Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Jeej L. bouwt weer een nachtelijk feestje. Hij heeft namelijk geen zin om te slapen. En overdag slaapt meneer direct na de fles. *zucht* L. vecht heel graag tegen zijn slaap, wordt dan onrustig en ontroostbaar. En dat valt me zwaar. Weet soms niet wat ik ermee moet.. En als ik dan die grote ogen zie, dan is het mama hart weer veroverd en dan kan ik er weer even tegenaan.

Ik vermoed dat ik donderdag avond een eisprong heb gevoeld : $ ben wel benieuwd of het klopt over 2 weken. Ik heb voor de zwangerschap ook de eisprong gevoeld, was ook nog gelijk toen raak ;)

En t enige waar ik ook nog last van heb is dat de plek van de hechtingen gevoelig is. Zelfs voor een maandverband randje. En als ik vermoeid ben voel ik daar steken. Maar dan heb ik ook last van mijn stuitje.

2. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Ja klopt.

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh weer een heerlijke nacht! 5.30-6.00 lijkt Hannah's vaste tijd voor een 'nacht'voeding te worden, heerlijk! Eerst was het rond 23 uur, rond 3 uur en rond 6 uur, nu dus onafhankelijk van hoe laat wij naar bed gaan, en ik haar dus nog voed, pas in de vroege ochtend! :D

4. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ja ellada dat is hier precies zo! Echt heerlijk!

Hier begonnen met het speentje maar het voelt raar. Maar de hele avond een kind aanleggen wat vervolgens overwegend zuigt is ook maar irritant. Aangezien ze Supergoed aanhapt kon het ook al wat betreft de Kraamzorg. De VK komt morgen nog 1x wegen omdat onze kleine op de laatste dag Kraamzorg toch nog ietsjes was afgevallen maar gezien de vele poepluiers en zware plasluiers maken we ons geen zorgen 😊

O en de laatste dag was er voor de Kraamzorg amper iets te doen dus zijn we voor het eerst met Anne naar buiten geweest! Echt heerlijk ik voelde me net een jonge hond haha!
    Later had de VK nog 3 vd 4 hechtingen verwijderd en ik merkte gelijk dat ik al beter liep en kon zitten opstaan!

Hebben jullie nog veel last van eventuele wonden van een kz of eventuele hechtingen?

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Centurychild, ik heb twee kleine hechtingen die op moeten lossen. Ik heb er eigenlijk maar iets van vier dagen last van gehad dat het brandde bij het plassen. Ik had al mijn moed bij elkaar verzameld om met een spiegel te kijken hoe die hechtingen eruit zagen maar ik kon ze niet eens vinden haha. Wel lastig dat ik dan dus ook niet weet wanneer ze eruit zijn, voelen doe ik er nog maar niet aan.

Vanmiddag gaat Jonah voor het eerst op bezoek!

Gister ben ik wezen wandelen met de hond maar sindsdien doen mijn bekken pijn (nou pijn.. een irritant gevoel), ik heb mijzelf toch een beetje overschat denk ik.

6. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een goede nacht kunnen pakken. Dev had heel de avond last van krampjes. we hebben hem om 18.30 nog even in de tummytub gedaan en toen was het eigenlijk over gelukkig!
    Moet hem beter laten boeren na het voeden, iets wat het ziekenhuis en KH niet tegen mij hebben gezegt! Dev drinkt gewoon te gulzig en mijn bv stroom is soms zo hard dat hij een beetje lucht mee hapt. (Soms als hij loslaat dan komt er gewoon een dikke straal uit mn tepel haha :$)

Bobbel in mn tiet nog niet weg, maar voel me nog goed. Zo ff onder de douch goed hard masseren weer.

@hechtingen: hier zijn er al wat hechtingen er zelf uitgegaan. Het ziet er redelijk oke uit daar beneden, het begint al wel te helen. Durfte de eerste week er niet naar te kijken, aangezien ik wist dat er best wel wat aan gedaan was daaronder. Viel me uiteindelijk mee, had erger verwacht. Toch vind ik mn punaniner wel een beetje treurig uitzien zo haha.
    Ik kan wel weer normaal zitten, en het vloeien is ook al heel minimaal.
    Welk verband gebruiken jullie? Ik wil eigenlijk wel af van die dikke nachtverband :D

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Hechtingen heb ik weinig last van gehad. Wel merk ik dat ik nog geen gewone inlegkruisjes of maandverband kan gebruiken, Dat gaat schrijnen. Had dat bij de andere 2 ook. Dus Onyx, zo lang ik nog vloei, of als ik binnenkort ongesteld zou worden, gebruik ik nog mooi die rare dikke lappen zonder plastic :D

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Onyx, ik heb nu wat dunner maandverband dat in mijn kraampakket zat in. Ik hoop dat dat goed gaat want het bloeden gaat bij mij een beetje met alles of niets.. Soms ineens een dik stolsel en anders uren lang echt niks. Nou we zullen zien of dit goed gaat haha.

