Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O dat is echt lastig ja. Ja dat blaffen van de hond heb ik met de buurhond! gvd heel de dag door. Ik heb zelf een hond die blaft nooit! Telkens als ik N. naar bed breng begint ie te blaffen soms wel uren achterlkaar!

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onze hond blaft niet bij bekenden . Alleen bij onbekenden en als de deurbel gaat. Als die man niet steeds opnieuw aanbelde bij het heen en weer lopen naar zijn auto, dan had de hond ook niet steeds geblaft. :(
    Maar ja, mannen zijn mannen en niet elke man snapt het. Al laat ik zelf de deur op een kier voor hem.
    Gelukkig maakte Benjamin mij aan het lachen met lief geglimlach en hij plaste bij het verschonen alles onder. Boxkleed plus laminaat en mijn sokken. ;)

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: zo niet fijn, zonder warm water zitten. Hier was de cv defect verklaard terwijl hij wel nog warm water gaf, al duurde dat minuten lang. En wat een rot kerel, steeds aan bellen. Hier stond de deur gewoon open en deden ze die op een kier als ze niet heen en weer liepen.
    Alles onder plassen is oh zo fijn haha :D Hier ben ik er vaak snel bij maar soms kijkt L. Zo schattig en plast dan tijdens het verschonen haha

Hier: ben aan het rommelen geweest in de babykamer. Heb 11 pakken luiers nog in de voorraad :D al merk ik nu wel langzaam dat L. een voorkeur heeft. Maar uitgetest ben ik nog niet.. ik wil nog de luiers van de da testen, hebben dezelfde technologie als de pampers baby dry en zijn stukken goedkoper. Al moet ik zeggen dat het voor mij wel loont om in Duitsland de pampers te kopen.. bespaar me per pak €1,55 ;) tikt dus mooi aan.
    En nu even rust voor deze mama, bed verschonen is toch nog steeds te zwaar voor me :$ L. ligt zonder speen te slapen :D

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, ik ga maar eens een weekend aan het spenenproject (n de nacht) werken. :);) Spenen floepen zo snel uit het mondje.
    Grappig een voorkeur voor merk luier. :) Hier alle marken al gepasseerd, ook alberthein en kruidvat luiers. Pampers en kruidvatluiers toch mijn voorkeur. Benjamin maakt het niks uit. ;), als hij maar op tijd verschoond wordt.
    Om 5:15 verschoond in ledikantje en toen plaste hij ook al, netjes in een boogje op de vloer. :)
    Bed verschonen doet mijn man, speciaal soort matrassen en die zijn gewoon heel erg zwaar.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: de new born pampers werken hier niet. Neemt te weinig vocht op waardoor L. eerder wakker wordt en dan niet meer wilt slapen nadat hij een schone luier heeft. Ik zit alleen met 9 pakken van die luiers :$ *oeps* ik doe die nu maar steeds aan overdag vlak voor de voeding en tijdens het wakker zijn. Tijdens slaapjes doe ik de baby dry om gegarandeerd rust te hebben ;)

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    #1206 Yasmientje14, 21 apr 2015
    Laatst bewerkt: 21 apr 2015
    Pukjepuk hoe is het nu met benjamin ? Al beetje bijgekomen van alle stress van vanochtend/middag ?

Vieze kleding: ik heb dus als ik het niet gelijk met dreft wasmiddel (tip van inet) laat intrekken dan krijg ik de vlekjes er gewoon niet uit ... heel vervelend!!

Snotneus: ik heb nog niemand erover gehoord, maar mijn meisje heeft letterlijk vanaf de dag dat ze geboren is grote flinke snottebellen, hoe zit dat bij jullie ? ik haal het er altijd uit met oorstaafje maar na een uur ofzo zit er weer een nieuwe ??

Luiers, wij zitten al aan de maat 3 pakken!! volgens mij zijn wij de enige ?? Terwijl ze geen dikkertje is maar wel lang, maat 3 van de kruidvat is eerder te klein dan te groot, hij zit nog wel perfect de komende weken gok ik. Die van etos maat 3 was ook goed. Ben er alleen nog niet over uit welk merk het gaat worden, behalve dat we die van lidl nog zeker willen proberen

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: snottebellen komen hier er alleen uit tijdens het douchen of bij het niezen.
    luiers maat 3 gebruik ik voor in de avond/nacht en dan baby dry. Nemen net wat meer op. En die verschoon ik pas als ze een opgeblazen ballon lijken :D

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, Benjamin gelukkig tot rust gekomen. Na zijn voeding lekker geknuffeld en gebabbeld samen en even naar buiten met de hond. Vervolgens even vrolijk gespeeld in de box. Gewoon weer tevreden en vrolijk zoals hij altijd overdag is.
    En nu bezig met een goed slaapje, over 10 minuten haal ik hem eruit voor zijn voeding.

Snottebellen, alleen bij hard niezen soms. Verder weinig snot, soms wat kleine droge snotjes in zijn neusje.

