Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jmay, arme Jaylin nog steeds zo ziek! Naar om je kindje zo ziek te zien! :( Goed dat je morgen naar de dokter gaat, ze blijft wel lang ziek.
    Leuk dat Novan zijn handjes heeft ontdekt! ;) Ik vind dat sabbelen aan de handjes als hongersignaaltje al zo schattig om te zien. ;)

Riean, Jmay, ik ben jaloers op jullie goede nachten;):)! Maar jullie ukkies zijn al wat ouder en langer doorslapen in de nacht is wat vanzelf meer komt.
    Daarentegen slaapt Benjamin overdag (behalve eind middag/ begin avond) prima en huilt eigenlijk bijna nooit overdag.

Vandaag, een heerlijke wandeling van bijna twee uur gemaakt (slaaptijd Benjamin), hij werd twee keer even tussendoor wakker. Maar ja, hij moet ook aan geluiden wennen.
    Nu ligt Benjamin in bed voor de late middag slaap, ik ben benieuwd of hij blijft slapen, want het onrust moment v/d dag van hem breekt normaal rond deze tijd aan. Ik hoor hem sabbelen aan de speen.
    Ik hoop dat hij gaat slapen, hij is erg moe en ik wil graag gaan koken en eten. En als het slaapje niet lukt, wil hij alleen op de arm tot het badmoment van 19:00.

2. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    478
    63
    Vrouw
    @JMay: ach beterschap met je meisje! Vervelend zeg dat ze zo ziek blijft :(.

@poepen: Als Alyssa eenmaal begint te kreunen en te persen heeft ze binnen een half uur ongeveer d'r luier wel vol haha. Ze kijkt dan ook heel geconcentreerd best grappig om te zien.

Hier sinds gisteren een heel ander kind. Ik heb de voeding opgehoogd naar 150+5 en dan gooi ik er iets uit zodat ze ongeveer 160 krijgt. Sindsdien is ze veel rustiger! Als ik d'r nu op bed leg en ze is nog niet moe gaat ze heel lief liggen kijken en kletsen en ook s'avonds ging het super goed.. wel een kwartiertje met haar rondgelopen en liedjes gezongen maar toen viel ze wel weer in slaap. Blijkbaar had ze dus ook gewoon enorme honger.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poepen, poepen niet altijd even leuk voor die kleintjes. Maar die poepgezichtjes die ze trekken zijn soms zo grappig. Soms ook van die
    verbaasde gezichtjes van wat gebeurd er nou voor iets geks. :D:p

Ons kleine draakje is ondanks zijn onrust/huilmoment toch gaan slapen.

lekker gekookt en gegeten.

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch maar weer een topic aangemaakt. Ik ken jullie nog van het nod topic en zwangerschaps topic maar daar ben ik vrij snel uitgegaan omdat dat zo snel ging met verschillende mensen hahaha ik kon het niet bij houden...

Maar goed ik zie dat iedereen is bevallen en vele leuke namen van de kindjes zie ik voorbij komen.

Ik ben 4 febr. bevallen van nola 3370 gram super gezond en ook met mij gaat het goed!

Alleen ik zit met het volgende.....ik ben nog niet ongesteld???? Ik geef geen borstvoeding ook nooit gedaan....das toch lang dan hé

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

kan ook zonder bv een tijd duren, je lichaam moet natuurlijk weer helemaal om gang komen.

@pukjepuk
    ja leuk he dat ontdekken!

Hier liggen beide kids alweer op bed.

ik twijfel om morgen de ha te bellen, op zich is haar diarree minder
    maar ze klaagt steeds over moe zijn en naar bed willen.
    ze had geslapen vandaag van 12:30 - 15:30 en om 18u zei ze dat ze alweer wilde slapen..

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Jmay, wat vervelend dat je meisje zo ziek is. Goed dat je morgen met haar naar de ha gaat.

Poepen, Emma heeft elke dag minstens 1 poepluier. Ze begint te persen en dan heeft ze ook meteen haar broek vol. Alleen soms perst ze 5x achter elkaar.

Hier, vanmiddag een andere speen gekocht omdat Emma alleen maar slechter ging drinken en naar mijn idee kreeg ze niks uit de fles. We hebben nu de fase 4 speen van dr brown, die is speciaal voor dikkere voeding en pap. Dit gaat goed en ze heeft nu al 2x achter elkaar 200 cc gedronken.

7. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @moedersvan2, ik ben inmiddels 7 weken geleden bevallen en na 4 weken gestopt met bv en ook nog niet ongesteld. Volgens mij kan dat gewoon.

@jmay, hoop dat jaylinn inmiddels al wat beter is, zeker zielig! Mijn oudste vorige week ook.

@poepen, hier ook vaak kraampjes en lang persen etc. Ziet er zielig uit. S nachts ook vaak en veel scheetjes laten dan.

Gelukkig afgelopen nacht redelijk goed gedaan. Hij is maar 1x wakker geworden. Maar dan is het wel een keer of 8 op en neer voor de tut.

Hebben jullie ook dat jullie ontzettend moe zijn en dat al jullie spieren pijn doen? Mijn rug en nek doen zo ontzettend pijn dat ik gewoon steken in mijn hoofd heb. Komt waarschijnlijk door andere houdingen die ik nu aanneem met zon kleintje.

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    oké nou ff afwachten dan!

Hebben jullie ook z´n last van je knieën?? Is bij mij een paar weken na bevalling begonnen pff echt een branderige pijn:(

@lovingmyboy ik lees dat jij ook last hebt bah vervelend hé

9. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Jmay: beterschap voor de kleine meid! Die moeheid kan heel goed bij ziek zijn hoor, als ze zo veel poept en weinig wil eten krijgt ze weinig binnen om echt energie van te krijgen... Maar dat komt wel weer als ze wat meer binnen houdt en ook weer beter gaat eten!

@Slapen: Hannah clustert de afgelopen dagen enorm van 17 tot 19 uur en wil dan de nacht in tot 7 uur de volgende dag! Dat vind ik te lang, dus ik maak haar wakker voor wij naar bed gaan, verschoon haar en voed haar (soms drinkt ze dan heel weinig, soms wel een normale voeding) en dan slaapt ze ook tot 7 uur. Dat vind ik prima! :D Overdag kan ze soms een hele dag wakker zijn en soms bijna alleen maar slapen... Ik laat dat lekker gaan, blijkbaar heeft ze het wisselend nodig, ritme komt vanzelf!

@Poepen: Hannah poep te standaard een flinke luier vroeg in de avond, maar vandaag is de 10e dag dat ze niet heeft gepoept! Eerst had ze wel wat krampjes, maar nu niet meer... Haar buikje is soepel en als ik de thermometer gebruik zit er geen poep aan... Ze plast wel heel veel! Blijkbaar heeft ze alles nodig om hard te groeien! ;) Vanmiddag zullen we het weten, dan weer naar het CB om te wegen en...

Haar tweede prik!!!

Verder vandaag verder met voorbereiden voor de vakantie! Donderdag is het al zover! Zin in! :D

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: ahh wat naar dat je meisje zo ziek is! even ha raadplegen klinkt nog niet zo verkeerd.

@Elsa: door het johannesbroodpitmeel kan de voeding stijf worden. Niet te lang roeren, die 30 sec. op de verpakking lijdt hier tot dikke voeding die er na 10 minuten moeilijk uit te krijgen is. Ml heeft al eens een keer veel te lang geroerd met het resultaat dat er maar 10cc uit de fles was, L. kreeg daarna er niets meer uit. Hij was wel klaar met de zuigbehoefte ;)

@menstruatie: 9 weken geleden bevallen en gisteravond wel ongikrampen maar verder niets te bekennen. T is maar afwachten tot het lijf dat weer oppakt. Ik heb maar 3 dagen borstvoeding gegeven, althans zo veel kwam er niet uit.

@lovingmyboy: bij vermoeidheid heb ik ook last van de spieren. Ik betrap me erop dat ik juist op die momenten niet let op mijn lichaamshouding waardoor ik weer in die valkuil val.

Hier: L. heeft sinds gisteren 180 cc aan voeding ipv 150 cc per voeding. Hij was weer aan het jammeren en onrustig na de voeding.
    Verder was L. gisteren erg onrustig toen mijn so op bezoek waren. Hij weigerde te slapen. Toen so weer weg waren, zijn we gaan wandelen. L. heeft daardoor 45 minuten geslapen. Vanmorgen om 7.30 dacht meneer dat hij aandacht van mij zou krijgen.. helaas, het bed was nog veel te lekker om in te vertoeven haha :D En om 7.45 heeft hij de strijd opgegeven en is in slaap gevallen.
    Ik ben me langzaam aan het voorbereiden op komende zondag. Dan gaat ml op zakenreis en komt op dinsdag avond terug. Dus een paar dagen "alleenstaande" mama zijn.. Ik hoop dat het me niet te zwaar valt.

