@onyx Jurre is ook enorm met zn armen aan het zwaaien. Volgens mijn moeder is dat een fase en hoort het bij de motorische ontwikkeling. Ik leg hem wel soms in de puckababy, als hij niet op zn buik wil, en verder lekker tegen mij aan in de doek. Verder krijgt hij BV zo vaak en veel als hij wil. En soms een flesje KV. Ik had het met mijn moeder over ritme, wakker wegleggen en gecontroleerd laten huilen enzo.. En zij vond dat echt onzinnig. "Heb ik echt nooit gedaan en laten huilen vind ik zielig. Ze zijn nu nog zo klein. De ene heeft gewoon wat langer de tijd nodig. Was bij jullie vroeger ook zo. Op een gegeven moment gaat het vanzelf." Nou snap ik wel dat dat de luxe is van een thuisblijfmoeder, maar het sterkte me wel in mijn gevoel dat ik Jurre niet ga laten huilen. Eerst maar eens kijken hoe hij zich ontwikkelt.
@onyx, o vervelend is dat! Wij moesten misschien ook omdat het bij dwarsliggers (tot 34 weken) vaag is hoe ze zitten met de heupjes maar het was toch niet nodig. Je kunt eventueel kijken naar een swaddle me, daar hebben ze wel alle ruimte voor de beentjes en liggen enkel de armpjes vast. Als deze eventueel nog past, Anne is nu de 60 cm gepasseerd en paste m in de lengte niet meer, maakte niet uit want ze slaapt altijd als een kikkertje @moeders van 2, hoef je geen echo dan? Zoals onyx zegt is het risico bij stuitligging kindjes hoog op heupafwijking. Punt met inbakeren is, is dat je de beentjes vaak wat strakker legt.
pfff heb echt een k** weekeind, heel mijn lijf doet zeer en ben zoooooooooooooooooooooo moe! Ondanks dat ik genoeg slaap blijf ik moe en geïrriteerd.....zou ik ongi moeten worden
Hoi dames, Gijs is volgens mij uit de 8 wekensprong. Hij heeft slecht gedronken, slecht geslapen etc. Hij is nu weer bij de pinken en slaapt 6 uur door. Ik ben helemaal gelukkig. Was neit leuk, ik hoop dat bij jullie het ook snel voorbij is. Ik heb een nieuwe poll aangemaakt. Het wordt Utrecht. Dit is de link: meeting februarie mamaatjes 2015
Wat is dat met de kans op heupafwijking bij stuitligging? Nooit van gehoord terwijl cleo ook pas week 37 middels een geslaagde draaipoging uit de stuitligging is gehaald.
Een uur klinkt wel lang. Ik geef ook bv en gemiddeld drinkt cleo zo'n 13 min per borst. Vaak verschoon ik haar na de eerste borst omdat ze dan weer lekker wakker is en goed aan de tweede borst drinkt. Al in al ben ik dan hooguit 40 min bezig. Steeds vaker laat ze nu ook na minder dan 10 min los. Ik dacht gisteren dan maar okay, komt ze vast binnen no time weer maar ze was gewoon netjes pas weer 2,75 uur later (gerekend vanuit begin vorige voeding) hongerig en aan de borst. Misschien dat ze er nu dus toch al sneller meer uithaalt. In het begin toen het niet zo soepel liep met bv had ik haar ook langer aan de borst maar op aanraden van de lactatiekundige heb ik dat ingekort. Ben blij dat de bv uiteindelijk op gang is gekomen maar vergeleken met mijn oudste die voornamelijk de fles met kv kreeg is dit echt een stuk tijdrovender . Drinken op zich duurt langer en ze krijgen meer voedingen over de dag verdeeld. Cleo vraagt nu sinds een week om maar 6 voedingen, dus dat is fijn, maar volgens mij zitten een paar fleskinderen hier al op 5 voedingen? Dus ook vanuit die kant zou ik kijken om de voedingen sneller te laten verlopen dan een uur, anders kom je toch nergens meer aan toe...
@moedersvan2: als ik een nieuwe banner aan maak kom ik op hetzelfde uit En gisterochtend was L. om 6.00 wakker voor de voeding maar dat was voeden en terug in bed leggen. @tijd over de voeding: hier dan wel kv maar als ik de voeding niet genoeg indik met jbpm dan is het 10 minuten voor 150/5 en bij goede indikking is het 15 - 20 minuten. Soms langer maar dat is alleen als L. moe is. Hier: so op bezoek gehad en we hebben ze met L. op de foto kunnen zetten.. is nog niet eerder gelukt omdat L. zijn slechte dag op zondag had haha En nu is het tijd om een poepchinees te wekken voor een schone luier en voeding blijft grappig, poepen in de slaap
Had dat vermoeden al, en werd tijdens meditatie bevestigd. Wijkverpleegkundige zei ook dat t heel goed mogelijk is als bevalling zo snel is gegaan. Dat hoorde je wel vaker. Ik zou zeggen vertrouw op je gevoel! Dit gevoel had ik vanaf dag 1 al.
@ Slapen/voeding: Ik let eigenlijk nooit zoveel op hoelang Alyssa slaapt tussen de voedingen in.. Als ik merk dat ze moe wordt leg ik haar op bed en als ze wakker wordt en niet meer wil slapen na een aaitje/knuffel en speentje dan haal ik haar er weer uit.. Nu drinkt ze wel gewoon haar flesjes goed en slaapt ze s'nachts ook goed en is ze wakker een blij kind. Pukjepuk, een uur over een flesje doen is wel lang.. Maar wat je zei over de hoeveelheid, 100- 110 cc is helemaal niet zo weinig per flesje hoor, ik weet niet wat Benjamin weegt? Maar Alyssa heeft ook een periode van een week of 2 gehad dat ze niet meer als 100- 110 dronk ( Soms zelfs maar 90) terwijl ze ook al 130 mocht.. En toen ineens dronk ze wel 130 op en moesten we al snel ophogen. Het zou natuurlijk kunnen dat zijn maagje nog niet veel meer aankan. En als hij verder geen hongerige indruk maakt en zijn huidje er weer mooi uitziet etc zou ik me over de hoeveelheid niet zo veel zorgen maken. Maar ik snap wel dat je er onzeker van wordt hoor, je wilt natuurlijk alleen maar het beste voor je mannetje. @Zomersproet: Ik weet niet precies hoe het zit met die heupdysplasie en of de kans hierop alleen verhoogd is als kindjes in stuitligging ingedaald zijn.. Maar wij kregen ook standaard een afspraak voor een echo omdat Alyssa de hele zwangerschap in een stuit lag. Hier ook 2 versie pogingen gehad maar helaas niet succesvol.. Wat was jouw ervaring van de versie?? Ben ik wel benieuwd naar haha. Morgen weer aan het werk voor het eerst sinds bijna 7 maanden Dat zal best even wennen worden haha
Maryelle, succes morgen met werken, ik heb nu nog een week en dan mag ik ook weer aan de slag. Heb er wel zin in. Ik let hier eigenlijk ook nooit echt op hoeveel hij slaapt.. Begin wel te merken dat hij na de ochtendfles van 6.30 uiterlijk tot 9 uur slaapt... Daarna is hij super vrolijk en wil er gewoon graag bij zijn. Maar volgens mij slaapt Lars wel best veel verder op de dag. Hier begint m'n lichaam nu een beetje moe te worden volgens mij. Heb de laatste dagen overal spierpijn en heb super last van mijn heup en lies. Waarschijnlijk door verkeerde houding en overbelast. Hoop wel dat dat volgende week wat minder is als ik weer moet werken. Hier gebruiken we ook de puckababy en daar liggen ze idd los in met de beentjes.
Wat leuk dat je eindelijk een foto hebt kunnen maken met so. Zullen zei ook vast leuk vinden! @drinktijd.. hier gaat t ook steeds sneller ben ongeveer half uur kwijt met 2 borsten en verschonen naderhand. al drinkt meneer vandaag maar 5min per borst en komt niet vaker dan normaal. Riff is echt sterk zeg.. als hij op het aankleedkussen ligt,en je houd hem je duimen voor trekt hij zichzelf op tot hij recht zit. Aankleedkussen ligt dan wel schuin ivm de reflux. Ook op schoot wil hij steeds rechtop zitten ipv wat achterover leunen.. en als klap op de vuurpijl denkt meneer al te kunnen staan..
@Lianne: oh wat grappig dat heeft alyssa ook dat optrekken! En als 't dan niet naar d'r zin is zet ze me toch een pruillip op haha. Onze ukjes vinden blijkbaar dat ze geen kleine baby's meer zijn die alleen maar op je arm liggen. Ik vind het eigenlijk best jammer soms dat het zo hard gaat, ik vind juist dat knuffelen en tutten wel lekker . Maar het is ook wel heel leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen en echt al een eigen karakter krijgen haha.
@maryelle: succes met wennen aan het werkend leven zal de eerste dagen niet makkelijk zijn lijkt me. @lianne: so waren zeker blij. Was ook meteen de eerste keer dat ze L. vast hadden. Het is niet eerder kunnen gebeuren omdat L. in het begin veel te snel overprikkeld werd en als hij dat niet was, had hij slechte zin of hij sliep. @overgevoeligheid: is hier vooral in het begin geweest. De uitdrijving duurde bij mij maar 7 minuten de gehele bevalling duurde 10 uur. Blijkbaar is een uitdrijving van 7 minuten veel te snel voor de baby waardoor overprikkeling snel ontstaat. Hier: gelukkig geen nacht voeding gehad. Wel een vroege ochtend voeding.. om 5.00 en nu slaapt meneer nog lekker. Ben eens benieuwd voor hoe lang nog. Verder rustig aan weer vandaag. Heb wat rugpijn maar gelukkig niet meer zo erg als vorige week.
