Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Twee dagen overdag tussen 7:00 en 18:00 maar 3 keer 45 minuten, soms aan een bepaald slaapje nog 30 minuten weten te plakken.

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Pukjepuk, welke fles/speen gebruik je? Hier was het ook een tijdje drama met drinken. Dan had ze na 10 minuten drinken nog maar 20 cc uit de fles. Ik ben toen wat gaan rommelen met spenen en uiteindelijk (de dr. brown fles met difrax 2 speen) dronk ze wel weer goed. Misschien krijgt hij het er moeilijk uit en is hij daarom zo onrustig?

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij jou dus ook minder drinken horend bij een sprongetje.
    Ha ha, over dwars zelfs in bed. Knap hoor! Dan echt een slaapzakje nodig.

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Begint met vier maanden het grote regelen met bv? Oh no! Wat houdt dat precies in? Veel regeldagen ofzo?

Pukje dat is wel weinig. Is ie als ie wakker is vrolijk? Want misschien heeft ie er nu wel genoeg aan.
    Mijn dochter sliep laatste tijd ook enorm weinig, maar alleen vandaag sinds 7 uur heef ze al 2 uur en 15 min geslapen. Inhaalgedrag ofzo?
    Wel heeft ze in bed geslapen op mijn been haha,dus ik zit nog in pyjama

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ga ik proberen, een avent speen 3 maanden gekocht, misschien makkelijker. Met 3 weekjes werkte een speen voor 2 maanden ook beter. Gisteren gekocht, en nu gewassen in vaatwasser en uitgekookt net.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Pukjepuk, het klinkt inderdaad als erg weinig, maar elk kind heeft andere behoeftes uiteraard. Als jij denkt dat hij te weinig slaapt zou je het volgende kunnen proberen:

- Zonsverduisterende gordijnen in zijn kamertje
    - een dag 24 uur bij je kindje zijn om zo de eerste signalen niet te missen en gelijk bij een signaal in bed te stoppen.
    - indien je heen en weer moet lopen omdat hij steeds zijn speen uitspuugt dit vol te houden tot hij slaapt (kon hier soms wel 2 uur duren omdat er bijvoorbeeld veel prikkels die dag hadden plaats gevonden)
    - Inbakeren

Hier slaapt ons meisje nog onwijs veel, we stoppen haar in bed om half 8 in der slaapzakje met een pyjama aan. Soms wat eerder later als ze om half 8 een voeding nodig heeft of nog slaapt van het vorige slaapje.

Bakeren haar strak in met hydrofiele luier, als ze rustig is na het inbakeren laat ik haar maar als ze al huilt door het inbakeren bied ik de speen aan, soms is ze dan nog boos/overstuur en wacht ik even, rommel even in der kamer en bied opnieuw de speen aan tot ze hem wel accepteert. dan valt deze er soms nog een aantal keer uit en blijven we op en neer gaan tot ze slaapt.

's nachts slaapt je vent goed dus houd ik het voor me hoe dat er hier aan toe gaat hihihi.

Dan in de ochtend laten we haar slapen, meestal is ze nog versuft van de nacht en na de borst zie ik alweer dat der oogjes wegdraaien en gaat ze weer slapen, meestal zelfs tot 12 uur wel flinke slaapbehoefte dan begint ze wat alerter te worden. maar slaapt nog steeds veel door de dag heen maar korter dus soms 1 slaapcyclus soms 2 of 3, waarbij ze wel steeds word ingebakerd en speentje op dezelfde manier aanbieden (dus als ze niet huilt word hier ook niks aangeboden)

7. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier is Lars voor het eerst in de nacht niet wakker geworden! Jeetje schrok een beetje vanochtend Hihi... Snel gaan kijken maar lag nog vredig te slapen. 22.00 laatste fles gehad en werd vanmorgen om 8.00 wakker.

Verder hier begin ik overdag ook te merken dat de slaapjes wat korter worden. Daarnaast ligt hij dan vrolijk te lachen en te spelen.

Hier dag 4 van de niet doorkomen-menstruatie. Krijg steeds meer krampjes en pijn aan het lijkt wel mijn eierstokken. Maar het zet nog steeds niet echt door. Soms wat rood slijm en bij afvegen wat kleur. Maar het komt nog niet echt los. Begint nu echt frustrerend te worden. :( hoe lang zou dit kunnen duren?

