Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Bij de voeding van 12 uur gaan we verhogen en den de volgende voeding ook. Kijken hoe ze het doet :) blijf het lastig vinden. Lijkt wel of bv dan makkelijker is, omdat je dat meer op verzoek kunt geven.

Slapen is bij Emma elke dag weer anders, alhoewel ze wel steeds voorspelbaarder wordt. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de klok kijk. Ik merk het aan d'r als ze moe is en dan gaat ze naar bed. Hou niet echt bij hoelang ze wakker is of slaapt ;)

Grr balen joh! Ons huis zou begin juli opgeleverd worden.. De prognose is nu na de bouwvak, eind augustus. Dikke tegenvaller! Nu zijn we aan het kijken of we toch een weekendje weg kunnen gaan :)

Misschien een gekke vraag. Jullie hebben het wel eens over clusteren en regeldagen. Wat is dat? ;)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Clusteren is gedrag van kindjes waarbij ze erg aan je hangen en steeds kleine beetjes willen drinken. Regeldagen zijn ook dagen waarop ze veel komen voor voeding, maar dat is omdat de melkproductie dan een boost nodig heeft.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik voed ook op verzoek, BV en FV. Ik probeer het altijd eerst met BV, maar als ik niet genoeg heb om hem te verzadigen, dan geven we FV bij. We maken flesjes van 90+3 of 120+4. Deze gaan eigenlijk nooit op, maar we geven standaard en comfort gemengd, vandaar de wat grotere flesjes.

Ik heb Jurre wat vaker in de draagdoek en dat werkt echt super! Als ik een kwartiertje of wat 'wandel' (beweeg), dan valt hij in slaap en slaapt echt lang! Ik kan hem zelfs uit de doek halen en in zn bedje leggen. Hier ben ik onwijs blij mee, want hij wilde regelmatig niet gaan slapen. Echt een aanrader hoor.

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Sorry voor dit ego bericht maar ik ben me toch een emotioneel wrak. Ml is vertrokken op zakenreis en het enige wat bij mij over de wangen stroomt zijn tranen en tegenhouden kan ik het niet.
    Ik heb daardoor ook enorme twijfels of ik het wel alleen red tot dinsdagavond. Hulp van mijn (schoon)ouders wil ik niet omdat ze ze zijn ingesteld dat ze dat zien als falen terwijl dat niet zo voelt.
    L. had al vanmorgen in de gaten dat ik onrustig ben en continu sta te janken.
    Is het normaal om 10 weken na de bevalling nog zoveel "last" te hebben van emoties? Iemand ook nog tips?

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Minimama dat is niets geks, daar zijn we vrouw voor.

Mensen vinden het vaak heerlijk om te helpen, dus aannemen die hulp. En je hoeft niet perse hulp te hebben met de baby, schoonmoeder hielp door middel van te koken en te schoonmaken! Neem die hulp gewoon aan.

6. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mimimama: dat is heel normaal! Bij mijn zwangerschapsyoga zeiden ze dat je tot een jaar lang last kan hebben van je hormonen. Fijn hoor die hormonen hihi.
    Ik snap niet zo goed waarom zij zijn ingesteld dat hulp vragen als falen is.. Lijkt me toch iets heel normaals. Hoeveel we ook houden van onze kleintjes, het is wel zwaar! Althans zo ervaar ik het, ben ook veel alleen met kleine Emma.

Ik weet het makkelijk gezegd is, maar maak je geen zorgen. Jullie gaan je echt wel redden! Herken de onzekerheid heel goed. Ik had hetzelfde toen mijn man weer moest gaan werken en ik de hele dag samen met Emma was.

Succes meid! Je kan het echt wel!

7. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh lees nu pas dat zíj dat zien als falen. Wat stom.

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @wishing/mamain: ik heb me altijd moeten bewijzen. Als ik niet uitblonk dan telde ik niet. Vooral mijn ouders zijn daar een kei in, helaas. Mijn moeder wilde alleen maar jongens hebben, en tja ik ben een meisje dus niet gewenst. Heb dat al als ongeboren kind gevoeld en was toen al tegendraads.
    Mijn so zijn van die lui waarbij mbo niets is, hbo/wo is het, terwijl mijn sm de ouderwetse huishoud school heeft gedaan. Ze vonden het maar niks dat ik dierverzorging als opleiding koos 9 jaar geleden maar daar lag/ligt een deel van mijn hart.
    Toen ik 6 jaar geleden op t idee kwam om administratie te gaan doen telde ik wel.
    3 jaar geleden zijn ml en ik getrouwd en daar hadden ze vrede mee en toen pas is het proces van acceptatie gestart.
    Nu zijn ze grootouders en dan is zl alles voor ze.. en owee als er wat aan de hand is, dan staan ze voor de deur.
    Ik wil gewoon rust, mijn eigen gang kunnen gaan en vrede krijgen met het feit dat het alleen zorgen voor L. me goed af gaat omdat ik getrakteerd wordt op een glimlach. En ml is doordeweeks tevreden over de resultaten die ik en L. boeken.

9. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
  10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Wat erg dat je je altijd hebt moeten bewijzen en dat je als meisje niet gewenst was. Je gaat het vast heel goed doen de komende dagen :)

11. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Weet er iemand wanneer je naar de huisarts moet als je nog niet ongesteld bent? Ben 8 weken geleden bevallen

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
  13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Bij mij begon het precies 8 weken na de bevalling. Geen idee wanneer je de huisarts moet bellen.

14. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Lijkt me niet toch? Ik ben 11 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld.. Heb wel 3 weken gekolfd ongeveer maar toch.. Ik dacht vd week ook wanneer moet het nou weer op gang komen?!

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #1135 JMay, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt: 19 apr 2015
    @mimimama
    wat erg zeg!
    en idd je doet het al top, dus het zal helemaal goed komen deze dagen.
    en anders kan je hier altijd je frustraties kwijt hoor :D

@Wishing
    Clusteren noem ik ook wel eens mama-honger,
    kleine wilt dan bij je zijn, en soms een hele tijd aan de borst liggen.
    Ik maak het mezelf dan heel makkelijk door lekker met hem op bed te gaan liggen,zak chips erbij en een film aan haha
    Regeldagen is om je productie op te voeren.

@loveinmyboy
    wij zijn nu 10 weken verder maar ben ook nog niet ongesteld.
    Geef wel bv, dus kan nog een tijd duren.
    Tenminste dat hoop ik haha

@Elsa
    wat een schatje zeg, die is lekker in dromenland!

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer gisteren?
    Wij zijn de hele dag bij mn broer geweest en zijn daar lekker weze bbq'en

Donderdag werd Novan gefilmd en gefotografeerd voor een klein rolletje in de film: Natural Disorder.
    Daarna maakte de fotograaf nog wat leuke fotos van ons samen voor de fun super leuk!
    En Jaylin wilde uiteraard ook weer op de foto ;)

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lovingmyboy: ik heb vorige week zondag krampen gekregen, en had die maandag ook. En dinsdag kwam de menstruatie op gang. Ik verlies nu nog bloed. Gisteren was ik precies 10 weken geleden bevallen.
    Tegen mij hadden ze gezegd dat de menstruatie tussen de 4 en 12 weken na de bevalling op gang zou komen. Ik heb 3 dagen bv gegeven.

@Iedereen: Dank voor jullie lieve woorden! Hier heb ik echt wat aan.
    En dat ik niet gewenst was, dat heeft wel een plekje gekregen maar sinds de bevalling komt dat soms toch aan het licht. En dan realiseer ik me dat ik eigenlijk een hele blije baby heb :D

@elsa: wat ligt ze er lekker bij haha :D

@jmay: prachtige foto :D

Hier: ik geloof dat de spanning van het alleen zijn is gaan zitten in mn ruptuur want de pijn is terug :$

17. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Oké, dan wacht ik het wel af☺️ Niet dat ik het mis Hihi... Maar fijn om te weten dat alles weer werkt.

@mimimamma, komt echt goed ! Je kunt dit echt... Probeer je eigen gewoon rustig te houden en laat onbelangrijke dingen voor wat het zijn. Als jij rustig uitstraalt zal je kleintje ook rustiger zijn.

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    idd vooral relax blijven dat werkt het beste!

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, ten eerste wat ben jij een kanjer! Een topmama!! Echt waar!! Wat een heftig verhaal, meid! Maar wat een veerkracht hebt jij, zeg, wees trots op jezelf!! Geloof in jezelf, kijk eens hoe goed je het doet! Jezelf niet geaccepteerd/ gewenst te voelen en/of gevoeld worden is heel moeilijk en hakt er heel erg in, maar kijk eens waar je nu bent! Een sterke vrouw en een top moeder!
    Ik begrijp goed dat je moeilijk vindt dat je man op zaken reis gaat, gewoon het gevoel er alleen voor te moeten staan. Ik zou dat ook heel moeilijk vinden. Maar je kunt het echt! Overdag doe je eigenlijk al alles alleen (man op het werk), dus dan lukt het s avonds en s nachts ook. Maar ik zou ook moeten huilen als mijn man enkele dagen weg zou zijn voor het werk hoor. Dus logisch die tranen. En emotioneler zijn nu, ook heel normaal, heb ik ook nog gewoon hoor.
    Vraag des noods avonds vriendinnen of andere personen die je graag mag, s avonds op bezoek. Dan ben je niet zo alleen die dagen.

