Riean en Century, wat een super nachten! Heerlijk. Het lijkt wel of de ukkies elke keer langer gaan slapen en hun record verbreken. Jullie ukkies zijn ook al de zes weken gepasseerd. CB zegt dat ze dan dieper en langer gaan slapen in nacht. Maar ik vind van 22:40 tot 3:30 ook al heel knap van onze Benjamin. Hij zal vast wel zijn records vaker verbreken. Nu de hazenslaapjes overdag (vanwege wennen ledikant) aanpakken. Overdag twee keer zelfstandig in slaap gevallen, eerste slaapje een uurtje en tweede slaapje twee uur (tussen wakker huilen want poepluiertje). Wat betreft hoeveelheid slaap, pasgeboren baby's mogen maximaal 10 achter elkaar slapen zonder voeding,maar dat hier nog net niet gebeurd. Geen zorgen, want een gezonde en sterke baby wordt echt wel wakker als hij echt honger heeft. Vandaag voor het eerst anderhalf uur zonder Benjamin geweest, rijlessen weer opgepakt. Pfff, wel even pittig en bijna moeten huilen. Maar mijn man was thuis en die kan het ook prima. Alles goed gegaan (drinken en in slaap vallen). Fijne opluchting en geruststelling en ook even eigen tijd goed voor mij. Rijles ging goed, maar ik haalde links en rechts door elkaar, hormonen en de gedachten bij Benjamin denk ik.
knap van benjamin joh! en century ook al zon lekkere nacht, heerlijk! de stelling dat baby's niet 10 uur zonder melk kunnen heeft J dus weerlegt hij kan het prima, ik begreep altijd dat het het beste is om op verzoek te voeden, en dat doe ik, hij drinkt overdag nog wel 7 of 8 keer, dus haalt denk ik dan in wat hij on de nacht niet drinkt. wat slaapt Benjamin goed overdag pukjepuk. een uur achter elkaar in bed heeft mijn ukkie nogmaar zelden gered. vanmorgen 3 kwartier in zijn bed en dat vond ik al lang haha. Ik hoop wel dat die tijd nog gaat komen, dat hij meer dan een uur achter elkaar gaat slapen, dat voeden op verzoek en korte slaapjes is niet zo erg, maar ik kan mijm dag nu zo slecht plannen en dat word ik wel een beetje zat, vooral voor de andere 2. ik heb beloofd dochters poppenhuis in elkaar te gaan zetten maar zeg dan meteen al dat het pas kan als J slaapt en dat ik niet weet wanneer dat zal zijn. Gelukkig accepteert ze dat wel.
@minimama: gelukkig dat hij er niet zoveel last van heeft! Wel echt vervelend dat je zo'n pijn hebt zeg! Hopelijk helpt 't masseren en de fysio. @pukjepuk: fijn dat het beter gaat met wennen aan het ledikantje dat is wel lekker. En wat een leuke foto's!! @ tiran en century: heerlijk zulke nachten! Zo merk je toch dat ze zich steeds meer ontwikkelen. Hier een goeie nacht gehad. Alessandro was gisteren erg veel aan het huilen maar na de laatste fles ging ze zonder problemen lekker slapen. Vanochtend een heel gevecht tegen d'r slaap terwijl ze heel moe was arm kind. Gelukkig heeft ze net wel ff een goed uur geslapen.
Hier nog een kleine nachtspookje hoor. 23.00, 02:00, 05:00. Hij slaapt trouwens overdag erg veel. Veel meer dan dat hij gedaan heeft. Hebben jullie kleintjes dat ook? Dat zoveel slapen tussen de voedingen. Meneer weegt alweer 6,5 kilo. Ja wat wil je: Eten-Slapen-Eten-Slapen als je dan niet groeit haha
De infacol lijkt hier te werken, gisteravond mee begonnen en sindsdien nog niet weer ontroostbaar gehuild. Gisteravond heeft ze ook weer meer gedronken, waardoor ze heeft geslapen tot 23.45 uur. We waren op visite en daar heeft ze de hele avond geslapen. Toen we thuis waren de fles gegeven, waarvan ze 90 cc heeft gedronken en vanmorgen om 7.00 uur werd ze wakker. En tot nu toe heeft ze vandaag al weer meer gedronken dan gisteren. Gisteren heeft ze over de hele dag 'maar' 615 cc gedronken.
