@Elsa: wat een naar bericht. Gecondoleerd. Hier: het cb overleefd haha. L. keek graag rond en vond het onderzoek maar niks. Volgende week mogen we terug om te wegen. L. is in 2 weken tijd 190 gram gegroeid. Maar is in lengte 2,5 cm gegroeid in 1 maand. Dus zorgen maak ik me niet L. lijkt gewoon op zijn mama haha Ik ga zo heerlijk in bed liggen. De wandeling vanuit t cb naar huis, 1,5 km, is eist zijn tol.
Gecondoleerd Elsa, wat een naar nieuws Sterkte! Zijn jullie allemaal al bij het CB geweest? Hier gaan we volgende week pas, als hij 5 weken is, voor het eerst. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij goed gegroeid is, we hebben een klein wiegje (een medisch wiegje, die ze in het ziekenhuis ook hebben met doorzichtige bak), en het duurt niet heel lang voor hij er niet meer in past. Zo hard groeit hij Wel jammer, hij slaapt totaal nog niet door, dus dat wordt het ledikant ergens in onze kamer proppen binnenkort denk ik. Hier een kort nachtje gehad. Overdag is J erg veel in de weer, ontzettend veel darmkrampjes. De medicijnen tegen verborgen reflux werken prima, er komt nu niks meer omhoog, maar nu die krampjes weer. Zo zielig. Cinababy werkt niet, nu aan de Infacol, maar heb niet het idee dat het echt geweldig werkt. Vannacht kwam hij om 2 uur voor een voeding en toen om 5 uur. Daarna heeft hij niet meer geslapen, steeds huilen van de krampjes De andere 2 sliepen al wel door op deze leeftijd, J komt juist een extra keer op dit moment. Vermoeiend. Maar er komen vast betere tijden
@ Elsa gecondoleerd. Hier ook een mannetje met veel krampjes. Komt s'nachts om de 3 uur en tussendoor nog veel huilen. Korte nachtjes dus helaas.
Is er trouwens tegen jullie ook gezegd dat baby's die BV krijgen niet hoeven te boeren? Nou mijn Devin zeker wel hoor! als ik dat niet doe krijgt hij heel veel krampjes. Er komt elke keer naar de voeding ook een dikke boer uit.
gecondoleerd elsa, dat zijn nooit fijne berichten. Boeren bij bv? Ik kreeg van mijn kraamphulp gelijk te horen dat ze wel eventueel moet boeren. Als ik s nachts liggend voed hoeft ze nooit te boeren maar overdag met madonna of rugby dan zeker wel, en knallers dat ze dan geeft
Idd we proberen het wel altijd maar meestal boert hij niet. Of er komt plotseling een boer ! @mimimama Goed gegroeid dus! Super Kiekeboe!
Riff moet ook zeker wel boeren na voeding! Wij zijn vandaag ook op t cb geweest. Meneer is in 12dagen 250gram en 1,4cm gegroeid.! Ze raadde ons naast de ranitidine ook nutriton aan omdat Riff nog wel erg veel spuugt. Weet niet wat ik dr mee moet.. wil niet vanalles in hem stoppen, bijwerkingen zoals krampjes en verstopping zit ik ook niet op te wachten. ML daarentegen die wil dr wel tig middeltjes in stoppen wat zou kunnen helpen . Maar dat gaat niet gebeuren..
Hè meiden, tempen jullie je kids nog? L. Is nu 2 weken en 2 dagen en toevallig vandaag weer getemd en nu was zijn temp 37,6 officieel dus verhoging.. Maar ik merk verder niets aan hem... Half uurtje later was z'n temp 37,4 is dit normaal of moet ik iets doen?
HOi dames, Ik wilde mijn verhaal van de bevalling hier neerzetten, maar ik krijg ineens een dipmoment.... kraamhulp is vandaag voor het laatst geweest, morgen gat ML ook werken en zit ik tot 14:45u alleen met Gijs. Ik heb de tranen hoog staan, dus even nog geen verhaal. Hier gat verder alles goed, al komt Gijs niet veel aan elke dag. Hij zit nu nog onder geboortegewicht. Hij is nu 7 dagen en 1 uur oud...
