@ cenrury, ze zal wel moe zijn vandaag na al die indrukken gister! @ moedervan2 dat is echt balen. Hoe lang moeten baby's meestal zo een broek aan? @ pukje, toevallig ik was gister ook rond die tijd in Amstelland zkh. Klinkt goed die speen. Hopelijk werkt het vandaag weer.
Century, komt goed. Een andere omgeving met andere geluiden en andere bedjes enzovoorts is ook even flink wennen voor zo'n kleintje, maar het wennen gaat best snel. Wel goed dat ze haar gewoon veilig geborgen op de arm lieten rusten/ slapen! Op die manier went ze net zo goed alvast aan de omgeving en de geluiden. Maar ik begrijp dat je je een beetje ongerust voelt voor de echte lange dagen. Had iedereen maar standaard een half jaar of nog iets langer verlof. Elsa, wat fijn dat het zo goed ging met Emma op de opvang!! Dan ga je ook met een gerust hard weer de volgende dag werken. Goed ook dat ze daar gewoon goed drinkt en slaapt! Blij voor jullie! Bloesem, jij dus ook in hetzelfde ziekenhuis! Misschien zijn we elkaar wel tegen gekomen zonder het te weten. Grappig toevallig. Mijn man nu naar de prenatal om van difrax speen maat m te kopen. De ene difrax speen veel te langzaam (heel boos) en de andere ging veel te snel L (dom, want niet goed gekeken gisteren, veel verslikken en ook weer boos). het ging toevallig bij de difrax speen L één keertje echt goed. Lianne, wat omschrijf jij de borstvoedingen leuk! Fijn dat jullie daar beiden zoveel van genieten!! Die geluksmomenten hebben jullie echt nodig! je hebt genoeg al zorgen om kleine Riff. Spruw, nog niet weg, maar wel minder. Aft ook nog pijnlijk, nu op zoek naar de beste speen die ook nog geaccepteerd wordt.
Arme Benjamin, wat naar dat het pijn blijft doen he, ik heb zelf wel eens zoiets gehad, pff, wat een pijn, maar gelukkig is het dan na een dagje over. voor zo'n ukkie helemaal rot. Hopelijk gaat het met de nieuwe speen beter! moederv2, wat balen zeg! Maar aan de andere kant wel weer fijn dat ze het nu zien, in plaats van later problemen. De nachten gaan hier nog steeds niet beter. Gisteravond om 21.00 uur sliep hij na 2,5 uur aan de borst zo ongeveer. wij gingen zelf pas om half 12 naar bed, dus bedacht dat het vast zou helpen als ik hem nog even zou voeden. Had hij toch zeker 20 minuten flink gedronken. Maar helaas, het was 02.00 en 04.15 uur raak. Daarna wel pas 07.45 uur. Ik weet het ook niet zo goed hoe dit kan, al heb ik wel mijn eetpatroon aangepast, minder brood en dat vervangen door sla, salades en kwark enzo. ik val opeens wel (te snel) af. Maar eet qua kcal niet minder. Misschien dat mijn voeding daar toch niet tegen kan en hij minder verzadigd raakt ofzo. Maar het is gelukkig mooi weer vandaag, straks lekker met een boek in de tuin van schoonouders bivakkeren. Wij hebben zelf een grotere tuin, maar hebben nog niks bestraat, waardoor met de fiets en skelter rondjes rijden niet gaat. Bij mijn schoonouders kan dat wel, en die hebben ook een heel wagenpark. Dan vermaken de kinderen zich wel, en ik ook in het zonnetje
@riean, belangrijk om goed (en ook vet) te blijven eten! Hier heb ik dat met subtiele aanpassingen gedaan, volle yoghurt ipv mager en bv volle melk etc. Dat afvallen komt later wel Ik blijf nu op gewicht, het afvallen ging eerder zo rap! @pukjepuk, o ik maak me voor mezelf geen zorgen hoor, ik vind het alleen zielig voor de dames daar dat ze zo met haar op de arm moeten zeulen . Maar dat is het fijne van een kleinschalig kdv, ze hebben er gelukkig tijd voor en zeker omdat Anne maar met een paar andere kindjes zit die allemaal ouders zijn
@ riean, misschien helpt het om hem s'avonds aan je man te geven of te wiegen in bijv kinderwagen om het clusteren te doorbreken. Ik probeer hier het clusteren zoveel mogelijk te vermijden. Omdat ik het met 3 kids s'avonds echt nodig heb om even handen vrij te hebben, en ik merk dat D veel beter slaapt als hij niet clustert en bijv gewoon om 20.00 en 23.00 drinkt.