Wat fijn dat de infacol of sab simplex bij een aantal van jullie zo goed werkt! Hier ook beide geprobeerd maar t helpt niets. Riff was gister al weer 10 weken! aankomende week lekker naar babyzwemmen! Superveel zin in!
@pukjepuk: fijn dat het wennen in de ledikant goed gaat. Het "achter laten" van de kleine is ook niet gemakkelijk. Ik heb het nu 3 keer meegemaakt waarvan 1 keer ml L. mee nam om pasfoto's te laten maken (op die dag kwam een pakje via de post vandaar dat ik thuis bleef) maar t knaagt dan wel. Al moet ik zeggen dat L. bij mijn ouders laten moeilijker was. @nachten: hier is het rond 3 en 5 uur speen tijd. De speen is dan kwijt en dan moet die terug in de mond @set: slapen tussen de voedingen is hier nog een struikelblok. L. Wilt de omgeving graag verkennen en verbergt de signalen van vermoeidheid. @elsa: wat fijn dat het lijkt te werken. Hier: bezoek gehad van een tante en oom. Bleek dat mijn tante koortslip heeft.. dat zei ze na het geven van een zoen.. oeps. Ze heeft L. niet aangeraakt ofzo maar ik sta wel op scherp en hoop dat ik niet besmet ben.. brr moet er niet aan denken dat ik het heb en dan L. besmet.. *Hallo overbezorgde mama in mij* mijn lippen kriebelen bij de gedachte zal wel t zelfde zijn als iemand spreekt over hoofdluis en je hoofd jeukt dan. Goede hygiëne doe ik al aan en ik heb voordat ik L. verzorgde mijn gezicht en handen goed gewassen. Ml vond het raar dat L. vanmorgen niet meer wilde slapen.... L. is gewend aan een vermoeide mama die met de ogen op half 7 rond 10.00 de voeding geeft.. Ml was vol energie en enthousiasme L. gaan voeden haha zelfs ik werd er actief van. Het heeft wel geresulteerd in de eerste foto van een lachebekje haha
Slaapjes overdag, varieert van één, anderhalf of twee uur. Net een heel vreemd slaapje van bijna twee uur, heel onrustig bewegen in zijn slaap en huilmomenten in zijn slaap. Het was ook zijn standaard onrust-moment van de dag (huiluurtje, eind middag/begin avond). Hazenslaapjes, werkt hier niet, borstvoeding kun je niet teveel geven. Flesvoeding iets anders, qua drinken om de 3 a 3,5 werkt het allerbest. Tussen door is Benjamin vaak ook een uur wakker en dan slapen tot de volgende voeding. Gaat niet altijd netjes volgens die ritme hoor, ook af en toe huilen tussendoor omdat hij het tweede uurtje wil slapen en dat lukt hem dan moeilijk. Hazenslaapjes soms ook een fase hoor, de overgangsperiode naar 3 slaapjes per dag (ongeveer met 3 maanden) en dan weer fase hazenslaapjes naar 2 slaapjes per dag. En verschillende ukkies van jullie zijn al bijna drie maanden. Mimimamma, hier in de nachten tussen de voedingen ook een of twee keer spenentijd. Wel raar van die tante dat ze met een koortslip kwam om kraambezoek . Hier heeft mijn zus bijvoorbeeld een week gewacht met kraambezoek omdat ze een flinke verkoudheid te pakken had gekregen. En met koortslippen helemaal uitkijken. Elsa, fijn dat infacol aanslaat! Fijn dat ze tijdens het bezoek goed sliep, een onrustige (huilerige ) baby als je op bezoek gaat ook niet handig. Fijn dat ze vandaag wat meer heeft gedronken, inhaalslagje van gisteren ook. tenminste dat zie ik hier wel eens. Hier toch het onrust/ huiluurtje aangebroken na het onrustige huilslaapje.
Huil moment: hier zijn die vooral als er bezoek is of als L. oververmoeid is. Even 2 leuke momenten delen met jullie: 1. L. deed na de voeding zijn hand open en dicht terwijl ik zei 'open' 'dicht' echt zo grappig. 2. Net in bed gooide L. zijn charmes in de strijd om aandacht te krijgen van papa.. Daarna werd er meerdere malen gelachen met lachend geluid vanuit L. richting papa.. ik keek toe en moest een traantje weg pikken @pukjepuk: andere familieleden hebben idd ook bij een verkoudheid af gezegd om besmetting te voorkomen.
