Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Laten huilen: hooguit 2 minuten laat ik L. huilen, of ik moet op de wc zitten en alleen zijn, dan ga ik niet even snel mn plas ophouden oid..
    L. heeft wel een huiltje nu waarmee hij aangeeft dat het bedtijd is. Dat huiltje stopt ook pas als hij zich veilig ingestopt voelt.

@adviezen van cb: die volg ik ook niet helemaal hoor. Ze hadden me gezegd om volledig over te gaan op voeding voor hongerige, nou mooi niet. L. krijgt alleen om 22.30 de volledige hongerige hoeveelheid. Overdag mix ik met de standaard.

Hier: ik mag met L. nu de grens over :D heb zijn id vanmorgen afgehaald. En ik heb nog sokjes gekocht.. meneer heeft grote voeten :D haha sokken tot en met 3 maanden zijn al te klein haha
    De maat 50 kleertjes heb ik nu ook opgeruimd.. ik overweeg alleen om het eerste setje kleren in te lijsten als leuk aandenken. Dames ervaring hiermee?

Zo maar gaan profiteren van het mooie weer, lekker wasjes draaien en in de zon laten drogen :)
    Fijne zonnige dag dames!

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Natuurlijk weet je van tevoren dat een baby tijd kost. Maar hier is hij nou eenmaal de derde, en niet de eerste, dus moet hij toch soms even wachten op zijn beurt. Nu laat ik hem nooit langer dan 10 minuten huilen, dat vind ik onnodig, maar in 10 minuten kan ik echt nog wel snel dochter een kus gaan geven als ze in bed ligt of een hoofdstuk uitlezen als ik aan het voorlezen ben.
    En ze zijn er ondertussen ook aan gewend dat ik J even moet halen tijdens het eten. Dan zet ik J er gewoon bij terwijl wij met zijn drietjes (of 's avonds met zijn vieren) verder eten. En als hij dan net wil drinken, ook best, dan voed ik gewoon aan tafel.

En uittesten, nee, daar geloof ik echt niet in dat ze dat kunnen doen. Het is volgens mij gewoon erg simpel. J ligt in bed, dat wil hij niet om welke reden dan ook, dan ziet hij opeens mama's gezicht boven zich, en dan is het goed en gaat hij meteen lachen. Natuurlijk is het dan goed (als het huilen tenminste niet door pijn komt) hij heeft 9 maanden bij me doorgebracht, hij krijgt melk van mij, hij wordt door me geknuffeld. Zodra ik dan weer verdwijn gaat hij weer huilen, omdat mama's gezicht weer weg is. Daarmee test hij mij niet uit, het is een hele basale reactie op mijn aanwezigheid.

Ik merk wel dat hij bijna altijd even huilt voor hij in slaap valt, behalve in de draagdoek. Maar hij huilt zelfs in de maxi cosi in de auto even, 2 huiltjes ofzo, en dan vallen zijn ogen dicht. Als ik hem dan constant weer oppak, dan wordt hij totaal overprikkeld en slaapt hij helemaal niet meer denk ik.
    Gister vond ik hem trouwens helemaal gedraaid in de box. Hij lag er 10 minuutjes in, en hij was 90 graden gedraaid. Hij oefent ook flink met rollen, steeds zwiept hij zijn benen de lucht in en probeert het, maar het lukt nog voor geen meter, haha.

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Zomersproet, de mama's die het hier over hebben geven altijd flesvoeding, dan bouw je volgens mij langzaam de flessen af. Met bv kun je niet overvoeden en de hoeveelheid voedingen zijn mooi hoor! Ik zit met bv ook altijd tussen de 5-9 voedingen per dag, net hoe haar pet staat, ik voed op verzoek en overvoeden kan niet. Ze geeft zelf maar aan wanneer ze wil drinken en ze groeit er goed op :)

Wat betreft doorhuilen, ach ik denk dat iedereen onderhand wel weet hoe ik hierover denk. Mijn huilbaby'tje heeft het nodig om in slaap te vallen hoewel het minder en minder wordt. Medisch is alles uitgesloten, bij mama hielp niet, bij papa niet, in de doek niet, als ze hier huilt huilt ze en kan niks haar troosten zelfs de borst niet. Tja wat doe je dan? Dan leg je haar weg en hoop je dat ze binnen een half uur stopt. Doet ze dat niet dan probeer ik weer te voeden en het riedeltje van schone luier, knuffelen weer af te gaan en dan opnieuw proberen.
    Meestal is ze binnen 10 min in slaap.