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Goede vervanger voor t dikke kraamverband is kotex.. die heeft ook zonder plastic!
    Hier zit de eerste menstruatie er al weer op.. heb maar een week gevloeid na de bevalling..

Hechtingen heb ik geen last van gehad. Was naar boven toe gescheurd tot net onder de clitoris. Het hechten zelf was even gevoelig.. maar is ook mijn eigen schuld want ik wou geen verdoving. :p

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Ik heb vrij lang gevloeid, ongeveer 4 weken. Toen het niet meer hevig was heb ik always maandverband gebruikt, maar ik had geen hechtingen van onder. Ik heb mijn eerste menstruatie nog niet gehad. Ben wel benieuwd wanneer dat weer gaat komen.

Wat gaan jullie vandaag doen met dit mooie weer? Wij hebben straks eerst fotoshoot en daarna gaan we trouwringen uitzoeken:)

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik vloei ook nog steeds en heb idd die kotex die zijn super fijn vind ik.

Novan had om 8:30 gedronken en had rond 11:30 gekolfd 100cc uit beide borsten.
    Toen hebben we voor het eerst geoefend met een flesje omdat ik anders bang ben dat hij de fles straks niet meer wilt haha
    Vriendin van me gaf bv en haar zoontje wilde de fles niet omdat ze te lang had gewacht met oefenen.
    Van de 60cc had hij 50 op en toen half uurtje later nog beetje bij mij gedronken

Papa vond het helemaal leuk! En de dr Brown fles is super.. Gaat niet te snel en de speen van de brede fles is net zo breed als m'n tepel dus hij pakte het goed

12. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ach wat een leuke foto Jmay. Voor je man idd heel leuk dat hij nu een flesje kan geven. Novan lijkt idd op je man volgens mij voor zover ik het kan zien;)!

Hier ben ik toch weer terug gegaan op 90cc sinds gisterenavond. Dat gaat weer goed. Heb vanmiddag toch wel omneo forte gekocht omdat hij zo weinig poept en er echt last van heeft. Vanochtend liggen te gillen van de krampjes, zo zielig.
    Zijn er alleen achter dat dat niet in de Dr Brown fles kan ondanks dat ik maar 1 schepje omneo heb gedaan. Het maakt de voeding gelijk een stuk dikker blijkbaar.

Baal er wel van omdat hij juist zo goed drinkt uit die fles. Heb nu de avent en een nuk fles( gratis van de 9 maandenbeurs) uitgekookt. Ben benieuwd want de avent wilde hij eerst niet.

13. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lekker drukjes hier!! Gezellllig

Hier een betere nacht gehad. Ik moest naar de HAP en oma wilde wel op ons meisje passen ... eerste keer dat we haar achter lieten, moeilijK!! Maar beter dan haar de kou in meeslepen. Ik had het idee dat ik een baarmoederverzakking had, vertelde de arts dat ze daar zo wie zo niks aan doen al zou ik dat hebben en dat ze niet inwendig willen contrleren zo vers na een bevalling dus weer terug naar huis gelukkig niet lang hoeven wachten bij de HAP stonden na 10 minuten weer buiten heel fijn, want ooo zoo moeilijk om de kleine zonder ons achter te laten... toen we thuis kwamen sliep ze gelukkig.

Vanwege de borstvoeding kan ik nooit lang wegblijven dus ik wil die fles ook wel aanleren! Ik heb hier een Avent fles maar begrijp dat de brown het goed doen ??

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wij gebruiken ook de dr brown. Is idd een fijne fles, maar Emma drinkt er erg langzaam uit, we hebben zelfs al een fase 2 speen. Sinds gisteren gebruik ik ook de avent weer en dat gaat eigenlijk net zo goed, misschien zelfs nog wel beter.

We hadden vanmiddag een voorbeeldig kind tijdens de shoot. Ze sliep de hele tijd. Heel af en toe begon ze iets te huilen, maar dan pakte ik haar even op en dan ging het weer goed. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij gebruiken ook de dr Brown fles.
    Sinds de 3e dag ben ik begonnen met kolven en Riff uit een flesje laten drinken. Hij was ruim 10% afgevallen, hij had niet genoeg energie meer om nog uit de borst te kunnen drinken dus t moest wel. . Man wat was ik bang dat ie daarna de borst niet meer zou pakken. Maat gelukkig was dat niet t geval, hij heeft veel liever borst dan de fles.

16. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Wij hadden tijdens de fotoshoot Emma even op een kist liggen. Ze lag op haar buik en opeens draaide ze op haar rug. Ik schrok me kapot:$
    Ze had zo van die kist af kunnen vallen. Had niet verwacht dat ze al van buik naar rug zou draaien.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hechtingen: ik heb als ik te strakke kleding aan heb, of te veeldoe daar wat iirritante druk. Ml had gekeken nog vandaag maar t zag er netjes uit. De vk had nog een puntje mee gehecht zodat ik een nette doos heb haha ;) zo van we zijn toch bezig, dan krijg je dit cadeau.

@wat vandaag gedaan: een bh gekocht ;) mijn oude zaten niet meer lekker. Ook logisch, ik ben van 70D naar 75C gegaan hihi

@Elsa: dat is schrikken ja. L. kon dat al 2 weken geleden.. Toen lag hij gelukkig in de box en draaide van zij naar zij. Naar de zij vanuit de rug draaien kon L. Al vanaf de geboorte, daar schrok de kraamzorg wel van.

Hier: vanmiddag even naar de stad geweest en dat ging goed. Alleen het inklappen van de kinderwagen is erg stroef waardoor ml zich snel ergert. L. heeft vanaf vandaag door dat als hij huilt, hij aandacht krijgt.. Is zo'n zielig maar kort vuiltje wat na 1 a 2 minuten stopt.. Heeft nu al papa en mama in de hand ;) haha

18. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Iemand nog tips voor een kindje wat niet in de wieg wil slapen? :)

19. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind jullie foto's zooooo mooi dames! Babietjes zien er altijd zo onschuldig en puur uit, en al helemaal die prachtexemplaren van jullie ;)
    Ben heel benieuwd naar de fotoshootfotos van Emma! Wij hebben een newbornshoot (cadeau van mijn ouders en zusje) gedaan toen T. 9 dagen was, maar hij wilde niet slapen :D uiteindelijk heeft hij het laatste half uur geslapen (na 3 x de borst te hebben gehad) en heeft ze toen de foto's geschoten. Toen wilde we nog een foto met zijn grote broer, maar die wilde ook niet meewerken;), nu aan het wachten op de foto's, wachten duurt lang!

Lovingmyboy, ik heb er geen ervaring mee, sorry. Mijn zoontjes slapen juist beter in hun eigen ledikantje dan dat ze doen bij mij. Wat wel heel goed helpt bij ons is echt rust en regelmaat aanhouden. Zodra hij tekenen van vermoeidheid aangeeft probeer ik m weg te leggen en gaat hij slapen.

Aan de dames met oudere kindjes, gaat het goed tussen de kindjes? Mijn oudste zoontje is nu 20 maanden, en hij is gek op zijn jongere broertje! Ben er zo blij mee :D hij geeft m de hele dag kusjes en aait hem en wil zijn handje vasthouden of het speentje terug in zijn mond stoppen als hij huilt, zooooo lief.

Verder heb ik gisteren besloten te stoppen met bv, althans met live bv geven. Bij elke voeding zakte ik bijna door de grond van de pijn (heb rood haar en heb daardoor een hypersensitieve huid en kan heeeeeel slecht tegen pijn) en ik ging er echt tegenop zien en probeerde het soms ook uit te stellen :) dus dit is denk ik het betere plan. Kolf nu per keer iig 2/3 voedingen in 15 minuten, dus voorlopig zit het goed en houd ik het zo wel vol. Heb trouwens wel het idee dat T. juist minder goed/heel onrustig drinkt uit de dr. Brown flesjes, en beter uit de avent flesjes.

20. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Devin vind het af en toe ook niet fijn om in zn eigen bedje gelegd te worden. Dan laten we hem eerst in slaap vallen op onze borst en als hij echt in coma ligt verschepen we hem naar zn bedje.

Vandaag voor het eerst alleen met dev tot 16:00 uur. VL moest werken vandaag.
    Heel spannend en er zijn al kraamtraantjes gevloeid, maar ik moet het toch een keer alleen doen! Ik kan het! Ben een super mama *powertalk*

De bult in mn borst begint gelukkig ook weg te trekken! Goed erop drukken en de rugby houding hebben hun vruchten afgeworpen :D
    Vind alleen met de rugby houding heel iritant dat devin helemaal nat word. Mijn borsten lekker nogal bij het drinken (misschien omdat devin een heel iets een overbeet heeft?) Als ik er geen handdoek onder leg kannik al zn kleding verschonen.

Oh en gisteren ben ik ondergescheten en gepist door dev hahaha nou hebben we dat ook een keer meegemaakt :D

Deel Deze Pagina