Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Trouwens dames ik heb lopen tellen hoelang mijn dochter slaapt. Nou ze haalt de 16 uur echt niet hoor. Hoe zit dat bij jullie?
    Is het echt steeds: voeden, verschonen, spelen en altijd binnen 75 minuten weer slapen? Nooit dat ze een paar uur super wakker zijn?
    Mijn dochter is vaak in de avond om 17 uur wakker en gaat tot 21 uur echt niet meer slapen hoor, ook al is ze enooorm moe.

Volgens cb raakt ze dan "enorm uitgeput" en moeten ze na voedenspelen etc en moeheid direct naar bed,
    Anders gaat "het helemaal mis".

2. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    Ik zou me er niet teveel aan vast houden bij mij wilt hij soms nog het wat extra, hij huilt eigenlijk niet zou ik dit niet doen huilde hij wel,

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Joh, Jurre is hele dagen 'superwakker'. Echt wel 6u achter elkaar. Da's geen uitzondering.

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Instanties en bepaalde slaapgurus kunnen je echt onzeker maken. Zo zeggen ze ook dat huilbabys niet bestaam maar gewoon een heel slecht ritme hebben en daardoor moe zijn. Lekker de ouders schuldig maken...

5. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Nou, na 4 nachten 10-15x wakker zijn, dacht ik ik zal mijn moedergevoel eens gaan volgen :). Volgens het cb moest ik Lars voor zijn laatste fles wakker maken ook al dronk hij dan bijna niet :( Het was elke keer een gevecht en spugen etc met die laatste fles. Met het gevolg dat hij s nachts steeds wakker werd heel onrustig. Nu dacht ik gister na de fles van 18.30 ik zal hem gewoon zelf laten komen. Hij is om 19.00 in slaap gevallen en kwam om 23.45 zelf. Dus toen heeft hij al 4,5 uur geslapen. Om 23.45 heel zijn fles leeg gedronken en vervolgens weer in slaap gevallen tot 5.45 . Kortom 6 uur geslapen weer. Misschien is het toeval , maar dit lijkt me voor hem (en ons) een stuk aangenamer. Hij bepaalt nu rustig zijn eigen tijd en wordt wakker wanneer het voor hem tijd is. Dat is toch veel beter of vinden jullie ook dat ik me aan het schema van het cb moet houden? Ik snap hun bedoeling wel om hem in een schema te krijgen, maar dat doen ze toch terzijnertijd uiteindelijk toch wel of niet? Natuurlijk is het voor ons wat lastiger om of tot 0.00 op te blijven of eerder naar bed gaan en weer wakker te moeten worden. Maar liever dat dan 15x per nacht er uit omdat hij steeds wakker wordt. EN tsja.. het is nu eenmaal een baby dat wisten we vantevoren dat dit erbij hoorde.

Kortom conclusie na een verhaal hihi. Ik ga het zo nog tot dinsdag aanhouden, dan moet ik weer naar het bureau en kijk ik hoe hun erover denken.

Nog een vraag. Lars is een flinke kerel en mag volgens zijn gewicht al 5x180. Nu denk ik dat hij dat behalve de laatste fles echt wel op zou kunnen. Als hij nu namelijk zijn fles leeg heeft is hij echt nog 5 minuten aan het ajmmeren en zoeken alsof hij nog meer zou lusten. Of doen jullie kindjes dit ook?

Weet namelijk niet of ik dit zomaar mag verhogen of zal ik het cb dinsdag afwachten?

@uren slapen. Lars slaapt nog redelijk veel moet ik zeggen. Wat dat betreft is het zeker overdag er wel 1tje uit de boeken. Na voeding idd nog een half uurtje spelen en dan geeft hij wel signalen af. Behalve tussen 16.00-18.00 dan heeft hij wel zijn mopper uurtjes.

Hier een foto van mijn kleine kereltje toen hij 10 dagen was.

