Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij oefenen niet standaard 1x per week met de fles. Wel krijgt hij zo nu en dan een flesje.
    Gelukkig is hij wat dat betreft heel makkelijk, fles,borst,beker,lepeltje alles neemt hij zonder problemen.
    Hij weet precies hoe hij overal mee aanmoet. Natuurtalentje :p

dat er geen limiet is weet ik. Toch ben ik hier vaak de gene die bepaalt of t genoeg is. Riff stopt niet en drinkt gewoon door met gevolg heel veel te spugen. Als ik hem afkoppel merk ik meteen of hij genoeg heeft of niet.
    Tja overvoeden kan niet met bv... ik geloof dat niet, zelf ben ik ook overvoed met bv. En laat Riff nu hetzelfde gedrag wat borst betreft hebben als ik had...maar is meer verslaafd volgens mijn moeder. :$

bijeenkomst..
    had er graag bij geweest, heb ook gestemd (20&27)juni maar zie dit niet zitten. Ik moet ook met t ov gezien ik niet mag rijden met de medicatie. Voor degene die wel gaan heel veel plezier

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @bijeenkomst: helaas kan ik er niet bij zijn. De afstand is niet zo het euvel. Maar ik zit tot eind juni al vol in de weekenden.

@slapen: het slaapje tussen 17.30 en 20.30 is gisteravond overgeslagen. De fles om 20.30 gegeven, en al slaperig nog een schone luier gegeven. Daarna in bed gelegd en vanaf 21.15 was het stil....... tot vanmorgen 6.20 :$ we zijn nog 5 keer gelopen om de knuffel terug te geven maar dat was het ook. De knuffel ziet alle hoeken van de ledikant :D de speen horen we vaker tegen de spijlen aan. En L. had zich gestoten tegen de spijlen waardoor zijn knie blauw was ;)

Hier: na dagen kwakkelen eindelijk weer ongesteld. Had al sinds zaterdag bloed bij het afvegen maar t zette niet door. Gisteravond zei mijn man dat ik erg geïrriteerd was... en 3 maal raden wat er toen doorzette.. ;) vraag me alleen af of de cyclus zaterdag is gestart of gisteren.. iemand een idee?

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    8 minuten over een fles :$ Jurre doet er met gemak 20min over, soms zelfs langer. En laat dan vaak nog over in de fles.
    Wel fijn: nu de tongriem wel goed geknipt is hoeven we veel minder flesjes bij te geven!

Aan de borst is J ook een langzame genieter :D Hij drinkt slokjes, valt dan even in slaap, wordt wakker en drinkt weer verder. Het hele voeden-verschonen-voeden-slapen kost hier met gemak een uur of anderhalf. ;)

Gisteren overdag weer ellende met slapen. Geen 'lange' slaapjes van 13 tot middernacht. :$:x Hij doet wel hazenslaapjes. Her en der een half uurtje, maar echt doorslapen doet hij niet. Hij valt op mij of in de doek in slaap, maar als ik hem probeer weg te leggen, dan wordt hij weer wakker.

Hij huilt verder niet de hele tijd, is best vrolijk en gezellig. Maar toch word ik er doodmoe van om maar achter mekaar met hem te moeten zeulen. Ik kan niet eens naar de wc, laat staan huishouden of werken...

Ik vraag me af wat dit is.. Regeldagen? Sprongetje? Hoe dan ook, het mag van mij wel voorbij gaan.

De nachten gaan wel goed. Hij slaapt van 23/24u tot 06u. Dan wordt hij niet wakker-wakker, maar hij wil wel eten, meestal maar 1 borst. Vervolgens slaapt hij tot een uur of 09 en komt dan om de andere. En soms slaapt hij dan weer door tot een uur of 11/12. Op zich natuurlijk heel fijn, maar hij is echt nog veel te klein om vervolgens de dag door te trekken :(;)

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Slapen, hier echt puckababy nodig anders gaat hij met zijn knuffel spelen en praten en iet slapen. Met de puckababy doet hij dat niet of bijna niet. Alleen s nachts heb ik hem wel eens horen babbelen.

