Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @prikjes, tegen mij is verteld dat het gewoon mag na de prikjes.
    Het ook gedaan tegen de avond ze had 38.5 graden koorts.

Zo nu een poeproek verschonen koffie drinken en hop die kleine weer naar bed!

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Vanmorgen toen ik Emma uit bed ging halen, lag ze helemaal dwars in bed:D

Ik gebruik geen infacol meer en het gaat goed met de krampjes.

Pfff dit weekend nog vrij en dan dinsdag weer werken, na 4 maand.

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Kruipspookje elsa.

Riff ligt in de co-sleeper,maar vind het fijner naast mama in bed,kruipt gewoon naar mij toe.
    Overdag als hij in zn ledikant slaapt ook altijd met de handen of voeten door de spijlen. Ik deed dat vroeger ook een lag met een jaar in een 1 persoonsbed. Vanaf toen ben ik pas goed gaan slapen. :cool:

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel ruimte nodig in bed dus ahaha

@hier, nog steeds maar kleine hazeslaapjes overdag...weet niet wat ik er mee aan moet...kan toch nooit goed zijn als hij maar 30-60 minuutjes slaapt tussendoor? Daarna gaat hij nooit meer slapen, al probeer ik hem wel even te laten liggen..maar na een halfuurtje is hij nog steeds wakker met af en toe huilen...moet ik hem er dan maar uithalen? laatste 2x maar wel gedaan, dat langer slapen komt vanzelf wel hoop ik.

Het is slaap vallen is een beetje om en om hoe snel het gaat. Soms na 2 minuutjes beetje mopperen, andere keer pas na 20 minuten met mopperen, krijsen, mama even komen troosten, liedje zingen, weer instoppen, armpjes proberen onder de dekentjes te proppen, krijsen, armpjes omhoog, armpjes er weer onder proberen te doen, stil en mama weer weg haha

En dat na 60-75 minuten weer naar bed vind ik echt niet leuk! zie mn kindje bijna nooit meer zo :(

@prikjes: tegen mij zeiden ze ook dat een kinderparacetamolletje gewoon mocht hoor. Heb het gedaan toen ik zag dat de temp wat hoger werd. Is uiteindelijk maar 37,8 geweest, dus viel mee.

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Century, hoe lang duurt eigenlijk de sprong van rond de 8 weken. Want Benjamin zit er, denk ik ook nog in. Benjamin valt zelf in slaap maar doet alleen maar drie hazeslaapjes overdag. Veel te kort want rond drinktijd te moe of goed te kunnen drinken. Eerder drinken geven werkt, want dan wil hij gewoon niet.
    Benjamin wil het liefst de hele dag alleen maar spelen. Erg leuk en schattig,maar die hazeslaapjes trekt hij niet. en ook al is hij nog uitgerust, hij doet gewoon een uur zo wat over 100-110 cc per keer. En eigenlijk heeft hij bij zes flesjes 130 cc nodig.

Ik heb net flink zitten huilen, ik hou zoveel van mijn kleine draak. Hij trekt die korte slaapjes niet en hij drinkt nog niet genoeg. Net het minimale zeg mag. Nieuwe voeding werkt goed, huidje helemaal egaal opeens en rustig slapen. Niet meer die vele scheetjes en onrustig slapen. Eerst rolde hij constant met zijn hoofdje in de nacht.
    De nacht ging heel goed, ik vond het bijna eng. maar hij ademde goed dus dan maar verder slapen.
    Woensdag weer naar de kinderarts, dan ga ik het maar eens allemaal navragen. Of als nog slechter gaat eerder bellen.

Onyx, jij dus hetzelfde probleem met die korte slaapjes. Benjamin morgen pas acht weekjes.

6. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Die sprong is tussen week 7,5-9,5 en hoe lang die duurt? Bij het ene kindje een dag bij de ander de volle twee weken.
    Bij mij resulteerde het nu in een regeldagje bij 8,5 week oud en dus de dramadag van gisteren. Wij houden het bij in een weekplanner wanneer ze drinkt en naar bed gaat en noteren bliksemschichten als ze niet slaapt, slecht slaapt. Gisteren staat de hele dag vol.

Vandaag is compleet omgekeerde wereld. Ze wil alles ontdekken en we leggen haar nu maar niet meer bij de eerste gaap in bed, maar pas als ze nu in haar oogjes wrijft en ze gaat nu weer rustig slapen zoals voorheen.
    Resulteerde dat ze vanochtend in mijn arm in slaap viel toen we op visite waren, iets wat sinds dag twee niet meer gebeurd was!!

7. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Puk nog steeds herken ik dat een uur over de voeding doen!
    Zou t evht een sprong zijn?