Goblins, ik moest ook erg huilen de dag dat de kraamhulp voor het laatst was. Ik moest het ook ineens alleen doen. Gaat helemaal goed komen. Emma kwam ook heel langzaam aan in het begin. Na 2 weken zat ze op haar geboorte gewicht. En nu groeit ze als een tierelier. Ik heb gisteren alvast een foto van de shoot gekregen. De rest komt binnenkort. Bekijk bijlage 446982
Och meisje, het komt allemaal wel goed. Laat al die kraamtraantjes maar lekker komen. Ff lekker uithuilen lucht heel erg op. En bespreek je angsten met je man/vriend gewoon. @lovingmyboy, nee ik temp niet meer. Als ik twijfel voel ik gewoon ff in zn nekje
Haaaai! Hier zei ze ook dat Liv niet altijd hoef te boeren na het bv maar ik doe het toch wel vaak voor dat ze de andere borst krijgt soms boert ze wel,soms niet.. Maar nu begint ze wat vaker te spugen... Vandaag moest ze zo vaak niezen en ze kreeg hele rode oogjes ervan ik denk dat ze hooikoorts heeft..morgen komt de cb langs en dat ga ik gelijk ff melden Nou over kramhulp betreft .. Ik had een hele jonge meid,net 4 maanden afgestudeerd en 19 jaar, ik vond het toen ze aan me vroeg of ik eventueel zo iemand zal krijgen of dat goed was, ik zei natuurlijk wel, jongen iemand moet ook haar ervaring krijgen dat is helemaal niet erg..tjaaaa wist ik het maar, in huishouden deed ze haar best hoor, maar ze bakt er niks van, ze deed echt alles volgens het boekje,soms leek het net alsof ze aant voorlezen was, prima! Maar wat ik minder vond is dat ze echt helemaal niet naar Luuk om keek , hij is nu 19 maanden en heeft ook aandacht nodig, maar ze maakte geen broodje voor hem klaar, ze heeft hem geen een keer verschoond of wat dan ook, ik moet blij zijn dat mijn man half dagen werkt nu, en kon hij het doen, maar in D ochtend 2 dagen na dat ik bevallen was stond ik hem op te tillen en doen en ze stond er naast te kijken .. Dus jong iemand never nooit meer...hoewel ik toch niet van plan ben om nog een kind te krijgen! Suc6 meiden die nu allen moeten doen, het is zwaar maar ja.. We can do it
@loveinmyboy Na de eerste week niet meer getempt alleen nog toen hij een ontstoken vingertje had Als hij verder niks laat merken of iets zou ik het even aankijken en morgen opnieuw tempen @goblins Heel herkenbaar meis ik stond ook te huilen vond het zo vreselijk dat ze weg ging ! Novan kwam ook weinig aan in het begin, zat op dag 9 weer op z'n geboortegewicht Ze deed hier alles in het hh, en zorgde top voor ons alle 4. Ml was twee weken vrij dus het was heerlijk! We hadden haar ook bij Jaylin maar toen hadden we der maar een paar uurtjes en nu hadden we de volledige uren aangevraagd. @elsa Wat een mooie foto van jullie zeg! Novan heeft weer om 22u gedronken , ben benieuwd of hij voor de derde keer doorslaapt hihi Vandaag was hij erg onrustig wilde alleen bij mij zijn en sliep overdag bizar weinig denk totaal 3 uurtjes ofzo We zullen zien wat de nacht brengt !
@lovingmyboy: Tempen deden we al halverwege de kraam week niet meer omdat L mooi op temperatuur bleef. Alleen als ik het niet vertrouw temp ik nog. @Goblins: oh zo herkenbaar! Ik stond te janken toen de hulptroepen in de vormvan kz en ml vertrokken.. Ik twijfelde heel erg aan mezelf of ik het wel kon, zorgen voor zo'n klein mensje. Nu, bijna een maand later, groeit dat mensje goed. Maar een emotioneel wrak ben ik nog af en toe @Jmay: wat een schatje! @Elsa: wat een prachtige foto! @kz: hier hadden we een dame die zelfs zich bekommerde over papa. Ze zei vaker tegen hem "en nu rusten meneer want wat de nacht brengt, dat weet je niet hh werd goed bijgehouden; wel elke dag wat. Ze is alleen een uur minder gekomen omdat ze erg verkouden was, maar dat vonden we niet zo erg. Hier: ik heb ongeveer 6 uur mogen slapen van mijn mannen ik ben rond 21.30 in slaap gevallen en L. meldde zich 20 minuten geleden pas zijn laatste voeding had hij rond 23.00 van papa gehad. Sinds een week hebben ml en ik een schema gemaakt waarin staat wanneer wie L. verzorgd. En dat bevalt me goed. Ik heb dan weer eens wat tijd voor mezelf, al slaap ik ook in die tijd hihi
Emma heeft het doorslapen toch nog niet door. Gisteren om 18.00 uur heeft ze 165 cc gedronken en kwam pas weer om 23.30 uur. Helaas heeft ze toen 'maar' 125 cc gedronken waardoor ze vannacht om 4.00 uur weer kwam. Straks voor controle naar de gynaecoloog.
