Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jmay, prinsesje is ze! Mooie kids heb je, en wat een prachtige oogjes beiden! Be proud!! :D:cool:;)
    Benjamin nu vijf weken en een dagje oud (wel bijna twee weken na uitgerekende datum geboren). Al enkele dagen maakt hij als hij wakker is en speelt (in de box of in onze armen) verschillende geluidjes (beetje kirren en 'uh'-geluidjes in combinatie met vrolijk schoppen met de voetjes). Wat voor verandering/sprongetje vindt nog meer plaats rond de 5 a 6 weken?

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ritme: Is het vreemd dat mij nog niet echt een ritme opvalt? Zal dat nog met het ontzwangeren te maken hebben dat ik niet helemaal 100% helder ben? Enige ritme wat ik een klein beetje terug zie komen is dat hij altijd wil drinken als ik ga avond-eten (waardoor VL eerst snel eet en Devin rustig houdt totdat ik klaar ben haha) en dat hij 's avonds laatste BV krijgt ergens tussen 22:00 en 23:00 en dan vaak tot een uurtje of 6:00 slaapt. Alleen gisteravond sliep hij al om 21:00 en ik kreeg hem niet echt wakker (vind het sowieso sneu om hem wakker te maken) dus maar in bed gelegd...nou en dan komt hij dus om de 2 a 3 uur helaas.

@BV-mama's: Hebben jullie ook het gevoel alsof je alleen maar aan het voeden bent en bijna geen tijd voor het huishouden/jezelf over houd? Ben al blij als ik een keer kan douchen. Beneden stofzuigen en opruimen kan ik wel een beetje bijhouden plus de was, maar de rest...

@lachen: Devin lacht nu steeds vaker. Komt een beetje geluid bij maar vaak is het alleen een open-mondje-glimlach :D

@poepen: Kan niet echt zeggen dat ik merk dat hij heel lang bezig is met poepen. Vaak is het gewoon tijdens/na het voeden prrrrttt. Hij laat overdag toch wel redelijk wat windjes (al neemt het al wel een beetje af)

@ongesteldheid: Hier ook nog nix!

@Jmay: Mooie poppetjes heb je hoor! Mooie oogjes allebei

Nou ik hoor hem weer door de babyfoon, net ff lekker een uurtje geslapen ofzo. Ga hem maar weer halen en voeden :D

Hier nog een mooi fotootje van mijn mooie kereltje

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @jmay: wat een schattige kinderen heb jij! En wat is je meisje fotogeniek :D prachtig!

@pukjepuk: L. had vannacht zelfs nog nieuwe geluiden ontdekt. Ik schrok er zo van dat ik een paar keer ben gaan kijken. Was een hoog piep geluid.

Hier: ja!! de eerste poepbroek tot boven de luier is ook een feit. Gelukkig was t niet de vloeibare poep ;) want dan was t echt een puinhoop.. en als ik dan aan L. vraag of hij zijn kleertjes niet mooi vond daniet begint hij te lachen :D boos of geïrriteerd reageren kun je dan niet meer haha
    Ik werd gewoon gestraft dat ik een kruidvat maat 2 luier had aangedaan ipv een maat 3 luier haha :D
    L. Wilt nu niet slapen maar hij ligt in bed en ik zit eindelijk na 2 uur klooien met een kop thee op de bank ;)

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @pukjepuk, als je het oei ik groei boek heb kun je het zelf lezen (of de app aanschaffen op je telefoon maar het boek is completer)

hier een goede nacht gehad, het huilen om niks is over, ze accepteert nu een speentje en slaapt nu met een speentje in, scheelt weer wat huilen om in te slapen!

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en hoe doen jullie dat..douchen met je kleintje op je arm? mn vriend heeft het in de kraamweek gedaan maar ik moest hem helpen en alles werd zeiknat in de douch. Kun je het uberhaupt wel in je eentje doen en dat je jezelf ook nog enigsinds kunt wassen?

