik uit voorzorg om half 12 weg omdat ik dacht dat ze om half 3/3 uur zou komen, en dan had ik tenminste al wat slaap gehad.
    Komt madam pas om kwart voor 5! Dikke 7 uur geslapen! Dat was wel erg fijn, ook voor mn vriend die is een uur na haar naar bed gegaan en heeft dus ook een lange nacht kunnen hebben.

Hier is het eerste flesje sab simplex al op, en het werkt hier zo goed dat we het maar tot een week of tien gaan gebruiken. Dus nog iets van 5 flesjes bestellen(doen er een dag of 8-9 mee) en dan moet het goed zijn :)

Hoe was jullie nacht/dag?

Deel Deze Pagina