Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ik heb ook heel veel steun ervaren hier, en ik denk dat iedereen wil moeilijke, neutrale en prachtige momenten ervaart op andere momenten op een andere manier.

ik heb nu een heel vrolijk makkelijk meisje, maar ohhhh wat had ik een moeilijke zwangerschap, tot 6 maanden zo misselijk dat ik 10 kilo was afgevallen en met sonde elke keer opnieuw plaatsen omdat ik hem steeds overgaf ook de dieper liggende sondes. Dus lieve mama's die het nu moeilijk ervaren, er komen ook makkelijke momenten en zo blijft het om en om gaan :)!! Don't worry, bij niemand gaat het altijd perfect, dit leven is niet voor perfectie :)!

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allemaal waarheden lees ik hier. ;)

Wat ook waar is, is altijd je moederinstinct blijven volgen. dat merk ik nu. ik kreeg de laatste twee weken van veel mensen te horen, ach, maak je geen zorgen, Benjamin is gewoon een tevreden vrolijk mannetje, hij heeft gewoon even niet zoveel trek. Maar ik ben voor hem blijven 'vechten' en blijven zeggen dat hij wel meer wil drinken maar dat zijn mondje gewoon heel veel pijn doet. En dat er dus wel degelijk iets is.

Net bij de kinderarts geweest. Benjamin ten opzichte van vorige week niet afgevallen gelukkig. Wel vond ze ook dat hij te weinig drinkt en dat hij toch na enkele dagen weer meer moet gaan drinken (voor zijn groei tenslotte). Toevallig moest hij tijdens het consult een flesje, en ze zag precies wat ik bedoelde. Ze nam ons dus goed serieus. Naast spruw dus ook een nare pijnlijke aft in zijn mondje. Daar valt helaas niks aan te doen, volgende week weer terug komen. Ik moet gewoon blijven proberen en aanbieden. En als hij minder dan 450-500 cc per dag gaat drinken aan de bel trekken dan moet hij worden opgenomen en aan het infuus/sonde.
    Ze vond hem ook een stoer mannetje, een aft doet gewoon dag en nacht pijn en niet alleen tijdens het drinken, maar huilen doet hij weinig (alleen tijdens drinkmomenten voornamelijk). Alleen aan het einde van de nacht sliep hij onrustig en een beetje pieperig slapen, toen was natuurlijk de zetpil uitgewerkt. Arm kereltje.
    Hij blijft ook gewoon vrolijk spelen.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Idd pukjepuk gewoon je gevoel volgen
    Bij Jaylin heb ik veel te lang (6maanden) aangemodderd ze huilde 13u per dag en ik wist diep in m'n hart dat ze ergens last van had maar volgens t cb kon dat niet zo zijn want ze groeide goed.
    We hadden 'gewoon' een huil baby zeiden ze
    Puntje bij paaltje bleek ze hevige reflux en kma te hebben en dat werd pas ontdekt nadat ik geëist had voor een doorverwijzing Naar de ka.
    Tis echt sneu voor je mannetje ik hoop dat de pijn gauw wat weg zakt en gelukkig is hij niet afgevallen!

Beginnen jullie nu al met bijvoeden ?

@yasmientje
    Heerlijk dat ze zo relax is, ik vind Novan ook heel relax helemaal omdat ik Jaylin gewend ben als baby natuurlijk haha en dat was wel andere koek

4. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: in de eerste 2 weken zonder kraamhulp hadden we hier wat strubbelingen onder elkaar. Ik volg/volgde mijn moederinstinct terwijl ml van het opzoeken op Internet was/is. Maar overdag werkt ml en dan volg ik mijn eigen manier. In de dagen dat ik het allemaal alleen heb moeten doen ging me het ook goed af. Ml geeft me dan ook complimenten over hoe ik het doe.

@moedersvan2: ik geef nu nog geen bijvoeding, mag wel starten. Ik hoog de eerste week de fles op naar 180 en als ik merk dat mij het eten uit de hand wordt gekeken of dat er nog behoefte is, ga ik bijvoeding aanbieden.

@steun aan elkaar: ja ik sluit me hier ook bij aan dat het super leuk en fijn is om hier even mijn ei kwijt te kunnen en wat van elkaar op te steken.