Bijgevoegde bestanden:

6. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wauw.. al 2 nachten slaat Riff de voeding van 1 uur snachts over.!dus kan ik doorslapen tot 3.00/3.30 HEERLIJK!
    Gisteravond voor het eerst weg geweest zonder Riff, wel ff moeilijk maar ook wel eens fijn.
    Was wel heel erg moe nadien,maar toen meneertje na de voeding van half 4 pijn kreeg in zn buikje is manlief met hem op de bank gaan liggen zodat ik nog even kon slapen tot kwart voor 8.

Riff kan ook al zitten. Zelfs al 3 seconden zonder steun! De topper. Speeltjes.. momenteel helemaal gek op de bijtring, mannetje begint al last van zn tandvlees te krijgen.. Onderin bij de voortandjes komt al behoorlijk omhoog..

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Qua slapen is het hier ook een baby volgens de boekjes. Ze wordt wakker, dan voedt ik (meestal 20-30 min) dan een schone broek en vaak zijn dan de slaapsignalen alweer zichtbaar dus gaat ze weer naar bed. Ze is variërend 30 min-70 in wakker. S nachts altijd maar 30 min :p

Vannacht heeft ze heerlijk van half 10 tot half 7 (!!!!) vanochtend geslapen, gek kind :)
    Gevoed, en ze wou gelijk weer slapen. Om 7 uur lag ze er alweer in en nu begint ze pas weer te pruttelen, so duty calls!

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Lovingmyboy, ik maak Emma ook echt niet wakker voor een fles. Dan drinkt ze toch niet. Ze ligt 's avonds nog beneden, we gaan rond 22.30 uur naar boven, dan verschoon ik haar een meestal is ze dan wakker en wil ze de fles. Vervolgens slaapt ze door tot ongeveer 7.30 uur.

Hoeveel Emma slaapt is heel verschillend. De ene dag slaapt ze zo weer verder na een fles en dan ook 3 uur lang. Maar ze heeft ook dagen dat ze gewoon wakker blijft tot de volgende fles.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Groot gelijk om het op je eigen manier te doen lovingmyboy! J is ook niet goed wakker te krijgen 's avonds, dus ik volg ook maar gewoon zijn ritme.

centurychild, lekker zeg, die goede nachten!

Lianne, fijn dat Riff wat langer slaapt, dan kom je zelf ook meteen een beetje bij. Ik heb echt gemerkt dat slaapgebrek mij opbrak. Nu we weer goed slapen voel ik me 10 keer beter, en lijken de hormonen ook een stuk minder vervelend te worden.

mamain2015, was het maar waar dat J dat schema volgde :D Hij slaapt nog steeds op sommige dagen maar 3 x een half uurtje tussen 08.00 en 21.00 uur. Dat zijn de tijden dat hij in de maxi cosi zit op weg naar school. Soms ook een half uurtje in zijn eigen bedje, eergister zelfs een uur, maar dat doet hij zelden. Ik maak me er maar niet meer druk om, elk kwartiertje slaap is mooi meegenomen, probeer ik maar te denken :)

Hier weer een heerlijke nacht, J sliep van 21.30 tot 07.00. En na een korte voeding tot 10.00 uur. Zo fijn!
    Nu ligt hij eindelijk eens zijn broek vol te poepen. Ik denk dat het zo meer dan een week geleden kan zijn. Hij heeft er volgens mij verder geen last van, dus het zal wel goed zijn.

10. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Pukjepuk: Is idd erg zielig die krampjes. Ik ben nu weer 7x 120 gaan geven omdat denk dat hij misschien teveel heeft aan die 7x150( met 150 begonnen toen hij om de 6 uur kwam maar nu weer 7x) en daardoor krampen krijgt. Ben nu toch ook gestopt met omneo zodat ik zijn voeding weer met een 1 speen kan geven. Hij heeft hem dan evel binnen 10 min op.
    Hij is tot nu toe elke keer na 4 uur gekomen dus het gaat goed.

Ik heb vanacht 1x de pucka gepakt omdat hij van die steenkoude handjes had en hij zo lekker warm blijft maar hij slaapt in principe laatste tijd altijd zonder. Ging van lieverlee merken dat hij overdag ook gewoon goed sliep zonder dus ben toen 's nachts ook gaan proberen.

