Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Moedervan2, de laatste 2 avonden heeft emma in haar ledikantje geslapen. De eerste keer werd ze om 6.00 uur wakker en de 2e keer om 5.00 uur. Terwijl ze meestal al doorsliep tot 7.00/7.30.

2. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    431
    439
    63
    Vrouw
    Iedereen bedankt voor de felicitaties :D Ik ben er ook super blij mee en heb echt veel geluk gehad want het valt zeker niet mee om werk te vinden.

@Striemen: Die heb ik ook volop, buik, benen en heupen haha. Ze zijn gelukkig niet heel donker. Achja ik heb bijna 9 maanden mn dochter bij me gedragen en dat mag iedereen zien van mij :p.

@Pukjepuk: Wat betreft die mamahonger, dit lijkt mij niks ergs hoor, als hij s'ochtends eerst ff een uurtje bij je wil liggen lekker doen! Ik wou dat ik dat vanochtend gedaan had, Alyssa werd om 5 uur wakker en na 2x lopen voor het speentje vond ik het wel genoeg en heb ik dr fles gemaakt. Achteraf was het misschien slimmer om eerst te proberen of ze nog ff bij mij in bed wilde maarja.

En wat een heerlijk mannetje! Lekker lachebekkie hoor haha.

@minimama: Ja dat ken ik hier ja! Ik zet Alyssa in de wipper als ik alleen ben en dan eet ik op de bank. Is niet ideaal maar zo blijft ze wel rustig.

@moedersvan2: Alyssa slaapt bijna nooit s'avonds, ze heeft dan ook nog steeds regelmatig dr huiluurtje. Maar ze slaapt dan s'nachts wel heel goed.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Avond/ nacht, tip misschien je ukkie s avonds wat wakker houden.
    Hier straks om 21:30 flesje. Dan maak ik hem om 20:45 voorzichtig wakker en dan gaat hij om 21:00 in badje. Anders hier de dag tussen 5:00 - 6:00 beginnen daar eigenlijk niet zoveel zin in. :)Wel handig straks over een maand als ik weer ga werken.
    Maar net als Maryelle hier eind middag/ begin avond huil- onrust uurtje, dus toch begin avond maar uurtje of max anderhalf slapen.

Avondeten/ koken, ik mis mijn man wel als hij dan nog niet thuis (overwerken of ver weg werken). Als hij wakker is dan geen probleem, maar wel als hij moet slapen rond die tijd.

Mimimamma, ik maak nu sinds kort overdag ook donker, want teveel interessants om te zien.

Hier bij de nacontrole in ziekenhuis, stelde niks voor. Kort gesprek. Benjamin heeft daar zijn flesje gedronken en vond het ziekenhuis reuze interessant (het plafond met witte vierkanten platen en grote ronde lampen). ;) Ook passend bij het 8 weken sprongetje :), interesse voor patronen enzovoorts.

4. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Volgensmij zit Emma ook in een sprongetje. Huilt snel en wil alleen maar vastgehouden worden. Ze heeft d'r laatste 2 flesjes niet opgedronken en dat is niets voor dit kleine vreetmonster. Hoop ze vanavond wel zonder problemen gaat slapen.

Vanmiddag lekker 5km gewandeld. Wonder boven wonder ging het goed en heb ik geen last van m'n rug! Het gaat de goede kant op :D

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, kleine dikzak, haha. Daartegen is Cleo idd een vliegengewicht. Afgelopen week bij het cb was ze nog geen 4300g bij 55,5cm . Wel groeit ze prima in haar lijn van min 1 en was alles goed. Mijn oudste was ook altijd heel zwaar , rupsje nooitgenoeg noemden we Haar. Ook vandaag nog eet ze goed en bijna alles. Ik hoop niet dat dit een voorteken is en cleo zo'n moeilijke eter wordt, haha.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hier gaat ze om half 8 in bed, daarna mag ze gerust wakker worden en doet ze soms ook bijv. na een uur of soms 2 en dan meestal komt ze rond half 2 maar soms ook om half 12 en dan weer rond 3 uur/half 4 en dan in de ochtend en als ze dus bijv. een nacht heeft gehad van half 8 tot 1 a 2 uur en dan wilt ze altijd een uur later weer en dan rond half 7 dan is ze in de ochtend ook echt alles aan het inhalen komt letterlijk om het uur tot 10 uur ongeveer en drinkt de borst dan ook helemaal leeg elke keer (leeg, leeg kan niet maar in ieder geval voelt ze borst heel soepel).