Hier: het lijkt erop dat de piek van de reactie op de vaccinatie achter de rug is. L. Wilt alleen liever niet slapen haha.. dan maar huilend in bed leggen voor een paar minuten.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Die prikjes zijn zo sneu
    Novan krijgt z'n tweede prikjes eind mei pas

😍

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames. Vandaag even een dramadagje gehad. Ik mag dw zigeunerschnitsel ook op de lijst van niet eten zetten.... gijs is de hele dag onrustig geweest en wilde alleen bij mij zijn. Alleen even toiletteren en drinken pakken was vervelend voor hem. Ik wil dan toch mijn handen vrij.
    Dus dan maar laten huilen. Gelukkig niet lang. Tis zo gebeurd maar leuk istoch anders.

Hopelijk gaat het morgen beter. En vannacht ook. Afgelopen nacht kwam hij na 3 uur alweer en zoooo onrustig.... ik heb weinig geslapen. Dus moe dus snel geïrriteerd.

Laten huilen met slapen doe ik niet. Ik heb geen al te fijne jeugd gehad en heb me nooit veilig gevoeld bij mijn moeder. Misschien dat ik daardoor gijs te snel uit bedje haal. maar ik wil hem die geborgenheid geven. Juist omdat ik dat gemist heb. Ik had gelukkig wel een lieve vader.
    En ml staat achter mij. Dat schwelt een hele hoop. Ook hij heeft weinig geborgenheid gekent. Maar hij kan bter tegen gemiep van gijs dan ik kan. Maar bij huilen haalt hij gijs er ook uit.

En doorslapen... als gijs wakker wordt en alle hongersignalen geeft dan ga ik eruit wn geef de borst. Doorslapen is helemaal niet goed voor en klintje. Gijs slaapt 5uur max. En dat is al lang. Ik zou graag willen dat hij langer sliepmaar voorlopig nog even niet.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Bijvoeden doen we nog niet. Gijs moet minimaal 4maanden zijn. Dan langzaam aan beginnen.
    Wel geven we af en toe kv. Maar dat is mijn onzekerheid mbt genoeg mm. Na de fles is hij en stuk rustiger en soms zelfs slapen....

Ik ben erg blij met dit forum. Ik reageer weinig en moest teveel lezen om overal op te reageren. heb dus vel over gijs gepeaat en weinig gereageerd op jullie. Maar jullie zijn zeker en grote steun!!!

Omdat ik nu via telefoon reageer kan ik niet kopiëren/plakken. Zou iemand destemlink willen pkaatsen voor een dagje utrecht?
    Naja dagje... paar uurtjes. Tot zolang de meeting duurt.

gijs slaapt. Ik ga hem in bedje leggen en dan ik ook plat. Tot morgen.

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Riff heeft gisteren de echo van de heupjes gehad. Zo op t eerste gezicht zag het er goed uit maar t word nog precies nagemeten.
    We waren ook op t inloopspreekuur van t cb. En moeten eerst weer naar de kinderarts voor t huilen want ze dacht dat t de reflux wel eens weer kon zijn..
    Hebben voor vanmiddag en spoedafspraak gekregen.
    bij Het cb was Riff heel geïnteresseerd in alles om hem heen. In het ziekenhuis schrok de mevrouw achter de balie van zijn i overstrektheid, misschien dat we daarom vandaag wel al terecht kunnen.

Overigens ondanks dat Riff ziek is geweest en nog verkouden is groeit hij goed. 30 april was hij 5505gr en gisteren al 5800gram.. :$ hij is nu 57,5cm. Een kleintje dus.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Jemig Lianne, dat is al wel heel rap.... maar wel fijn dat ze je serieus nemen.

Pukje, wil het een beetje lukken met de creme en Benjamin. Ik hoop echt dat het snel over is.
    En je hebt het over een aft. Ik kan me herrineren van vroeger als ik een aft had, dat er een middeltje voor was... maar of die goed is voor baby's weet ik niet en de naam weet ik ook niet, maar misschien kan je informeren. Aften zijn vervelend.

