Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @elsa Woow dan schrik je idd!

@tiarah
    Hier gaat het ook super goed tussen Novan en Jaylin.
    Jaylin is nu 28 maanden en is ook gek op der broertje.
    Ze zit helaas wel midden in de peuter puberteit dus heeft wel geregeld driftbuien enz Maarja dat overleven we wel weer haha

Wauww wat hebben wij lekker geslapen!
    Novan heeft voor het eerst doorgeslapen van 22-6:30 en na de voeding van 6:30 is hij weer gaan slapen tot 9:30 !
    Als dit z'n nieuwe trend is hoor je mij niet klagen hoor hihi
    Voel me meteen herboren...
    En dan zeggen veel mensen dat bv kindjes minder lang slapen.....

2. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Jmay Wow ik ben jaloers. Dat klinkt heerlijk zo lang slapen.

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!! Ik doe ook graag weer mee 😄
    Heb even erg weinig van melaten horen hier, want ik was te druk met productie... Mijn bv keam niet goed op gang en ben nog steeds bezig met afbouwen bijvoeding. Veel kolven, veel aanleggen, weinig tijd tussendoor want ook mijn oidste vraagt natuurlijk aandacht. Verder gaat alles goed hier, cleo is een schatje, had helaas kort tongriempje dat we moesten inknippen, sindsdien dus bezig met productie verhogen.
    Ik laat wel weer van me horen , moet nu voeden 😄

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    J. spuugt nog veel, dinsdag komt het consultatiebureau langs dus dan zal ik het toch even aangeven.

Vandaag lekker op visite geweest en zo gaan we nog even wandelen.

Ik ben een beetje chagrijnig. Morgen komt mijn schoonmoeder langs. van half 11 tot een uur of drie.. nou er is niks mis met haar maar zo lang op visite komen vind ik gewoon irritant, zo kom ik nergens aan toe terwijl wij ook dingen moeten doen. Maar mijn vriend zegt gelijk dat het goed is, terwijl we al andere dingen zouden doen pff..
    Ik snap dat ze niet voor een half uur komt omdat ze 40 minuten moet rijden maar ik zit er gewoon niet op te wachten.

5. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Vervelend Flodertje, ik probeer met SF zo min mogelijk te ''zeuren'' en alles maar te laten gaan anders ben ik weer de boosdoener....

Hier naar buiten geweest maar liefst3uurtjes !! lopend grote boodschappen gedaan tot in het centrum en slapen dat ze deed!! super trots !! thuis gelijk willen eten, schone luier en ze viel weer in slaap heerlijk !!! z surf ik wel vaker de deur uit haha

geven jullie nog een babyfeest, wij toch besloten dit te doen

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lovingmyboy, hoe is het met het spugen ?? hopelijk al wat beter! wat betreft tips wiegje:

inbakeren
    kledingstuk van jou in het wiegje leggen
    iets achter hem leggen zodat hij denkt dat jij dit bent (dekentje oprollen ?)
    kort voeteneinde zodat hetwiegje klein aanvoelt dus wiegje laag opmaken.

7. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Heerlijk hè Jmay, hier vannacht ook van 21.00 tot 5.30! :D

Gister zijn we de hele dag op pad geweest om meubels voor ons nieuwe huis te shoppen! :) Vandaag hebben we heerlijk in onze zonnige achtertuin ontbeten, vrienden op bezoek gehad en lekker gewandeld en een terrasje gepakt! Ik hou van de lente! :D

8. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Het spugen is al een stuk minder dank je! Tussendoor boeren en niet te snel neerleggen helpt! Inbakeren heb ik idd al vaker gehoord , maar vind het zon eng idee! Dan kan hij niets met z'n armpjes .. Zal wel aan mij liggen :) hij ligt nu tussen ons in op een Voedingskussens met een hoes eromheen dat hij er niet in kan zakken en dan slaapt hij Supergoed! Maar dat is natuurlijk ook geen blijvende oplossing.

9. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb besloten dat ik gewoon mijn dingen ga doen (moet boven schoonmaken), ik vraag mij af wat ze hier al die uren gaat doen maar goed.. Ik ben er niet om haar te vermaken haha.