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Als Emma onder de douche gaat doen we dat altijd met z'n tweeën. Als ze met VL onder de douche gaat was ik haar en daarna droog ik haar af. Als ze met mij onder de douche gaat doe ik alles behalve het afdrogen. VL droogt haar dan af en kleedt haar aan terwijl ik mezelf was.

Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dat in mijn eentje moet doen. Ik doe Emma momenteel meestal in bad.

7. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Als J. onder de douche gaat doen wij dat altijd met zijn tweeën. Mijn vriend gaat onder de douche en ik geef J. aan en neem hem ook weer aan na het douchen, ik douche dan zelf niet. Als ik alleen ben gaat hij altijd in bad. Ik vind het een beetje gevaarlijk om alleen met hem te douchen.

Hier is het een beetje drama, hij huilt veel en heeft ook last van zuur. Wij gebruiken al zo'n 3 weken jbpm tegen het spugen en het spugen is aanzienlijk minder maar er blijft wel zuur omhoog komen
    zelfs wanneer de volgende voeding al bijna weer mag loopt het nog omhoog. Hij huilt veel en is heel onrustig daardoor. Ondertussen word ik er ook helemaal gek van, ik heb ontzettend hoofdpijn.
    Huisarts gebeld maar die ging niks doen ik moest het CB maar bellen, dat gedaan en daarvan moet ik meer jbpm door de fles heen doen. Ook gedaan maar helpt geen donder. Ik heb het helemaal gehad :(. Gister zat ik zelf te huilen op een verjaardag, schaamde mij kapot..
    De flesjes snap ik ook niks meer van, hij kreeg 6 of 7 flessen van 120 maar kwam steeds na twee uur al weer voor een voeding. Dus opgehoogd naar 150 en zou dan 4 uur tussen de voedingen moeten laten maar dat lukt ook niet.. Ik denk ook wel dat hij om het zuur wil drinken dus heb hem al wat water laten drinken zodat hij het zuur weg kan spoelen maar dat helpt ook niet.
    En nu moet ik maar weer 'gezellig' wachten tot volgende week dinsdag want dan moet ik weer naar het CB en tot die tijd moet ik mij maar zien te redden? Vriend is nu net weg naar het werk dus ik sta er alleen voor.
    Ondertussen moet ik ook nog ergens de energie vandaan halen om te solliciteren, eerste afwijzing is al binnen en er zullen er vast nog veel volgen..
    Die roze wolk is echt ontzettend ver te zoeken.

Sorry voor mijn geklaag en mijn warrige verhaal maar ik moet het even kwijt.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @sprongen
    Ik kan de Oei, ik groei app aanraden. Erg leuk. Ze tellen altijd va uitgerekende datum en er is een sprong tussen 7-9 weken.

@douchen
    Ik douche bijna elke dag alleen met Jurre en dat gaat prima. Ik zet een kruk onder de douche met een handdoek eroverheen (tegen het glijen) en de douchekop op de laagste stand. Ik hang een XXL hydrofiel en zn badcape over de verwarming en ik leg kleertjes klaar op de verwarming op het kamertje. Ook leg ik een dikke handdoek in de wastafel. Daarna kleed ik mezelf uit en vervolgens Jurre. Dan gaan we douchen. Hij ligt tegen mijn borst aan (buik/buik) of zit op mn arm. Als we klaar zijn, dan wikkel ik hem in de opgwarmde hydrofiel plus badcape en ik leg hem in de wastafel. Dan droog ik razendsnel mezelf af en trek een badjas aan. En dan ga ik hem afdrogen en aankleden. Of ik doe hem alleen een luier om en we kruipen lekker in bed voor huid-huid contact. Ook voed ik na het douchen.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jeetje Floddertje, wat naar zeg... Heb je al eens gekeken naar adviezen bij reflux? Bijvoorbeeld hoofdeind bedje omhoog en baby minsten half uur recht op houden na het voeden? Hier gaat het een stuk beter sinds wij Hero Comfort mengen met de Hero Standaard. Maar goed, reflux is wel ff een ander verhaal natuurlijk :(

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onyx, ten eerste een prachtige foto van jullie kanjer!:cool:
    hier soms ook in plaats van om de 3,5 uur opeens om de 3 uur overdag. Ligt ook aan zijn slaapjes. Hoe lang slapen en hoe vaak voeding verschilt ook per dag, denk ik. Maar jouw nachten doet hij al heel goed.

