pff denk dat devin met z'n lastige periode van het sprongetje is begonnen. Hij wil gewoon absoluut niet slapen! net 10 minuutjes bij hem gezeten op zn kamertje...toen was hij stil voor 5 minuutjes en toen begon hij weer te huilen. Weet ff niet wat ik er mee aan moet. Als ik hem vandaag veel bij me houd dat schop ik dat rrr helemaal in de war zeker. Zal ik hem gewoon voor 1 slaapje bij me houden?
ff uit bed gehaald en mee rond gewandeld... hij slaapt nu. Hopelijk voor 2 a 3 uur @moedersvan2: is dat een rekbare doek?
@pukjepuk: wat naar! Arme Benjamin die zo veel lijd.. logisch dat je mamahart dat niet aan kan. Dikke knuffel! @jmay: L. is vandaag 3 maanden.. gaat echt snel die tijd ik heb vandaag weer wat kleertjes aan de kant gelegd omdat het niet meer past. @onyx: die sprongetjes gooide hier ook de regelmaat behoorlijk in de war. Gewoon even doen wat je gevoel zegt. Het slapen komt ook wel weer goed. Hier heb ik dat ook gemerkt. Overdag te druk bezig willen zijn met ontdekken en in de avond slapen als een roosje Hier: die arme L. Heeft een bult op zijn been van het spuitje. Verder heeft hij er weinig last van. Slapen wilde hij weer niet.. en dan maar op mijn arm stiekem gapen terwijl hij zijn gezicht in me duwt haha Nog een leuk moment om met jullie te delen: L. Is dol op zijn muziekmobiel.. nu heeft hij ontdekt dat ze buiten zijn graai bereik zit met het gevolg dat hij boos ernaar kijkt en tegen ze gaat kakelen ik heb me staan bescheuren haha
Pukjepuk, wat ontzettend naar dat Benjamin zoveel pijn heeft. Dikke knuffel. Sprongetje, Emma zit er middenin. Ze drinkt ontzettend slecht. ik heb besloten nu 6 flesjes van 120+4 te geven i.p.v. 5x 150+5. Ze drinkt die flessen vandaag helemaal niet meer leeg en dan heeft ze na 3 uur weer honger. Als ik kijk naar haar gewicht moet ze ongeveer 825 cc per 24 uur drinken. Dat gedeeld door 6 kom ik op 137,5. Dat moet lukken. Dan krijgt ze iig genoeg binnen. Het tweede slaapje van de dag ging gisteren en vandaag erg goed. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer een late dienst gehad van 15.30 tot 23.00 uur. Het viel me reuze mee. Ik was wel wat later, want ik was wat langer aan de praat dan anders Vandaag ga ik met 2 collega's naar de vrouw van die client die 1 januari verongelukt is op de N36. Ben gisteren al bij haar geweest voor de zorg. Was erg raar om dat appartement weer binnen te stappen.
Pukjepuk, heel veel sterkte toegewenst! Elsa, volgens mij kunnen ze best eens een dag of twee iets minder drinken, want als wij niet lekker zijn eten we toch ook eens minder? Ik zou me daar geen zorgen om maken, maar het is zeker wel verstandig om eerder weer te voeden als ze erom vraagt. Hier loopt alles eigenlijk heel goed, inmiddels kan ik al goed plannen met het huis uit gaan, ik plan mijn afspraken gewoon om de bv heen want ze komt vrij regelmatig tussen de 2,5 en 3 uur. Vandaag met zijn drieen bij de tandarts geweest, ik met mijn twee dochters. Kan de kleine cleo alvast wennen, haha. Aan de dames hier die bv geven, hoe doen jullie dat straks met kdv? Ik begin wel pas in juli maar cleo is dan nog geen 5 maanden en hoop ik dat ze nog steeds bv krijgt. Maar hoeveel moet ik meegeven? Geen idee hoeveel ze drinkt per keer op een dag? S'avonds voor het slapen gaanom 22uur krijgt ze een fles, en dan drinkt ze ernorm veel! Eerst zo'n 150ml, dan na het verschonen nog eens 50 of 60. Restjes laat ze dan staan. Ze slaapt vervolgens ook wel de hele nacht door (tot 6/ half 7). Ik neem niet aan dat ze over dag ook zo veel drinkt, lijkt me sterk, maar ja, ik weet natuurlijk niet wat ze eruit haalt. Voor het slapen gaan kolf ik zo'n 120 ( dan is ze 3 uur niet meer aan de borst geweest) en over dag 80-90. Dus nooit 200 of zo. Vraag me dus echt af hoe ik een voorraad moet opbouwen en hoeveel. En of ze dat in de kdv in de diepvries zetten of dat ik het al moet ontdooien van tevoren. Pfff. Ik hoop dat het allemaal lukt en ik nog door kan gaan met bv.