Eerlijk is eerlijk ik ga niet een half uur rondlopen met een kind wat toch niet stopt met huilen. Dan maak ik mijzelf ook alleen maar knettergek als ze dat 8x per dag doet en ben ik zelf ook doodop en doe ik wellicht ineens dingen waar ik later spijt van krijg. En een gestreste mama dat voelen ze ook, en nu ben ik juist relaxte mama en dat heeft haar weerslag op Anne. Ze heeft nog maar bij 1-3 slaapjes per dag ervoor dat ze even 10 minuten moet huilen, bij de rest slaapt ze zelf in zonder een kik te geven.
    De grens is hier ook vaag hoor, als je al laat bent met haar in bed stoppen, bv ze gaapt al bij de voeding en je moet nog verschonen, ben je vaak al laat en dan huilt ze gewoon langer, ik probeer dus alles zo snel mogelijk te doen dat ik zodra ik een gaap zie madame in bed stop en dat werkt :)

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoel ik nu ook :D

5. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja als er niks medisch is kan dat ook gerust, soms hebben ze het echt nodig. Ik vind dat ook als niks goed ff boven in bed, sommige kinderen moeten echt ff hun rugzakje legen van de prikkels. En dat doen ze door ff te brullen.

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Century, moedersvan2, Riean, jullie hebben gelijk.
    Het ene kind is het andere kind niet. En sommige baby's moeten nou eenmaal uithuilen, en als niks anders helpen (troosten enzovoorts) dan is het eigen ledikantje/ wiegje een veilige bekende plek zonder al teveel prikkels. Soms is ronddragen of in de armen met praten erbij juist teveel ook voor de baby

7. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    #1307 Floddertje123, 24 apr 2015
    Laatst bewerkt: 24 apr 2015
    Ik ben het wel eens met centurychild, J. huilt zichzelf ook vaak in slaap. Als ik hem vast hou terwijl hij moe is blijft hij langer huilen dan wanneer ik hem in bed leg. Ik laat hem niet langer dan 10 minuten huilen want daar voel ik mij niet goed bij maar eventjes kan wel. Zolang je weet dat er niks anders aan de hand is.. Huilen hebben sommige baby's gewoon nodig. En soms kan het ook niet anders, als ik bijvoorbeeld onder de douche sta dan maak ik dat wel af voordat ik weer naar hem toe ga.

Mimimama, ik heb zijn eerste setje nu nog in een doos met andere belangrijke dingen (kranten knipsels en dergelijke) wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet.
    Ik heb alle maat 50 ook al uit de kast een een groot deel van 56 ook al. J. draagt nu 56 en soms 62 voor broekjes en 62 voor shirtjes moet ik wel de mouwen omvouwen maar 56 is gewoon te klein.

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ik heb alles van maat 50 in een opbergbak gedaan en ook al wat van maat 56. Emma zit momenteel met broekjes nog wel in maat 56, dan is 62 echt nog te groot. Maar de meeste truitjes maat 56 passen haar al niet meer, dus die draagt ze in maat 62 met idd soms omgeslagen mouwen. Rompertjes zit ze in 62/68.

Vanmorgen weer wezen babyzwemmen. Toen ik haar op haar buik moest leggen kon ik pas merken hoe goed ze nu haar hoofdje omhoog houdt. De vorige keer (2 weken geleden) moest ik het echt nog ondersteunen met mijn vingers, dat hoefde nu bijna niet. Ik heb haar tegen 10.30 uur in bed gelegd, ze heeft even gehuild, maar ze slaapt nu nog steeds.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Minimama, ik bewaar het eerste setje, de rest gaat allemaal naar iemand anders die het kan gebruiken. Bij de andere 2 bewaarde ik alle kleertjes in opbergdozen, met label erop of het jongens of meisjeskleren zijn en de maat. Maar J is toch de laatste, dus nu gaat alles weg, behalve dat eerste setje.
    Mijn moeder maakte voor ons een doos met daarin spulletjes van vroeger. Dus niet alles, want daar hadden zij geen plek voor en hoefde ik ook allemaal niet te hebben, maar wel het eerste pakje, eerste schoentjes, eerste plukje haar, doosje met tandjes, eerste tekening etc. Dat is nu erg leuk om soms eens te bekijken. Dat ga ik voor mijn kinderen ook doen. Dus daar gaat dat eerste pakje dan in.

J is nu helemaal over naar maat 62. Pas een shirtje met omgeslagen mouwen, maar die viel groot denk ik. Zelfs maat 62/68 past hij goed. Pff, hij groeit als kool :D

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D:D:D:D:D:D heerlijk koud biertje in de tuin smaakt goed!!!! hahahahahahaaha wat zijn jullie aan het doen???;)

Nola'tje heerlijk in de reiswieg aan het slapen buiten.

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja heb mijn banner maar alvast veranderd kan ik het in de gaten houden>.... We willen toch graag een derde en heb gesprek gehad met de vk en ben helemaal gerustgesteld dat als ik weer zwanger ben het echt wel goed komt....dus ja wij gaan echt weer aan de klus, maar niet zo precies als bij nola, komt het dan is het goed!!:cool:

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad heerlijk dat mooie weer! Ook wel van genoten hoor.

Moedersvan2, voor een derde gaan, spannend!! Inderdaad gewoon beginnen met klussen, zonder strak klus-schema. :D:cool: Liever niet het verplichte klussen op bepaalde vaste dagen.

Kleertjes, hier nog volop in maat 56. Maat 50 te klein, maar ja Benjamin had alleen maar een truitje en een rompertje van maat 50. Deze twee kledingstukken liggen nog wel in de kast.