Douchen, wij doen ons kleine draakje s avonds in bad. Douchen heb ik één keer gedaan, mijn man gaf hem aan en pakte hem weer terug. In je eentje lijkt mij heel onhandig/ moeilijk. Of je moet hem vervolgens eerst afdrogen en aankleden en in een wipper of op kleed leggen en daarna zelf weer onder de douche stappen.

Century, fijn dat het speentje helpt en dat ze niet meer om niks huilt.
    Ik zal eens op zoek gaan naar het boek.
    Benjamin zo met zijn omgeving nu bezig (rondkijken) en geluidjes maken. Nu weer in bed, maar al weer met veel protest. Eerst brabbelen in bed en nu boos oververmoeid huilen. terwijl hij afgelopen twee dagen bijna direct zelf in slaap viel bij de meeste slaapjes. Maar ja, een fase, denk ik, ik weet dat hij het kan. Het zuigen op het speentje brengt hem weer tot zichzelf en houdt hem rustig. en anders gewoon een paar op een neer, ook niet erg.

Mimimamma, wat een enorme poepbroek. hier nog niet gehad, zo'n enorme explosie dat het niet meer in de luier paste. ;) Klein lolbroekje heb je. Jij vandaag dus ook een ukje die niet zoveel in slapen heeft. Slapen zeker te saai, ze willen de wereld ontdekken en denken zeker die slaap niet nodig te hebben.

Lachen, hier nu steeds vaker. Ik haalde hem om 14:30 uit bed, en hij glimlachte de hele tijd naar mij. Hij straalt helemaal als je tegen hem praat. Zelfs de hond krijgt glimlachjes, die zijn vrolijke gezichtje beantwoordt met een lik over zijn handjes en gezichtje.

Paspoortjes/ID-kaartjes, hebben jullie ukkies die al? Benjamin nog niet, alleen nog maar een verzekeringspasje. Ik wacht daarmee tot mijn man een keer vrij is, want gemeentehuis hier 18 km vandaan en ik heb alleen een brommer en een brommercertificaat.
    Mijn man in augustus bouwvak, maar ik heb nog geen goedkeuring gekregen over mijn vakantie-aanvraag. Mocht in vrij krijgen, dan blijven wij gewoon in Nederland, heerlijk rustig in Drenthe, daar toch huisjes genoeg. Eerst altijd met het vliegtuig op reis, nu met de auto lekker dichtbij.
    Ellade, ik ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren met zo'n ukkie met het vliegtuig op reis.

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Hilly, het bed staat inderdaad al schuin en ik hou hem ook een half uur recht op na het voeden. Of hij echt reflux heeft weet ik niet maar het lijkt er wel op. Hij is nu gelukkig stil, ik hoop dat hij ook nu ook even stil blijft.

Pukje, leuk dat hij zoveel lacht :). ID kaart is toch nog niet verplicht? Toch met 13 of 14 jaar ofzo? Wij gaan voorlopig niet naar het buitenland dus ik dacht dat ik dat niet nodig had, of moet je hem al wel bij op je paspoort laten zetten?

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    ID kaart hebben we nog niet, maar moet ik nog wel laten maken omdat we in de vakantie naar Duitsland gaan.

Emma had net wat verhoging, 37.9, ze was al een hele tijd wakker, maar nu ligt ze lekker te slapen op mijn arm.