Oh, en hebben jullie ook het gevoel s'avonds niet meer zo veel melk te hebben? Cleo is s'avonds nog steeds veel aan het jengelen en vraagt om de twee uur om de borst. Volgens mij is ze dan gewoon heel hongerig en nooit echt tevreden. Dat is best wel jammer, onze avonden zijn daardoor erg onrustig, terwijl het de hele dag juist zo goed gaat. Ze doet dan - als ze uberhaupt slaapt- ook alleen maar mini hazenslaapjes, dus slapen vanaf 7 of 8 of wat ik hier las zit er dan echt niet in. En dan ook alleen maar op ee arm terwijl het over dag en na de nachtvoeding echt geen punt is. Ik vrees dat we nog een beetje moeten experimenteren met wanneer we de fles geven en hoeveel wanneer, of wat dan ook, geen idee. Maar zo is het niet leuk, juist als vl er ook eindelijk is is het zo veel gejengel en weinig tijd voor elkaar 😞
@mimimama Ja gaat toch bizar hard he! Hier heb ik ook al wat van 50/56 weggelegd! @zomersproet Hier lijkt dat soms ook wel zo maar toch slaapt hij de nachten heerlijk dus zal wel genoeg zijn denk ik. Hij is meestal ook tevreden als hij gedronken heeft Ff spammen hihi
Ik lees dat jullie maat 56 weg hebben gelegd Nola zit al in 68????? 62 hema past al lang niet meer hahahahah schik!!!! Over 2 weken naar het cb dan zal ik het wel horen hahaha Broekjes is wel 62.
Zomersproet, ik maak me ook nog geen zorgen. Zolang ze goede plasluiers heeft en alert is vind ik het goed. Ik geef haar nu gewoon om de 3 uur. Kleertjes, Emma heeft afgelopen weekend jurkjes maat 68 aan gehad. Dat past goed. Truitjes heeft ze maat 62 en broekje nog 56, maar die broekjes worden haar nu te klein. Heel handig, VL had een Moederdag cadeau besteld via internet. Wordt dat net bezorgd...staat er met grote koeienletters op wat het is Ik krijg een fietskar. Vind het helemaal geweldig, want dan kan ik volgende week Emma zelf al van de crèche halen. Beetje jammer dat ik het nu al weet Hij besteld wel vaker een cadeau via internet (eigenlijk altijd), maar nog nooit heeft op de doos gestaan wat het is.
Elsa, leuk cadeau idd, zal hij vooral jammer vinden dat je het al weet. Moedersvan2, hier ook een kleintje, cleo zit nog in maat 56 en af en toe 62. Op 29 april was ze nog 4,7 kg en rond 57cm. Maar ze is ook iets jonger dan Nola, van 21 feb. Cb vindt haar gewicht en lengtecurve prima ( zit op min 1 en null) . Grappig, onze oudste zat altijd in de bovenste curves, terwijl ze allebei met dezelfde lengte en bijna zelfde gewicht Zijn begonnen. Bij deze passen de kleertjes dus gelukkig wat langer, want toen bleef ik alsmaar grotere kleertjes aanschaffen want om de haverklap eruit gegroeid 😁 De oudste kreeg trouwens kunstvoeding en cleo bv, denk dat het daar ook wel mee te maken heeft. En- onze grote is vandaag met bijna 7 ook een enorm goede eter- oftewel soms ook wel vreetzak, haha!