Ellada, ik hou ook van lente. Met dit weer heb ik gelijk meer zin om dingen te doen. Wat dat betreft hebben we echt geluk dat we een winterkindje hebben, gaan we het lekkere weer tegemoet!

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Lovingmyboy: ik heb de puckababy piep slaapzak. Daarmee doe je op een veilige manier inbakeren. De armpjes hebben in de slaapzak wel bewegingsruimte maar komen niet tegen het gezicht of kunnen gaan maaien. Deze slaapzak werd door de KZ aangeraden en tot op heden heb ik geen spijt van de aanschaf. Ze zijn wel wat aan de prijzige kant, ik heb ze toen in de aanbieding gekocht.

@floddertje: vervelend hè, schoonmoeders ;) die van mij wilde naar L. vanmiddag kijken terwijl hij nog geen 10 minuten sliep. L. heeft nu al door wanneer er iemand in zijn kamer is als hij aan het inslapen is waardoor hij weer klaar wakker wordt en gaat vechten tegen de slaap. Ik heb haar nee verkocht. Enige die op zulke momenten het "recht" hebben om even te kijken zijn ml en ik ;) want dan zijn we t zelf schuld als meneer wakker wordt ;) SM vond het niet leuk, ze snapt de gevolgen niet, ook niet ondanks uitleg. Ik krijg de neiging om het een keer te filmen voor haar haha :D dan weet ze gelijk wat ze voor een kleinzoon heeft

Hier: vandaag met L. gedoucht. Oh wat is dat genieten. En ik heb het huis gepoetst. Maar die combinatie is helaas niet goed geweest. Ik heb spierpijn in mijn billen, benen en onderrug. En dat straalt door naar de bekkenbodem en de plek van de hechtingen :( nu met paracetamol op bed. En vannacht heb ik de "dienst" om L. te verzorgen van schone luiers en voeding. Ik hoop dat het tegen die tijd beter gaat met me, anders verlies ik snel mijn geduld.
    Morgen ga ik voor het eerst met L. alleen op pad, naar het cb. Ik kijk er wel naar uit, gezellig even met de bus hihi ;)

11. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Hallotjes!!!
    Wat slaapt Liv toch veel joh! Vandaaf van half 16 tot half 20 ze heeft beide borsten gehad en ze sliep zo weer verder in haar bedje!! Maar ben bang dat ik een lange nacht ga krijgen!

Morgen ff dr dokter belen want ik heb een vreeeeselijk jeuk in me vagina! Kan zo de boel eruit krabben..echt niet leuk! Get begon vrijdag avond. .iemand ervaring mee? ?

12. Rens90

Rens90 Lid

30 jul 2014
    43
    0
    0
    #112 Rens90, 8 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2015
    Hallo! Mag ik hier ook mee kletsen?
    Onze dochter is geboren op 5 februari na een spoed keizersnede. Ze woog 2010 gram en was 43 cm. Inmiddels is ze al bijna een kilo aangekomen en ze doet het gelukkig heel erg goed! Ze krijgt flesvoeding, omdat borstvoeding niet is gelukt.

Ik las net iets over de puckababy. Wij gebruiken die sinds woensdag en het is een wereld van verschil. Van niet willen slapen zijn we gegaan naar voor elke fles wakker maken, omdat ze alleen maar wil slapen en af en toe gewoon lekker liggen bij papa, mama of in de box.
    Ook hier werkt fles van dr. Brown heel goed, maar een diftax fles in combinatie met de speen van dr. Brown is ook fijn. Ze drinkt veel rustiger en heeft daardoor minder last van krampjes, al zou ik het wel fijn vinden als dat nog minder wordt.. Ik vind het zo zielig :(
    De puckababy is nu in de aanbieding op de website omdat ze een nieuwe collectie krijgen. De piep is nu 25 euro in plaats van 50! Scheelt toch weer :)

13. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Schimmelinfectietje? Of misschien genezing van de wond?