Gijs is weer over de zigeunerschnitsel heen, en is weer een tevreden mannetje. Ik overdrijf echt neit als ik zeg dat ik een makkelijk mannetje heb.
    Maar het nadeel daarvan is wel dat als er dan wat is ik dan nog wel zoekende ben omdat ik niet weet wat er is omdat het niet veel gebeurd en dat is ook niet fijn.
    afgelopen nacht heeft Gijs wel weer 5 uur geslapen, een uur aan de borst (voor mijn gevoel gaat hij steeds langzamer drinken) en in slaap gevallen. Ik heb hem in de reiswieg gelegd en hij slaapt nu al weer een uur....
    Straks moet ik naar werk, praten over mijn toekomst. overplaatsingsgeneuzel, communicatieproblemen etc.
    Gijs gaat mee, uren declareren, reiskosten vanaf huis declareren en ik vind het allemaal wel prima.
    Dit weekend moet ik een dijk van een sollicitatiebrief schrijven voor een docentenfunctie in Almere. Ik hoop dat ik word uitgenodigd voor gesprek. Weg bij defensie. Goede fijne werkgever, alleen de leiding is incompetent.... vriendjespolitiek van heb ik me jou daar.

Even voor de meetingdames, iedereen is welkom, zouden jullie willen stemmen voor de data?

Hier de link:
    meeting

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: zonder geborgenheid opgroeien lijkt me niet makkelijk. En dan vind ik het niet raar of gek dat je Gijs er snel uit pakt hoor. Ik pak L. ook wel snel op zodat ik geen lange tijd gekrijs hoef aan te horen.

@lianne: fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen!

Hier: wat een nacht.... :D L. Was om 22.00 tijdens het voeden in slaap gevallen. Heeft 3 keer geroepen vannacht en om 6.30 werd ik wakker door de wekker van ml :$ L. Is daar ook van wakker geworden.. En nu gaapt hij weer vanuit zijn tenen. Gisteren had L. maar een paar uur overdag geslapen. Hij wilde niet slapen en alleen maar knuffelen, voor na de vaccinatie vind ik dat niet erg ;)

11. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    :x:x:x:x
    Hier ongi en wat doet dat zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!
    Ik huil de hele ochtend al van de pijn:(
    Net paracetamol genomen,,,deed het bij jullie ook z´n pijn

Gisteren heeft nola de hele dag gehuild en wakker geweest....poe vermoeiend is dat zeg!
    Gelukkig wel de nacht goed en hopelijk gunt ze me vandaag rust!

Jeetje wat doet dit zeer:(:(:(

12. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bij mij was de buikpijn niet zo heftig als voor de zwangerschap maaaar ik geef nog volledige bv en heb het idee dat het daardoor komt
    heeeel veel beterschap ! want ik weet hoe veel pijn menstruatie kan doen

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: hier was de eerste menstruatie een hel.. T leek alsof het niet op gang kwam. Was een week chagrijnig, had 3 dagen pijnlijke krampen en toen brak de ellende eindelijk door. Lekkere kruik op de buik deed hier, naast pcm, erg goed. Maar dat lachebekje van L. Is ook een super medicijn :D
    Ik denk dat ik het volgende week weer te pakken heb, had in t weekend duidelijk mijn eisprong gehad ;) en de zin in chocolade stijgt weer haha :D zou wel fijn zijn, tijdens de menstruatie het spiraaltje laten plaatsen.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moedersvan2, wat naar zeg! Sterkte! Hier deed de aanloop na de menstruatie pijn, maar niet heel erg!
    Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf!

Hier,ochtendfles een uur over 60 cc gedaan (drinken, huilen, troosten, drinken). Ik kan erg gewoon niet meer tegen om de kleine zoveel pijn te zien hebben. Tijdens het drinken ging de aft ook bloeden.
    Hij huilde van de honger en pijn. Volgens mij begint het grootste drama nu pas :(:(:(, want de aft is nu pas echt helemaal goed zichtbaar en vurig. Ik ben bang toch weer morgen met hem in het ziekenhuis te belanden. Tijdens het troosten heb ik zijn hele haartjes onder gehuild.
    Ik ben zo verdrietig en boos, in plaats van samen te genieten van de laatste drie weken van mijn verlof, is het gewoon pijn, verdriet en stress bij ons tweeén. Ik trek het even niet goed meer, flesje krijgen en geven moet samen genieten zijn, en ik doe hem met flesje geven onbedoeld gewoon echt pijn.