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaylin heeft sinds gisteren geen diarree meer gelukkig!
    Hoop dat de rust nu een beetje terug komt.

@loveigmyboy
    Lekker op verzoek voeden, de eerste week is veel aanleggen belangrijk vanwege de bloedsuiker spiegel en om de prosuctie op gang te brengen.
    Zou hem lekker laten liggen tot hij zelf komt.

Ff Novan spammen!
    Die sliep vandaag gelukkif weer van 22:30-6:00

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35 KB
      Weergaven:
      2
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Net terug van het CB. Emma weegt nu 5175 gram en is 57 cm. Ze heeft haar prikje weer gehad. Huilde wat langer dan de vorige keer, zo zielig. Ze waren tevreden.

Mimimama, ik wist idd dat jpbm de voeding stijf maakt. Roeren doe ik nooit langer dan 30 sec. Vanmorgen heeft ze wat minder gedronken, maar ik zie wel hoe het vandaag verder gaat.

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jmay, gelukkig heeft Jaylin geen dairree meer, en hopelijk gaat het nu weer de goede kant op!
    Wat een schatje is Novan om te zien! en wat een goed nachtje heeft hij gemaakt!

Mimimamma88, niet leuk dat je man op zakenreis gaat voor enkele dagen! Pittig, lijkt mij, vooral op de onrustige momenten, want op zulke momenten is het fijn om de zorg even over te dragen.

Ellade, heerlijk bijna op vakantie! Was het nou Canarische eilanden?? Fijn goed weertje nu daar, zomers weer en nog niet te warm nu.
    Van 7 tot 7 slapen, wel erg lang. Dan begrijp ik dat je haar wakker maakt voor de late avondvoeding en als je dan helemaal niks meer drinkt, kun je de late avondvoeding altijd nog weglaten.

moedersvan2, ik dacht dat ik na een maand al ongesteld was,maar het bloedverlies was gewoon weer even teruggekomen, omdat hij meer ging doen (langere wandeling en meer huishouden). Dus hier ook op ongesteldheid wachten, maar ja nog maar vijf weken na bevalling.

Nacht, na de late avondvoeding (gisterenavond 23:44) geslapen tot 2:45, even wakker (huilen) en met speentje verder geslapen tot 4:30 en toen flesje gekregen en weer geslapen tot 7:30. Dus bijna vijf uur tussen de late avondvoeding tot nacht/ochtendvoeding. Beter dan elk uur wakker worden, veel beter, maar ik hoop toch dat hij snel vijf uur achter elkaar gaat slapen zonder speenmoment.

14. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    -slapen, D slaapt overdag nog steeds ontzettend veel. Hij is amper wakker en het is lastig om zijn aandacht te trekken. Hij vindt het best om gewoon te liggen lijkt het. Lacht ook nog niet en maakt weinig geluidjes. Is wel krachtig en sterk dus geen slappe baby en drinkt goed. Maar het begint nu wel opvallend te worden, omgeving zegt het ook. Volgende week naar CB en als het dan nog steeds zo is maar is vragen wat hun ervan vinden.

-poepen, krijgt BV en poept meerdere keren per dag. Heeft soms ook dagen dat hij uren en aan het persen en kreunen is in zijn slaap.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gisteravond zijn wij uit eten gegaan met de peter en meter en hun partners en paste mijn moeder op. Erg gezellig!

Om 22:30 was Jurre in slaap gevallen in de box. Ik heb m boven in zijn bedje gelegd en hij kwam pas om 04:30 voor een voeding! Zijn langste ruk ooit :D

Blij dat ik bij thuiskomst ben gaan kolven, want zo lang hadden mijn borsten niet overleefd denk ik...

Na 04:30 kwam hij rond 07u weer en nu om 09u een flesje KV. Hij ligt nu op schoot te slapen en ik ga kijken of ik hem in zn bedje kan leggen.

16. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Even wat minder actief geweest. Druk met Emma en m'n huishouden weer een beetje op de rails te krijgen. Niet dat het nou zo'n zooitje is, maar ook niet zo schoon als ik graag zou willen haha. Heb ook niet alles terug gelezen.