Hier blijkbaar ook een snel overprikkeld mannetje vanwege een vacuüm-bevalling. Dat kun je gewoon zien door het onrustige (slaap)gedrag en maaiende armpjes. Ik ga denk ik binnenkort maar een afspraak maken met een osteopaat, die schijnen hier echt verbetering in te kunnen brengen. En als ze je niet kunnen helpen zeggen ze het ook, dus toch het proberen waard. Ik word nu heel voorzichtig een beetje positiever over Devin's slaap gedrag! Ik werd wakker van volle borsten en schrok me dood, meneer was al bijna 8 uur aan het slapen! Snel even gaan luisteren, toen werd hij wakker. Voeding gegeven, niet echt een super goede want hij dronk maar 5 minuutjes aan 1 borst (die daarna teleurgesteld nog steeds vol zat, arm tietje later maar ff afgekolft) en na 35 minuutjes zat hij weer te gapen, de luilak! In bedje gelegd, 1 minuutje beetje mopperen en toen viel hij als een blok in slaap. Na 45 minuutjes ff wakker, beetje mopperen, daarna weer in slaap gevallen... hij slaapt nu alweer bijna 1,5 uur! Zal het dan toch eindelijk hebben geholpen? Ik hoop het! Heb zelf heel veel gehuild afgelopen dagen omdat ik me schuldig voelde en hem gigantisch miste omdat hij na een uur alweer in bed lag elke keer. En toen hij me gisteren niet aankeek ging ik helemaal kapot. Hij keek natuurlijk weg omdat hij moe was, maar ik kon er toen ff niet tegen! Ben nu een slaapzakje gaan gebruiken, misschien was dit de doorslag? Denk dat ik vandaag toch maar ff naar de winkel ga lopen, want pampers zijn in de aanbieding bij de DA (2+1 gratis) Hopelijk schopt dat metteen niet weer de boel in de war, maarja ik moet toch een keer weg kunnen??? Vrijdag heb ik mijn eerste dag baby-massage! Iemand anders dit al eens gedaan? Lijkt me echt geweldig om te doen!
Haha hier nog zo'n ik-kan-al-heel-goed-staan-hoor ventje haha. En dat optrekken doet hij ook. Had op youtube gekeken naar filmpjes over typische en atypische ontwikkeling van een 2 maand oude baby, en Devin is daarmee dus een typische ontwikkeling. Dat optrekken hoort daar bij, hoofd recht houden en niet op de borst laten hangen enz. heel interessant filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=WoB6ReAenR4
Effect bevalling op baby, hier een langdurige bevalling en lange durig persen en op het laatste moment vacuumpom. Benjamin was eerst ook heel gevoelig voor teveel prikkels. En nog steeds erg snel wakker. In de wagen slaapt hij bijvoorbeeld heel kort. Beste slaapplek is toch zijn bedje. In het ziekenhuis vroeg de kinderarts ook na de bevalling. Dus het zal heus wel enige effect hebben. Maryelle, weer werken dus vandaag! Succes!! Ik ben benieuwd na je eerste dagje werken! Nachten, hier nog niet zo lang, maar wel stukken beter, hij slaapt nu in ieder geval zo'n 5 uur achter elkaar en dan eventjes wakker (soms even huilen maar soms helemaal niet) en daarna weer uurtje slapen tot echte honger. Slapen gaat veel rustiger in ieder geval, rolt niet meer zo druk met zijn hoofdje. Nieuwe voeding doet echt wonderen, licht verteerbaar en beter voor zijn buikje. Hier, alleen de spruw weer echt terug. Heel onrustig en huilerig drinken. Huilen van de pijn en honger. Want drinken per flesje liep inmiddels van 100 cc terug naar 60-80 cc en en dit alles met veel moeite. Drinken, huilen, speentje en troosten, weer wat slokjes en dan weer huilen van de pijn. Wij mogen straks Daktarin gaan proberen. En paracetamol proberen tegen de pijn. Stomme rot :x:x:x:x:x spruw!!! Gisteren samen met Benjamin gehuild. Zo zielig, ik kan er gewoon niet meer tegen om hem pijn te zien lijden. Lekker willen drinken en blijven door drinken en dan die nare pijn!!
@onyx.. Hier ervaring met babymassage! Ik ben docent shantala babymassage. Het is echt heel leuk. Heb nog nooit gezien dat een baby t niets vond. Reacties zijn altijd heel mooi. Oh enne ondergeplast of gepoept worden hoort erbij! Ik zeg altijd maar zo.. zie het als compliment wanneer ze plassen en/of poepen dan zijn ze lekker ontspannen. Ben heel benieuwd naar je ervaring vrijdag. Succes in elk geval.