Emma had vanavond wel weer een huilmoment (zeg gerust krijsmoment), maar ze was gewoon ontzettend moe. Ze ligt nu alweer een tijdje lekker te slapen. Vanmiddag lag ze op haar rug in de box en begon ze weer te spugen (blank), maar het kwam er met zo'n kracht uit dat het over haar gezicht, in haar ogen en neus, spoot. Ik heb meteen haar hoofd opzij gelegd en haar daarna opgetild. Na dat spuugfiasco ben ik ook meteen naar de kruidvat gereden en heb ik johannesbroodpitmeel gehaald en tot nu toe heeft ze nog niet weer gespuugd. Koortslip: ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand met een koortslip op bezoek komt en me dan ook nog zoent. Toen Emma 2 dagen oud was kwam mijn zus met haar kinderen in het ziekenhuis op bezoek. Mijn nichtje was toen ook verschrikkelijk verkouden. Ik moest haar toen wel een aantal keer zeggen dat ze niet boven de wieg moest gaan hangen.
Elsa, mocht inflacol niet meer helpen dan kun je sab simplex kopen bij de da in hengelo. Is voor jou ook niet zo ver weg. Werkt ook tegen spugen! ik duik mijn bed in. Reageer de volgende x meer!
Na een goede nacht hier gelijk vannacht het tegenovergestelde hoewel ik niet mag klagen. Ze kwam twee keer vannacht (ik vind tussen 5-6 uur echt het naarst om te moeten voeden ) en na de laatste nachtvoeding kwam ze direct na anderhalf uur alweer, nog even kunnen rekken. Ze was nog hartstikke moe, had tijdens het voeden alweer een spuitbroek tot op haar rug (ach bed moest toch in de was en lang leve de vanish!) dus ben ik gelijk maar met haar gaan douchen en nu slaapt ze nog steeds Gisteren ook op kraamvisite geweest bij vrienden en toen heeft ze niet echt geslapen tussen twee voedingen in dus wellicht toch een beetje in de war en overprikkeld. Het ging toch wonder boven wonder goed, maar toch maar in de gaten houden
Century, bezoekjes en uitstapjes kunnen inderdaad vermoeiend zijn en dat ze door oververmoeidheid of te veel prikkels van slag raken en minder goed slapen in de avond/ nacht (verwerken). Maar ja, ze zullen er toch een beetje aan moeten wennen. En zo'n spuitluier werkt ook verstorend voor haar (door)slapen. Elsa, gebruik johannesbroodpitmeel ook gezien op de kinderopvang bij spugertjes. Hielp goed. Huilmoment avond, Hier ook begin avond onrust/ huiluurtje. Op schoot wel stil en te troosten, maar nog wel erg onrustig. In bad komt hij dan tot rust. Late middagdut tijdens het slapen heel onrustig/ huilerig in zijn slaap. We moesten echt omstebeurt eten. Mimimama88, wat schattig van die handjes open en dicht doen, kun je leuk spelletje van maken. Weer ontwikkelingstapjes. Wat leuk dat vrolijke contact met papa en de vrolijke lachgeluidjes. hier nog geen schatergelach, maar wel tevreden geluidjes bij het lachen. Andere geluidjes naast het huilen begint dus hier ook. Nacht, weer betere nacht. Eerst van 9:00 tot 0:30 geslapen en toen gedronken. En vervolgens had hij 5:30 weer echte honger. Wel even om 4:00 wakker geworden en beetje gehuild maar met speentje en aaitje weer verder gaan slapen. Dus een goede tweede nacht. Ik denk dat dit alleen maar beter gaat worden, en het doorslapen in de nacht beter gaat worden. Zagen jullie die tendens ook bij jullie ukkies? Behalve als ze ziek zijn of krampjes hebben, dat een ander verhaal.
Doen jullie kleintjes ook zo lang over t maken van een poepbroek? Riff begint rond 4uur sochtends met kreunen en winden, en dan rond 8uur poept hij. 4 uur lijkt mij best lang of niet?
