Elsa, super schattig! Lief mooi vrolijk meisje ook, jouw Emma! Wishing, inderdaad niet leuk! Moederdag toch een bijzondere dag, vooral als je net moeder bent geworden! En als moeder mag je best in zonnetje worden gezet, vooral na mooie maar ook af en toe best zware tijd (kraamtijd en zorg pasgeborene)! Hier, heel bewogen stressvolle avond en begin ochtend. Drinken ging steeds slechter (huilen, heel boos, huilen, na 30 cc al willen stoppen). Alleen de vroege ochtendfles (na de nacht) ging redelijk goed. Flesjes gisteren en gewone ochtendfles drama, ook slapen weer drama. Behalve de nacht. Plasluiers begonnen ook minder te worden. Dus maar naar de huisartsenpost gegaan, want leek duidelijk pijn ergens te hebben. En duidelijk geen krampjes, drinkgedrag vonden wij vooral zorgen. Wij wilden niet nog zo'n dag, zo weinig willen drinken enkele dagen achter elkaar gaat niet goed. Heeft onze kleine Benjamin dus spruw, hij heeft er gelijk wat voor gekregen. Buikje, longetjes enzovoorts zag er goed uit. Fopspeentje als troost en proberen slaapje te verlengen dus ook pijn. Hopelijk doet de gel snel zijn werk, arm kereltje. Toen wij op naar de huisartsenpost reden zaten wij met zijn drietjes te huilen (Benjamin, mijn man en ik).
Nou ik lees allemaal berichtjes dat het wat slechter gaat op de dag. Ik wil ff mijn ritme met nola meedelen misschien heb je er wat aan zodat ze beter gaan slapen?? Ik wil niks opdringen hoor maar ik vind vergelijken altijd fijn 7.30 150 cc + 5 Om 09.00 gaat ze slapen meestal een 2 uurtjes rond 11.30 weer 150 Dan gaan we meestal ff boodschappen doen waardoor de een uur in de wagen slaapt. Als we thuis komen is ze wakker tot de volgende fles. 15.00 weer 150 cc en dan eigenlijk meteen naar bed voor een uur of 2. 19.00 weer de fles en om 20.00 in bad en naar bed. 23.00 150 cc met extra schepje voeding (aanraden van ka) Nu wil ik per week een half uur eerder de fles gaan geven van 23.00 Zodat als we dadelijk groente gaan geven ze om 21.00 naar bed kan en dat gaan we dan ook langzaam aan vervroegen naar 19.00
Moedersvan2, de dokter herkende het. Witte aanslag op tongetje (lijkt op melk), wat moeilijk weg te vegen is. Dit in combinatie met slecht onrustig drinken (huilen en boos). En omdat Benjamin als uitgerust en na de voeding gewoon vrolijk is. Drinken deed ondanks de honger gewoon echt pijn. Goed idee dat ritme, en goed idee om de laatste fles uiteindelijk te vervroegen, uiteindelijk toch ook geen hele late avondfles meer nodig. Hier deed Benjamin ook soortgelijke slaapjes (2 uur). Alleen dus nu de laatste dagen (vanaf donderdag) 3 korte slaapjes van 45 minuten. Mogelijk dit ook door de spruw, geen idee.
Riff was vanmorgen een stuk opgeknapt geen koorts meer gelukkig. Nog 37.1. Inmiddels al weer gestegen naar 38. Mja dat is vaak zo dat t eind van de middag weer op loopt. Hij was vandaag ook een stuk beter te pas. Weer lekker spelen en keuvelen tegen de kat. Heeft voor zijn doen ook veel geslapen maar dat is goed, kan hij wat aansterken. Hij slaapt overdag in de woonkamer in campingbedje omdat ik nog niet steeds de trap op en af kan. Ging ik even naar de wc, lag de kater bij hem aan t voeteneind te slapen. Riff vond t wel best haha. Ben echt blij dat ik met roosvicee laxo ben begonnen. Sindsdien poept hij veel beter en ook geen uren voortijd last ervan. Ook zijn zn krampjes hierdoor veel minder. Had er eerder mee moeten beginnen.. Woensdag is meneer alweer 3 maand! Manlief vandaag druk in de tuin geweest ( sinds we hier 2.5jr geleden kwamen niet eigen gemaakt alleen onderhouden. Hadden eerst achterthuis gedaan omdat dat een zooi was. Hier een garage voor manlief gezet zodat hij kan hobbyen. Een blokhut voor mij waar ik mijn massage praktijk heb. Toen nog een klein afdakje/houthok. Daarna achterthuis betegeld en gazon gemaakt. Dus nu de voortuin aanpakken.