Wishing: ik ben overgegaan op 150+5 omdat hij op een gegeven moment 6 keer kwam om een voeding. De afgelopen 1,5 week ong. komt hij weer 7x en dan krijgt hij gewoon ga niet rekken tot 4 uur als t mannetje honger heeft. Ben nu dus weer overgegaan op 120+4 omdat hij anders aan de max hoeveelheid zat en meer krampen kreeg.
    Succes, misschien red jullie kleintje het wel gewoon met 6 voedingen.

Mamain2015: ik zou me niet zo laten leiden door het cb hoor. Hier slaapt het mannetje de ene dag veel meer en gisteren heeft hij overdag weer weinig geslapen. Als je kindje zich goed voelt bij de hoeveelheid slaap is het goed toch. L. heeft wel zn speentje nodig om in slaap te komen als hij erg moe is anders krijgt hij het ook niet voor elkaar. Misschien een idee.

Wat een goede nachten zie ik weer. Ik had een hoopje dat meneertje een lange ruk zou maken ivm weinig geslapen overdag maar hij kwam na de laatste avondvoeding na zn badje elke 4 uur daarna.

11. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige kindjes zie ik allemaal voorbij komen trouwens:D:D

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Richtlijen wakker zijn overdag,
    Benjamin is morgen precies 6 weekjes, volgens de richtlijnen is hij dan 45 minuten tot 60 wakker en daarna echt moe. Nu is hij na 60 minuten wakker echt moe, maar vaak genoeg is hij 75 minuten wakker of soms zelfs 90 minuten. Langer dan volgens het boekje. En bij de onrust uurtjes in de avond ook wel eens 3 uur wakker geweest.
    Ieder mens weer anders, en ieder kind ook. Wij volwassenen verschillen ook in de mate hoeveel slaapuren wij nodig hebben.
    Als je ukkie gewoon tevreden is en genoeg energie heeft om te drinken, dan lijkt mij dat gewoon prima. Mogelijk halen ze de slaap s nachts in, of slapen s avonds langer of slapen s ochtends wat langer door. Hier begint de dag rond 7:00, nooit veel later, maar ik lees dat sommige ukkies van jullie na de voeding direct verder slapen en de dag rond 9:00 bijna beginnen.

lovingmyboy, gewoon je eigen inzicht en gevoel volgen. Als die zo beter werkt, gewoon die manier blijven doen. Jij kent je ukkie beter dan de CB toch. Ieders dagritme is ook anders. Ten eerste wat het beste werkt voor jullie ukkie, en vervolgens wat het beste past binnen jullie schema (met straks werken enzovoorts).

Riean, Century, fijne lange nachten zonder onderbreking! Heerlijk zeker om weer 'normaal' te kunnen slapen!

Lianne, fijn voor je twee van zulke nachten achter elkaar! Even bijtanken is belangrijk! dan kun je dag ook beter aan!

Hier, Benjamin begint het langer slapen in de nacht door te krijgen. Om 21:15 flesje, toen direct gaan slapen en ook rustig gaan slapen tot 3:00!!!! Gewoon zonder tussendoor te huilen!! Daarna tot 6:00 en met twee keer speentje onrustig tot 7:00 geslapen! Dus een super begin! Zelf werd ik alleen tussen 0:45 tot 3:00 twee keer even wakker, het tussendoor wakker (gemaakt) worden zit zo in mijn systeem.
    Hopelijk is dit een trend die zich voort zet en dat mijn lichaam er ook aan gaat wennen en dat ik gewoon mee door kan slapen.
    Maar dit is toch een super begin? Veel van jullie ukkies slapen langer door, maar die ook een stukje ouder dan mijn Benjamin van zes weekjes.

Onrustuurjes avond, het lukt mij de laatste dagen vaker om Benjamin even te laten slapen, ook als is het maar 30 a 45 minuten.