Is hier ook een keer voor gekomen. En daardoor werd hij elk uur wakker. Hij had toen ook krampjes, en nu lijkt het poepen sneller en beter te gaan.
Hier is dat bijna elke dag zo.. Vanmorgen nog geen poepluier gehad, maar wel al vanaf kwart over 4 erg onrustig. Van 8 tot half 1 alles bij elkaar ook nog maar een half uurtje geslapen. Heb hem nu maar in de draagzak want daar slaapt hij wel. Ook constant winden aan het laten, waar hij veel krampjes san vooraf heeft..
Zoo dames..ben ik weer vreselijke week gehad met ons nog steeds zieke meisje Morgen de ha bellen... heb geprobeerd bij te lezen hoor haha @Pukjepuk wat een knap mannetje zeg heerlijk! @Elsa gelukkig zijn het niet haar longetjes of het hartje. Maar wat gek dat je ha voor reflux niks voorschrijft omdat ze tijdens het voeden geen last heefT? Heeft novan ook niet, juist na een voeding altijd. Melk wat omhoog komt enz @Riean wat lekker zeg van 9-7 ! heerlijk zulke nachten dan ben je meteen weer ff bijgetankt @Century ook al zn lekkere nacht super fijn @Infacol hier 1x gebruikt maar toen ik hoorde dat het gasbellen ook groter kan maken ben ik er mee gestopt Gelukkig is het hier ook niet vaak nodig @Lianne nee hier laat hij 3x een scheet een daarna zit zn broek vol haha Hier gaat het dus verder wel oke, Jaylin is sinds dinsdag zo ziek arm moppie. Begon met spugen, en daarna diarree en dat heeft ze nu nog. gister was het toppunt elk half uur 3 luiers vol. Ze wilt niet eten, gelukkig drinkt ze nu wel weer wat..dat is het belangrijkste. En gelukkig heeft ze wat reserves want ze is wel wat afgevallen. Novan doet het verder top, alleen de dag van de prikjes en dag erna wat minder maar vannacht sliep hij weer van 22:30 - 7:00 en daarna tot 9:30. Hij heeft zn handjes ontdekt, zo schattig om te zien! Hoe vaak komen jullie kleintjes voor bv ? Novan bijna elke dag 5/6 keer.
JMay, wat naar voor je meisje Beterschap! J komt zo'n 7 a 8 keer per dag, van mij mag er wel iets langer tussen gaan zitten Lianne, J poept maar weinig, eens in de 4 a 5 dagen volgens mij, en dan vaak heb ik het niet eens door, hij doet het blijkbaar geluidloos of als ik net even in een andere kamer ben Elsa, slim om even te gaan voor het weekend, dan ben je tenminste zelf ook gerustgesteld. J had ook vooral na de voeding last van omhoogkomen, pas na een half uurtje ofzo. Ik moet wel zeggen dat het nu zo veel minder is, dat ik geen medicijnen meer geef. Hij is er blijkbaar nu al overheen gegroeid. Hier weer een fijne nacht, van half 9 tot half 6. Ik zou het ook niet erg vinden als hij toch later nog wat drinkt en dan tot 7 doorgaat elke dag, maar hij is zo moeilijk wakker te houden als ik hem om 11 uur wakker maak, daar begin ik niet meer aan. Hij clustert ook nog graag elke avond, en eerlijk gezegd ben ik dan wel blij als hij tussen 8 en 9 eindelijk slaapt, dus laat hem dan ook maar. overdag slapen blijft lastig. Vanmorgen een half uur in zijn bed, nu sinds een kwartier in de wagenbak, mijn man is ziek en ligt op bed, dus een brullende j erbij vond ik niet zo fijn voor hem Na 5 minuten was j alweer wakker, maar even speen gegeven en hij sliep weer door, dus dat ga ik maar vaker proberen als hij te snel weer wakker is. Wie weet gaat hij ooit nog eens langer slapen achter elkaar overdag
Thanks! Echt mega sneu als die kleintjes ziek zijn. Novan poept trouwens eens in de 4-5 dagen maar met bv geen probleem hij heeft er verder ook geen last van.
Dat ze met bv niet elke dag hoeven te poepen weet ik. Riff doet dat wel maar heeft er dus wel een paar uur van te voren last van. Om 4 uur heeft hij vandaag toch zn poepluier gemaakt. Alles eronder haha