Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pukjepuk, dat duurt toch veel te lang zo?!

2. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Draaipoging:
    Ik was verbaasd hoe makkelijk en snel dat ging. Ik was 37 weken zwanger en cleo had zover ik me kan herinneren altijd in diezelfde houding gelegen (ik voelde haar hoofdje altojd heel duidelijk) toen bij het ziekenhuis eerst een ctg, en de verpleegkundige zei toen nog dat ik mazzel had, want de gynaecologe die de versie zou doen was zo ervaren en eigenlijk lukte het haar altijd, zei ze. Ik had van tevoren gelezen over negatieve ervaringen zoals oijn en benauwdheid, maar het ws echt zo Gepiept. Dat moment waarin ze dwarslag moest ik dus goed mee ademen , had de gyn van tevoren uitgelegd, en 3 keerr in- en uit ademen was het al gedaan. Ik was verbaasd over hoe snel het ging en dat het helemaal geen pijn. Op de echo was duidelijk te zien dat ze nu goed lag. Wel was er veel gerommel in mijn buik de hele dag na het draaien, cleo had toch wat moeite met die nieuwe positie en zat maar wat te stribbelen, en ik ging vaker een beetje 'tegen drukken' zodat ze niet terug zou draaien (weet niet of dat zo werkt, maar ik dacht het schaadt vast niet). En zo is ze dus lekker blijven liggen tot aan de geboorte . Dus: goede ervaring.
    De gyn zei wel dat het hielp dat het mijn tweede kindje was, dat ik geen harde buiken had en juist heel soepel ( had ook geen medicijnen nodig) en dat ik heel goed en rustig meewerkte ( dus ontspannen bleef en goed ademde).
    Hoe liep het dan bij jou?

Trouwens, wat je boven schrijft overr je ervaringen met slapen, precies zo gaat het bij mij met cleo. Zo grappig, inmiddels herken ik meteen als ze moe is terwijl ik zie dat mijn vriend het gewoon niet snapt en telkens denkt dat ze honger heeft of zo! Ik kijk dan ook niet op de klok, dus ook al heeft ze de hele ochtend al geslapen en zou je denken dat het even genoeg is met slapen: zodra die bepaalde geluidjes komen gaat ze weer naar bed. En dat werkt gewoon. Toch grappig hoe je je kind leert kennen als je veel tijd samen doorbrengt... En hoeveel uur dat is in totaal en of dat volgens het boekje is, geen idee. Ze is gewoon een heel blij kind, dus ik ga ervan uit dat ze genoeg slaap krijgt ook al slaapt ze een dag eens heel weinig.

3. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat je ook kunt proberen is kokosolie! Ik hoor er goede verhalen over op Le leche leage! paar keer per dag een beetje kolosolie in het mondje van je baby doen (goed met je vinger overal het een beetje smeren)
    Voorwaarde is wel dat het extra vergin kokosolie moet zijn en niet ontgeurt. Je hebt een grote pot bij de tuinen voor 9 euro. Zag laatst ook een pot bij de jumbo staan, daarvan weet ik niet zeker of die goed is.

Krijgt ben FV of BV?

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Onyx, bedankt! Die tip onthou ik. Hij krijgt flesvoeding. Dus elke keer flesjes goed wassen en uitkoken.

Het duurt inderdaad erg lang zo, ziet er ook pijnlijk uit. Blaasje zelfs achter in het mondje, maar hij heeft gewoon een hardnekkige vorm van spruw. Aldus de dokter. Maar ja, door spruw minder goed drinken en slapen > en daardoor mindere weerstand misschien ook.
    Wel weet ik inmiddels dat de 'borsten'-fles (avent natural) minder ver het mondje in gaat en dus minder pijnlijk is. Bij de gewone avent-fles is het gelijk heel heel hard huilen van de pijn.
    Nu dus aan de Daktarin beginnen, en het blaasje extra aanstippen. En weer aan sterken. Want door het huilen van de pijn ook gewoon sneller moe.

Bah, ik vind dit zo zielig voor mijn mannetje. Ik kan het gewoon niet aan zien dat hij op bepaalde momenten zoveel pijn heeft. Hij is juist zo lief en vrolijk en hij doet het zo goed (spelen) en hij wil zo graag lekker drinken, en dan die nare pijn.
    En dan krijg je van sommige mensen te horen ja baby's huilen gewoon, laat maar even gaan. Nou ja, denk ik dan, hij huilt van de pijn en dan hij heeft hij troost en aandacht nodig. En een half vol buikje terwijl je meer wil, is ook niet fijn.