zwangerschapskilo's ik ben niks aangekomen, weet niet of jullie het je nog herinneren maar ik had HG en was zoooo misselijk eerste 6 maanden 10 kilo afgevallen ipv van aangekomen toen tijdje stabiel en in de laatste maand kwam er wel wat bij. Ik had tijdens de zwangerschap gewoon bijna geen buikje, met 9 maanden had ik een buikje van 3 maanden, wat resulteert dat alles gelijk weer paste maar wel wat flabberde hihi dat is nu nog steeds zo hoop het wel weer strak te krijgen, ik heb een hele rare soort straie op mijn heupen zijn gewoon vlekjes vorm in plaats van zoals op mjn borsten echt strepen

@kind wakker houden in de dag om zo beter nacht te hebben: ik merk hier juist dat als ze overdag voldoende heeft geslapen dat de nachten worden doorgeslapen, als ze overdag onvoldoende heeft geslapen dan zijn de nachten rampzalig!

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow yasmiemtje, dat is een pittig nachtprogramma!! Om de paar uur wakker worden en bv geven... 😳
    Cleo wordt na haar laatse voeding om 22/ 22.30 vaak pas weer rond half 5 wakker en geregeld slaapt ze tot 6, half 7. Als ze om half 5 wakker wordt geef ik nog maar een borst en verschoon haar ook niet (gek genoeg nooit poepluiers s'nachts terwijl we er over dag wel 6 hebben). Op die manier ben ik snel klaar en zij moe genoeg om meteen weer door te slapen.
    Hoop voor je dat je snel langere stukjes mag slapen. Ben je niet kapot dan?

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n kind dat de hele dag raar deed en alleen maar op de arm wilde slapen. De hele dag door korte slaapjes en vaak gejengel en gehuil. Wat een hoop babys met sprongetje hebben we hier toch in deze groep Ls ik het zo lees?!! Volgens mijn app zijn we er bijna doorheen...

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij zijn al door de 8 weken sprong.

Vanmorgen kwam Riff zijn nichtje spelen die 2.5 maand ouder is. Vorige keer vond Riff t nog maar niets, nu wel! Ook nog ff wezen babykleding shoppen. Altijd leuk hihi.
    was erg gezellig maar ook heel vermoeiend. Gelukkig wou mn moeder na de voeding wel ff met Riff wandelen zodat ik rustig kon slapen..

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier lag L. om 20.15 in bed. Tot 21.10 ben ik 2 keer gelopen voor de speen en daarna sliepen we beide als een roosje :D ml trof 2 slaapkoppen aan bij thuiskomst. Ml was wel zo lief om de laatste voeding te doen en mij lekker laten slapen.
    Ik voel me weer opgeladen :)

@wakker houden: dat doe ik alleen als papa thuis gaat komen na de voeding. Dan is L. hyper en enthousiast :D

11. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    vind het trouwens abnormaal dat sommige moeders hun newborn babies laten huilen omdat ze er "effe geen zin in hebben". Wanneer je besluit moeder te worden weer je toch dat je 24/7 de zorg krijgt voor zon hulpeloos kleintje? Psychologie leert ons ook dat babies je niet kunnen uittesten. Ze lachen als je er weer bent en huilen wanneer je weggaat. Met dat stomme advies vd cb snap ik dat er in deze maatschappij zoveel verslaafden (lees maar over de link met laten huilen) en ontspoorde mensen zijn. Wat is de maatschappij toch kil en afstandelijk. Zo zegt cb ook dat met drie maanden 5 flessen oke is. Ja lekker makkelijk voor mama om 5 x een enorme sloot in zon klein lijfje te persen. Zelfs ik eet met mijn grote maaf vaker. Snap ze echt niet. Raad iedereen dan ook aan Zelf te onderzoeken. Toen ik namens een door de overheid gesponserd zorgbedrijf voorlichtingen moest geven moest ik ook dingen presenteren die simpelweg niet klopten.