Wat leuk om te lezen dat kdv goed gaat bij jullie. Hier zal dat pas aan bod komen als het weer noodzakelijk is dat ik moet gaan werken. Tot die tijd kan ik fulltime thuis mama zijn @nachten: hier zet de trend door dat we er alleen nog maar even uit moeten om de knuffel terug te geven, man wat kan die verstopt liggen in bed haha. L. slaapt van 20.00 - 6.30 (ik voel me net guus geluk) Gisteren was me een strijd tegen de slaap. En dan niet voor 1 slaapje, maar de hele dag moet zeggen dat het wel zwaar was. Gelukkig dat ml vrij had en hielp. Na een lange strijd, tijdens de voeding in slaap vallen, een warme douche was het klaar om 20.00 was t muisstil. Zo stil dat ik vaker het idee kreeg dat ik moest kijken of er nog leven was.. maar meneer was me voor met zijn scheten haha de gek. @menstruatie: het lijkt wel een groot bloedbad tussen mijn benen vanmorgen was ik net op tijd, anders was t een groot doorlek feest.. en steken in mijn baarmoeder en vagina.. niet normaal joh geen pijnlijke steken maar zeurende steken. Hopen dat het snel wat minder wordt, is zo sexy om met dik nacht verband te moeten lopen haha
@afvallen Ik val niet af, ik kom eerder aan... Begrijp er niets van, maar misschien ligt het aan de enorme hoeveelheden fenegriek en dat de BV eerder niet goed op gang kwam? Hopelijk nu dan wel de 'voordelen' van BV voor mij @hier Ik ben verbijsterd.. Gisteren hadden we een neven&nichten-feestje. Drukte, herrie, muziek, pratende mensen... Na zn 18u voeding heb ik J in de doel gedaan en na tien minuutjes mopperen dat hij er eigenlijk uit wilde om alles te bekijken, viel hij in slaap. En hij slaapt nu nog! Wel 'wakker' gemaakt voor voeding om middernacht en schone luier en nu net om 06am. Maar hij slaapt binnen no-time weer.
@afvallen: ik heb nog 4 kilo "over" maar dat vind ik niet erg haha ik merk wel dat mijn buik langzaam weer strakker aan het worden is. Het buikje wat ik voor de zwangerschap had, is volledig weg Hier: heeft iemand een tip wat ik kan doen om het strijden tegen de slaap en vooral het krijsen te kunnen doorbreken? Ik sta momenteel in de woonkamer en ik heb het even niet meer. Combinatie van menstruatie pijn en krijsende L. is vandaag geen goede combinatie Edit: 10 minuten heb ik L. zijn gang laten gaan met krijsen, was al alles uit de kast aan het trekken om te gaan wandelen.. loop ik zijn kamer binnen, geef hem de speen en nog geen minuut later slaapt hij en nu nog steeds, 20 minuten later.. ben stomverbaasd
Hoi ben ik weer en bedankt voor alle lieve berichtjes. Heb een paar vragen gelezen over de broek toch? Ze moet minimaal 3 maanden. Geen lengte verschil, heupkom sluit niet mooi aan er zit speling in. Omdat nola tot week 34 in stuit lag kreeg ik automatisch een verwijsbrief. As vrijdag naar orthopeed en verpleeg kundige, ik zal een foto plaatsen nadien
Vandaag naar het cb geweest en ze weegt 5860 gram, ze is dus heerlijk aangekomen. Prikjes was brullen maar viel daarna snel in slaap. Vandaag krijgt ze voor het laatst om 21.00 de fles....ben benieuwd??
Hier komt lars ook al 2 dagen eerder... Nu laatste fles om 17.00 dus eigenlijk ook 21.00 maar ik durf het eigenlijk niet zo goed Hihi.. Bang voor de nacht... Wanneer moeten ze dat kunnen?? En hoe is je schema dan?
Bij D komen de eerste tanden al bijna door, dat is best snel lijkt me? Ik dacht vlak na de geboorte al dat zijn tandvlees al erg bobbelig was, maar nu dus inderdaad al flinke witte bubbels zichtbaar. Hij was ook al zo raar en onrustig aan het drinken deze week met steeds opnieuw hard trekken aan de tepel en dan loslaten. Dit deed mijn oudste ook toen hij tanden kreeg, echt zeer onprettig was dat en ben toen de bv gaan afbouwen. Hopelijk leert D dit snel af en kan ik nog even door met de bv.
Riff doet t zelfde bloesem, ook soort van bijten.. pak dan wel steeds de borst even af zodat hij leert dat dat niet mag. Heb natuurlijk geen zin erin dat hij dat straks met tandjes ook gaat doen. .
Super nacht! Laatste fles om 21.00 110 cc dus ik hield mijn hart vast Vanmorgen om 7.30 grote vrolijke meid in bed!!
