@pukjepuk: je woorden doen me goed! Dank je @ritme: ik heb het tot aan gisteren op zijn beloop laten gaan naar aanleiding van de verandering in voeding. Maar ik vond het om 1 uur 's nachts voeden wat zwaar. Ik ben pas rond 22.00 moe en dan breekt het wel. Gisteravond hebben we L. om 22.00 uit bed gehaald, mee onder de douche genomen en daarna gevoed. Na de voeding was t een half uurtje jammeren maar daarna weer lekker slapen. L. had tot 7.00 geslapen vanmorgen.. Zo fijn! Ik geef bij de laatste voeding 5 schepjes voeding voor hongerige baby's overdag mix ik met de standaard voeding, 3 hongerige en 2 standaard. Johannesbroodpitmeel gebruik ik ook nog steeds. Zo maar eens gaan koken... laatste keer dat ik dat voor mezelf deed is ook al heel wat maanden geleden haha. Ml is de kok hier in huis
Pff wat een dag zeg we hebben sinds gisternacht de voedingen verhoogd naar 150ml. Dit drinkt ze makkelijk weg. Ze kreeg eerst 120+4 en dan om de 3 uur en dan 7 flessen per 24 uur. We wilden niet van 7 flessen naar 5 gaan en hebben besloten om haar 6 flessen te geven om de 3,5 uur. Qua tijd redt ze dit wel. Ze drinkt alleen onwijs snel. In minder dan 10 min heeft ze haar fles leeg van 150ml. We hebben difrax, dr Brown en avent flessen. Ook hebben we driestanden spenen en verschillende maten spenen. Niets lijkt te werken. Tussendoor boeren is geen doen, dan wordt ze zo boos. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ze krijgt al de comfort Hero voeding gemengd met de standaard. 3 schepjes comfort en 2 standaard. Als ze meer standaard krijgt gaat ze spugen en als ze meer comfort krijgt heeft ze meer moeite met poepen. Nu is ze vandaag heel erg onrustig. Slaapt weinig en huilt veel, zo ken ik haar niet. Gister wel een drukke dag gehad, misschien daar nog een nasleep van? Vandaag rustig aan gedaan en dat staat morgen ook op de planning. Iemand de gouden tip voor ons? Sorry als m'n berichtje een beetje warrig is, zo voel ik me op dit moment ook
@wishing: wat lastig zeg! De man van t cb (ja we hebben hier 1 mannelijke verpleegkundige) zei tegen mij afgelopen woensdag dat de fles snel leeg drinken niet heel erg is als dat een keer gebeurt. Echter dan is de zuigbehoefte nog niet voldaan waardoor er onrust kan ontstaan. Als L. De fles snel leeg heeft, wissel ik zonder dat hij het in de gaten heeft om met de fopspeen. Dan kan hij nog even zuigen. Daarna laat ik hem de boertjes doen. Ik voed L. ook bijna niet meer op de arm. Meneer gaat in de new born set die ik op de tripp trapp heb. Hij begint nu echt zwaar te worden haha Hier: ontspannen douche samen met L. genomen. L. ligt nu in bed met het kersenpitkussen op zijn buik want hij had weer krampjes. Ik zit nu nog op de bank maar ik ga zo in bed liggen. Ik heb nog steeds pijn aan mijn litteken van het ruptuur ik hoop dat het weg zak, anders is de paracetamol fabrikant erg blij met me en het is dan lastig om me rustig te houden richting L. Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips?
Nu mis ik wel mijn hulplijn genaamd ml haha L. Heeft om 23.00 zijn laatste voeding gekregen, heb hem half slapend gevoed. En dan denk je mooi! Hup zo weer terug in bed maar helaas.. Er kwam een poepchinees in L. naar boven.. luier vol, verschonen maar toen of 2 keer gepoept.... en dacht je dat hij klaar was? Nee ben je gek.. had hem net een schone luier aangedaan en weer vol met poep Tijdens de eerste keer luier vol, had meneer ook nog eens zichzelf onder geplast vond het zeker niet mooi wat ik hem had aangetrokken Maar nu komt het.... meneer vindt het tijd voor gezelligheid en gooit steeds de speen eruit. Ik heb al het licht uitgedaan maar ondanks dat vraagt hij aandacht de gek.. een loopjongen zou nu wel makkelijk zijn haha Fijne nacht dames!
