Zo, mijn meisje is weer thuis. Het was goed gegaan op de creche. Ze had van 9.30 tot 10.20 nog even geslapen, toen de fles (die heeft ze helemaal leeg gedronken). Om 11.35 uur hadden ze haar in een hangmatje gelegd en toen ik kwam sliep ze nog. Nu ligt ze huis lekker in de kinderwagenbak en ze slaapt nog steeds
Hi dames, Hier ben ik weer... Pukjepuk, wat vervelend dat de kleine spruw heeft. Heb je Facebook? ik zit daar op een borstvoedingsbook en daar al veel tips vndaan gehaald. Hij heet lalecheleague Hier gaat alles op zich wel lekker, alleen door de borstvoeding en de gevolgen voor Gijs wordt mijn etenvariatie steeds kleiner.... ik mag geen: Kaas Bruine bonen (en aanverwanten) Kool, behalve bloemkool en broccoli tomatensoep Prei Knoflook uien En nog veel meer. Het eten wordt erg vlak zo. voor de meeting, ik wilde een door de weekse dag, maar toen bedacht ik me dat er een aantal ook weer aan het werk zullen zijn.... wat is wijsheid, door de week of op een zaterdag?
Ik werk in de zorg en moet volgende week dinsdag weer beginnen. Ik ben standaard op maandag vrij. Maar op zich maakt het voor mij niet uit of het doordeweek of op zaterdag is. Alleen in mei kan ik geen enkele zaterdag. Voor juni krijg ik mijn rooster wss deze week.
Tjonge, de eerste baby al naar de opvang geweest, wat worden ze groot he Fijn dat het goed ging Elsa! Beterschap voor je kereltje Pukjepuk, wat naar dat hij zich zo voelt wat zei de dokter? goblins, lijkt me erg lastig, dat allemaal niet te mogen eten. Hoe ben je daar achter gekomen eigenlijk? Hier ook een jongetje dat zich niet fijn voelt. Hij is echt snot verkouden. Mijn moeder paste zondag even op, en die lag gister met hoge koorts op bed, dus ik denk dat zij hem aangestoken heeft. hij heeft gelukkig geen koorts, dus het zal wel weer over gaan, maar hij kan soms zo zielig huilen nu. Ook al 2 nachten weer 2 keer gevoed, beetje jammer hebben jullie dat ook wel eens, dat je naar je kleintje kijkt en bedenkt wat bijzonder het toch is dat hij/zij van jou is? Als hij soms ligt te slapen dan kan ik zo een kwartier naar hem kijken en zo verliefd zijn, en blij dat hij gewoon van ons is
Hoi Riean, Hoe ik er achter gekomen ben? Eigenlijk doordat Gijs geen last had van krampjes maar wel na het eten van die zaken. Een week later weer hetzelfde eten maar dan wat minder en weer krampjes.... Heel vervelend voor Gijs en ook voor mij, daar wat er nu allemaal staat voor mij de favoriete groenten zijn.... ik eet nu voornamelijk broccoli, bloemkool, worteltjes en doperwten als groente..... erg saai.
@floddertje: hechtingen vallen idd mee. Ik denk dat het een ordinaire spierpijn is waar ik last van heb. @elsa: wat fijn dat het zo goed ging op de opvang. @pukjepuk: Hoe was het bij de dokter? @goblins: wat lijkt me dat lastig, weinig variatie in het eten. @riean: ik geniet er ook van om zo naar dat wonder te kijken. Hier: ik heb eindelijk een slapende baby.. Hij weigerde te slapen. Vanmorgen mee naar de tandarts en nu onderweg naar mijn ouders met de trein. Is misschien wat te veel geweest maar ik sleep L. gewoon overal mee naartoe Vanavond lekker een uurtje bewegen en mijn rug laten bekijken door de fysio.