Hilly1980, jouw ukkie slaapt zowel een heel lange nacht tot 12:00 in de middag (alleen onderbroken met voedingen), ik denk dat hij dan zoveel slaap heeft gehad dat hij tot s avonds laat niet of niet moe genoeg wordt of zo. Ik weet het niet.
    Hier begint de dag meestal zo rond 7:00 en dan steeds voeding en wakker en spelen (met voeding in totaal 1,25 tot 1,75 uur wakker tijd). De slaapjes na wakkere momenten varieeren van 45 minuten tot 2,5 uur . S avonds rond 20:00-22:00 de avond/nacht beginnen met als onderbreking late avondvoeding. De nachtvoeding verschuift steeds meer naar de vroege ochtend, kan 6 tot 7 uur zonder voeding alshij goed tot redelijk goed drinkt.
    En als hij wakker is? Speelt hij dan?

Mimimamma88, ongesteld, ik zou het niet weten wanneer cyclus begonnen, ik denk zelf als het goed doorzet en niet bij het voor gekwakkel zeg maar.
    Jouw mannetje dus ook op bepaalde momenten in de nacht ook heel bewegelijk. Hier Benjamin ook, als hij zich goed voelt (niet veel pijn) schopt hij na vier uurtjes slapen met zijn beentjes in de lucht (gymnastieken). en dan slaapt hij weer verder.
    Gisteren is Benjamin iets over 22:00 na de voeding gaan slapen en om 6:45 pas weer voeding. Tussendoor werd ik enkele keren wakker, benjamin was druk aan het bewegen, maar niet huilen. Eén keer vanacht een huilgeluidje in zijn slaap.

Voeding, 150 cc per kg per 24 uur en dat delen door de aantal voedingen, maar zo rond 3 maanden tel dit niet meer zo. Uiteindelijk komen kinderen op een maximum per dag ondanks het groter en zwaarder worden. Maar 120 cc per kg per dag of 180 cc per kg per dag ook nog normaal.
    Bij Benjamin moet ik aan de bel trekken als hij minder dan 450 cc per dag gaat drinken.

Lianne, slimmerdje is Riff zeg, dat hij met alles raad weet. Makkelijk voor straks als hij fruit- en groentehapjes gaat eten. ;)
    Overvoeding bv, volgens mij heb je gelijk hoor. Misschien is het door willen blijven drinken, dan geen echte honger meer maar gewoon troost of zo en dat hij daardoor teveel drinkt.
    Elke kindje tenslotte ook anders.

Hier, gisteren een vermoeiende dag. Om 12:00 in het ziekenhuis, vorige afspraken liepen uit. Kinderarts vond de aft er toch wel heftiger uitzien en wilde ons door verwijzen naar een dermatoloog. Dat werd dus heen en weer bellen en overleggen. Uiteindelijk naar een dermatoloog in een ander ziekenhuis gestuurd (VU in plaats van Amstelland. Daar konden wij om 15:00 terecht maar alles liep daar ook uit. Dermatoloog gekeken en zij dat het vanzelf moest genezen en dat er niks aan te doen valt. :(:$:x:( Hij zuigt het mogelijk zelf steeds opnieuw een beetje open, vooral bij hard zuigen met honger.
    Wij mogen nu verdovende gel op de plek doen voordat hij gaat drinken. Maar inwerkingstijd en werkingstijd op bijsluiter tegenstrijdig met wat de arts zei. :(:(:(:( Haalde gisterenavond dus helemaal niks uit. Moedeloos worden wij er van. Even straks naar apotheek bellen, hoe het nu echt moet met die gel.
    Benjamin gedroeg ze voorbeeldig in beide ziekenhuis en tijdens het wachten en meeslepen van hem overal naar toe. Even huilen bij moe en honger, sliep dus in mijn armen. Maxi-cosi vindt hij echt helemaal niks, alleen als de auto rijdt en als hij slaapt, verder vindt hij het te beperkend. Hij is dus een echte meeneembaby, ;) wel een ontladingsmoment (huilen) in de avond na avondvoeding, maar geen onrust in de nacht.