Heb t nu trouwens niet over de moeders die geen andere uitweg meer zien.

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Mooi geschreven mamain2015!

Ga ff linkje plakken voor de bv mamas betreffende de zogenoemde "4maandendip" .

Dip | Eurolac!

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Mamain, toen ze bij het CB zeiden dat ik de nachtfles moest afbouwen vond ik dat ontzettend vroeg. Ik had ook zoiets van 'als ze er tevreden mee is prima, maar anders geef ik gewoon meer'. Emmma krijgt momenteel 5 flessen, maar als zij haar fles niet leeg drinkt en na 3 uur weer voor de volgende fles komt...ook goed. Emma was op een gegeven moment niet meer tevreden na een 'klein' flesje. En over dat laten huilen, ik laat haar wel een beetje jengelen, maar als ze echt hard huilt laat ik haar niet huilen. Zoals afgelopen woensdag...dat kan ik niet over mijn hard verkrijgen.

Ik luister ook echt niet altijd naar het CB. Ik volg de behoefte van mijn dochter. Is ze na een fles niet tevreden en wil ze geen speen, dan kijk ik of ze er nog wat bij wil hebben. En als ze 50 cc laat staan ga ik haar ook niet pushen dat ze het op moet drinken.

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamain Ja ik voed ook op behoefte, maarrrrrrr

Er is echt niks mee om je baby ff te laten huilen hoor.
    Sommige kindjes hebben het nodig om ff te mopperen voordat ze in slaap vallen. Heb jij maar 1 kind? Nou als je er 3 hebt dan kun je er niet altijd meteen bij staan en moet de baby wachten er zit niks anders op. Hoe graag ik dat ook wil!! Bv ik geef een groentenhap aan peuter en baby huilt ja dan huilt die wel een half uur want eerder kan ik niet naar boven.

Ik begrijp uit je verhaal dat je echt doelt op er geen zin in hebben??
    Nou soms is het gewoon nergens niet goed meer, op de arm in de box mama honger is het dan ook niet, nou dan kun je ff niet anders dan gewoon in bedje en zeker met meerdere kinderen, mama's die meerdere kinderen hebben snappen wel wat ik bedoel;)

Ik begrijp jouw kant maar wilde ook ff mijn kant schrijven;)

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een super nacht!

Ze heeft geslapen van 20.30 tot 08.00 we hebben haar om 23.00 slapend een 100 cc gegeven hahaha.

Om 08.00 heb ik haar wakker gemaakt en nu slaapt ze weer:D

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even wakker houden/wakker laten blijven in de avond, dit alleen begin avond, nooit na 21:00 wakker laten. Net als mimimama88, hier leuk voor Benjamin en papa! En het werkt hier gewoon het beste voor Benjamin.
    Op gegeven moment zijn ze overdag meer wakker en dan moeten ze s avonds echt op tijd naar bed, vooral als ze er s ochtends echt om 6:00 uit moeten (ivm werk), en in de loop v/d maanden verschuift het slapen ook steeds meer naar nacht en avond en dan de vroege avond slaap (vanaf 19:00/19:30 echt nodig.

