Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier weer een dramatische nacht. Gisteren was t overdag ook al drama.. waarschijnlijk al wat onder de leden gehad, meneer heeft nu koorts. 38.9. Maar even goed in de gaten houden dus.

2. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Ik heb hier een kindje van vandaag 12 weken en ik zie al 2 nachten ieder uur.. De nacht daarvoor was ook waardeloos en hij had daarvoor ineens 2 nachten doorgeslapen.. Snap er niks van :(
    Het lijkt wel of mijn mannetje gewoon echt altijd in sprongetjes zit.. Hij is 1,5 week te vroeg geboren dus zou nu niet eens in een sprongetje moeten zitten maar kon vd week wel weer ineens nieuwe dingen.. Maarja vorige week was het slapen ook al waardeloos.. Hij slaapt wel sinds een week bijna alle slaapjes overdag in zijn eigen bedje.. Waar hij hiervoor echt alleen op mij kon slapen de hele dag..
    Alleen die nachten breken me op.. Vannacht ben ik ook zelf gaan huilen en ik heb boos op hem gemopperd.. Echt ik voelde me zo schuldig :( maarja soms word ik gewoon wanhopig.
    Hij is ook een huilbaby geweest eerste weken, gelukkig is hij nu wel gezellig als hij wakker is.

En over de discussie met het laten huilen.. Ik heb hem nog nooit wanhopig laten huilen.. Hij zeurt wel even voor het slapen maar dat is niet eens huilen te noemen, als hij hard gaat huilen haal ik hem eruit.. En toch is het gelukkig gelukt hem in zijn bedje te laten slapen.. Maar ik denk dat iedereen er anders mee om gaat en dat ieder kindje er anders op reageert.. En iedere mamma speelt daar op in!

Al moet ik wel zeggen dat wat er gezegd werd over geen zin hebben in je kind en hem dan laten huilen wel echt zielig vind voor je kind.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Volgens mij heb ik dat 'laten huilen, want ik heb er even geen zin in' echt gemist, want volgens mij heeft niemand hier dat ooit gezegd:(

Emma heeft vandaag een goede dag. Vanmorgen 160cc gedronken. Daarna heb ik haar gewassen en aangekleed. Tegen 9.30 uur is ze in slaap gevallen. Om 11.00 uur weer wakker. Tegen 11.30 uur heeft ze 190cc gedronken en nu slaapt ze weer.

4. Duvellie

Ik weet ook nier of iemand heeft gezegd het te doen maar weet wel dat mamain2015 er iets over schrijft in haar bericht. Ik haak daar op in.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Ja dat had ik ook gelezen, maar kan me niet herinneren dat iemand dat gezegd had.

6. Duvellie

Nee ik ook niet, hoop ook dat niemand het doet ;)
    Wat heerlijk dat je meisje al doorslaapt!! Is ze dan overdag veel wakker? Hoeveel slaapt ze dan overdag nog?

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Het is heel wisselend. Vandaag slaapt ze weer erg goed. Maar soms slaapt ze maar 1/1,5 uur. Afgelopen heeft ze een paar keer in haar ledikantje geslapen en 's avonds en toen was ze 's morgens eerder wakker, maar nog pas om 5.00/6.00 uur. Gisteren dus veel wakker en toen sliep ze tot 8.00 uur.

8. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    1.5 uur totaal of 1.5 per slaapje?

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Per slaapje.

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zo.. 1.5 uur per slaapje.
    Riff doet maar een keer per dag een langere slaap.
    Vrijwel altijd t 2e slaapje. De eerste en volgende duren max 3 kwartier. Heeeeel soms een uur maar dan is t 2e slaapje wat korter.

Na een zetpil is zn koorts al aardig gezakt gelukkig.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Emma slaapt niet altijd zo veel. Vandaag slaapt ze erg veel. Gisternen was ik al blij als ze een half uurtje sliep. Het is zo wisselend bij haar.;)

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Slapen: hier is het slaapje na de voeding van 14.30 altijd een uitdaging. L. Wilt, hoe moe hij ook is, het liefste wakker blijven. Het voordeel is wel dat het slaapje hierna wel goed gaat.

@Lianne: hou t maar goed in de gaten. Koorts is niet fijn, vooral voor zo'n hummeltje.

Hier: ik heb geloof ik weer wat bekkenpijn. Heb vanmorgen wel aardig veel gedaan.. heb om 8.00 L. in de draagdoek gedaan, positiejas eroverheen en door de motregen gewandeld naar de overkant om broodjes te halen voor het ontbijt. L. vond het prachtig alleen die regendruppels op zijn gezicht waren maar raar haha :D
    Na het ontbijt zijn we de week boodschappen gaan doen. Was erg gezellig zo om even weer samen op pad te zijn.

Gisteren was me wat opgevallen ;) er zijn steeds mensen die me aanspreken met 'Hoe oud is ze?' of 'is het een meisje?' Terwijl bij beide gevallen L. zijn blauwe muts met zijn naam erop droeg en hij had een blauw vest aan.. En de naam van L. is toch echt een jongensnaam ;)
    Ik erger me daar niet aan maar mensen schamen zich wel dat ik dan zeg dat het een jongen is :D haha

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Er werd gisteren aan mij ook gevraagd of ze een jongen of meisje was, maar nu had ze gisteren een neutraal pakje aan. Dan begrijp ik het nog, maar als hij een blauw mutsje met zijn naam erop draagt vind ik het een beetje vreemd.