Bloesem: ik zou me niet zo druk maken, ieder kindje ontwikkeld zich op eigen snelheid. Snap je bezorgdheid wel.

Emma heeft hier best wel een ritme ontwikkeld. Overdag komt ze om de 3 uur en snachts laat ze 6 uur tussen de voeding. Best netjes denk ik! Alhoewel ik haar voor de late voeding om 12 uur wel wakker moet maken en ze het niet heel leuk vindt dan haha. Vanmiddag even naar het inloopspreekuur van het cb. Even wegen en praten over voeding. Emma haar poep was wat dikker en ze heeft de laatste 2 dagen steeds dat ze moet huilen voordat ze kan poepen heel zielig! Ik vraag me af of het komt omdat ze de comfort voeding krijgt en we misschien beter kunnen mengen.. Even kijken wat ze zeggen.

Gister zijn we samen met oma naar de dierentuin geweest. Niet omdat Emma er al zo veel van mee krijgt haha, maar gewoon omdat het lekker weer was en wij er zin in hadden. Emma heeft heerlijk geslapen in de wagen en haar flesje geven in het openbaar gaat ook goed! Ook was ze even wakker en toen samen met mijn beertje even naar de olifantjes gekeken haha
    Het lukt me niet om de foto te draaien :( vreemd! Op m'n telefoon staat die wel gewoon goed.
    image.jpg

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: wat een heerlijk mannetje en die ogen... Om weg te smelten :D haha

@menstruatie: verkondig ik hier dat t er nog niet is... en je raad het al... bloed bij het afvegen ;) haha nu wachten tot het doorzet of niet.

@pukjepuk: waar ik het meeste bang voor ben is dat mijn rust verstoord wordt door een belletje van sm. Want ik heb gisteren aangegeven dat ik wil genieten van de rust omdat ik die juist dan hard nodig heb. Mocht ze bellen, neem ik niet op en al wordt ze dan boos, dat interesseert me niet want ze moet mijn wensen en keuzes respecteren. Ik weet dat mn sm nu al hele nachten wakker ligt met de zorgen of L. wel het red met mama, wat eigenlijk belachelijk is want overdag doe ik het ook alleen.

@bloesem: ik begrijp je bezorgdheid. Als je het niet vertrouwd, aan de bel trekken. Beter een keer te vaak na het cb of de ha dan dat je je zorgen blijft maken.

@poepen: hier vaak met kreunen en een bedrukkend gezicht. Ik krijg een keer of 5 per dag een poep luier. En vaak gaat t tegen of over de randjes heen. Ik gebruik al maat 3 luiers maar dan lukt t L. nog. Het is vaak dunne poep doordat ik johannesbroodpitmeel gebruik.

@hilly/wishing: heerlijk even weg :D ik ga, als ik me vanavond goed voel, morgen weer naar mijn ouders om te oefenen met het naar buiten gaan en even laten oppassen.

Hier: ik heb het weer voor elkaar gekregen dat L. nu weer lekker slaapt. Gisteren had ml veel moeite om rustig en saai te doen om zo L. sneller in slaap te krijgen.
    L. Heeft nu wat nieuws, speen uitspugen en dan lachend je aan kijken zo van ik ben ook zo zielig zonder speen. Ik negeer dat gedag soms terwijl L. ml wel krijgt gepaaid haha :D
    Vrijdag was ik niet terug gebeld door de ha. Waren ze vergeten te noteren laat staan te overleggen of ze het koperspiraal wel of niet plaatsen. Vanmorgen zelf maar terug gebeld en na overleg met de ha staat de afspraak vast voor het plaatsen van de koperspiraal ;) eind van de maand ben ik weer voorzien van anticonceptie en komt er dus de komende tijd geen broertje of zusje voor L. ;)

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wishing, met beertje Emma in de dierentuin.

Ik weet niet wat Benjamin heeft vandaag. Maar de slaapjes nu overdag drama, hij valt niet zelf in slaap en elk half uur wakker. In totaal steeds minder dan uurtje slapen. en hard huilen. Het ging juist weer zo goed.

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @wishing
    Wat leuk naar de dierentuin!
    Ik wil binnenkort naar Artis vind Jaylin denk ik wel heel leuk

Ik wil even Jaylin spammen nu ze weer beter is!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,8 KB
      Weergaven:
      1
  20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0