Woensdag voor het eerst gaan werken..en alsof mijn lichaam het voelde dat het weer tijd was om bezig te gaan met de grote-mensen-wereld werd ik als toetje dinsdagavond ook nog eens ongesteld! :x Vind het vrij snel voor iemand die BV geeft, maarja..m'n lijf zal wel graag van de eitjes af willen dan haha. Ook het fles geven was echt een ramp, VL heeft met z'n handen in het haar gezeten omdat devin maar bleef huilen (te moe om te drinken, te hongerig om te gaan slapen) uiteindelijk heeft hij om 22:00 een fles van 140 ml helemaal leeggedronken en in een dikke coma gevallen haha Dinsdag ook naar de osteopaat geweest en hij voelde wat spanning in de darmen en in het achterhoofd. Moet nu oefeningen met Devin doen, maar merk nog weinig verschil. Heb maar een puckababy van marktplaats gekocht en als het goed is krijg ik die vandaag binnen. Hopelijk helpen die bij de hazeslaapjes. Devin was net weer wakker geworden na een slaapje van een halfuur. Ligt nu al een halfuurtje wakker in bedje met af en toe wat gemopper. Soms zie ik dat hij bijna weer in slaap valt, maar dan maaien die armen ineens weer en is hij weer klaar wakker Hopelijk helpt de puckababy hier tegen! @moedersvan2: Wat rot van die spreidbroek! hopelijk is het na die 3 maandjes helemaal weer goed! Devin heeft ook een hele poos in stuit gelegen, dus wij krijgen binnenkort ook een echo. @bloesem: wow wat vroeg dat er al tandjes komen! blijf je dan nog steeds BV geven of ga je kolven? @fles hoeveelheden: Hier gaat er meestal iets tussen de 120-140 ml in. Had op de LLL een tabel gezien 1 maand: 150 x lichaamsgewicht / aantal voedingen = ... per keer 2 maanden : 140 x lichaamsgewicht / aantal voedingen = ... per keer 3 maanden : 130 x ...enzovoorts dev is nu bijna 3 maand, en denk dat hij 6,5 weegt, hij drinkt meestal maar 6 keer per dag. komt dus uit op 140 ml.
Onyx ik herken het slaapgedrag en wakker worden na 30 min! Puckababy helpt hier niet .. Slaapjes duurden evrn kort. Bem benieuwd of het jullie helpt! Laat ons maar weten
Zo.. dat was een goede nacht 20.15 laatste voeding, toen om 22.00 in slaap tot 00.15 en 1 weer in slaap tot 5.15 toen wou hij niet meer slapen terwijl hij nog wel moe was. Dus rondje buiten gelopen in de draagzak en toen van 6 tot 8.15 bij mij op de borst geslapen. Was vast een voorteken van de koorts wat hij nu heeft.. We blijven hopen op rustiger vaarwater.
Vanavond vieren we de 60e verjaardag van mijn moeder - 5 uur op een rondvarend boot met eten, muzi ek en al en ca 40 mensen. En onze twee kids- ben heel benieuwd hoe dat gaat worden, met voeden en slapen tijdens het feest. Heb er wel zin in, en op zich is cleo een makkelijk kind, dus hopen dat zij het wat vindt 😜 de grote van bijna 7 ziet het iig wel zitten 😄
@bloessem: het is wel vroeg voor tanden maar het zou wel kunnen. L. drinkt soms ook onrustig en bijt op alles wat hij in zijn mondje kan stoppen. Hij heeft een wit bobbeltje op de plek waar een tandje zit. De cb arts keek niet raar toen ik vroeg of het een tandje kon zijn. Ze twijfelde tussen een tandje of een cyste met vuil. Als het een cyste is, dan kon het geen kwaad. Is het een tandje, dan kan het bij het volgende bezoek aan t cb zichtbaar zijn @moedersvan2: lekker hè zo'n nacht @onyx: die maaiende armen was hier ook. Puckababy heeft goed geholpen. Nu vindt L. het fijn om zijn knuffel vast te houden. @zomersproet: gezellig zo'n feest ben benieuwd hoe het gegaan was. Hier: t is af en toe nog een strijd met de dutjes overdag. Vanmorgen L. in de maxi cosi gevoed. Ml dacht aan honger... dat klopte maar geen melk honger maar mama honger.. 45 minuten bij de kapper vond L. te lang zonder mama haha het schatje.. Toen hij door had dat ik er was, sliep hij nog geen 5 minuten erna zo lief haha. Hij had maar 40 cc gedronken Ik ben langzaam weer af van het bloedbad. Zit wel nog middenin de menstruatie. Dus een goed excuus om koekjes te eten, kort lontje te hebben en te genieten van wat me-time
Lianne, sneu dat hij koorts heeft. Ik hoop ook voor je dat het snel wat rustiger word, breekt je zo wel op natuurlijk. Zomersproet: leuk feest gehad? Slapen: overdag wil J. ook maar moeilijk slapen. Soms slaapt hij eventjes in bed en dan gaat hij huilen dus haal ik hem er maar uit, is hij even rustig en dan gaat hij weer huilen omdat hij moe is.. Dan wieg ik hem meestal maar in slaap want in bed lukt dan niet. In de avond en nacht gaat het slapen gelukkig wel goed! Ondanks dat J. het goed doet voel ik mij een beetje minder.. Ik merk gewoon dat ik heel erg behoefte heb om weer te gaan werken, ik voel mij maar eenzaam door het thuis zitten. Anders was ik nu ook weer aan het werk geweest want mijn verlof is voorbij maar helaas word ik overal afgewezen . Nou ben ik ook nog eens ontzettend ongesteld geworden, ik was nog zo blij dat ik er de vorige keer goed af was gekomen maar blijkbaar komt het nu allemaal.