Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lovingmyboy: dat zeurderig gevoel heb ik ook vaker, vooral als ik te veel doe of in een verkeerde houding dingen doe. Het is iets van de bekkenbodem spieren. Ik doe mobiliserende oefenen op advies van de fysio.

@onyx: zelfstandig in slaap vallen was, en soms nog, hier ook een euvel. Ik leg L. in bed en zeg tot straks. Hij kijkt nog rond en als hij begint met huilen ga ik wel kijken. Blijft hij onrustig, dan ga ik op een stoel in de kamer zitten totdat hij in slaap valt.

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een week zijn we over de tweede sprong heen, en oh eat is dat fijn. Ik voed op verzoek, maar er zit gewoon zo'n regelmaat en ritme in dat ze gewoon na 2 3/4 a 3 uur komt, beide borsten drinkt (meestal 13 min per borst, ze laat zelf los), verschonen, dan goed gehumeurd lachen en in haar box of dergelijke, en als ze begint te jengelen en een bepaald soort beginnend huiltje opzet weet ik dat het tijd is voor haar slaapje. Eventjes gaat ze dan mopperen- niet echt huilen- en dan valt ze in slaap. Vaak zijn dat wel korte slaapjes van maar 20 min, maar prima, ik laat haar vaak nog even liggen en als ze echt klaarwakker met stralende oogjes blijft kijken haal ik haar er wel uit. En snachts van 22.30- 6.30, kan er vrijwel de klok naar setten. Maar wat een verademing, zo'n voorspelbaarheid. Over 10 daagjes of zo het volgende sprongetje, dus even genieten van de rust 😄

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt waar ga je erbij zitten:( Hoelang dan....
    Echte verlatingsangst treed pas op met 9 maanden en dan hebben ze ook het besef dat je erbij blijft. Meid ik zou dat toch nu niet aan gaan wennen hoor.

Wat ik hier merk de laatste dag is dat ze minder moe is tussen de flessen door en ooit maar een half uur tot uur slaapt. Dat is ook normaal want ze gaan dadelijk een lange ruk maken in de middag, je zult het wel merken.

Ik bedoel het niet opdringerig maar meer van dat je het ff los moet laten denk ik. Nola heeft ook net 10 min gehuild maar slaapt als een blok nu, ze hebben dat echt ff nodig.

4. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Emma heeft vandaag haar eerste prikjes gehad.. Het leek allemaal mee te vallen totdat ze net wakker werd en het uitgilt van de pijn! Althans dat denk ik.. Ml is even een fles aan het geven (hij dacht honger, ik dacht van niet) en we geven haar zo een zetpil 120mg. Is er nog iets dat ik kan doen? Hoe reageerden jullie kleintjes erop?

Voel me een beetje machteloos.. Vanmorgen al keihard meegehuild met haar en nu sta ik weer op punt van breken. En dan ben ik nog fijn ongesteld geworden ook!

Sorry voor het ego berichtje. Als ik wat gekalmeerd ben lees ik terug en reageer ik op jullie berichten. Sorry!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tsja, jouw Nola misschien. Maar mijn kind bijvoorbeeld dus niet. Bij mij heeft 'erbij gaan zitten' trouwens ook geen nut, want huilen=krijsen=wakker=echtmooinietslapen ;)

Overigens, onderzoek heeft uitgewezen dat kindjes die men laat huilen inderdaad op een gegeven moment wel zwijgen, maar met eenzelfde stressniveau als tijdens het huilen..