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lovingmyboy, wow wat knap van Lars! Want hij had toch eerst behoorlijke spenenhonger in de nacht toch. Opeens heeft hij door, hij slaapt door. ;) Fijn! Hier gaat het doorslapen steeds geleidelijk beter. Na 4,5 -5,5 slapen spenenhonger en een uur later echte honger. Maar spenenhonger kan dus ook stoppen, zie jouw kereltje Lars.

Meiden, bedankt voor jullie adviezen! :cool: Ik heb bij het 11:00 flesje speentje 3 gebruikt, drinken gaat dan sneller. Wel beter gedronken, maar op bepaalde momenten onrustig (eerst spelen, en vervolgens boos).
    Na het flesje speelt hij overigens een tijdje heel vrolijk in box.
    Ik heb de nutricia deskundige-lijn gebeld, die zeiden dat ik mij nog geen zorgen hoefde te maken. Kan dus aan een ontwikkelingssprong liggen en waarschijnlijk woensdag of donderdag weer goed.

Wat betreft, de hazenslaapjes met eventjes laten huilen en dan troosten en speentje proberen ik het te verlengen, lukt vaak niet. Vermoeidheidssignalen (gapen, armpjes uitstrekken en jengelen) duidelijk en slaapt vaak snel ZELF in slaapt. En s nachts is hij tenslotte ook niet elke 45 minuten wakker.
    Ook doe ik hier de gordijnen tegenwoordig echt overdag ook dicht, want anders de lamp of zo te interessant.

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Koorts wil nog niet echt zakken, blijft rond de 40 hangen . Na zetpil zakt t wel iets en dan lukt het meestal ook om hem aan de borst in slaap te laten vallen voor ongeveer 3 kwartier.

10. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    @goblins: wow 7 poeluiers op 1 dag haha:$. Alyssa gaat hier ook het hele bed door dus ligt ook lekker in een slaapzakje.

@lovingmyboy: lekker dat Lars heeft doorgeslapen zeg! Is altijd ff schrikken de eerste keer haha.

@Lianne: vervelend dat Riff zo'n koorts heeft :( is altijd zo zielig bij die kleintjes. Hopelijk knapt hij snel op.

Mijn man dacht vandaag dat het een goed idee was om zijn eerste heftige poeluier te verschonen met een kater.. het idee was leuk hoor maar natuurlijk niet echt succesvol haha.

Gelukkig vind ons meisje het heerlijk en gezellig om verschoont te worden. Soms is ze heel erg aan het mopperen en zodra je dan d'r kleren uit doet begint ze te lachen gekke meid. :D

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een aantal weken, en ik geef ook bv. Gisteren zelf een record van 22.30 tot 7.50 vanochtend! Tijdens haar sprongetje een halve week geleden kwam ze nog eens een keer om half 4 s'nachts maar verder zit ze dus al een tijdje op 6, half 7 in de ochtend terwijl de laatste voeding s'avonds schommelt tussen 22 en 23 uur. Ik voel me er helemaal niet schuldig of slecht bij, ze geeft het toch zelf aan? Ik voed volledig op verzoek. Ik zou het juist erg vinden om haar dan wakker te Maken. En in de ochtend zijn mijn borsten dan lekker vol en drinkt ze vrij lang, zo'n kwartier per borst. En ze groeit er prima op, hoor. Dus ik zeg lekker zo doorgaan 😀

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil proberen om de 6 maanden te halen. Per half augustus ga ik (pas ) weer werken dus denk dat is te doen. Zlef dacht ik nooit om heel lang door te gaan, zeker geen 2 jaar, want ik ben niet zwker- of weet niet goed- of het heel veel toevoegt. ik d nk dat ik ga kijken hoe het voelt en loopt, ik sluit dus niet uit om nog 1 of 2 voedingen per dag per borst te doen ( bv vroege ochtend, of nacht indien nodig) .

13. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Pffff sorry even een frustratie bericht.. Oudste alweer ziek eb koorts...3 weken geleden ook al?? Heeft altijd meteen hoge koorts... Nu met zetpil knapt hij Eem beetje op..maar maak me zoo gerust kan toch niet goed zijn zo vaak ziek en koorts?!?! Of hebben meer kinderen dat??? Voel me zo wanhopig dan :(

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.386
    113
    Beterschap voor Riff!
    Lekker lovingmyboy zo'n nacht
    Lastig he die korte slaapjes, Pukjepuk, het blijft bij vlagen lastig met zo'n ukkie.