Luiers, maat 2. Hier ook een volle luier aan het einde van nacht. Baby dry luiers misschien ook een tip voor hier.

9. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De knalgele poeprompers worden hier schoon door ze een tijd in de vanish te zetten.

Hier ook alweer een tijdje in de 3 luiers. Meneer is dan ook al ong 7 kilo. Vind ze van de kruitvat ook niet echt ruim zitten. Ben haast geneigd om het volgende pak nr 4 te kopen:D.
    Ik heb nu een pak van de lidl in gebruik. De luiers zijn wel lekker 'breed zodat je de plakkertjes lekker ver op het buikje kan plakken vergeleken met de kruitvat. Valt me alleen wel op dat zn onderkantje soms helemaal vochtig is, misschien nemen de luiers de urine minder goed op. Verder prima luier hoor.
    Vind de pampers nog het fijnste maar die vind ik erg prijzig. De pakken 1 en 2 heb ik toen met 50% korting gekocht dus dat was toen leuk.

Ga straks met 1 schepje jbpm beginnen maar hopelijk past het door de fase 2 speen heen. Je moet eerst de melkpoeder met de jbpm mengen en daarna pas met het water, klopt dat?

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier zijn we de maat 1 aan het opmaken en dan gaan we naar maat 2. Maat 1 gaat nog goed, ondanks z'n lengte en gewicht. Heb enkel nog pampers gebruikt, geen andere merken.

11. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    430
    439
    63
    Vrouw
    @vieze kleren: Ik doe altijd de vieze kleren ff in een emmer water of de wasbak met een schepje vanish. Daarna gelijk in de was en tot nu geen vlekken aan overgehouden :).

@Luiers: Ik gebruik alleen de kruidvat luiers, pampers vond ik niet zo'n succes. Alyssa zit nu een beetje tussen maat 2 en 3 in haha. Maatje 2 kan in principe nog wel maar zit een beetje strak om dr spekbeentjes :D Maat 3 is dan wel gelijk weer heul groot haha.

@Pukjepuk: Hé wat vervelend zeg dat je zonder warm water zit :( En ook heel irritant dat die monteur geen rekening houdt met jullie zeg.

Morgen heb ik een kennismakingsgesprek met het team waar ik mee zou komen te werken. Het gaat nu nog tussen mij en 1 andere kandidaat dus heel spannend! In de middag heb ik nog een sollicitatiegesprek voor een andere baan ( deze is voor 15 uur, nog minder haha maar ach) dus het gaat ineens de goeie kant op :D.

Vind het wel een raar idee hoor om straks aan het werk te gaan. Wat dat betreft is 15 of 16 uurtjes wel lekker om mee te beginnen.

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Emma zit alweer een tijdje in maat 3 van de Kruidvat luiers.

Vanmorgen intake gehad bij de kinderopvang. Volgende week dinsdag gaat ze een paar uur wennen en 13 mei gaat ze voor het eerst er naartoe. Spannend!

13. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ luiers: wij hebben nog maat 1. Denk we binnenkort overstappen naar maat 2. Tot zover voornamelijk pampers gebruikt. Manlief had 1 luier van het kruitvat gebruikt en die vindt hij verschrikkelijk. Fijn ik heb maar 3 pakken liggen in maat 2 van het kruitvat haha.

@vieze kleertjes: ik gebruik vanish wat ik dan op de vieze plek smeer en was daarna gewoon op 30 graden een normale was. Werkt tot zover prima.

@ snotneus: Emma niest wel erg veel, maar gelukkig nog geen snottebellen.

Gister had ik weer een heel relaxed normaal meisje. Denk het zaterdag toch te veel voor haar is geweest. Vind het wel lastig om een balans te vinden met dingen doen. Ik kan hier prima elke dag wandelen zonder dat ze er onrustig van wordt. Met de auto weg en dan veel verschillende dingen doen is toch te veel voor haar. We hadden zaterdag een fotoshoot en daarna nog even langs de winkels en smiddags nog wandelen thuis. Misschien moet ik het beperken tot 1 keer weg gaan, wat we dan ook gaan doen. Verder wil ik haar ook niet elke dag in de auto hebben. Vandaag zijn we weer even weg geweest met de auto. Lekker gewandeld in het bos. Morgen gaan we weer lekker thuis rommelen.

Moest zo lachen om Emma gisteren. Had haar even in de box gelegd onder d'r Nijntje mobiel om haar vervolgens in de kinderwagen te leggen om weg te gaan. Nou mevrouw was het er echt niet mee eens! Ze keek zo boos. Ze wilde duidelijk nog even spelen haha.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook maat 3 luiers van de kruidvat.
    Ondanks dat Riff niet groot en zwaar is, maar ze zitten beter dan maat 2 en lekken niet zo snel.

Gistermiddag even met Riff gewandeld, in de wandelwagen. De bak wil hij absoluut niet in, krijst dan alles bij elkaar.
    K weet dat t niet zo goed is, maar zo vaak en lang loop ik niet met dat ding, draagzak veel fijner.