Meuh.... had ik eindelijk een beetje hoop dat de trend tot n uur of half 3 slapen zou doorzetten... nou niet dus.. heb tot nu toe wel al 20 min mijn ogen kunnen sluiten.. Ook ziet t er nog niet naar uit dat ik gauw mag slapen.. Ellendig jonk... als k had geweten dat t moederschap zo zou zijn was k dr NOOIT aan begonnen!
@lianne: ik deel je gedachten.. wat een nacht man ik heb geen uur aan een stuk mogen slapen. Steeds die verrotte speen kwijt en dan beginnen te schreeuwen. Half uur geleden was ik het zat. L. ligt naast me in bed rond te kijken. Hij werd om 5.00 wakker van de darmkrampjes. Ik geloof niet maar ik hoop zo dat ik nog vandaag mag slapen. En gelukkig hoef ik nog maar 1 nacht te overbruggen zonder het gesnurk van ml. En dat gesnurk mist L. blijkbaar ook haha
Mimimamma88, pff.. wat naar zo'n nacht! Elk uur wakker gemaakt worden, is gewoon vreselijk! Dat breekt je echt op! En dat helemaal alleen! Pfff. Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen na 5:00, maar slapen met zo'n mannetje naast hem, dan slaap je toch niet zo goed. Wie weet mist hij inderdaad het gesnurk van je man en dat hij dan moeilijker na elk slaapcyclusje weer in slaap valt. Met dat gesnurk voelt/ hoort hij toch jullie veilige aanwezigheid. Lianne91, jij ook al zo nare nacht! :x Ik had zo voor je gehoopt dat de trend van tot half drie slapen zou doorzetten! Dan snap ik dat je het helemaal gehad hebt, die gevoelens heb ik ook tijdens zo'n nare gebroken nacht en dan mis je echt de nachten die je vroeger had. Klopt, en heel weinig mensen zeggen je vantevoren hoe zwaar het moederschap soms of vaker kan zijn! Die hebben het alleen maar over genieten. Het lijkt wel of het erover praten met anderen een soort taboe is, maar gelukkig hier op dit forum niet. Wishing, ik denk dat die onrust inderdaad van een drukke dag komt. Benjamin is vooral dan s avonds heel onrustig en een kortere of langere periode in de nacht. Een rustige dag na een drukke dag zeker aan te raden ja. hier was Benjamin na de verjaardag van mijn vader die avond zo onrustig en veel huilen en niet te troosten. Maryelle, hier verschilt het slapen over dag ook. Als het eerste slaapje overdag erg kort is, dan slaapt hij het volgende slaapje weer langer, maar soms ook het eerste slaapje van de dag weer langer dan het andere slaapje. Tijdstip eerste voeding verschilt hier ook elke dag en dat gevolgen voor de rest van de dag. Hier, gaan de laatste dagen de nachten beter/goed. Er zit nu sinds enkele dagen meestal 5,5 uur tussen de late avondvoeding (tussen 21:15-22:00 meestal) en de nacht/vroege ochtendvoeding. Benjamin slaapt alleen dan niet aan een stuk door tot die volgende voeding, hij wordt meestal dan anderhalf uur van te voren even wakker en dan heeft hij een speentje nodig en dan duurt het 10 min- 30 minuten weer voor dat hij weer slaapt voor een uurtje. Maar een goed begin is wel gezet. Hadden jullie dat ook dat toen jullie ukkies langere tijd tussen de voeding lieten zitten in de nacht, dat ze in het begin wel nog tussen door even een speentje/troost nodig hadden om verder te slapen? Is dat iets wat vanzelf overgaat en dat ze dan wel echt van voeding tot voeding slapen?