Voel me schuldig L had gisterenavond om 11 uur zn flesje op maar bleef daarna maar mopperend huilen. Het waren geen krampjes volgens mij. Elke keer weer pink in zn mond maar bleef maar mopperen en huilen. Toen werd ik op een gegeven moment echt zat en heb ik hem uit zn bed gesleept en tussenin gelegd. Hij bleef maar bezig en ging op een gegeven moment echt tekeer tegen hem omdat ik wilde slapen. Om 1 uur toen toch maar weer een flesje gemaakt dronk die achter elkaar op. Daarna duurde het weer een tijd voordat hij sliep. Om 3,30 kwam hij weer en toen haalde ik m iets te hard uit de wieg dat mn man zei ik geef wel een fles(1e x 's nachts) omdat hij merkte dat ik er beetje doorheen zat. Toen ml hem in bed lag daarna sliep die heerlijk. Voelde me 's ochtends echt schuldig, waarom deed ik zo. Vooral als hij je dan weer met die grote onschuldige oogjes aankijkt......Het ventje zal wel niet voor niks gehuild hebben.
Ik herken het helemaal Set. Ik kan soms ook iets te veel schreeuwen als Emma maar blijft huilen en ik weet niet waarom. En daarna voel je je inderdaad heel schuldig. Ik ben goed gekeurd bij de gyn. We hadden het nog even over de dienst van die dag en hoe hectisch die was. En dat er een duidelijke reden was dat ze Emma er niet uit kreeg met de vacuüm, namelijk die navelstreng. Het lag niet aan mij en ook niet aan Emma. De kans is klein dat dit de volgende keer weer gebeurd en dus mag ik gewoon vaginaal bevallen. Ik had deze keer gewoon domme pech. De kans is 15% dat een volgende kindje weer te vroeg geboren zal worden. Ze gaf me het advies om iig het eerste half jaar niet zwanger te raken, maar als ik met 8 a 9 maand weer voor een 2e zou willen gaan dan is dat geen probleem zei ze. Ze heeft niet naar mijn litteken gekeken. Wel zei ze dat ik bij een volgende zwangerschap met 7 weken eerst bij de gyn moest komen, zodat ze al het papierwerk in orde kan maken. Daarna kan ik gewoon tot 36 weken naar de verloskundige.
Goeiedag hé meneer is zn vrachtje weer kwijt na 3 dagen. Heel zn kleren zaten onder de p**p haha. Allemaal dunne derrie. Ik snap niet waarom het 3 dagen duurt voordat het eruit komt. Als het nou hard zou zijn kan ik het me voorstellen dat het moelijk gaat. Elsa86: Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Gelukkig weet zo'n kleintje het niet meer maar mama wel Weer een stukje afgesloten nu je voor nacontrole ben geweest. Mooi dat jullie er goed over hebben kunnen praten, dat kan evt vraagtekens weg nemen. Hebben ze bij jou ook veel foto's gemaakt tijdens de keizersnee? Vind het zelf heel fijn om terug te kijken omdat je dat allemaal niet heb meegekregen. Je hoort heel verschillend he over wanneer je weer zwanger mag worden. Tegen mij zeiden ze toen ik weg ging uit het ziekenhuis dat je het eerste jaar niet mag bevallen. Dat zou betekenen dat je na 3 maanden weer zwanger mag zijn klopt niet helemaal denk ik. Volgende week mag ik voor nacontrole. Ga wel even vragen of hij naar mn wond wil kijken want sinds 2a3weken ofzo zit er een deuk/kuiltje in mn wond beetje vreemd. Geen last van verder
Goedemiddag dames, Elsa, ik vind Emma heel erg op je partner lijken!! Zo leuk om te zien ! Wat fijn dat de controle goed is verlopen, overweeg je ook op korte termijn een tweede ? gezien het gesprek ? Pinkster hoe is het gegaan bij het cb ? Hebben ze iets uitgesproken over je vermoeden van hooikoorts ? ons meisje niest ook veel en vaak maar ik heb het idee dat ze dat doet als ze het net iets te koud heeft dus dan pak ik haar net wat beter in en niest ze meestal ook niet meer. De oogjes rood heb ik hier 1 keer gezien na het douchen verder niet meer. Jmay en Elsa, ben benieuwd naar Novan of hij heeft doorgeslapen ? EN Elsa misschien gewoon een dagje met een stapje terug maar dat Emma de meeste nachten gewoon door zal slapen ! Trots op jullie doorslapende kindjes! Set, maak je niet teveel zorgen het is gelopen zoals het is gelopen maar zie het als leermoment voor de toekomst, nu gaat het om je slaap straks omdat ze kleine niet op tijd thuis is of een smeerboel heeft gemaakt o.i.d. denk goed na over hoe je met stress en je kindjes om kunt en wilt gaan en soms betekend dat inderdaad ML inschakelen zodat jij kunt ''bijkomen''... ik zou er niet mee zitten hoe het gelopen is maar goed nadenken in oplossingen. Weinig slaap maakt een mens nou eenmaal geprikkeld denk dat iedereen daarover mee kan praten hier