@pukjepuk, gerrem dat klinkt idd heel vervelend voor je kleine mannetje 😒 Hier gaat het de laatste met de kleine echt super. Begin te merken dat hij meer wakker wil zijn. En zijn flestijden beginnen ook te veranderen. Merk dat Lars de 4 uur net niet haalt, zit meestal rond de 3,5 uur. Maar daarentegen gaan de laatste 4 nachten Supergoed. Hij wordt niet meer wakker. 6.30 180+6 7.30 slaapt hij tot ongeveer 9.00 10.00 180+6 11.00-11.30 slaapt hij tot ongeveer 13.30 13.30 180+6 14.30 slaapt hij tot ongeveer 17.00 17.00 180+6 18.00 in bad en naar bed 21.30-22.00 maken we hem wakker voor laatste fles 180+6 en dan slaapt hij tot de volgende ochtend door. Hij drinkt niet altijd heel de fles leeg. Maar het gaat zo super. Kraampjes heeft hij ook bijna geen last meer van gelukkig. Heeft iemand toevallig nog tips voor poep die uit de luier loopt?? Hier gemiddeld 1x per dag. Komt het met zon explosie Hihi... Maar elke keer die kleren helemaal vol is ook niet nodig 😉 Menstruatie blijft halve bak haha... Soms wel soms niet en dat nu al bijna een week. Misschien gewoon een hele lichte eerste menstruatie?? Afgelopen weekend naar zeeland geweest, was lekker. Even 2 foto's van mijn schatten
Hier is mijn mannetje ook naar de opvang. Hij mag een hele dag wennen en vanaf volgende week is het voor hem ritme pakken op mijn werkdagen. Ik begin zelf 18 mei pas weer. de oudste zit op school dus ik heb mij wel vermaakt bij de primark. voor de mama's met een dochter echt een aanrader. Wat VEEL meisjes kleding veel beterschap voor de moeders met een ziek kindje. Zo zielig voor de kleintjes. hier qua ritme al een week of 5,6 dat meneer doorslaapt van 2300 tot 800 uur. nog maar even van genieten de laatste 3 weken van mijn verlof. ik ga snel de oudste ophalen. Fijne dag allemaal!
Bij ons ziet het er meestal zo uit: 6.00 uur: 150+5 7.00 uur: slapen tot ongeveer 9.00 uur. 9.30 uur: wassen en aankleden 10.00 uur: 150+5 11.00 uur: slapen. Soms tot 12.00/12.30 en soms tot 13.30 uur. 14.00 uur: 150+5 15.00 uur: slapen. Hoe lang verschilt nogal. 18.00 uur: 150+5 19.00 uur: in bad en naar bed. Niet elke dag in bad. 22.30 uur: laatste fles 150+5 De flestijden kunnen met een half uur verschillen. En als VL niet hoeft te werken wordt ze vaak om 8.00 uur pas wakker. Dan zit er meestal 3,5 uur tussen de flessen. Ik ga morgen naar de primark. Zin in.
Elsa, ga je naar enschede? onze flestijden zijn: 8:00: 180 +6 12:00: 180 +6 16:00: 180 +6 19:30: 180 +6 22:30 180 +6 Donderdag krijgt hij zijn prikjes en vrijdag is meneertje 2 maand. tijd vliegt
Ja, ik moet morgen weer trouwjurk passen bij Sam's bruidsboetiek. Nou, dan brengen we meteen maar een bezoekje aan de primark.
Puk wat vervelend! Zou bijna denken dat mijn dochter ook spruw heeft want herken veel van je verhaal. Misschien sprong icm spruw oorzaak? Dames hoeveel uren slapen jullie kids overdag? Mijn dochter slaapt echt vaak van 7hr tot 21hr max 3 uur maar is zo moe.. Is toch veel ste weing? Hoeveel slapen die van jullie? Officieel horen ze overdag 7 uur te slapen, daarom maak ik mij zorgen. Sowieso zie ik aan haar dat ze moe is, plus dat 3 en 7 wel groot verschil is (ookal is elk kind anders..7 is ruim het dubbele) Ik maak mij gewoon zorgen Dus kunnen jullie mij vertellen hoeveel jullie ukjes slapen tussen 7hr en 21hr? Een bezorgde mama
Ja 7 uur halen wij wel. In de ochtend 3 middag 3 en hazeslaapjes tussendoor. Zijn er meer mama's die fruit gaan geven met 3 maanden? Oja en over de spuitpoep dat is hier ook, min. 1x per dag alle kleren smerig hahaha En zielig zeg al die kindjes ziek, hier nog niks
Hier slaapt die van mij na de 1ste fles van 8 uur tot de volgende fles 12 uur en als hij die op heeft slaapt hij weer tot half 4. Dan ligt hij vaak nog kleine 2 uur te slapen en dan begint hij met spelen tot de volgende fles en dan slaapt hij eveneens weer tot de laatste fles. Al met al hier een mega slaapkop. Hij is natuurlijk wel wakker tussendoor maar dat zie ik niet als ik de babyfoon aan heb. veel plezier morgen elsa.