8 weken sprongetje, vandaag weer hazenslaapjes, met veel moeite (half uur proberen/troosten) na een slaapje van 45 minuten een volgend slaapje van 45 minuten weten te toveren.
    Wat zijn jullie ervaringen met dit sprongetje, gaan ze na het sprongetje weer 'gewoon' slapen? Ik bedoel dan de slaapjes overdag

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: lekker zonder na te denken met klussen is heerlijk. Had ik ook vorig jaar rond deze tijd.. had alleen nooit verwacht dat het zo snel zou gaan.. maar ja achteraf blijkt dat mijn eieren het goed doen.. Ik zou een goede leghen zijn :D haha

@mooi weer: ik ben rond de lunch verrast door ml.. Hij kwam eerste thuis. Hebben heerlijk gerelaxd en genoten van onze boef.

@pukjepuk: hier was het een paar dagen na het sprongetje wat onrustig

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Pff?. Hier nu al de 3de dag van die half menstruatie. Af en toe voel ik krampen. Blijf steeds bij het afvegen heel licht roze/rood afvegen. Maar nog steeds niets door. En dan in 1x is het weer helemaal weg. Hoorde al van mimimamma die had het ook nog meer toevallig? Twijfel of ik ermee naar de dokter moet?

15. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    @laten huilen: dat doe ik hier niet, het lukt me niet. Er is wel een verschil tussen jengelen en echt huilen natuurlijk. Als emma echt huilt dan raakt ze overstuur dat werkt niet echt. Zal idd wel anders zijn met meer kinderen, lijkt me heel lastig!

@kleding: Emma is helemaal uit maat 50. 1 shirtje maat 56 zit wat strakker die krijgt ze niet meer aan. De rest maat 56 past ze nog en heeft ook al maat 62 aan. Ligt echt aan het kledingstuk merk ik, de ene maat is de andere niet haha.

@moedersvan2: Pfoe heftig hoor zo snel al voor een derde willen gaan. Zou er zelf lichamelijk en psychisch niet aan toe zijn. wel heel spannend voor jullie!

Merk echt mijn lijf nog een beetje van slag is. Heb het idee ik nu in mijn ovulatie zit. Heb met afvegen slijm, maar daarnaast heb ik af en toe een zeurderig gevoel in mijn buik en last van hoofdpijn en nekpijn. Dat hoort toch meer bij een ongesteldheid, tenzij ik de ovulatie opeens kan voelen? Ben acht weken geleden bevallen, geef geen borstvoeding en heb nog geen menstruatie gehad. Wel 1 keer toen ik wakker werd een beetje bloed in m'n onderbroek, maar daarna niets meer. Was er toen heilig van overtuigd de menstruatie door zou zetten om hoe ik me voelde. Sorry voor het niet zo smakelijke praatje :)

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @wishing: ik voelde de ovulatie altijd, heb die alleen de afgelopen keer gemist ;) ik ben nu aan het afwachten of ik die komende week ga voelen, zit nu op de 10e dag van mijn cyclus ;)

@kleertjes: hier ook al een deel in maat 62 aan. Gezien het eerste vestje al te klein is gebruik ik nu eentje van maat 68. Ja veel te groot maar wel lekker makkelijk om aan te trekken :D L. Draagt nu het shirt van sm met roze, maat 62 van t merk feestje of zoiets maar zijn vette armpjes maken de mouwen wat uitdagender ;) die zitten om de polsen strak.

Hier: ik heb na 16.00 geslapen waardoor ik nu niet kan slapen :$ zo vervelend... En ik zit met wat pijntjes in mijn billen, rug en benen. Ik heb het idee dat het niet lekker zit met alle spieren. Nog meer dames die nog hiermee sukkelen?

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jurre zit nu dik in de 62 en ik denk dat 68 niet heel ver weg is. Vind het ergens wel jammer dat het zo snel gaat...

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Gisteren heeft Emma weinig geslapen overdag en 's avonds. Ze heeft om 22.00 uur de laatste fles gehad en werd net om 8.00 uur pas wakker.

19. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Dat is lekker elsa! J. heeft zijn laatste fles om half 12 gehad en om half 7 ben ik er zelf uit gegaan want toen hoorde ik hem, hij was niet aan het huilen. Toen hij mij zag kwam er wel een pruil lipje haha!

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff, wat een lange goede nachten hier allemaal. Benjamin loopt dan wel echt achter op jullie ukkies wat dat betreft.

Hier om 22:15 laatste voeding, 22:45 in slaap gevallen en tot 4:00 geslapen, dus 5 uur achter elkaar, maar bleek toen spenenhonger te hebben (speentje gegeven) en toen tot 5:00 geslapen en toen echte honger en dus voeding en vervolgens tot 8:30. Ik hoop dat die spenenhonger verdwijnt.

Eerste flesje hier heel slecht gedronken, vervolgens gelukkig 1,5 uur geslapen of bijna anderhalf uur. Dus gelukkig geen hazenslaapje.

ook hier ongesteld geworden, net vanochtend. Net op tijd gisteren nog leuke avond gehad met mijn man! :p;):D

Deel Deze Pagina