Huilen en laten huilen, verschilt per kindje en verschilt per soort huiltje. Hier soms gejengel om in slaap te vallen of aan het einde van de dag even 5 minuten hard huilen (nog niet krijsen).
    Hier laat ik hem niet lang heel hard huilen, dan ga ik al snel troosten, want dan raakt hij alleen maar verder overstuur. Troosten ook belangrijk voor het gevoel van geborgenheid. Heel lang laten huilen, dan stoppen ze uiteindelijk wel, maar dan omdat het toch geen zin meer heeft (hopeloosheid, onmacht gevoel).
    Moedersvan2, ook gelijk. Soms is het niet anders. en een half uur ook echt niet erg. Soms hebben ze het huilen echt nodig (ontladen of zichzelf in slaap huilen). Even huilen echt niet schadelijk, wel als het vaak uur of nog langer duurt. Op de opvang heb ik soms ook kinderen die 20 minuten huilen om zo in slaap te vallen. en de kinderen die altijd zonder te huilen in slaap vallen, als die opeens heel hard gaan huilen in bed, ja dan ga je er sneller naar toe.

Nachtfles, hier altijd nog nachtfles. Maar ja logisch is ook als de late voeding ergens tussen 21:00-22:15 zit. Alle voedingen van 21:00 of later beschouw ik als late avondvoeding, alles onder de 21:00 als gewone avondvoeding. en na de late avondvoeding laat ik Benjamin zelf komen.
    Hier zei CB ook nachtvoeding niet nodig, en dan hij best 5 uur zonder voeding kan in de nacht en dit zeiden ze al begin derde week, nou de eerste vijf weken had hij echt om de 3,5 - 4 uur s nachts drinken nodig en dan gaf ik het gewoon hoor.

Nacht, om 21:45 gedronken en direct gaan slapen. Om 2:25 wakker (geen honger nog) en met speentje verder gaan slapen tot iets voor 4:00. Dus officieel nog niet doorslapen als je naar het slaapje zelf kijkt , maar wel al 6 uur tussen de voeding. Langer dan 4,5 -5 uur achter elkaar doorslapen lukt hem gewoon nog niet. Maar dat komt vanzelf.
    Ik ben tevreden met deze nacht en het belangrijkste Benjamin ook.

Hij sliep vanochtend ook een uur langer door, om de slaaptekort van gisteren over dag te compenseren, sowieso ook eind middag/ begin avond gisteren wat langer geslapen.

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi lianne, dank je voor de link, heel interessant en goed om te weten!

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn ze bij het cb juist heel open, ik krijg eigenlijk helemaal geen advies om minder te geven. Ik zei afgelopen week bij het cb dat cleo meestal 7 voedigen per dag vraagt, soms ook wel 8 en een enkele keer maar 6 omdat ze veel sliep. En dat ik een beetje onzeker was omdat ik hier lees dat er sommigen al van 6 naar 5 voedingen gaan. Allemaal goed, zei ze, en dat het allemaal vanzelf minder Wordt, en dat 8 helemaal okay is.
    Gelukkig redden we de nacht meestal wel zonder voeding, heel fijn, dus de laatste voeding om 22 uur (gekolfde melk in een fles, en best veel ook, soms zelfs 160ml, en ons ukkie is maar 4300g! ) en dan pas weer om 6 aan de borst, zoals vandaag.
    Dus kennelijk zijn er ook weer enorme verschillen tussen de cb's.

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Laten huilen heeft hier nog nooit gekund. Als hij huilt en ik niet reageer, dan wordt het binnen no-time krijsen en maakt hij zichzelf volledig overstuur. Dat doen we dus niet.

20. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Maar cleo huilt niet echt veel, een beetje mopperen wel, ja, maar als ze dan huilt pak ik haar dan ook echt op omdat ik weet dat het gewoon niet goed zit. Heb nooit het gevoel dat ze ons in de maling wil nemen: als ze huilt is ze gewoon ongelukkig en heeft ze geborgenheid of aandacht nodig. En idd kunnen babies van het ene moment op het ander van bui veranderen: van een huil rechtstreeks naar een lachje als ik haar aanspreek en dan weer naar huilen als ik haar dan toch niet oppak.
    Babies van deze leeftijd hebben nog geen besef van tijd. Ze houden er geen rekening mee dat als ze de speen nu uitspugen ze hem over 15 seconden weer nodig zullen hebben. Alles is in het nu, en dat is goed zo. Nu verdrietig omdat ze moe voelen, nu blij omdat ze mama zien enz.

Deel Deze Pagina