@schema/ritme: tussen 4.00 en 6.00 is het spenen tijd; lopen we voor de speen en L. slaapt dan verder. 7.00: 150/5 waarvan 3 voor hongerige baby's. 8.30: naar bed om te slapen (lukt niet altijd) 10.30: 150/5 weer 3 hongerige en 2 standaard. 11.30 naar bed om te slapen. 14.30: 150/5 weer de 3/2 verhouding. 16.00 naar bed, maar dit slaapje is de nachtmerrie want het is te gezellig in huis of L. Wilt pas slapen als papa er is. 18.00/18.30: 150/5 weer 3/2 verhouding. 19.00 douchen met mama, puur ter ontspanning echt elke dag uitgebreid wassen doe ik niet. Alleen handjes, gezicht en billen/piemel/liezen was ik dagelijks. 19.30 naar bed. 22.55 wakker maken 23.00 150/5 en dan 5 schepjes hongerige voeding. 23.30 naar bed, of eerder. In elk geval nadat de fles leeg is, boertjes laat L. dan niet. Hier: het knuffeldoekje heeft een nieuwe taak over de ogen liggen van L. zodat hij lekker niet laat zien dat hij slaapt haha En de puckababy is weer in gebruik genomen omdat L. De laatste dagen zeer onrustig was. En nu, ga ik weer gezellig doen bij mijn ouders ik typ dit in de tijd dat L. aan het inslapen is en daar heeft hij buitenshuis moeite mee omdat hij denkt dat hij alleen wordt gelaten, terwijl ik dat niet over mijn hart verkrijg
mamain, 7 ur hebben we nog nooit gered, zelfs de 3 uur die jouw kindje slaapt nog maar zelden. alleen als we de hele dag thuis zijn en ik hem elke keer strak na 5 kwartier wakker in bed leg, dan redden we de 4 uur wel, maar we zijn maar 1 a 2 dagen de hele dag thuis, helaas. Misschirn is dat een idee, elke keer na 5 of 6 kwartier in bed leggen, al lijkt ze niet moe. Als mijn zoon gaat huilen in bed lijkt het bijna altijd te komen doordat hij te moe is en dan lukt het inslapen slecht
Emma slaapt tussen 7.00 en 22.30 uur ongeveer 8 uur. Maar ze heeft ook wel dagen dat ze minder slaapt.
Ah werken jullie beide? Ja na 5 kwartier doe ik idd. Ze lijkt moe maar slapen ho maar. Net sliep ze eindelijk (zelfs in haar bedje) maar na 10 min werd ze helemaal krijsend overstuur wakker. Nu slaapt ze gelukkig wel. Op mij, dat wel Ik begin er geestelijk wel aan onderdoor te gaan want ik wil nergens meer heen en nooit zelf ff zonder haar weg want ik vind dat anderen haar minder goed kunnen laten slapen en er minder belang aan hechten. Zit missch tussen mijn oren en ik moet leren loslaten maar het heel (niet)(in eigen bed)slapen is hier zon issue geworden Dus daarom was ik benieuwd hoelang jullie ukjes slapen. Want missch maak ik me wel voor niks enorme zorgen
Pff, heftig hoor. Moet wel bekennen dat slapen bij ons ook al 2,5 maanden een gedoe is. Regelmatig moet ik mezelf even stilzetten en bedenken dat het allemaal niet zo belangrijk is, gewoon zijn ritme volgen en mezelf niet zo druk maken. Nee hoor, we werken niet allebei, nouja, we werken beiden wel, ik in ons eigen bedrijf, mijn man deels bedrijf en deels bij een baas, maar ik moet elke dag heen en weer naar school, of voor het bedrijf even weg, boodschappen doen, dus het komt bijna nooit voor dat ik hem precies 5 kwartier wakker heb en dan in bed kan leggen, want dan moeten we net weer naar school, of hij slaapt net en de oudste moet naar zwemles ofzo. Zo'n derde moet gewoon mee in het ritme, maar dat past blijkbaar niet zo bij hem Hoop dat slapen snel beter gaat, maar probeer je er niet teveel op te focussen, ik geloof echt dat kinderen veel aanvoelen, ook je eigen stress daarover, en dat helpt waarschijnlijk ook niet, al weet ik wel hoe lastig is het om dat om te buigen hoor.