J heeft 2 dagen maar max half uurtje geslapen overdag, en daarvoor en daarna was hij heel vrolijk, maar een baby heeft volgens mij echt meer slaap nodig. Maar hoe ik ook oplet, ik zie geem signalen dat hij moe is, dus vandaag maar besloten hem gewoon na 5 kwartier wakker in bed te leggen. En het werkte �� Hij heeft 3 keer grslapen, zonder een kik te geven in slaap gevallen, 1 keer drie kwartier, 1 keer 2,5 uur en 1 keer een uur.
    Vanmiddag paste mijn moeder even op en heeft ze hem half 6 een flesje afgekolfde melk gegeven. die had hij helemaal op, maar toen ik hem zes uur in bed legde protesteerde hij, met zijn mond open, en nu drinkt hij ook weer bij mij, haha, alsof de fles niet goed genoeg was, nu ik er weer ben.

15. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Lovingmyboy, ik kan mij voorstellen dat je gefrustreerd raakt, lijkt mij ook zwaar.

Pff hier een rot dag, J. had zijn laatste fles om 23:00 en was vanochtend om 5.45 wakker en daarna steeds maar weinig geslapen en veel gehuild. Hij had er aardig regelmaat in maar nu lijkt het alsof ik al weer moet ophogen naar 180cc, maar dan zou ik al op een liter komen en dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling met 8 weken.
    Hij dronk de laatste dagen 4 flessen van 150 en 1 van 180. Tot nu toe heeft hij er 2 van 150 gehad en 2 van 180, die van vanavond is dan ook weer 180.
    Ik ben helemaal kapot, ik wil slapen maar als ik dan weer wakker moet worden voor de laatste fles word ik heel chagrijnig dus dan kan ik beter wakker blijven. Mijn vriend moet werken dus die kan de laatste fles niet doen, gelukkig kan hij dat morgen wel weer.

16. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @voeding: ik voed fv op verzoek. Alleen de laatste fles doen we op ons eigen verzoek, anders zitten we midden in de nacht te voeden en dat breekt me op omdat L. het tijd vindt voor gezelligheid. L. krijgt rond 23.00 de fles en slaapt door tot 7.00 we maken L. om 23.00 wakker, al slaapt hij tijdens het drinken ;)

@sprongetje: ja hier ook weer, maar dan die van rond de 12 weken. L. wilde vanmiddag niet slapen en alleen maar op ontdekkingsreis. Hij heeft ook veel krampjes vandaag gehad en toch een stuk of 4 poep luiers en een grote poepbroek :D

Hier: ik heb weer last van de plek waar ik die hechtingen heb gehad. Ik snap niet hoe het komt dat ik daar zoveel last van heb. Ik lig weer in bed met paracetamol. Dinsdag eens aan de fysio vragen en als ze het niet weet, kaart ik het donderdag aan bij de ha. Want dit is niet leuk en fijn om mee rond te lopen.
    Zijn er nog andere dames die last hebben van dit?

17. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lianne hoe is het nu met hem ? moeilijk hoot veel sterkte en beterschap!!

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dankjewel.
    Na een zetpil knapt hij voor een uur /2 uurtjes op om daarna weer minder te worden. Nog steeds rond de 40graden koorts.
    gelukkig drinkt hij wel heel goed.

19. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    mimimama, de plek van de hechting is heel soms nog wel gevoelig maar bij mij niet pijnlijk meer. Ik had alleen twee kleine hechtingen ik weet niet of het bij jou meer was?

Lianne, wat naar dat hij nog steeds koorts heeft.

20. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Pfffff ik moet even mijn frustratie kwijt.. Ben boos!
    Mijn man gaat naar thuiswedstrijden van een bekende voetbalclub. Nu blijkt dat de laatste wedstrijd van het seizoen op 10 mei valt en ik zei dat gisteren tegen hem. Waarop hij doodleuk antwoord nou dan moet je Moederdag maar op een andere dag krijgen. Is het heel raar ik daar boos over ben?
    Sorry maar ik hoef geen Moederdag op een andere dag. Hij mag laten zien wat hij belangrijk vindt. Hoe zou hij het vinden als ik met vaderdag dan opeens naar een dressuurwedstrijd ga ofzo?
    Ik ben normaal helemaal niet zo van de commerciële feestdagen zoals bijv Valentijnsdag, maar Moederdag heb ik wel altijd leuk voor m'n moeder gevierd (oke Emma is echt nog te klein daarvoor haha). Ik vind ook wel dat ik een Moederdag verdiend heb, net als dat hij een leuke vaderdag verdiend. Zeker zo'n eerste keer zou het wel leuk zijn als je iets leuks voor elkaar regelt en dan bedoel ik geen cadeau, maar een leuke dag als gezin.

Deel Deze Pagina