Er was gisteren ook iemand die dacht dat Emma nog maar 3 weken was. Ze was ook erg verbaasd toen ik zei dat ze 3 maand was. Ik 'moet' er ook altijd bij zeggen dat ze een maand te vroeg was;)

Ik weet dat Emma klein is, maar ze lijkt toch echt wel wat ouder dan 3 weken.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elsa, lk vind jouw Emma (op de foto) echt geen 3 weekjes hoor, geen pasgeborene meer echt een baby van ongeveer 2-3 maanden.
    Slaapt Emma drie slaapjes op een dag? Als bepaalde slaapjes erg kort zijn, gaat ze misschien binnenkort naar twee slaapjes overdag en s avonds beter langer en eerder slapen.

Duvellie, sprongetjes. Het gaat, denk ik, ongeveer rond 12 weekjes. En wat betreft leeftijd corrigeren, baby's halen ook 'die achterstand' langzaam weer in. Dus wie weet last van een sprongetje. Wisselt ook hoe lang het duurt.

Jongen/ meisje, mensen zeggen soms rare dingen of zeggen iets om wat te zeggen. Iemand dacht dat Benjamin een meisje was en toen hij zijn muts met zijn naam op, Benjamin toch een echte jongensnaam, neem ik aan. Ach, ze willen dan gewoon iets aardigs zeggen neem ik aan. Het enige wat ik zooooo... irritant vind als mensen boven de wagen gaan hangen en dan heel hard praten of hem aaien terwijl hij slaapt!!! Ondanks mijn hint van hij slaapt. :x

Sprongetje, hier toch echt aanwezig. Alleen nu meer wat eten betreft, klieren, spelen met de speen en even heel boos zijn en vijf minuten later toch de rest drinken. :(:) En hij kan meer met zijn handen en een nieuw geluidje bijgekomen. Ook lijkt hij soms net een aapje, helemaal aan mij vast klampen. En Tenslotte langer wakker.

Nachten en doorslapen, mijn rij-instructeur (ik volg rijlessen) heeft een dochtertje van 10 maanden die tot kort nog elke 2,5 a 3,5 in de nacht aan de borst wilde. :$

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff ook hier hazeslaapjes overdag,,,,,wel goede nachten

16. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1336 moedersvan2, 25 apr 2015
    Laatst bewerkt: 25 apr 2015
    Trouwens pukjepuk, ik pik dat echt niet als vreemde in de wagenbak zitten. O zou echt pis link zijn. Bah god weet waar die handen zijn geweest bleg!

Ik merk wel dat nola veel minder slaapt als in het begin.
    Net was het weer huilen dus niks was goed meer. Ik heb ze 10 flink laten huilen en nu slaapt ze. O dat sloopt een mens echt hé

Ook bij mij doet alles zeer maar dan ook heel mijn lijf, echt oude knoken heb ik zeg, lijk wel een oud wijf!

Mama's met fles voeding, voeden jullie op schema of als ze slapen laten jullie ze dan slapen?

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou heb gisteren avond een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gesprek gehad met mijn man en gezien mijn lichamelijke klachten zoals rug en knie pijn stellen we het zwanger worden ff een paar maanden uit. Ik krijg als het goed is volgende week zware pijnstillers om beter te slapen dus dat samen met een zwangerschap gaat het niet worden. Maakt niet uit nog tijd zat!

18. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Mamavan2: bij mij zit er wel aardig een schema in, niet exact de zelfde tijden hoor. Hij slaapt overdag nooit wanneer hij weer een fles mag dus wakker maken hoef ik hem niet. In de avond krijgt hij nog een fles rond half 12 en daar moet ik hem wel voor wakker maken. Vanavond ga ik proberen om die fles om 11 uur te doen. Eens kijken of hij dan op dezelfde tijd komt in de ochtend.
    Jammer dat je het zwanger worden nog even moet uitstellen maar ik denk dat het wel een wijs besluit is. Je moet je lichaam ook niet overbelasten natuurlijk.

Jongen/meisje: hier heb ik eigenlijk nog niet gehad dat ze dachten dat hij een meisje is. Eigenlijk vragen ze het gewoon zonder wat aan te nemen. Ik zou het ook wel raar vinden als hij een blauwe muts op heeft en mensen nog denken dat het een meisje is.

Pukje: tot 10 maand.. pff lijkt mij zwaar. Mijn oom en tante waren hier laatst en hun jongste ging pas na anderhalf jaar doorslapen! Nou had hij wel veel last van eczeem dus dat is wel anders natuurlijk.
    Gaat de rijles goed? Ik had er altijd een ontzettende hekel aan maar nu ben ik blij dat ik een rijbewijs heb.

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moedersvan2, inderdaad met die lichamelijke klachten kun je beter even wachten met zwanger worden ja. Een zwangerschap toch weer een aanslag op je lichaam (helemaal voor je rug en benen).
    Flesvoeding, hier over dag meestal om 3,5 uur, maar het lijkt nu wel om de bijna 4 uur te worden. Ik laat overdag het niet de 4 uur passeren, dan maak ik hem wakker, meestal alleen niet nodig. s Nachts laat ik hem zelf komen.

Floddertje, rijlessen gaan op zich goed hoor. tijdens mijn verlof theorie gehaald en nu inmiddels de derde rijles. Op zich wel goed die tijd even voor mijzelf, de eerste twee lessen best zwaar (om Benjamin 1,5 a 2 uur te moeten missen). Maar het een beetje los weken van Benjamin ook goed, straks met werken moet ik 10 uur zonder hem kunnen.

20. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Pukje, fijn dat ze goed gaan en inderdaad ook wel een soort voorbereiding!

Deel Deze Pagina