Jmay, wow een klein filmsterretje heb jij dus! :cool: Leuk dat ze foto's van jullie allen hebben gemaakt! Mooie herinneringen voor later.

Elsa, inderdaad wat een houding om in slaap te vallen en vooral in slaap te blijven. ;) Daar hebben jonge baby's nou eenmaal talent voor!

Lovingmyboy, geen idee wanneer je weer ongesteld 'moet/hoort' te worden,maar kan volgens mij zo drie maanden duren. Ik moet zelf donderdag voor nacontrole naar het ziekenhuis, ik ga daar maar eens vragen.

weekend/ ritme, inderdaad genoten van het mooie weer. Wat ritme betreft, al twee dagen dezelfde tijden wat betreft voeding (eerste 7:30 en laatste 21:30) en tweede slaapje op de dag (eind ochtend/ begin middag) het langste. De vroege ochtend en de late middag slaap het kortst.
    Gisteren naar verjaardag geweest (middag en begin avond), ging goed. Alleen slapen wat moeilijk, want binnen druk met bezoek en buiten buren die een feestje buiten hadden, dus benjamin korter veel korter dan normaal geslapen. Begin avond in mijn armen geslapen. ;), compleet uitgeput. Tussen 20:00 - 21:30 erg huilerig, niet te troosten, en tussen 2:00 en 2:30 echt aandacht en speentje nodig (van slag). Verder goed/ redelijk geslapen in de nacht.

20. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    438
    469
    63
    Vrouw
    @ Slapen en ritme: Hier verschilt het ook per dag enorm hoeveel ze slaapt. Nu leg ik haar sinds een week ongeveer standaard na de voeding op bed ( tenzij we ergens heengaan of ze erg wakker is) en eigenlijk ligt ze dan vaak tot de volgende voeding wel in dr bed overdag. De ene keer slaapt ze echt de een paar uur en de andere keer is ze vaak wakker en ligt ze een beetje te kijken en te kletsen. Maar ik heb toch het idee dat ze het in dr eigen bedje wel lekker vindt. Als ze er geen zin in heeft of als ze heel wakker is na de fles hou ik haar natuurlijk wel lekker bij me. Maar zodra ze begint te jammeren of in slaap begint te vallen gaat ze naar boven.

Vandaag is ze erg moe haha ze ligt al de hele dag tussen de voedingen te slapen.Af en toe wordt ze wel ff wakker maar ze valt dan ook vrij snel wel weer in slaap. Voor mama niet zo gezellig maar ze zal het wel nodig hebben :).

@Wishing: Oh balen zeg van jullie huis!

@minimama: Wat ontzettend naar dat je je altijd hebt moeten bewijzen en dat je so zo op je neer kijken :(. Volgens mij ben je heel goed in staat om zelf voor je zoontje te zorgen en zo hoort het ook! Je so moeten goed beseffen dat het jullie kindje is en niet van hun. Hopelijk zien ze vanzelf dat je het hartstikke goed doet en gaan ze daar ook meer op vertrouwen. Sterkte de komende dagen hoewel ik niet denk dat je dat nodig hebt ;).

Oh en die emoties zijn heel normaal hoor, 9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze haha fijn he :D

@Lovingmyboy: Pfoe ik dacht al dat ik de enige was haha, dinsdag 11 weken geleden bevallen en nog niks hier. Niet dat ik nou zo graag ongesteld wil worden maar zou het wel fijn vinden om te weten dat alles weer werkt haha.

@Elsa: haha wat ligt ze er lekker bij :p.

Hier ook lekker van het weer genoten dit weekend. Gistermiddag so op bezoek was wel weer ff geleden! S'avonds met ml, zwager en schoonzusje naar de bios geweest. Ik vond het erg spannend om onze mini alleen te laten aangezien ze vrijdag de hele dag zo gehuild had maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen haha. Het was ook wel ff lekker om wat tijd samen te hebben.

Deel Deze Pagina