Globins, helaas is Benjamin te klein voor de middeltjes tegen aften. het is voor zo'n klein mondje toch een flinke aft.
    Wat naar de je geen geborgenheid hebt gevoeld vroeger. Echt erg voor je, dan begrijp ik heel goed dat je Gijs snel oppakt bij huilen.
    Hier slaapt Benjamin trouwens ook meestal maximaal 5 uur hoor, vanancht was het 4 uur. Maar ja hij drinkt nu erg weinig en hij heeft pijn, dus dan begrijp ik het heel goed. Ik heb hem ook bij mij in bed genomen, hij sliep onrustig van de pijn (zetpil uitgewerkt en ik mag niet meer dan 3 per dag geven).
    Volgens mij betekent vijf uur achter elkaar slapen al doorslapen, veel baby-s in de eerste maanden zijn nog niet door.

Lianne, gelukkig dat er nu actie wordt ondernomen.

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @moedersvan2
    Sterkte :( lijkt me heel vervelend
    Had je het altijd zo heftig ?

@pukjepuk
    Echt sneu voor je mannetje en voor jou natuurlijk :(
    Dikke knuffel

Novan sliep vannacht van 21:00 - 7:30, dat is een record hier
    Na de voeding sliep hij weer verder tot 9:30 😍 dus ik ben helemaal bij geslapen.

Morgen is hij alweer 3 maanden ... Tijd gaat veel te hard

16. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Pukje wat zwaar zeg :(. Wat zielig voor zo'n klein mannetje (en voor jou en je partner ook natuurlijk)

Moedervantwee: naar dat het zoveel pijn doet! Bij mij deed het geen pijn ik voelde het alleen, maar ik heb er normaal ook niet echt pijn van.

Nachten: J. gaat tegen half 8/8 uur naar bed toe en slaapt dan tot half 12 (maken we hem wakker voor een fles), daarna slaapt hij tot ongeveer 5 uur. Voor de rest wat korte slaapjes overdag.

Ik ga zo even naar het inloopspreekuur van het CB, even wegen maar dat zal wel goed zijn. J. wil alleen zijn hoofd niet meer optillen als hij op zijn buik ligt terwijl hij dat eigenlijk vanaf zijn geboorte al wel deed, nu sinds een week niet meer. Daarbij heeft hij een voorkeurshouding dus ik vraag mij af of ik er wat mee moet doen. Hopelijk kunnen ze mij informeren.

17. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ach pukjepuk wat zielig voor je kleine mannetje en voor jou natuurlijk. Ik vond het al zielig toen onze kleine man spruw had terwijl hij wel gewoon goed dronk. Van de kleine benjamin vind ik echt hartverscheurend dat zo'n klein mannetje zo'n pijn heeft, wil drinken maar haast niet kan doen omdat het zo zeer doet.
    Ik zal echt niet door blijven tobben hoor en weer naar het ziekenhuis gaan. Desnoods geven ze hem een sonde zodat zijn mondje tot rust kan komen en hij kan aansterken.(ook al is laatste wat je wil je kleine weer naar het ziekenhuis).

Hier 2 goed nachten gehad met ons mannetjes. Eergisteren 22.30-07.30 en(hij sliep wel pas om 00.00) en vanacht 22.30-06.00 en daarna weer tot 09.30 geslapen, heerlijk!! Helemaal trots op mn kleine vent.

18. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    @menstruatie normaal nooit geen pijn! Maar vanacht en ochtend ging ik door een hel. Nu valt het wel weer mee, heb een hoop stolsols verloren en nu is de grote kramp weg,,,gelukkig;)

19. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
  20. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pukje, ik zou ook naar het zh gaan. Misschien sonde daardoor rust in zijn mondje kunnen hun de medicijnen toe dien en kun jij ff tot rust komen.

Nola heeft ook 2 nachten in het zh gelegen vanwege reflux, ben toen naar huis gegaan om bij te tanken, met veel verdriet dat wel maar dan komen jullie uitgerust weer samen bij elkaar.

Deel Deze Pagina