Pukje, wat ontzettend vervelend.... als ik bij je was geweest had ik samen met je mee gehuild. Oh je moederhart breekt.... arme lieve Benjamin. Over flesvoeding bij de kdv. Je moet ontdooide melk geven. Deze moet je ontdooien in de koelkast, dus zo'n 24 uur van te voren. Anders gaan er teveel voedingsstoffen verloren, en dat is zonde. Volgend de LLL (ook wel bekend als de borstvoedingsbrigade, mar wel heel lief en helpen je altijd, en gewoon je eigen voorkeur volgen) mg je niet al te veel geven ivm uitrekking maagje. Ik hou me ook niet aan wat voorgeschreven is. Gijs drinkt zo 125 ml weg per keer, als ik alles via de fles zou geven. Schijnt te maken te hebben met makkelijker drinken uit de fles waardoor de zuigbehoefte niet bevredigd wordt. Ze zitten ook op facebook. Heel interessant, maar geen haar op mijn hoofd die tot 2 jaar BV gaat geven. Zomersproet, dt jengelen om de twee uur valt nog mee, bij mij wil gijs de hele avond zo ongeveer. Hij is dan aan het clusteren voor de nacht. gewoon blijven aanleggen, ook al denk je dat je leeg bent, de kleine haalt er echt wel genoeg uit. Kleding, Gijs verhuist langzaam richting mt 62. Wel erg leuk, weer is andere kleertjes aantrekken, hihi. alle 50 is al weg en de rompertje krimpen ook in de was...... Hihi. Nee, Gijs groeit goed, is echt Hollands welvaren.
@zomersproet Dankjewel! Komt denk ik door z'n wijze koppie Hij draagt nog grotendeels 56 Weegt nu 5,4 kg en is 59 cm hihi 21ste moeten we weer naar t cb dus ben benieuwd Hier is t ook zo Jaylin groeide altijd boven de lijnen uit en Novan eronder met gewicht tenminste lengte precies erop. Jaylin kreeg kV en Novan bv miss dat dat verschil maakt ? Geen idee Ik xie genoeg kindjes die bv krijgen en nu al ruim 6/7 kg zijn! @moedersv2 Wauw 68 al! Daar zwemt Novan echt nog in @goblins Novan drinkt ook zoiets tussen de 90 en 120cc Vandaag heeft hij weer even geoefend grote zus mocht de fles geven haha 100cc kreeg hij op Bij de borst moeten ze meer moeite doen dan bij de fles, met de fles blijft het ook 'lopen' dus dan blijven ze maar drinken Wij geven idd ook niet te veel per keer vanwege t maagje
@curve verschil tussen bv+kv voeding, die is er zeker! BV kindjes groeien op een andere curve. De curve van het cb is opgemaakt uit curves van kindjes die voornamelijk kv krijgen. Voor een realistisch beeld voor de curve van bv kun je de gegevens eens invullen op de groeicurve van borstvoeding.com (hele informatieve site trouwens!) @zomersproet, als ze om de 2-3 uur komt geef je daarvoor mee. Ze hebben toch eerst een wendag etc, ik moet morgen voor het eerst! Ik kijk even hoe het uitkomt met wegbrengen, heb ik daarvoor gevoed dan geef ik 1 voeding van 150 cc mee. Dat tikt ze tot nu toe altijd weg (soms is 140 genoeg en als er 160 in het flesje zit neemt ze dat ook) en ze is goed voldaan erna. Vergeet niet dat afgekolfde melk voornamelijk achtermelk zal zijn en dat is hongerstillend. Voormelk is dorstlessend. Dat je kindje s avonds jengeliger is kan ook doordat je juist zoveel kolft. Ik kolf enkel na de ochtendvoeding (meestal tussen de 120-170 cc) want juist op het einde van de dag heb je minder melk omdat je de hele dag bezig bent geweest, is heel normaal heeft iedereen. Verder geef ik alleen een flesje als ik er zelf niet ben (naja laat geven dan) of als er bezoek is waarbij ik liever niet live voed (je weet wel vage kennissen die nog op bezoek willen enzo). Ik geef niet standaard elke dag een afgekolft flesje melk. En la leche leage is inderdaad erg fijn, ze worden de borstvoedingsmaffia genoemd inderdaad maar zo zijn ze zeker niet. Als je ergens mee zit en je plaatst het daar krijg je vaak binnen het uur een reactie van of medeleden of dames die vrijwilliger zijn bij de lll