Hier een beetje hetzelde. Ik voed ook op verzoek, en meestal komt ze dan vanzelf rond 2,5 uur na begin van de vorige voeding. Als we wandelen of als ze een keer heel diep slaapt is er ook wel eens een langere pauze. Soms jengelt ze ook veel eerder en denken anderen gauw dat ze weer honger heeft maar meestal is ze dan dus gewoon moe. Ik probeer er dan ook nooit minder dan 2 uur tussen te laten. Ook hier worden de slaapjes korter naar mate de dag vordert. Een beetje regelmaat zit er wel in, ik hou voedingen en slaap en luiers bij met een app en dan zie je in de overzicht modus soms wel degelijk een soort herhalingen. Om 22.00 geef ik altijd een flesje met gekolfde melk, daarna in bed. Hooguit om 11 slaapt ze dan, soms tot 6.30, soms wordt ze iets eerder wakker maar nooit voor 4.30. Er is altijd een lang slaapje in de late ochtend, maar verder vrij korte slaapjes, beginnend bij 3 kwartier en op gegeven moment nog maar kwartiertje of 10 minuutjes... Ik vind de app heel handig. Soms heb ik zelf het gevoel dat ik alleen maar bezig ben met voeden maar gek genoeg besef ik dan als ik naar dat overzicht kijk aan het eind van de dag dat ze toch vrij regelmatig kwam met best wel poosjes ertussen. Soms gewoon een kwestie van vertekend tijdsbesef denk ik 😉 S'nachts geef ik nu nog maar een borst in plaats van twee, en ik verschoon haar ook niet meet ( s'nachts heeft ze nooit poepluiers!). Dat scheelt in tijd en vallen we beide weer snel in slaap.
Vind ik ook. Het is vooral de afgelopen week zo verbeterd. Wij zijn er echt blij mee en mijn man slaapt sinds eind vorige week ook weer bij ons. Hij werkt in de bouw en moet er rond 4:00- 5:50 uit bed, en werkt vaak best ver weg en dan heeft hij zijn nachtrust echt nodig. Dus hij sliep doordeweeks niet met ons, maar nu kan dat dus gewoon weer. Heerlijk! Ik moet er zelf alleen nog aan wennen , want ik word vaak nog een extra keer wakker. het lijkt wel of rond zes weken een magische grens wat betreft doorslapen wordt bereikt of zo. Of dat ze dan beter en dieper slapen of zo.
ik verschoon Snachts ook niet, tenzij gepoept.. Maar eigenlijk nooit. Zaterdag heb ik voor de 2e keer een beetje roosvicee laxo gegeven omdat hij weer langere tijd steeds perste maar weer niets kwam. zondagochtend kwam de boel weer los met een record van 5!!! dikke poepluiers in de ochtend Ze kunnen mij wat met niets bijgeven voor 4 maand! Vrijdag had Riff een broekje aan en die wou ik hem vanmorgen weer aandoen.. zat opeens strak om t buikje.. was ik benieuwd wat meneer gegroeid was.. vrijdagmiddag rond 5 uur woog hij 5115gr en vanmorgen half 10 al 5260gr.. maar liefst 145gr gegroeid in 2,5 dag... ik moest zonet op controle bij de ha voor de pnd. Heb duidelijk gemaakt dat ik niet meer naar die psycholoog ga want zei vond dat ik maar moet stoppen met de bv omdat t teveel van mij zou vragen, dat wil ik dus niet. Dan moet ik maar combineren maar ook dat wil ik (nog) niet. Dan was de laatste optie dat ik hem meteen na het voeden overdraag aan ml of ouders zodat ik kan slapen of tijd voor mezelf heb.. nou echt niet! K heb artikel uitgeprint en die afgegeven voor de psycholoog dat stoppen tijdens pnd niet slim is. tijdens t voeden komt er prolactine vrij wat t moedergevoel versterkt en oxytoxine waar je je gelukkiger door voelt. Sowieso iets doen waar je niet achter staat ga je je niet beter door voelen moet zei toch ook weten!