Wij kregen een tip om een kleinere speen te gebruiken die niet langs de aft schaaft. Een vraag aan jullie, is een difrax-speen kleiner dat een gewone avent-speen??? (natural of classic).

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @lianne
    Dat is wel balen dan!
    Novan krijgt in eerste instantie niet meer dan 100cc soms jengelt hij daarna nog even maar dan krijgt hij z'n speentje
    Als hij nog blijft jengelen krijgt hij wat extra's want honger laten lijden vind ik dan ook weer sneu haha

@pukjepuk
    Herkenbaar, vannacht had ik novan dus niet ingebakerd want ze zaten beide in de was.
    Maar jeetje wat is hij dan druk! Z'n armen vlogen alle kanten op en hij was aan t spelen met z'n doekje (dat gebruikt hij als knuffeltje)
    Ik zag steeds die handjes boven de wieg uitkomen haha
    Kort nachtje gehad vannacht dus want hij werd steeds wakker

Ik denk wel dat die mini speentjes van difrax wel kleiner zijn maar dan die van 0/2maanden

Wat vreemd zo met die artsen .. Zo ben je nog niet echt een stap verder 😕

@hilly
    Dat doet novan vaak ook, die slaapt van 20:30 - 6:00 en dan weer meteen tot 9/10u

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @hilly: hier ook wat momenten dat L. niet wilt slapen of Veel moeite heeft. En dat is vooral als ml laat van zijn werk thuis komt. L. vindt, ik stiekem ook, dan om 16.30 het tijd is om naar huis te gaan ;)

@pukjepuk: wat een gezeul naar 2 ziekenhuizen. En dan zo'n uitspraak van de dermatoloog.. kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
    De difrax s speen is minder lang dan de avent natural speen. Daardoor komt de difrax speen minder ver in het mondje. De avent classic heb ik geen idee van.. ben na 3 weken klooien met flessen en spenen bij de avent natural gebleven omdat het de zuigbehoefte voldaan krijgt, ook na 10 minuten drinken.

@inbakeren: dat is hier niet meer te doen. L. Beweegt zo in bed dat hij heel vaak op zijn volledige zij ligt en 5 minuten later ligt hij op de rug. Benen trekt hij graag op en schopt ook naar alles wat hij in dromenland tegen komt :D
    Het is nu zo erg, dat hij overdag niet meer onder het lakentje slaapt. Dan maar sokjes aan. Zijn kamer heeft een temperatuur van 22 graden dus koud is het niet ;)

Hier: last van mijn lage bloeddruk :$ en hoofdpijn. Rot menstruatie... Wie dat heeft uitgevonden mag worden verbannen :D haha
    Ik wilde graag gaan wandelen met L. maar ik vertrouw mijn lijf even niet. Straks maar even kijken of het toch kan.

7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff een k&t bericht .

Gisteren echo gehad voor nola haar heupen en ja hoor linkerkant afwijking doordat ze in stuit heeft gelegen.
    Heupdysplasie,kom zit er los in dus kans is er dat het uit de kom schiet als ze gaat kruipen/staan ofzo.
    Volgende week vrijdag krijgt ze dus een spreidbroek:(

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff... :$:(:x:(:(:( Wat naar! Zeker een rot bericht!! :(:(
    Arm dametje! Juist nu ze van alles met hun beentjes gaan doen en ontdekken, moet ze een spreidbroek aan.

Op mijn werk was er ook een kindje met een spreidbroek (met 4 maanden gekregen), het was even flink wennen (langzaam laten wennen) maar daarna had het kindje er geen probleem meer mee. Het kindje ging ook gewoon kruipen enzovoorsts.
    Maar ja, het blijft absoluut niet leuk!

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: dat is zeker rot nieuws! Dikke knuffel! Hoop dat de spreidbroek goed helpt. Al lijkt me het ook niet fijn voor Nola :( arm meisje.

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat een rot nieuws zeg!
    Hopelijk werkt de spreidbroek goed

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Wat een rot bericht zeg :(. Ook ik hoop dat het goed werkt.

12. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ moedersvan2, hoezo hebben ze de echo gedaan, waren er aanwijzingen dat er iets zou kunnen zijn? Ik vraag omdat cleo ook in stuit heeft geleden en benieuwd ben hoe je er pp tijd achter komt dat iets niet goed is.

13. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveelheid gekolfde melk in fles: ik geef elke avond de laatste voeding per fles. Cleo drinkt tussen 150 en 160 ml en houdt het ook netjes binnen. Ik geef de fles nog steeds met avent natural speen nr 1 ( voor babies van 0 maanden) en dan doet ze er een kwartier over. Speen 2 (0-3 maand) heb ik een paar keer geprobeerd maar vond het nog te snel gaan. C. vraagt gemiddeld om 6-7 voedingen op een dag, dus ik neem aan dat ze er over dag minder drinkt dan 150 want ze is een kleintje (ca 58cm en 4900g)

14. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @moedersvan2, jeetje wat jammer zeg! Maar beter dat ze er nut achter komen dan later, nu is er vrij makkelijk wat aan te doen. Ik had vroeger een klasgenootje die het had maar te laat achter gekomen. Die heeft daardoor voor de rest van haar leven beenlengte verschil.

@lisanne, het is vooral uitproberen. Wij geven nu rond de 160-180 cc per flesje (bij 5-6 voedingen per dag, madame is 62 cm en ruim 5kg).
    Het is heel makkelijk, is de fles op en er komt niks terug dan was het voldoende, komt er meer terug dan normaal dan was het te veel.

@minimamma, hier draagt ze een slaapzakje juist omdat ze ook de dekens wegtrappelt. Ze gooit in haar slaap continue haar benen omhoog en probeert dan via rechts de draaien. Vaak is ze meer dan 90 graden gedraaid als ik haar uit bed haal na een slaapje 😏

Vandaag de wendag voor Anne en ik kolf nu dus gedurende de dag. Toch weer bevestiging dat ik toch wel voldoende heb, kolfde vanochtend en net weer bijna 200 cc. Om 16h haal ik haar weer op. Tussendoor naar Zaandam geweest voor de primark, ze hebben best aardige babykleertjes 😊

15. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Moedersvan2, heel veel succes het komt echt goed !!

Wat betreft de aft, misschien wat pure olijfolie erop smeren ? zodat de aft glijd in plaats van schuurt ?? Ook jij veel sterkte!!

Borstvoeding afgekolfd is meestal 100 ml soms wat meer wat ze drinkt, schrik ook van de hoge hoeveelheden met flesvoeding is bijna het dubbele !! Maar las net op het net dat dat ook heel anders in elkaar zit qua meten en hoeveel ze nodig hebben natuurlijk stond ik even niet bij stil.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yasmientje, bedankt voor de tip! Klinkt wel logisch nu ik het zo hoor.
    Ik heb ook weleens gehoord dat borstvoeding wat betreft hoeveelheden niet echt te vergelijken is met flesvoeding. En misschien komt jouw dametje ook wel vaker op de dag en avond dan fles kindjes. Benjamin zit bijvoorbeeld op de 3,5 a 4 keer per dag en s nachts kan hij er 6 uurtjes op slapen of 'niet' slapen. ;)

Century, ik ben heel benieuwd hoe haar wendagje vandaag is gegaan! Volgende week is Benjamin aan de beurt. :(:$:). Pfff, gaat echt te snel!
    Goed idee om op zo'n moment naar de Primark te gaan! :)
    Hier worden de beentjes ook volop in de lucht gegooid tijdens het slapen en dan met name in de nacht. Eerst dacht ik wat is hij wakker in de nacht, slaapt hij wel. Maar het is dus heel normaal en kan tijdens het slapen.