Gisteren werd hij gedoopt en hadden wij een feestje thuis. Benjamin vond het allemaal prima (slapen en rondkijken) en thuis echt geinteresseerd in zijn neefjes en nichtjes. Mijn oudste zus zei hij drinkt toch en alle baby's huilen nou eenmaal. Gelukkig kennen mij ouders Benjamin al beter en die nemen het allemaal heel serieus ook. Elke halve dag bellen hoe het gaat.

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh pukje, wat zielig voor je mannetje!! Ik wist niet eens dat het kon met fv, dacht dat allen bv kinderen daar last van kunnen krijgen. Erg vervelend, mijn oudste had het ook toen.

Watbetreft de overgevoelogheid ivm snelle uitdrijving, hier ook in 8 min persween mijn kleine eruit geduwd maar gelukkig heeft ze nergns last van. Ik vind haar juist heel relaxed terwijl hier vaak echt herrie in huis is als mijn grote dochter kids en buurtjes op bezoek heeft.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De lactatiekundige die ik geraadpleegd heb vertelde dat zij bij hardnekkige spruw ook probiotica voorschrijven. Zelf heb ik Jurre preventief aan de probiotica, vandaar dat we het over het gebruik daarvan hadden. Misschien heb je daar nog iets aan?

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: wat naar dat Benjamin zoveel last van spruw heeft! En huilen van de pijn is echt niet fijn om aan te horen.

Hier: L. zuipt me arm haha :D sinds gisteren zit hij op 6 voedingen per 24 uur. Tijdens de fles van 12.00 was ik een krentenbol aan het eten... L. vond dat het tijd was om te ruilen :D fles wilde hij niet meer en hij werd boos toen ik hem geen stukje krentenbol gaf. Zouden dit tekenen kunnen zijn om met wat hapjes te beginnen? Woensdag maar aankaarten bij t cb. 6 flessen per dag ipv 5 houdt wel in dat meneer meer behoefte aan voeding heeft ;)

8. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Vervelend pukjepuk, hoop dat het toch echt snel beter gaat!

@zomersproet, tweede/derde/vierde etc kinderen gaan toch altijd sneller? Volgens mij is daar een minuut of 10 prima volgens het boekje

Gisteren heb ik Anne alleen met papa gelaten en ben ik met mn beste vriendin naar de film + sushi gegeten. Dan hoop je stiekem nog dat je kleine de boel op stelten zet (net zoals papa overdag niet thuis is) maar nee hoor. Ik was om half 3 weg, na zelf nog gevoed te hebben, en kwam om 10 uur thuis en die kleine had pas 1 voeding van papa gehad!
    Gelijk zelf ook een pump n dump gedaan, voelt toch wel erg jammer hoor, al die goede melk down the drain, maar melk met alcohol is ook niet goed en anders had ik s nachts moeten kolven.
    Vanochtend dus wel weer lekker met mn meisje geknuffeld en gevoed.

Vandaag ook naar mijn werk geweest, erg gezellig maar ze was toch wel van de indruk van al die vele mensen! Toen de koffiepauze over was en het rustiger werd ging het ook beter.
    Net toen we thuis kwamen weer gevoed en toen bedacht madame dat het leuk was om alle poep eruit te gooien, over mama heen, en over haar eigen rug.
    Gelukkig is op maandag mn vriend altijd vrij dus hebben we haar even kunnen badderen. De voeding daarna afgemaakt. Ze viel al in slaap aan de borst dus gelijk maar in bed gelegd en bam, diepe diepe rust...

9. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kindjes mogen op z'n vroegst pas met 4 maanden beginnen met eenvoudige fruit/groente hapjes. Vaak adviseren ze zelfs om tot 6 maand te wachten (vooral bij borstvoeding)

Lijkt me echt geweldig om zo'n kleintje z'n eerste hapjes te geven! :D
    Ik wil wel de rapley methode gaan doen, dus niet alles helemaal fijn prakken, maar goed de structuren van het voedsel laten proeven enzo.

Devin is z'n slaap tekort vandaag goed aan het inhalen :$ in totaal nog maar 2 a 3 uurtjes wakker geweest vandaag haha. Moet beneden echt gaan stofzuigen, maar ben bang dat ik hem wakker maak (onze stofzuiger gaat bijna kapot, dus het maakt een hels kabaal)

Hebben jullie bij de vader al iets laten vallen als "goh, wat zou ik toch van ZL/DL voor moederdag krijgen" ? :D

Mijn moeder geef ik 3 mooie ingelijste foto's van de zwangerschap, ons 3en en van devin alleen.

10. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en puk, echt vervelend van die spruw zeg! ik leef met je mee!
    Enige voordeel is dat je geen borstvoeding geeft, anders had jij nu ook heel erg veel pijn gehad waarschijnlijk.
    Zo sneu als je kleintje pijn heeft :(
    Hopelijk is het snel een keer voorbij!

En inderdaad, probiotica geven kan een gunstig effect hebben.
    Alles schoonmaken/wassen met azijn (scheutje bij de was, zijn handjes wassen met verdunde azijn enz) en de was op minimaal 60 graden voor spuugdoekjes enz.

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.795
    7.385
    113
    Oh Pukjepuk, wat naar die spruw :( En inderdaad, als je kleintje pijn heeft zou ik hem zeker niet laten huilen. Achteraf heeft mijn uk erg veel pijn van krampjes gehad, want het is opeens over gegaan en is nu zo makkelijk, huilt amper meer, soms nog wel even in bed, maar dan is hij te lang wakker geweest meestal. Dus ik ben wel blij dat ik hem gewoon veel bij me heb gehouden die eerste 2 maanden toen hij pijn had.

Hapjes, ik denk dat het niet voor niks is dat ze 4 of 6 maanden adviseren, eerder zou ik echt niet aan beginnen, lijkt me nog echt niet goed voor de darmen van een baby'tje.

centurychild, lekker he een dagje alleen weg :) Hier was het zaterdag net zo, thuis huilt hij nogal eens eventjes als in bed ligt, dus ik had al tegen oma gezegd dat een paar minuutjes jengelen niet erg zou zijn. KOm ik terug: huilen? Kan hij dat dan? Hij heeft 2 keer keurig in de kinderwagenbak geslapen zonder een kik te geven.
    Haha, nouja, gelukkig maar. Ook had hij in 5 uurtjes 2 flessen leeg van 180 cc gekolfde melk. pff, daar valt niet tegenop te kolven, want zoveel kolf ik bij lange na niet, tussen de voedingen door. Dus maar goed plannen als ik eens weg wil, en ruim van tevoren beginnen.

J ligt nu al voor de tweede keer vandaag in zijn bedje te slapen, zonder te huilen vooraf. Vanmorgen eerst anderhalf uur, toen gevoed, en toen meteen door, nog een uur. En nu sinds drie kwartier. Al is het nu niet erg als hij zo wakker wordt, want ik moet nog even zwemluiers halen, morgen gaan we met zijn vijven zwemmen, en ik wil eens kijken of hij het wat vindt :)

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hapjes: ik weet dat t vanaf 4 maanden op zijn vroegst is. Daarom ga ik ook advies inwinnen bij t cb woensdag ;) t zou zomaar kunnen zijn dat het nu wel tijd is om over te gaan op de 180/6 ipv 150/5 maar dat zien we woensdag wel. Speculeren levert weinig op heb ik geleerd haha :D

@alleen op stap: dat komt nog niet zo vaak voor. Ik neem L. toch wel veel mee.

@Slapen: hier is het vooral nog lastig tussen 2 slaap cyclussen in. Dan is er veel lawaai, kijkt L. ineens rond maar sluit daarna zijn ogen en is het spenen honger. En geef je de speen "verkeerd" dan ben je je hand voor minimaal 10 minuten kwijt haha :D
    In slaap vallen gaat niet meer zonder knuffel. De speen is nog maar zelden nodig.

Hier: vanmiddag gewandeld en tijdens het lopen op de trap schoot het in mijn nek waardoor die nu vast zit. Straks maar lekker onder de warme douche en hopen dat het snel weer beter gaat. Het wandelen was wel heerlijk :D

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    @century.. (ook voor andere bv-mama's natuurlijk)
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel alcohol je gehad hebt. Maar het is niet zo dat je dan niet mag voeden of kolven en later geven.
    Als je nog mag rijden mag je ook nog voeden. Dus met 1 wijntje of biertje mag je best voeden.