Ik heb nu al weer van 22.15 mogen slapen,hopelijk straks na de voeding ook nog weer!
    Wij gaan straks (nouja eind van de ochtend) naar babyzwemmen, ik heb er zin in een hoop Riff ook.

15. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Bedankt voor de wastips!

Vanochtend met D zijn eerste prikjes bij cb gehaald en dochter kreeg haar laatste prikje bij cb wordt in juni 4. Gelukkig beiden weinig last van.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Set: ik maak gewoon de fles. Water verwarmen in de magnetron, dan melkpoeder en daarna het johannesbroodpitmeel. En dan roeren. Heb maar zelden klontjes. Ik roer om zo minder lucht in de voeding te krijgen want als ik het schud, schuimt het van de luchtbellen.

Hier: ml kwam gisteravond thuis, natuurlijk moe maar hij wilde per se de voeding van 22.30 doen.. vind ik prima maar hij was steeds in slaap aan het vallen waardoor de fles steeds verkeerd ging. L. vond het na de voeding tijd om te spelen. Maar in bed ligt geen speelgoed dus dan maar de speen gebruiken. Deze mama trapte daar niet in :D en papa lag nog geen 5 minuten in bed en sliep al. Ik heb L. lekker zijn gang laten gaan en uiteindelijk is hij in slaap gevallen.
    Om 4 uur ben ik gelopen voor de speen, ml daarna ook nog maar L. was lekker aan het poepen in de slaap met het gevolg dat om 7.00 zijn broek, romper en sokken onder zaten.. En vraag me niet hoe hij die sokken heeft bevuild want dat is voor mij ook een raadsel :D het bed was verder schoon haha
    Vandaag ga ik rustig aan doen, heb me toch nog last van mijn rug :$

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mimimamma88, fijn dat je man weer thuis is! Heerlijk!
    Hij had jullie vast ook enorm gemist, en jullie hem ook natuurlijk!

Hier, nacht redelijk. nog geen doorslapen. De nachten van het weekend gewoon toeval, maar doorslapen hier dus nog lang niet iets van elke nacht. Hier om 22:30 gedronken en vervolgens om 2:29 wakker. Nog even aangekeken, maar na 15 minuten echt gaan huilen en geen speen -acceptatie, dus honger en dat klopte. vervolgens tot 6:00 geslapen en tenslotte nog twee losse halfuurtjes bij mij in bed.
    Doorslapen is, denk ik, ook een geleidelijk proces, en niet iets wat gelijk constant elke nacht is. Maar ja, dit is al veel beter dan elke uur wakker.

Voeding, gisterenavond wel onrustig en minder dan normaal drinken. Na 80 cc gewoon boos en eigenlijk niet meer willen drinken. Hij drinkt al twee dagen minder en sowieso onrustiger dan anders.
    Ik weet niet wat dat is. Hebben jullie dat ook wel eens dat dit soort slechter drinken - dagen hebben?

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    fijn dat hij niet elk uur meer komt pukjepuk, want dat breekt echt op.
    minimama, heerlijk dat je man er weer is!

luiers, ik gebruik al een tijd kruidvat 2, gaat prima, j poept toch maar af en toe, toevallig vanmorgen weer, toen zat de poep wel tot het randje, maar ze passen nog prima.

nacht, om half 4 kwam de oudste bij ons, hij had naar gedroomd. j sliep al wat onrustig en werd toen echt wakker. hij was vast wel te troosten in bed, maar dan vind ik even voeden net zo makkelijk, dus hij is alweer aan zijn derde voeding bezig nu. Wel weer een beetje vermoeiend zon nachtvoeding, maar was ook eigen schuld, we gingen pas 1 uur naar bed, oeps. tja, soms heb je zoveel te bespreken samen, zo fijn die uurtjes die we samen hebben, maarja, dan wordt het soms laat :-D

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Riean, met nachtvoeding moet je gewoon op tijd naar bed, anders te vermoeiend. Maar ook fijn om even tijd met je man samen te hebben s avonds, hier mis ik dat wel. Ook bij de onrust/huil-momenten eind middag/ begin avond heb je ook niet zoveel tijd samen. Maar ja, komt vanzelf wel weer. Daarom kijk ik echt uit naar weekend, meer tijd samen. Samen eten, samen lekker kletsen bij een bakje koffie en natuurlijk samen van Benjamin genieten.

Hier, een heel kort, te kort ochtendslaapje van 50 minuten. Maar ja nog te vroeg om te drinken en als het ochtendslaapje niet goed gaat, gaan meestal de andere slaapjes ook niet goed.

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MIMIMAMMA;

So ik wilde net een bericht met vraag plaatsen of er nog meer z'n last hebben van hun rug??!
    Ik heb er echt last van ook van mijn voeten en kont! Mega spierpijn zo voelt het!!

Iemand meer of heb ik weer wat raars?

Trouwens n. zit met veel geluid de teletubbies te kijken ze vind het geweldig!!

Deel Deze Pagina