Ah fijn lisanne dat het nu beter gaat Gisteren zijn we spontaan in de middag/avond bij vrienden lang geweest waar we niet heen konden voor hun verjaardag de avond ervoor (mn vriend was kort geweest) samen met een ander stel en hun kindje van 4 weken die ook niet op het feestje waren (spontaan zo de borrel ontstaan, je kent het wel). Anne meegenomen en ook haar swaddle me met reiswieg en draagdoek just in case voor het huiluurtje. Uiteindelijk daar 3 uur geweest en ja mevrouw had haar huiluurtje maar niks wat de doek niet kon oplossen. Thuis gevoed om 9 uur, half 10 gaan slapen en ze kwam vanochtend om half 6! Gistermiddag hadden we ook haar ledikantje van onze slaapkamer naar haar eigen kamer over gedaan, het is hier gelijk alles of niets want het ledikantje moet uit elkaar om door de deurpost heen te passen (een stokke ledikant voor de geinteresseerden). Wel raar om zonder kind op je kamer te slapen! Ik droomde ook gelijk dat ik met haar in mn armen sliep enzo, vet raar. Vanochtend na de ochtendvoeding + verschonen maar gelijk naar de vrijmarkt gegaan (daar liepen we dus al om 7 uur!) en tweede ontbijt om 8 uur bij vrienden met een tweeling gedaan die ook nog even de vrijmarkt over wouden en daar in de buurt woonden. Anne gelijk nog even gevoed en weer de vrijmarkt over, madame vond het wel ok, af en toe een beetje huilen in de wagen. Toen weer even terug naar die vrienden, een inbakerdoek van hun geleend (aden en anais zijn mooie doeken zeg!) en gelijk geleerd hoe je met een grote hydrofiel doek kunt inbakeren, Anne wordt te groot voor de swaddle me. Ze heeft daar nog een uurtje in geslapen en toen weer naar huis. Anne weer op bed en mama ook (pff ben niks meer gewend ) en 4 uur later moesten we haar eruit trekken! Nu ligt ze er weer net in en ik gok dat ze weer lang slaapt want het ging weer zonder slag of stoot! Wel fijn, eindelijk lijkt het erop dat ze beter tegen prikkels kan en we haar eindelijk ook mee op stap kunnen gaan nemen mits we de bakerdoek en evt draagdoek maar bij ons hebben voor het geval ze niet rustig wil worden. Slapen zonder bakerdoek gaat hem nog even niet worden Ook nog leuke dingen kunnen scoren op de vrijmarkt, oa een supercool speelkleed van nijntje voor 50 cent. Het geeft wel een hoop bekijks hoor, twee papa en mama's met samen 3 kinderen van 2 maand en 3 maand! Hoe was jullie dag? Goede dingen gescoord op de vrijmarkt?
Pukje: wat sneu zeg. Hopelijk is het snel weg. Lianne: fijn dat het bij jou weer de goede kant op gaat . Centurychild: hier geen leuke dingen gevonden op de markt, ik wou graag wat boekjes kopen maar alles zag er heel gebruikt uit of leek mij niet leuk haha. Wishing: mijn vriend moet waarschijnlijk werken op moederdag maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb. Mij lijkt moederdag pas leuk als J dingen voor mij gaat knutselen . J. heeft helaas besloten dat slapen tot kwart over 6 / half 7 niet meer nodig is en is nu al een paar dagen weer vroeg wakker, vanochtend half 6 die dagen ervoor zelfs om half 5. Verder gaat het gelukkig wel goed. Ik heb hier nog niet eerder een foto op gezet van J. maar voor de deze keer vind ik het toch wel leuk. J. was gister namelijk ook in het oranje !