Iedereen moet zelf uitzoeken wat bij haar kind werkt. En niemand moet denken dat haar oplossing zou werken voor alle kindjes.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: ik blijf erbij zitten totdat ik merk dat de rust is wedergekeerd, hoor ik aan de ademhaling. Ik ga echt niet uren naast zitten, ben wel gek maar niet goed gek :D En daarbij moet ik het huishouden ook draaiende houden, als de wasmachine klaar is ga ik gewoon de was ophangen en loop tussendoor heen en weer om te troosten oid. Ik ben van mezelf erg rustig, je hoort mijn aanwezigheid niet. Ik heb nooit de tv of radio hard aan staan.
    En L. zal er niet aan wennen omdat het niet dagelijks in het ritme zit gebakken ;) En van rituelen moet hij niks hebben.. zing slaap kindje slaap en hij wordt boos haha :D
    En laten huilen doe ik ook hoor.. dinsdagavond nog een uur laten doen. Want soms kun je niet even komen troosten of een speen terug geven.

Hier: een wat rustiger dag. Ik heb L. zelfs gewekt voor de voeding omdat er anders wel een hele lange tijd tussen zat, meer dan 4,5 uur. Nu ligt L. weer in zijn bedje ipv de wagenbak. Vind de wagenbak een noodoplossing voor als hij extra geborgenheid zoekt.
    L. probeert op zijn duim te zuigen.. echt grappig dat het zo'n gewring is met de rest van zijn handje :D

@wishing: prikjes zijn niet fijn nee. Ik kreeg als tip om te fietsen met de benen. Ik heb het niet gedaan omdat L. Zeer bewegelijk is en dat zelf deed. De temperatuur heb ik 24 uur opgemeten bij elke verschoning. L. was het op een gegeven moment zat en ik kreeg toen een spuit poep cadeau ;)

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Bedankt allemaal voor de felicitaties. Ik heb de complete collectie van Bassie & Adriaan gekregen. Ben er zo blij mee. We gaan straks lekker uit eten.

Als Emma in bed ligt en ze huilt let ik heel erg op welk huiltje ze heeft. Is het een beetje zeurderig en niet heel hard, dan laat ik haar 'jengelen' en valt ze al snel in slaap.
    Maar als ze heel hard huilt, echt krijst, dan kan ik daar echt geen 10 minuten naar luisteren. Ze is dan overstuur en zal ook echt niet in slaap vallen. Ik haal haar dan ook vrijwel meteen weer uit bed, want dan helpt een aai over haar wangetje of de speen ook niet. Dan wil ze echt even tegen mij aan gehouden worden.

Voorheen was gapen het enige signaal waaruit bleek dat ze moe was, maar sinds een paar dagen wrijft ze ook langs haar ogen/neus. En ze heeft erg ongecontroleerde bewegingen. Zo slaat ze zichzelf regelmatig tegen haar gezicht:D

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @wishing, ik kreeg de tip van het cb om zetpil 60 mg en dan in de lengte te halveren omdat ze nog zo jong zijn.
    Echter was het hier niet nodig

Pff ik hoopte dat de sprong voorbij was, of niet zo erg, maar hij is in alle hevigheid terug en we zitten er vol in. Huilen huilen huilen.
    Ze heeft ook sinds vanochtend niet meer geslapen. Af en toe valt ze voor 5-10 min in slaap maar wordt dan weer wakker en dan begint het weer van voor af aan. Geen idee of het honger is of niet, leg haar ook vaak aan (lijkt geen honger maar ze wordt wel rustiger) en lekker maar haar knuffelen hoeft ze ook niet. Dus tja, niks wat ik doe is goed want ze krijst alleen maar zonder noemenswaardige reden :(
    Ik wordt er weer een beetje ellendig van, ik dacht toch echt dat we van onze huilbaby af waren maar vandaag is ze er weer met alle hevigheid.
    Traantjes vloeien rijkelijk aan beide kanten :(

9. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hannah heeft haar wekelijkse poepluier geproduceerd, alles zat er weer lekker onder!

@Temperaturen na vaccinatie: Doen jullie dat standaard? Ik heb het niet gedaan gezien ze geen tekenen van last liet zien...

@Paracetamol bij vaccinatie: Is jullie verteld dat je het zeker niet vantevoren moet geven en liever ook niet erna? Door paracetamol is de reactie op het vaccin namelijk minder, wordt er minder afweer tegen de betreffende ziektes opgebouwd!

10. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @ellada, idd dat heb ik ook gehoord... Hier had Lars gelukkig nergens last van.

@menstruatie, ik wordt er helemaal tureluurs van 😒 sinds gisteravond niets meer en nu net weer... Maar nog steeds heel weinig. Begin echt te twijfelen of dit wel menstruatie is?? Maar wat kan het anders zijn...

11. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hannah had gelukkig ook beide keren nergens last van! :)

Je lijf moet weer een soort van leren hoe het moet Lovingnyboy, niks aan de hand, en je er niet te druk over maken want je kan er toch niks aan veranderen! ;) Sterkte! X

12. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Ik weet het ... Ik heb helaas die angststoornis waardoor het af en toe moeilijk is om te relativeren.. Bij mij schieten er allerlei dingen door mijn hoofd... En dat puur omdat het niet gaat zoals ik gewend ben...

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    slapen..
    Hier moeten we meneer ook nog altijd in slaap helpen, ik ga hem echt niet laten huilen. Want dan is het binnen no-time krijsen. Ik heb er ook geen moeite mee dat ik hem in slaap moet helpen. Hij is gewoon nog veel geborgenheid nodig,en dat mag. Nu ik zelf wat rustiger ben door de anti depressiva lukt het zo af en toe ook weer om te mediteren, hier heb ik heel veel aan en krijg ook de meest mooie boodschappen. Zo kwam ik van de week tot het besef dat Riff de geborgenheid ECHT nodig is want hij heeft een "trauma" aan de bevalling overgehouden. De bevalling heeft van eerste wee tot geboorte placenta maar 5.5 uur geduurd. De uitdrijving een half uurtje waarvan maar kwartiertje geperst. Dit is te snel gegaan voor een hooggevoelig jongetje als Riff.

Volgende week krijgt Riff zn 2e prikjes, eerste keer iets verhoging van gehad maar meer niet.

Elsa jij van harte met je geboortedag!

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Centurychild, wat verschikkelijk! Maar op die leeftijd dus idd vast een sprongetje, hadden we hier toen ook. Was gelukkig lang niet zo heftig als bij jou maar vervelend genoeg en duurde een paar dagen. Sterkte ermee!

15. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @zomersproet, mn vriend pakte net het oei ik groei boek erbij en het is precies de sprong zoals het beschreven staat. Nu dus maar even de pot op met die rust en regelmaat, mama en papa heeft ze nodig!

(en heel veel spelen om lekker te ontwikkelen ;))

Ze is net in slaap gevallen, tegen 11 uur maar eens zien of het al de nacht slaap is of dat ze nog een late voeding wil.

16. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Ik temp alleen bij vermoeden van koorts, niet standaard.

17. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ herstel keizersnede. Wond was binnen een week dicht. Ziet er erg netjes uit voor een derde keizersnede. Was ook snel weer soepel en maar heel kort doof gevoel gehad dit keer. Gyn was erg tevreden en zei dat ik weinig verklevingen had, dus als we dat zouden willen is een vierde zwangerschap geen probleem volgens hem. Maar denk dat 3 wel zat is hier :)

18. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL

Nou wennen je hem niet maar het is fijn om je kindje er rustig in te krijgen. Ik hoor het wel stuur maar een pb als je hem wilt. Het is een super fijne doek

19. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzin een kind krijgt echt geen stress van 10 minuten krijsen hoor. Hoe denk jij dat het gaat op een kinderdagverblijf??? Moeten ze ook wachten tot iemand kan komen, daar staan ze ook niet meteen bij jouw kindje boven het bedje. En een kindje zwijgt niet na 10 minuten huilen dat volkomen normaal om ff te huilen.
    Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en geloof me er was er geen 1 die zwijgt van stress. Vind het een rare op merking. Maar goed zoals je al schrijft.....tsja bij mijn Nola helpt het;)

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina