Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik kreeg ook een mooi cadeau van J., laatste fles om half 12 en toen pas om half 8 weer! Terwijl hij juist de laatste dagen al rond 5 uur kwam en ik al blij was met 6 uur. En nu ligt hij te slapen boven op zijn vader op de bank :).

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Fijne Moederdag iedereen!

Hier een ontbijtje op bed gehad en een cadeautje van Jaylin :)

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Fijne Moederdag iedereen!

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijne moederdag allemaal!!

Moederdagcadeau, bonbons met een lieve kaart! Zogenaamd van Benjamin. ;) En Benjamin heeft net voor het eerst in zoveel tijd zijn hele flesje leeggedronken. Tussendoor wel even hard gehuild van de pijn, maar vervolgens voorzichtig de rest op gedronken. Wel wat gespuugd, vast omdat hij de gewone hoeveelheid niet meer gewend is. En hij had speen 3 (3 maanden) om het hem wat makkelijker te maken met zuigen.

Doorslapen (5 uur achter elkaar), hier even de laatste dagen geen sprake van. Benjamin slaapt nu maximaal 3-4 uur achter elkaar, maar logisch met pijn in zijn mondje. En daarnaast nog een keer wakker voor late nachtvoeding. Ik ben wel jaloers op veel nachten van jullie. :);) Hopelijk komt dat snel, al begrijp ik dat het even niet anders is.
    Geen pijn meer en beter drinken is even veel belangrijker dan doorslapen.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zo is het pukjepuk
    Dat doorslapen komt vanzelf wel
    als de pijn maar weg is!

6. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Pukjepuk: Wat naar die spruw, ik hoop voor je dat al je harde werken loont en het snel over is! Arme Benjamin!

@Lianne: Je faalt niet, juist super dat je alle hulp aanvaard! Een betere moeder kan jullie kleine zich niet wensen!

@KDV: Ik begin 1 juni weer met werken na 5,5 maand verlof, spannend! Hannah gaat 20 en 26 mei een ochtend je wennen en vanaf juni 4 dagen per week. Onze opvang is ook kleinschalig. En het leuke is, ze kont bij haar nichtje in de groep die 6 maanden ouder is! :)

@Moedersdag: Heerlijk verwend vandaag! Allereerst een uitgebreid ontbijt in de tuin, een wandeling van 12km in het zonnetje met onderweg een terrasje en een ijsje en vanavond uit eten geweest! Van Hannah heb ik chocola met de tekst 'mama ik hou van jou' een heerlijke gezichtscreme gekregen van het merk Hannah! :D

Bijgevoegde bestanden:

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat heerlijk ellada!
    Lekker verwend dus..
    Wat hebben jullie gegeten vanavond ?

8. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oh ja, super dik verwend! :D
    Ik heb als voorgerecht beef Osaka (ossenhaasreepjes met mie, paksoi, taugé en teriyakisaus) gegeten en als hoofdgerecht varkenshaassate met oosterse groenten en friet, het toetje paste er niet meer bij! ;)

9. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb van Riff een mooi chocoladehart van chocolaterie gekregen. Zonde om op te eten...
    Zo mooi, hij hield het tasje waar het in zat zelf vast. (En dan te bedenken dat er 750gr! chocolade in zat) kleine krachtpatser
    's Middags zijn mijn ouders met Riff wezen wandelen en konden wij even slapen. Daarna bij mijn ouders pannenkoeken gegeten. Als Riff dan "vervelend" was hadden mijn ouders dienst zodat wij eens rustig konden eten wat dus niet vaak kan. Lieverds ook.

Pfff zie erg tegen t gesprek op vandaag...

Ellada wat een leuk idee gezichtscreme van je eigen hannah!
    Enne je etentje klinkt wel erg lekker.

Pukjepuk wat een heerlijk cadeautje van Benjamin die lege fles! Hoop dat de spruw gauw weg is!

Hilly dat is ook een leuk cadeau!

10. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Leuk hè Lianne, Hannah hi geld het tasje ook zelf vast! Ze wilde het alleen niet loslaten toen ik het aan wilde pakken! ;) Gelukkig wist papa haar af te leiden! :)

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.796
    7.388
    113
    Heerlijk al die moederdag verhalen :)
    Hier ook een fijne moederdag gehad, zelfgemaakte kunstwerkjes van de oudste 2, dat blijft toch het mooiste vind ik. mijn man had namens J niks gehaald, maar dat ben ik ondertussen wel gewend ;)
    Wat ik ook heerlijk vind is dat ik de hele dag niks hoefde te doen. De oudste 2 en papa hebben de hele dag voor me gelopen, ik mocht lekker in het zonnetje zitten de hele dag, zo fijn :D

J is wel weer elke nacht in de weer. Vannacht zelfs weer twee keer, om kwart over 2 en half 6. Maar die eerste keer was dochter erg in de weer, voor haar ben ik 6 keer naar boven gelopen, en toen uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, ik was er zo zat van, dat gejammer steeds boven. En toen werd J wakker van haar, en wilde drinken. Nouja, het is nog vakantie hier, dus lekker lang in bed gebleven, tot half 9, en maar niet teveel plannen vandaag.

Fijne dag vandaag allemaal!

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Moederdag, wat veel zijn hier lekker verwend. Zelfgemaakte cadeautjes van je kinderen blijft ook erg leuk, misschien wel het leukste!
    Ellada, wel erg leuk van het merk Hannah! ERg toepasselijk! :D
    Jij bent heel erg verwend!!! ;):) Leuk!!

Ellada en Lianne, lijkt mij super leuk en grappig om te zien dat jullie ukkies zelf het cadeau vast hielden! ;):p

Riean, fijn, he, even een dag helemaal niks hoeven te doen! Dat is ook genieten! Wat vervelend dat je dochter aan het spoken is geweest! Vermoeiend hoor! Twee nachtspookjes in huis lijkt mij behoorlijk zwaar! Al spookte de kleinste dus het minst.
    Inderdaad laat haar dan maar tussen in slapen, dan hoef je niet steeds je bed uit. Benjamin slaapt na de avondfles nu ook bij ons in bed, omdat hij nu weer vaker wakker wordt in de nacht. Dan kan ik hem tenminste al liggend troosten, minder vermoeiend.

Lianne, heel veel succes en sterkte tijdens het gesprek vandaag! Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!
    Lieve ouders heb je, Lianne! Fijn zulke hulp, even een beetje rust heb je echt nodig!

Hier, Benjamin meer honger en meer willen drinken, alleen de pijn blijft een obstakel! Tussen het drinken door huilt hij echt zijn longetjes uit zijn lijfje, haartjes helemaal nat van het zweet. Arm kind.
    Spruw wordt nu langzaam minder. De aft alleen nog steeds heel pijnlijk.
    Omdat hij toch best goed gedronken had, liet ik hem na de fles van 20:30 maar zelf komen. Hij sliep om 21:45 en ik werd om 0:45 wakker van hem. Hij lag heel onrustig te woelen en schopte met zijn beentjes in de lucht, geen gehuil dus maar zo gelaten en toen om 3:45 wel piepen en huilen en dus honger. Om 4:00 gedronken en daarna tot 6:00 geslapen. En van 6:00 tot 8:00 heeft hij in mijn armen geslapen. Hij sliep zo onrustig en had toen echt een speentje nodig.

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Dan ben ik een paar dagen druk in de weer, wordt hier weer veel geschreven :D

@Lianne: Hoe moeilijk het ook is, je faalt niet! Ben trots op het feit dat je hulp hebt gevraagd en hier je verhaal kwijt kan.

@moederdag: ik heb 2 uur slaap en lekker ontbijt gehad. Geen cadeaus maar dat vind ik niet erg. We zijn bij mijn ouders asperges met zalm gaan eten.

Hier: sinds het weekend gaat L. om een vast tijdstip naar bed op de avond, om 19.00 hij krakeelt dan nog een half uur maar daarna slaapt hij tot 6 of 7 's ochtends :D dus geen avond of nacht voeding meer. Overdag komt hij wel om de 3 uur en tikt dan 180/6 weg. Hij zit op 5 voedingen en ik ga deze week toch beginnen met wat fruit. Want zodra L. je iets ziet eten grijpt hij naar je :D haha

14. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Riean: Vervelend dat hij zelfs twee keer kwam, gelukkig kon je langer in bed blijven liggen.

Pukje: fijn dat de spruw minder word. Ik hoop voor je dat hij snel van de pijn af is!

Mimimama: jij hebt wel een hele luxe nacht gehad!

J. gaat om 19:30 naar bed maar ik haal hem zelf nog uit bed, vannacht om 22:45 maar hij sliep zelfs op het aankleed kussen en hij wou ook maar 100cc hebben. Ik durf hem nog niet te laten liggen want dan ben ik bang dat hij om drie uur in de nacht weer komt. Hij werd om 6:00 wakker en kreeg om 6:30 een flesje. Hij weegt nu bijna 6kg dus hij zou al twaalf uur zonder fles mogen maar ik denk dat ik hem voorlopig nog wel een flesje blijf geven rond 23:00.

Ik vraag mij af waarin of waaronder jullie kindje slaapt? J. was helemaal onder de deken uitgewoeld vanochtend. Ik weet niet of ik hem dan het best in een winterslaap zak kan laten slapen of in een zomerslaapzak onder zijn deken? Hij heeft een boxpakje als pyjama en daaronder een romper met korte mouwen. Zijn kamer was vannacht 20 graden, wij hebben een vrij warm huis en veel kouder als dat word het daar ook niet.

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, wat relaxed, dat hij van 19 uur tot de volgende ochtend slaap! Wij zijn nog een beetje aan het proberen wat de avond betreft, dat loopt nog een beetje rommelig. C. eet dan vaker en is ook doodmoe maar wil niet slapen. Pas na het grote flesje (gekolfd) om 10 / half 11 valt ze in slaap tot s'ochtends. We hebben nu een paar keer geprobeerd om die fles eerder te geven want ze is vaak rond half 9 al erg hongerig. Maar dan slaapt ze toch pas om 10 en is ook vroeger wakker ( om 5 terwijl ze anders tot half 7 sliep. Het is nu vakantie dus niet erg, maar als onze grote dochter straks weer naar school gaat is 5 een heel onhandige tijd, want dan is de volgende voeding precies als wij het huis uit moeten. Dus nog even kijken deze week of we die avond wat beter kunnen 'structureren' 😊

Hier van cleo niets gekregen- mijn vriend is niet zo van dit soort dingen- maar mijn grote dochter was erg lief de hele dag en had een super leuke feestdagenkalender geknutseld: sinterklaas, kerst, oud en nieuw, pasen en verjaardag getekend en dan iets bij geschreven(op haar manier en vooral fonetisch, ze zit nog in groep 3 😊). Het allerleukst vond ik dat ze dat zelf bedacht en helemaal alleen geknutseld had (met een nietmachine) omdat ze haar moederdagkado op school had laten liggen. Echt iets om goed te bewaren voor later, zo leuk!
    Riean, herkenbaar je verhaal. Ik moest ook vannacht om kwart voor 3 het bed uit omdat mijn grote dochter riep. Ze moest naar wc en durft sinds een half jaar of zo s'nachts niet meer alleen het bed uit. Cleo lag gewoon lekker diep te slapen - en vl ook- maar de moederinstincten zijn zo actief, ze hoeft maar 1 keer te roepen van een verdieping lager en met gesloten deur, ik hoor het gewoon allemaal!
    Zo denk je dat je er maar met een kleintje de nacht breekt, maar nee hoor, de grote kids hebben je dan net zo nodig!

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floddertje, volgens mij is dat prima met een zomerslaapzak als de kamer 20 graden is! Cleo slaapt ook met een zomerslaapzak plus deken of - als die in de was is- met winterslaapzak zonder deken. En sinds kort ook gewoon met broekje zonder maillot, en haar voeten zijn s'ochtends gewoon warm. Inmiddels kunnen ze hun temperatuur toch wel zelf reguleren. Dekentjes doen we dus ook niet meer want die trappelt ze er helemaal af.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jurre slaapt in zn winterslaapzak met alleen een romper met lange mouwen zonder deken of in een iets minder warme slaapzak met deken. De echte zomerslaapzak gaan we binnenkort uitproberen.

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Emma slaapt in een zomerslaapzak met een deken. Ze heeft alleen een pyjamatruitje aan en een romper zonder mouwen. Ze ligt 's morgens altijd boven de deken, maar is dan nog wel warm.

Wat hebben jullie kleintjes met dit weer aan? Emma heeft een t-shirt en een rokje en een romper zonder mouwen. Eerst had ze blote beentjes, maar heb haar toch maar een majo aangetrokken.

19. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hannah slaapt in een romp er met lange mouwen of een romp er met korte mouwen + shirt met lange mouwen, en daarnaast een slaapzak zonder mouwen en een deken.

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    L. is een warmbloedige :D hij slaapt al een week met of alleen laken of met deken en laken. En dan in een romper en broekje. Broekje laat ik aan voor het geval meneer een poepbroek produceert in zijn slaap in de nacht ;) sokken draagt hij ook overdag niet meer in huis omdat het te warm is. Voetjes zijn zonder sokken ook warm.

@floddertje: L. Sliep voor zijn 12 weken sprong al van 22.00 tot 6.00 of 7.00 Door de sprong en vaccinatie was er ineens weer behoefte aan nacht voeding. En sinds ik de voeding heb opgehoogd slaapt L. De hele nacht. Ja ik moet er soms uit omdat hij even contact zoekt of de knuffel kwijt is, maar dat is even heen en weer en verder slapen.
    Ik zit nu op 5 voedingen waarvan er 1 standaard op 150 is. Meer drinkt hij niet, en als je het nog een keer aanbiedt, dan maakt hij een brakende gezicht :D haha de grapjas. Ik merk dat L. overdag bunkert om de nacht te kunnen doortrekken. En ik kaan je zeggen dat ik het wel fijn vind ;)

Deel Deze Pagina