Straks na dit slaapje en voeding 14:00 na de verjaardag van mijn vader. Spannend hoe Benjamin dit gaat doen, met slapen enzovoorts, want wij blijven ook eten. Hij is al enkele keren bij mijn ouders geweest, maar toen sliep hij vooral

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff slaapt ook minder dan de richtlijnen.
    Overdag heeft hij maar 1 langer slaapje ongeveer 2 uur. En 2 slaapjes van half uur max 3 kwartier. Als de 2 kortere slaapjes 3 kwartier duren is de langere slaap meestal anderhalf uur.
    Savonds doet hij alleen dutjes van 10 min en snachts van ongeveer 10 tot 6 waar hij vaak ook veel wakker tussen 4 en 6 is

14. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Goedmiddag dames, Over het slapen, ik wil heel graag iets met jullie mededelen, in de erste weken van haar leven was ze veel wakker en dan speelden we lekker met haar maar ze huilde ook hier en daar ik gooide het dan op regeluren o.i.d. maaaaaarrr op den duur las ik dus ook dat babys niet langer wakker dienden te blijven dan (toen) 45 min. dus ik begon haar na het voeden en luier gelijk in bed te stoppen, en raad eens !! af en toe de speen geven en ze sliep!! ze was dus wel degelijk moe alleen ik merkte het niet op omdat ze zo alert was, en nu ... nu heb ik zo een zalig kind niet normaal, ze is zooo vrolijk in de weinige tijd dat ze wel wakker is,ze heeft mooie blosjes op haar wangen gekregen en lijkt zo tevreden !! Dus mijn advies als je twijfelt: laat het kind niet teveel bepalen wanneer ze slapen, meestal ben je dan al veel te laat, de mijne kon gerust 6 uur wakker blijven was geen probleem, nu dames, is ze na een voeding echt niet langer wakker dan een uur (inclusief het voeden) meestal is het zelfs: voeden, luier kusje/praatje en dan weer inbakeren en terug in bed .... ze geniet !! Voel me ook enorm schuldig voor de periode dat ik dit niet door had, want ik vond dat ik als moeder in de gaten moest hebben dat ze we degelijk moest slapen.

Als ik terugdenk aan mijn jeugd, kon ik om 5 uur wakker worden om ketnet af te wachten ;) terwijl mijn lichaam wel degelijk meer slaap nodig had m.a.w. een kind vind uiteraard spelen veel leuker en zal dan ook zeker wakker bljven als je genoeg prikkels aanbied op deze leeftijd

15. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ik word zo jaloers van alle goede slaap verhalen haha.

Hier een ukkie van vandaag 11 weken die standaard snachts nog een fles wil, heb afgelopen nacht iedere uur gezien omdat meneer heel onrustig was.. Hij is al vanaf begin een slechte slaper maar slaapt snachts nu gelukkig wel in zijn wiegje.. Overdag op mij alleen en heeel soms in zijn bedje, dat zijn we nu wel aan het oefenen door iedere dag zelfde moment (na een voeding en spelen) in zijn bed te leggen maar hij gaat al snel echt huilen en raakt overstuur.. Best vermoeiend.. Hij heeft sowieso tot anderhalve week geleden heel veel gehuild, dat gaat gelukkig al beter. Soms word ik er dan ook best wanhopig van als ik eerlijk ben.. Maar als hij naar me lacht vergeet ik dat allemaal weer!

16. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yasmine dank voor je uitleg. Hier is het niet standaard dat ze wakker word, voeding, luier, spelen. Tijdens t drinken gaapt ze bijv allang. Na de luier wilt ze bijv nog een slokje. Ik voed op verzoek dus direct na voeden is t ook niet altijd slaaptijd. Tis best chaotisch op verzoek.

Bijv nu:
    Drinken, boertje doen, tijdens boerrtje viel ze in slaap. Als k haar wegleg word ze wakker en gun haar haar rust zo, dus ga haar niet wakker maken.

Hoe doen jullie op verzoek voeden icm regelmaat, ritme?
    Moet haar na voeding 30 min recht op houden, ook als haar dat dus nog meer moe maakt. Spelen met haar doe ik idd nog niet want ze is nu te moe voor extra prikkels .