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie weet. Ik hoop het eigenlijk. Soms gewoon omdat hij moe is en de andere keer wil hij volgens mij gewoon liever spelen.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Is een uur over de voeding doen niet normaal dan?

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij flesvoeding niet, na 30 minuten verliezen de kracht om verder te drinken. 15-20 minuten per keer het beste.
    Bij borstvoeding weet ik niet

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Volgens mij niet Hilly. Zeker niet bij flesvoeding. Dan is 15-20 minuten normaal, een half uur kan ook nog, maar een uur is lang. Flesvoeding moet ook na een uur weggegooid worden.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @ellada: ik temperatuur alleen na de prikjes en dan tot in de avond. Woensdag mag ik weer ;) krijgen we maar 1 spuitje. Al vraag ik wel of ze die iets lager in het been willen zetten. Bij de vorige keer was t krijsen bij het verschonen omdat de luier er tegenaan kwam :$

Hier: lekker ml laten uitslapen terwijl L. om 8.00 klaar wakker was. Ik heb hem in de draagdoek gedaan en ben broodjes gaan halen voor het ontbijt :D daarna nog het oei, ik groei boek en nieuwe kleertjes gekocht. Heb een stoere kaki broek gekocht :D
    L. Zit nog midden in het sprongetje van 12 weken.

@moedersvan2: L. is van 7 februari, nu precies 12 weken ;)

13. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dl trekt steeds haar hoofd terug tijdens voeding en gaat dan uutgebreid rondkijken.. Voeden duurt nu zeker 45 min (bv) en dan komt ze om de 2 uur vaak overdag..

14. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om 08.00 wakker wat een luxe bij mij was het 6.45! Veelste vroeg. Slaapt hij aan een ruk door dan. Vanaf de laatste fles gezien te hebben.

Nola is van 4 febr. en had gisteren duidelijk een rot dag, veel huilen niet slapen en veel honger:D

Ik mocht van het cb al beginnen met fruit aangezien ze op bijna 6 kilo zit geloof ik en al forte voeding krijgt:) Ze drinkt 5 flessen van 165 cc helemaal op hahahaha

15. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mimimama dan klopt je banner toch niet?

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Die nijging heeft ze hier ook wel eens, maar dan duw ik haar hoofdje er weer tegenaan en anders is het pech en is ze klaar :D
    Spelen doen we niet met het eten ;)
    Nee zonder dollen, probeer het eens, het klopt dat ze anders om de twee uur blijven komen want ze doen er veel langer over om verzadigd te raken. Het eerste gedeelte van de voeding zit alweer in de luier terwijl het eerste gedeelte pas in de maag beland.
    Zie maar zo, als je zelf de hele dag kleine beetjes eet raak je ook nooit verzadigd. Vaak zie ik wel dat in de middag/avond ze wel om de twee uur komt en dan laat ik haar ook gewoon, volgens mij is dat ook een beetje opladen voor de nacht.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Gisteren verjaardag gevierd. Voordat de familie kwam hadden we Ema al naar bed willen doen, omdat ze moe was. Maar ze weigerde te slapen. In de box heeft ze toen 30/45 minuten geslapen. Na de fles van 19.30 uur heb ik haar naar bed gebracht. Omdat ze de hele dag bijna niet geslapen had, zouden we haar niet wakker maken om 23.30 uur. Ze werd net pas om 4.30 uur wakker.

Vanmiddag nogmaals verjaardag en ik hoop van harte dat ze dan wel in bed wil slapen.

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe weet je dit? Mijn bevalling ging precies hetzelfde nmlk

19. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohw ik heb het gevoel alsof ik dit niet kan volhouden, sta op instorten!

Devin drinkt ineens nu door dat ritme aanleren veel slechter, meestal wil hij maar 1 borst en is binnen 10 minuten al klaar. Ook keek hij me vanmorgen helemaal niet meer aan :'(

Daar doet mn mama-hartje toch wel pijn van

Hij is ook zo met zn armpjes aan het zwaaien, maar we mogen hem niet inbakeren omdat hij verhoogde kans op heupdysplasie heeft omdat hij na de 30 weken nog steeds in stuit lag.

Eerst sliep hij nog wel eens lekker 2 a 3 uur als we met hem weg waren geweest, maar nu zijn het alleen maar hazeslaapjes.
    Ik sta niet helemaal achter deze gecontroleerd-huilen-inslaap methode, maar ik zie ook geen andere oplossing.

20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet inbakeren hoezo dat dan? Nola lag ook nog in stuit en er is nooit wat over gezegd. Strak inbakeren doe ik niet maar heb de puckababy 3-6 maanden. Daar zitten ze niet strak in! Kijk daar eens naar, ik weet zeker dat je snel je rust gaat vinden!

Deel Deze Pagina