Hier is het vandaag overdag heel goed gegaan. Riff heeft 2x 2,5 uur geslapen en wat kortere slaapjes. Helaas nu in de avond wil het weer niet zo goed. Alleen in de draagzak of aan de borst. Had een rondje met hem gewandeld in de draagzak en hij sliep lekker hem in zijn bedje gelegd maar na 10min hield hij het voorgezien. Toch was hij nog moe maar konden hem niet meer met speentje,aai over de bol etc hielp allemaal niet. Nu is hij erg onrustig aan de borst. Heb t idee dat hij moet poepen,we zullen zien anders vanavond nog maar wat laxo.

14. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Nee Lianne, het was echt een pump n dump, Anne kreeg een al eerder afgekolfd flesje melk.
    Het kolven was meer voor mijzelf voor dat ik de nacht in ging, anders sta je ook zo op ploffen :D

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik heb weer een hoop bij te lezen dames!

@Overgevoeligheid
    Novan is ook erg gevoelig, maar met name als we op een drukke plek geweest zijn merken we het aan hem.
    Maar de bevalling is vrij snel gegaan om 3:00 kreeg ik weeen die nog niet mega pijnlijk waren of iets, om 7:00 prikte ze mn vliezen door toen ik 3cm had en om 7:30 is hij geboren, persen duurde geloof ik 2 minuten ofzo

@Babymassage lijkt mij ook wel wat, maar ik weet niet of er hier in de buurt wat zit

@Goblins gelukkig is hij uit de sprong!
    dan zijn ze veel gezelliger hihi

@pukjepuk
    een uur is wel lang idd! Novan doet er ook een uur over maar dat komt denk ik omdat hij de fles niet echt gewend is.
    Over de hoeveelheid, dat licht met kv een beetje aan het gewicht van Benjamin.
    Geloof dat er ook een max zit aan de hoeveelheid die je dan mag geven, niet boven een liter of meer dan 30 schepjes.

@Bv en drank
    Het alcoholpercentage in de moedermelk is slechts een fractie van de hoeveelheid alcohol die de moeder drinkt: namelijk minder dan 16% van de moeder-dosis. Hoe meer de moeder drinkt, hoe hoger de kinddosis natuurlijk is.
    Alcohol wordt door de meeste mensen snel afgebroken: de gemiddelde mens verlaagt het alcoholpercentage in zijn bloed met 15 tot 20 mg/dl per uur.
    Twee uur wachten na een drankje is het beste.

Hier is het nog steeds druk met twee kiddies, maar super gezellig.
    Novan had zaterdag voor het eerst een echte rot nacht gehad, hij huilde van 2:00 - 6:30 ! Ik denk een combi van buikkramp en de 12 weken sprong?
    Heeft iemand die sprong al doorstaan? haha
    Verder gaat het prima, hij drinkt ongeveer 5x per dag soms 6x.

Ik heb zn hekel aan kolven maar af en toe willen we hem laten oefenen uit een flesje dus vandaag had ik eindelijk na 3 kolf beurten 115cc bij elkaar gesprokkeld!
    Novan drinkt dan 1 borst en ik kolf de andere.
    Dus vanavond heeft hij weer even kunnen oefen, het duurde wel even maar het was helemaal op, en daarna wilde hij zelfs nog meer drinken bij mij. Dat is wel een voordeel vind ik hoor van bv dat je het onbeperkt kan geven.

Verder is het een vrolijk mannetje, en we genieten volop van hem.
    56 word al bijna te klein, hij weegt nu 5500 gram ongeveer en is bijna 60cm.

16. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    439
    473
    63
    Vrouw
    Ik heb 2 draaipogingen gehad waarvan 1 bij de vk zonder medicijnen (en zonder ctg) en 1 bij de gn met medicijnen en ctg.

Ik vond het niet de meest fantastische ervaring eerlijk gezegd haha, nu lag DL al vrij diep ingedaald dus ze moesten best graven zeg maar. De eerste keer bij VK deed vooral het optillen best zeer van binnen. Ondanks dat ik volgens de vk heel goed ontspande en mee ademde had madam er absoluut geen zin in haha.

Bij de 2e poging wel weenremmers gehad, deden ze in het zkh altijd. Maar ook bij deze poging had ze er geen zin in. Ze lag nu wel de andere kant op en de gyn drukte steeds met dr nagel ofzo op hetzelfde plekje dat deed me toch zeer :$. Ze kwam de 2e keer wel iets verder (overdwars) maar net als ze dan t laatste zetje moest maken floepte ze toch weer terug.

Nu is dit ook ons eerste kindje en dan is het slagingspercentage gewoon erg laag.