Goedemorgen, Nou hier gisteren om 22.15 de laatste fles en mevrouw werd keurig om 7.30 wakker! Volgende week ga ik met hapjes beginnen, ze is dan 3 maanden. Samen met het cb heb ik overlegd en dit was prima ivm met haar reflux. Ook mag ik nu al rijstebloem geven ivm haar enorme honger Vandaag niet veel om handen hier. Dochter van 8 heeft 2 weken vakantie nu dus die kan mooi meehelpen. Al ligt ze nu nog te slapen en die maak ik niet wakker want dan heb ik echt een saggerijn de hele dag Nola speelt heel graag met grote hond Hugo! Bekijk bijlage 454834
Wat een prachtig mannetje, Floddertje. Ook bij de Hema geweest zie ik Zomersproet en moedersvan2, jullie hebben ook prachtige kindjes. Wij wilden hier naar de rommelmarkt, maar die bleek maar tot 13.00 uur te zijn, beetje jammer dus. Emma is nu aan het wennen op de opvang. Pfff wat is het stil in huis Om 12.00 uur ga ik haar weer ophalen.
Oh Elsa, spannend! Dat is wel even wennen, he...! Meestal vinden wij oiders het erger dan de kinderen zelf, heb ik soms het gevoel. Met mijn oudste was het net zo. Ze zal wel in het begin veel meer moe zijn als je haar ophaalt, komt door al die prikkels de hele dag. Maar ook daar wennen ze snel aan.
Floddertje, mooie foto van een lief mooi mannetje! Moedersvan2, leuke foto en een leuk lief stel zijn die twee samen! schattig. Hier zijn hond en baby ook dol op elkaar. Alleen is de hond van slag omdat Benjamin van slag is. Elsa, pff.. spannend Emma wennen op het dagverblijf! Laat je weten hoe het is gegaan! Hier, gaat het helemaal niet goed. Benjamin dus spruw en een middeltje hiervoor gekregen. Om 21:00 met veel moeite toch aardig wat gedronken. Van 22:24 tot 1:50 geslapen. Vanaf 3:00 elk uur wakker, heel onrustig steeds speentje nodig en dan nog onrustiger. Om 4:30 pas echte honger, ook weinig gedronken maar op zich redelijk. daarna weer heel onrustig slapen tot 8:00 elke keer weer speentje aanbieden. Normaal sliep hij tegenwoordig zo 4,5 -5,5 door in de nacht. Om 8:15 duidelijk echt honger (huilen en handje sabbelen), maar alleen maar maximaal 30 cc gedronken. Nu twee uiteindelijk weer in slaap gevallen,maar drinken lukt niet. Drinken gaat alleen maar slechter en het slapen ook. Ik weet het gewoon helemaal niet meer. Gel tegen spruw moet ik op tongetje en gehemeltje uitsmeren bijna niet doen, en volgens mij krijgt hij er buikpijn van. Om 11:00 afspraak bij de dokter staan. Hij slaapt nu even, heeft walletjes onder zijn oogjes en ziet witter dan normaal.
@activiteiten gisteren: we zijn even naar de bouwmarkt geweest voor iets wat ze daar niet verkopen en we zijn naar de Duitse apotheek geweest om sab simplex te halen.. had ik dat maar eerder gedaan @foto's: wat een prachtige foto's van jullie kleine! @floddertje: ik heb zeker 4 hechtingen gehad. Grote hechtingen waren het niet. 2 hechtingen zijn met cosmetische doeleinden gezet.. heb dus nu een hele mooie strakke schaamlip en eentje die puur natuur is haha Hier: L. is al een paar dagen wat onrustig. Deels Door het sprongetje en deels doordat hij het heel snel warm heeft. En nu is het voedertijd
Pukjepuk, wat vervelend dat Benjamin steeds slechter gaat drinken. Heel veel succes straks bij de dokter.
Ja die is echt groot ja hahaha, maar hij is redelijk rustig met d´r Gisteren ging die gewoon op haar liggen met zijn kop, maarja die is al zwaar genoeg dus je moet wel opletten al bedoelt hij het lief
O meis das helemaal niet leuk als je je kindje zo ziet! Heeft hij wel genoeg plasluiers?? Want uitdroging staat zo wel op de loer natuurlijk.....maar hij heeft geen diaree hé
Elsa: de hema heeft goede zaken gedaan haha . Ik vind de kleertjes bij de hema sowieso altijd heel leuk. Lijkt mij ook gek dat ze naar de opvang is, maar dat komt vast goed! Pukje: wat zielig zeg . Kindje van mijn zus had ook spruw maar die had geen gel, iets vloeibaars dat ze met een spuitje of lepeltje moest geven dacht ik. Lijkt mij eigenlijk makkelijker, maar er zou natuurlijk wel een reden zijn dat jij de gel gekregen hebt. Mimimama: dat valt wel mee, wel vervelend dat je er dan last van blijft houden.