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik lees hier van alles over de dr. Brown fles, ik ben aan het zoeken naar een oplossing in mijn uitdaging. Ik heb zo'n gulzige drinker dat er 2 uur na de voeding het weer terug uit zijn mondje loopt. Ik gebruik nu de difrax s fles met de speen die ze pretenden als moeilijk, en in de nachten gebruik ik de avent natural fles die iets moeilijk is dan de s fles. Maar bij beide flessen heb ik dat er nog vaak wat terug komt.
    Zou de dr. Brown fles de oplossing kunnen zijn?

Even ergernis uiten.. Ml komt een uur geleden naar bed om zijn nachtrust te pakken. Zegt hij L. heeft een schone luier en valt maar niet in slaap.. Wat blijkt, ligt L. al 2 uur in een volle plas luier die ook nog eens te los zat. Als ik die luier niet had verschoond, kon ik voor de 2e keer t bedje verschonen *zucht* ik ben toch wel blij dat we t al een maand bij houden wanneer L. plast, poept en de hoeveelheid flesvoeding.
    Ik ga zo maar eens een flesje maken, L. weigert om te slapen, nu vanwege de honger

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Mimimama, de dr brown helpt vaak wel als een kindje te gulzig drinkt. Wij gebruiken nu alweer een paar dagen de avent en die werkt hier beter.

Emma heeft gisteren om 19.00 uur 150+5 gehad. Hier heeft ze het 5 uur op vol gehouden. Om 00.00 uur nog eens 150+5 aangeboden, heeft ze 140 cc gedronken en daar heeft ze het bijna 6 uur op vol gehouden. Ze heeft vannacht dus geen nachtvoeding gehad. Ik hoop dat ze de smaak van het doorslapen nu te pakken heeft.

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @ Mimimama
    Dat zou zomaar de oplossing kunnen zijn idd!
    Dr Brown gaat een stuk minder snel.

@pinkster
    Klinkt idd als een schimmeltje vreselijk irritant is dat :(
    Was je gescheurd of geknipt want een helende wond kan ook mega jeuken

@rens90
    Welkom! Wat een klein meisje zeg! Gelukkig is ze alweer ged gegroeid

Vannacht weer een fijne nacht gehad, meneer sliep weer door van 22-6 en na de voeding is hij weer gaan slapen dus ik doe ook nog maar gauw even m'n ogen dicht ;) en dan beweren veel mensen dat bv kindjes minder snel of niet doorslapen hihi

Lekker he Elsa ff bij slapen zo.. Doet een moeder goed weer wat nachten doorslapen haha
    Hoop dat dit de nieuwe trend is!

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @nachten: die zijn hier nog gebroken. Ik heb tussen 2 en half 5 geslapen, toen werd ik gewekt voor een schone luier en voeding. En nu ben ik al wakker terwijl mijn oogleden nog op half 7 hangen ;) zo maar eens mezelf gaan verzorgen. Want aangenaam ruik ik niet :D het vocht wat ik vast hou, heeft sinds gisteren bepaald dat t eruit gaat via de zweet weg.

@pinkster: jeuk daar is niet fijn. Maar het kan ook nog van de wond af komen. De heb zelf ook jeuk gehad aan mijn scheurtje wat gehecht is. Maar dat was vooral de eerste 2 weken.

@Rens: wat een klein meisje, gelukkig dat alles goed gaat.

Ik ga me bij elkaar rapen om wakker te worden, op te staan en te starten aan de dag. Straks naar t cb maar moet daarvoor nog de kinderwagen in elkaar zetten.. Dus maar een uur voor vertrek aan beginnen ;)

18. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Nee ik heb geen scheur of wat dan ook, het jeukt echt helemaal erin zegt maar!
    Morgen mag ik naar de dokter !
    Liv heeft de hele nacht lopen niezen, wat zielig! Ik hoop het dat ze niet ziek word !! :eek:

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Net belde mijn moeder met het nare bericht dat mijn oom, de enige broer van mijn vader, vannacht is gestorven. Hij zou in april 70 worden. Had al meerdere jaren kanker:(

20. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Nijkerk
    Idd een nare bericht! Gecontroleerd :'(

Deel Deze Pagina