Zoooooo stom net, sloeg net per ongeluk met iPad tegen baby's hoofdje aan. Mijn man kwam gelijk en vroeg: is er iets gebeurd, die huil heb ik nog nooit gehoord? Gelukkig huilde ze Max 30 sec duspijn zal wel meevallen

17. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83

Hoihoi, ik voed ook op verzoek en volledige bv maar er zijn 2 slaapjes, 1 komt door het achtermelk daar raakt ze zo versuft en vermoeid van (zit een slaapverwekkend stofje in voor de kleintjes) dus als ze aan de borst in slaap valt komt het door de melk en laat ik haar verder drinken door onder haar kinnetje te bewegen, maar als ze tijdens het boeren al gaapt gaat ze bij mij dus gelijk naar bed en als ze dan nog een luier moet doe ik die zo snel mogelijk uiteraard.

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @slapen en richtlijnen hiervan: mijn kereltje van 10 weken wilt vaak niet slapen. Daarom Let ik continu op de signalen van vermoeidheid. Een grapje kan maar volgen er nog 2 of is het wrijven in de ogen, dan is het hop naar bed. Hij slaapt net zo weinig als ik. Ik was 1 jaar en sliep al niet meer overdag. Om 19.00 werd ik in bed gelegd en om 7.00 meldde ik me weer. En ja t cb zegt dat t niet kan/mag etc. maar je ziet wel aan je kleine wanneer het bedtijd is.

@foto's: wat een plaatjes komen er weer langs :D

Hier: L. Heeft in de gaten dat hij morgen alleen met mij moet overleven. Hij wilt daarom alleen slapen als je erbij blijft op de kamer. Soms wel zwaar ;)

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik voed ook op verzoek..
    En wat Yasmientje zegt over t slaapverwekkende stofje klopt idd. Maar die slaapjes duren bij Riff nooit zo lang.
    Ik dacht eerst ook dat Riff te weinig sliep en ik vermoeidheidssignalen mis, maar dat was niet zo, hij is gewoon niet zoveel slaap nodig. Als hij niet moe is krijg je hem ookecht niet in slaap.
    Als ze in de auto,kinderwagen, draagdoek oid meteen of heel snel in slaap vallen dan zijn ze vaak wel oververmoeid.
    Zo Riff en ik gaan nu douchen, dan ga ik hem lekker masseren en dan gaan we lekker huid op huid clusteren/knuffelen/slapen..

20. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik voed ook op verzoek maar zit elke dag tussen de 6-8 voedingen (ja ook bij het evt clusteren in de onrustige avonden). Ze drinkt eerst aan de ene borst en als ze die loslaat laat ik haar boeren en bied daarna de andere borst aan. Daarna is het verschonen, evt lekker knuffelen op de arm/trainen op de buik (klinkt dat leuk he?) of lekker op haar rug liggen en tegen haar kletsen terwijl ik haar klauwen manicuur ;)
    Daarna is ze moe genoeg. Ik hoef haar nooit nog een slokje te geven oid. Wel probeer ik er minimaal 2 uur tussen te laten van begin voeding tot de volgende voeding (dat ze dan een uur drinkt bv maakt niet uit) zodat ze wel effectiever drinkt en mijn melkaanmaak goed is.
    Na 1 uur heeft ze echt geen megadorst en je weet van jezelf ook, als je telkens kleine beetjes eten hebt raak je nooit verzadigd maar als je een flinke maaltijd nuttigt kun je er langer tegen aan :)

Hier duren de slaapjes naar mate de dag vordert steeds korter. 's ochtends slaapt ze zo 3 uur maar later op de dag worden dat slaapjes van 50 min. Wel grappig, ze gaat al weken rond half 10 naar bed.
    Ik hou zelf de tijden bij van start voeding en naar bed gaan zodat ik weet hoe laat ze komt/kwam etc. Handig met ritme ontdekken en bezoek inplannen als ze haar wakker willen zien. Wakker maken doen we hier absoluut niet, voor niemand niet.

Deel Deze Pagina