Vandaag, een heel spenen/flessen assortiment van mijn schoonzusje gekregen. ;):) De komende dagen dus een spenenproject.
    Bij het laatste flesje werd de difrax speen wel geaccepteerd, ik moest hem wel echt in het begin afremmen anders veel te snel en verslikken en boos en dan nog bozer. De speen kwam volgens mij niet of nauwelijks tegen zijn aft aan, want hij ging niet huilen, wel even heel bedenkelijk beetje boos gezichtje. En piepen beetje huilen na het drinken. Toch wel bijzonder want ik heb deze speen en fles eerder geprobeerd zonder resultaat.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @century: als ik L. Onder het lakentje en dekentje leg vind ik hem klam in de ochtend. Alleen lakentje in de nacht is blijkbaar voldoende want koude voeten heeft hij niet ;) is blijkbaar zeer warmbloedig. Ga nu met hem lopen in de kinderwagen of draagdoek en meneer jammert vanwege dat hij het warm heeft ;) lijkt precies op papa haha

Hier: een geschuurde down under op de plek waar ik die hechtingen heb gehad :$ man wat doet dat pijn.. net maar een kraamverband in mn onderbroek gedaan en wat sudocrem gesmeerd op de rode plekjes. Ik hoop dat dit niet nog vaker de kop op steekt ;) en ml klagen dat ik geïrriteerd ben haha

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.573
    3.507
    113
    Century, ik ben ook benieuwd hoe haar wendagje is gegaan.

Afspreken, als bijna niemand kan, is het dan niet beter om er een keer op terug te komen en later af te spreken? Ik vind het een beetje jammer om 1,5 uur te rijden als er 'maar' 4 komen. Niet dat dat niet gezellig zou zijn, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Emma is vandaag voor het eerst 'voor het eggie' naar de opvang geweest en het is heel goed gegaan. Ze heeft lang geslapen. En ze heeft haar fles van 180+6 leeg gedronken. Momenteel krijgt ze 's morgen en 's avonds 150+5 aangeboden en de 3 flessen daar tussenin 180+6. De ene keer gaat de fles leeg en de andere keer laat ze wat staan.

Ik heb Emma opgehaald met de fietskar en dat ging goed. Op klinkerwegen heb ik rustig gefietst zodat het niet heel erg zou schudden. Ik ben wel blij dat ik Emma nu in ieder geval zelf van de opvang kan halen, aangezien ik haar niet weg kan brengen.

19. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    @pukjepuk met 3 maanden geld indd 150cc niet meer. Dat is voor een 1 maandertje 140cc voor een 2 maandertje, 130cc voor een 3 maandertje..
    Riff drinkt heel vaak daags. Niet alleen hele voedingen maar ook slokjes tussendoor.
    Sowieso met de reflux wil ik niet te grote hoeveelheden geven.
    overdag zit er nooit langer dan 3 uur tussen, maar meestal komt hij tussendoor ook voor een slokje..
    een slaap borstje, een troostborstje, een mamahongerborstje.. borstvoeding is voor ons zoveel meer dan alleen voeding. Genieten hier beide dan ook heel erg van.
    Denk dat als ik voedingen en slokjes tussendoor tel dat ik aan
    Zo'n 12/15 borst momentjes per dag kom. Waarvan 7/8 hele voedingen.

Hoop dat die rot aft gauw een keer weg is. Is de spruw inmiddels wel over of ook nog niet?

Moedersvan2. Wat naar dat Nola een spreidbroek moet.
    Dat leed is ons bespaard gebleven, Riff zn heupjes zijn goed.

20. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Lief dat iedereen wil weten hoe de wendag was!

Ik trof Anne liggend op de arm van de stagiair aan (op woensdag zijn ze maar met 4 kindjes). In de ochtend ging het goed, daarna wou ze niet in de wipper, maxicosi bounce geval of wat anders maar alleen liggend op de arm dus dat hadden ze gedaan haha. Ze bleef alleen maar huilen als ze wat anders probeerden.
    Toen nam ik haar mee, even huilen toen ik haar neerlegde in de wagen, buiten gelijk stil en kijken naar haar uiltje (hangt boven in de wagen).
    We waren binnen en toen heeft ze nog een minuut of tien in de wagen naar het uiltje gekeken en begon ze te pruttelen en heb ik haar in de box gelegd onder de mobiel. En lachen en pret dat ze had! Het was dus echt letterlijk wennen voor haar. Daarna lekker gevoed en gaan slapen :)

Nou was dit een dag van 9-16. Wordt leuk volgende week woensdag als ze voor het echie gaat, dan gaat ze van 7.30-18.30 :$

Deel Deze Pagina