Hi dmes, Hier ben ik weer. Zoals al eerder aangegeven, er wordt hier zoveel gebabbeld.... tis niet altijd even goed bij te houden. Het onderwerp van vandaag is doorslapen. Gijs slaapt redelijk goed door, ik ben blij met elke 5 uur dat hij slaapt, whahaha. De laatste twee nachten was hij wel aan het slapen maar ook hongergeluidjes aan het maken.... dus dan maar aan de borst leggen.... gaat prima alleen drinkt hij dan erg weinig.... deze ochtend ook weer, dus gekolfd en dit via de fles gegeven. Dat gaat toch een stuk makkelijker. Gijs is mentaal echt gegroeid, wil nu wel wakker in de wieg liggen, dus de wipstoel komt binnenkort ook weer te voorschijn. Kijken of hij dat accepteert. Ik hoop van wel. Gijs is ook een stuk rustiger. Hij tikt wel 120 ml weg als ik de fles geef. Voor het slapen gaan krijgt hij kv, ook 120 ml. Slaapt hij prima op. Hij ligt nu in zijn wiegje protesteergeluidjes te maken, even stil en weer protesteren... ik heb het er wel moeilijk mee, het liefst leg ik hem gelijk bij mij, lekker gezellig, maar ja, hij moet echt slapen hij is de hele ochtend al wakker... en zolang het protesteergeluidjes zijn, lukt het me redelijk me er over heen te zetten. Maar moeilijk heb ik het er wel mee. En even over de meeting. De eerste poll is ins telling, heeft iedereen hem reeds ingevuld? dt is de link: poll meeting februarimamaatjes Ik heb een poging gewaagd om lepeltjes voor iedereen te bestellen, maar helaas, de actie is over..... das mooi balen.... Wel is er een link nar een gratis mutsje. Maar of alle kleintjes die muts nog passen als we de meeting hebben weet ik niet. En je moet voor 6 wkn het mutsje bestellen.... Maar een beetje sjoemelen met de datum, mocht je hem ng niet hebben, is een optie. Dan kunnen we een foto maken van alle beebs, met mutsje op, of mutsje op de buik, en alle beebs bij mekaar. Is dit een idee? link: gratis mutsje
Ohja, ik las iets over uitkoken van flesjes. Ik deed dit ook tot ik een magnetronsterilisator kreeg. Wat een ideaal apparaat is dat. Ik was alles af, zet het in het apparaat, water er bij, 4 minuten op 900 in de tron en klaar. Geen gedoe meer met uitkoken. Heerlijk. en zolang je de sterilisator dicht houdt, blijft het steriel.... ook de waterdruppels wat in het flesje blijft zitten, dus je hoeft dan ook niet af te drogen omdat het schoon water is Misschien een ideetje?
Ik weet het ook niet. Bij Gijs is hij in ieder geval nog te groot, en zijn omtrek is 38 cm. En anders bij de te kleine mutsjes leggen we het mutsje op de buik.
Ik ben ook dol op de magnetronsterilisator. Topding! Gisteren was hier een drama-dag. Zal het sprongetje wel zijn, maar jeetjemina wat ellendig. Alleen maar op mij willen hangen, maar niet slapen. Aan de borst hangen, maar niet drinken. Poeh, zat er goed doorheen tegen de avond. Vannacht ging wel redelijk, geslapen van middernacht tot 5:30. Daarna bij me genomen voor de voeding en samen nog eventjes een tukje gedaan. Vanochtend moesten we naar het CB voor de eerste prikjes. Controle was verder helemaal goed. Leeftijd: 8w1d Gewicht: 5696gr Lengte: 58.4cm Hoofd: 39.2cm Hij ligt nu te slapen. Als ze last krijgen van de prikjes, hoe snel zou je dat dan merken?
Aaah zo zielig die prikjes, toen T moest was ik helemaal van slag.. Zijn speen kwijt (zat in mijn broekzak) wist alle vragen die ik had niet meer.. Stressmoeder was ik even Hier heeft hij er niet zo heel veel last van gehad, maar hij kreeg ze rond 2 uur en savonds was hij wel wat onrustig en 37,9.. Dus een paar uur later! Hopelijk heeft je kleintje er gewoon geen last van!
Ik moet 18 mei voor de prikjes. Fijn verjaardagscadeautje.... wel ga ik even paracetamol halen voor hem, mocht hij er last van krijgen, krijgt hij een zetpilletje. Verder wil ik jullie het heuglijke nieuws vertellen, we hebben een nieuw huisdier. Het is een piranha en hij heet Gijs..... zoals hij net op mijn borst afvloog...... gewoon een piranha, whahahaha.