Bedankt voor jullie steun en medeleven! Met veel pijn, moeite, speentjes 3 en geduld heeft Benjamin toch weer wat meer gedronken bij de meeste flesjes. In ieder geval hoeft hij niet naar ziekenhuis , en gaan wij straks met een veilig goed gevoel de nacht in. Hij heeft nog veel pijn, tussen het drinken door heel hard huilen, maar zijn honger doet hij toch nog wat slokjes extra nemen, zodat hij in ieder geval de 100 cc haalt, behalve bij de ochtendfles dan. Verder zijn de hazeslaapjes voorbij, behalve kort slaapje eind middag/ beginavond. Jmay, echt een mooi kereltje heb jij! Flesjes en zuigbehoefte, toen Benjamin nog geen pijn in zijn mondje had, dronk hij zijn flesjes altijd heel snel, en wilde hij daarna altijd nog even een speentje. Borstvoeding dagverblijf, ik werk in de kinderopvang. Wij kregen altijd extra gekolfde melk voor in de vriezer (reserve). Daarnaast gaven de ouders altijd potjes/ flesjes afgekolfde melk mee en bewaarden wij altijd in de koelkast. De baby's van drie maanden dronken dan vaak 110-150 cc per keer. Daarnaast hebben kdv's echt meestal een flesverwarmer. Soms gaven ouders nog bevroren melk mee voor diezelfde dag, dat echt vervelend, ontdooien gaat heel langzaam en in de flesverwarmer snel ontdooien volgens mij niet goed. Kleding, Benjamin nog maat 56 en dat past hij nog prima. Bepaalde truitjes gaan soms wat moeilijker over zijn hoofdje heen, hij heeft namelijk een best groot rond hoofdje. vraagje, werkt Kamille-thee naast pijn verlichtend ook ontstekingsremmend? Benjamin mag voor elke fles steeds 10 cc kamille-thee en hij vindt het nog lekker ook. Mogelijk doet de kamille de aft sneller verdwijnen. Bijvoeding, Benjamin lust, denk ik, alles. Hij vindt zelfs Daktarin (heel vies vinden de meesten) lekker. Maar ik begin er pas met begin vier maanden mee, in overleg met de kinderarts, omdat hij mogelijk een voedselallergie heeft.
Fijn dat Benjamin weer wat gedronken heeft ! Hoop dat de pijn gauw weg is het is zo sneu! Miss is het ivm voedselallergie of voorkomende allergieën in de fam wel beter om met 6 maandjes langzaam te beginnen met bijvoeden? Spits uur is hier eer voorbij Jaylin gebadderd en mezelf gebadderd daarna Novan gebadderd die ligt nu aan de borst en dan gaat hij lekker slapen!
Wat fijn dat Benjamin weer wat meer gedronken heeft. Pfff wat hoop ik dat dit sprongetje snel voorbij is. Emma is ontzettend huilerig en alleen stil als er met haar rond gelopen wordt. Mijn vriend heeft net de fietskar in elkaar gezet, maar nou blijkt dat hij de schuingedrukte letters niet gelezen heeft...de fietskar is niet geschikt voor Maxi-Cosi of babyschaal. En hij is geschikt voor kinderen vanaf 18 maanden. Dat wordt dus terugsturen. We hebben nu een andere besteld die wel geschikt is. Ziet er precies hetzelfde uit, maar er zal toch het een en ander anders zijn.
@pukjepuk, wat zielig voor jullie zeg!! Ik hoop dat het echt snel over is! @moedersvan2, hier een lange maar extreem lichte menstruatie gehad. Dus ben bang voor de volgende keer helemaal los haha. @hier, kleine doet het heel goed. Slapen gaat ook goed, sinds een paar dagen overdag in de gewone slaapzak. Nacht opzich ook goed. Van ongeveer 22.30-5.30 alleen nadeel dat de oudste dan ook wakker wordt en niet meer wil slapen. Gisteren weer een migraine aanval gehad laatste keer was in maart. Heb ik pas sinds ik bevallen ben. Het is echt heel eng want ik zie dan op een gegeven moment niets meer. Iemand van jullie daar ervaring mee? Ben nu al de hele dag en moe duizelig.