@pukjepuk: Ohh wat zielig dat Benjamin weer/nog steeds zoveel pijn heeft :(. Daar breekt je moederhart van lijkt me.. En ja die commentaren zal je altijd wel houden ben ik bang.. Gelukkig ken jij je mannetje het beste en weet jij dat hij echt pijn heeft!

@JMay: Leuk om weer wat van je te lezen, en wat heb je toch een knap kereltje :D. Ik kan me goed voorstellen dat het lekker druk is zo haha.

@ 12 weken sprong: Hier nog niet echt overduidelijke tekenen gezien van het sprongetje.. Ze was het weekend wel wat hangeriger en humeuriger dan anders maar lang niet zo erg als bij 8 weken.. Toen heeft ze een hele dag alleen maar gehuild. Vind het dus moeilijk te zeggen haha

Mijn eerste werkdag weer gehad haha. Het viel me niet tegen, manlief was gelukkig vrij en mn schoonmoeder is ook nog geweest. Voor hem ook wel lekker om ff een dag alleen te zijn met mini.

Het was een erg drukke en chaotische dag dus echt inwerken was er niet bij, het was meer een zoek het maar uit en dan zien we als het rustiger is wel of alles goed is gegaan :p. Voordeel was wel dat ik weinig tijd had om me zorgen te maken over het thuisfront haha.

Gelukkig heb ik al wel wat ervaring en zit de basis wel goed. Al met al best een leuk dagje en leuke collega's :)

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames. Ik heb gisteren wat nieuws geleerd... hoe ik op mijn foon dit forum kanlezen zonder de tekst heen en wer te schuiven...

Nu hoop ik hier wat vaker te komen.

Ik heb weer een hoop gelezen maar het is lastig alles bij te houden..

Maar ik heb een vraag.... gijs is nu 9 weken. Hoe laat ik hem spelen? Ik merk dat hij nu een stuk rustiger is in de reiswieg box en maxicosy. Hij kijktvel rond maar spelen..... hoe doen jullie dat?

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @spelen
    In de 'Oei, ik groei' app las ik dat ze na de tweede sprong pas beginnen met naar speeltjes slaan als voorbereiding op speeltjes kunnen pakken. Ik denk dus dat er nog niet zoveel gespeeld wordt...

Jurre heeft sinds deze week dat ik hem echt geinteresseerd naar de mobile zie kijken en de diertjes die eraan hangen zie volgen met zijn ogen.

19. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Spelen: hier is de muziekmobiel zijn favoriet. Sinds een week of twee/drie kan hij zich daar echt uren mee vermaken haha. Hij vindt het ook leuk als ik het deuntje mee zing. Hij heeft ook wat knuffels in de box waar hij graag naar kijkt en hij vindt het leuk als ik hem die laat zien.

20. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanacht hier alweer een goede nacht gehad.. maar i.p.v. blij ben ik bezorgd! :(

Hij heeft vanacht 9:45 uur geslapen en overdag is hij maar heel weinig wakker geweest (in totaal 16:45 uur geslapen) en hierdoor heeft hij maar 5 keer gedronken :$

Moest vanmorgen op de babyfoon zien wat hij wakker was, hij liet niet van zich horen. Hij zou toch nou niet te "bang" zijn om te huilen toch???

Het is opzich heel fijn dat hij zoveel slaapt, maar aan de andere kant vind ik het wel heel erg eng, vooral omdat hij dan niet zoveel drinkt. BV baby's moeten ergens tussen de 8-10x drinken op een dag had ik gelezen...nou hier komt hij dus nooit aan. Heeft hij eigenlijk nooit gedaan, want met 2/3 weken zat hij ook maar op 6 of 7.
    ik kijk het nog even aan en anders bel ik CB gewoon.

@spelen: Ja inderdaad, nu kunnen ze alleen nog maar tegen dingen aanslaan, echt pakken lukt nog niet. Al zie ik devin soms perongeluk wel wat vast hebben hahah :D

echt "spelen" doen ze nog niet, maar je kunt ze veel dingetjes laten zien terwijl je met ze rondloopt en tegen ze kletsen vinden ze ook leuk. Uitlokken tot praten en zijn geluidjes nadoen is ook een topper. Kijk gewoon wat je baby het leukst vind. Strijk met je vingers over zn gezichtje, knijp zachtjes in zn dikke wangetjes..dan geeft hier altijd een grote glimlach :D

Deel Deze Pagina