Bekijk bijlage 452652

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Floddertje, ID kaart is verplicht vanaf 14 jaar. Als je naar het buitenland gaat of medische zorg nodig hebt is het onder de 14 jaar al verplicht.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Puckjepuk
    thanks! ben ook heel trots natuurlijk
    wie niet op zn kids?:p haha
    Met 6 weken is er wel een sprongetje/Regeldag enz

@Onyx
    nee dat gevoel heb ik niet echt, Novan komt meestal om de 3/4 uur en slaapt goed overdag dus opzich heb ik wel redelijk de tijd voor het huishouden en voor Jaylin
    Novan en ik douchen ook vaak samen, dan ga ik lekker zitten en meestal drinkt hij dan..2 vliegen in 1 klap :D

En wat een knappert zeg <3

@floddertje
    wat vervelend! ik zou even langs de ha gaan.
    misschien reflux? hier merkte we nadat we gestart waren met de meds. meteen verschil

@ID
    hebben wij ook nog niet .. komt wel een keer we gaan dit jaar niet weg dus dat scheelt.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa, schattig zo'n slapende Emma op de foto. Alleen niet zo handige plaats voor jou om zo in slaap te vallen. Jij dus ook een wakkere baby vandaag.

Jmay, douchen en drinken tegelijkertijd. :D:cool::p Cool!
    Jij hebt volgens mij goed alles onder controle, :cool: zorg voor twee kinderen en het huishouden en je kunt dus perfect multi-tasken (douchen en voeden):cool::p
    Ik denk ook echt aan een sprongetje. Hij is vandaag ook met handjes bezig, open en dicht doen en nog ongecontroleerd bewegen. Ik hield een speeltje voor zijn handje en toevallig deed hij zijn handje dicht met dit als resultaat foto.

Bijgevoegde bestanden:

• ben8.jpg
      ben8.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      5
  16. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    He! Die uil heb ik ook :D

Jmay: multitasker! Knap hoor

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Pukjepuk, Emma was idd na de voeding van 14.00 uur continu wakker. Ze heeft dus heel even op mijn arm geslapen en heel even in de kinderwagenbak. Net om 18.30 uur weer de fles gehad en ze slaapt nog niet. Is druk aan het bewegen en geluidjes aan het maken.

Drinken gaat vandaag goed. Emma lijkt de smaak nu eindelijk (met infacol en jhpm) weer te pakken.

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @pukjepuk
    Haha lijkt het zo? Hihi
    Ik blijf vooral heel relax en dat werkt al erg mee want dat voelen de kindjes dan ook aan
    Sprongetje kan heel goed met 6 weken hoor en dan weer met 8 weken hAha

Ja is super handig hoor haha en ook echt genieten zo samen
    Heb wel een foto die in wil delen.
    Ik doe meestal dan een washandje half over z'n hoofd zodat hij niet te veel last heeft van de stralen

@elsa
    Fijn zeg! Soms heeft t weer ff tijd nodig

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,7 KB
      Weergaven:
      8
  19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb idd ook al een keer gevoed onder de douche :D

20. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Jmay, dat is wel handig zo tegelijk!

Elsa, vanaf 14 jaar een id kaart wist ik en naar het buitenland ook. Dat je hem ook nodig hebt voor medische zorg wist ik dan weer niet, dan moet ik er ook maar eens achter aan! Waar een forum wel niet goed voor is haha.

Vlak nadat ik in mijn vorige bericht geschreven had dat hij stil was begon hij weer te huilen, uiteindelijk zaten we samen te huilen in de stoel. Dat leek mij ook niet gezond dus ik heb hem in de draagzak gedaan (daar is hij bijna altijd rustig in) en toen ben ik naar mijn ouders gelopen, die wonen hier 20 minuten lopen vandaan. Toen ik daar was aangekomen barstte ik gelijk weer in tranen uit dus mijn moeder bood gelijk aan om een nachtje op J. te passen. Nu is hij daar, ik vond het wel even lastig maar ik ben nu toch wel blij dat we het even zo doen. Dan morgen de dokter weer bellen want dit hou ik niet lang vol en J. ook niet denk ik.
    Ik ga zo lekker naar bed, J. is hier morgen om 9 uur weer dus ik kan even goed bijslapen :D.

Slaap lekker haha!

Deel Deze Pagina