Even een vraagje aan de mama's van de oudste kindjes van de club. Onze kleine man heeft de afgelopen dagen weer een paar keer per dag een tijd krampjes terwijl hij dat daarvoor nog max 1x per week had. Zijn er mama's die dit herkennen? Hij is nu 3,5 maand
Ja dat was bij hem dus ook zo, bijna geen last meer van. Daarom zit ik me af te vragen waarom het nu weer dagelijks is. Ga je gelijk aan koemelkallergie denken omdat zn huidje ook wat pukkelig word maar het lijkt mij dat ik dan eerder al wat had moeten merken Hopelijk is het tijdelijk. Hij heeft vandaag wel 3x ontlasting gehad terwijl normaal maar 1 of max 2 keer per dag was. Afwachten maar....
Hi Meiden, sorry dat ik jullie zo gigantisch verwaarloosd heb. Ik ben de laatste weken ontzettend druk met de jongens, met het opzetten van een nieuwe tak van mijn bedrijf (babykleding) (modeliefje kids) en met genieten. We proberen 3 a 4 x per week minstens 10km te lopen, zo hoop ik toch nog wel een paar kilo af te vallen en ik geef ook nog bv aan R. Onze andere boef zit aan de pepti en Q. doet het naar omstandigheden ontzettend goed. Ze hebben zelfs hun eerste hapjes al gehad ondanks dat ze gecorrigeerd pas 2,5 maand zijn. Ze genieten er zo van, heerlijke smak konten zijn het, allebei druk aan het kletsen en lachen en druk met ontwikkelen. Q. gaat daarin aanzienlijk trager dit merk je vooral aan spierkracht hij kan nog moeilijk langere tijd zijn hoofdje recht houden en hij verslikt zich nog regelmatig in de fles maar zijn sonde en monitor zijn alweer een tijdje uit. Nu moet de toekomst uit gaan wijzen hoelang hij zich nog blijft ontwikkelen. A.s. dinsdag zijn ze beide weer een hele dag opgenomen voor de eerste vaccinaties. Er bestaat een kans dat door hun prematuriteit ze er heftig op reageren en Q. is medisch dus bij hem bestaat de kans ook nog dat hij allergisch is. Ze groeien ontzettend goed, zijn sinds geboorte al ruim 20cm gegroeid en wegen nu ruim 5,5 kilo Hoe gaat het met jullie en de kindjes? R. met spijkerbroek, Q. met zebrabroek
@set: hier waren er ook laatst ineens krampjes... met het gevolg van een poep explosie haha. Ik gebruik wel nog sab simplex maar zoals gisteren, was ik die vergeten in de luiertas te doen en onderweg vroeg L. voor voeding. Hij had nergens last van. Ook op kraanwater reageert hij niet meer, tenminste als het bij ons uit de kraan komt. Bij meer kalk ed. reageert hij wel nog. @seepje: dat je ons verwaarloosd dat klopt niet hoor. Zo'n update zoals je die geeft, doet het ook. 1 kindje slokt al veel tijd op, laat staan die 2 schatten van jouw Wat leuk om te lezen dat het toch zo goed gaat met ze. En wat groeien ze goed. Die opname voor de vaccinatie is opzicht wel fijn, worden ze goed in de gaten gehouden. Al lijkt dat me als mama zijnde ook zwaar hoor! @floddertje: dat eenzame herken ik wel hoor. Ik heb dat soort momenten ook wel. Maar als ik in zo'n moment zit, ga ik naar buiten even frisse neus halen met L.
@Seepje Wat een mooie ventjes en wat fijn dat het met beiden goed gaat. @Set Nu zijn tongriem goed geknipt is zijn de krampjes beduidend minder. De 'valse lucht' die hij door het slechte drinken binnenkreeg was dus een grote boosdoener. En met meer BV ipv FV is het spugen ook afgenomen. Verder krijgt J orthiflor start (probiotica) om zijn darmflora te helpen. Ik hoop dat dat gaat schelen als we over een maand met groente en fruit gaan beginnen. @Floddertje wat jammer dat je je eenzaam voelt Kun je geen vrijwilligerswerk oppakken bijvoorbeeld?
Seepje.. hup in de hoek jij... die verwaarlozing kan echt niet.. Nee geintje.. je verwaarloost ons echt niet. We snappen dat je het erg druk hebt met je kereltjes. Maar wat een mooie jongens zeg, fijn dat ze het zo goed doen! en jij doet t ook super. Knuff Hilly wat goed dat nu de tongriem eindelijk goed is zoveel verschil geeft en dat hij er dus ook minder last van heeft. Riff is gisteravond nog op de HAP geweest, heeft een infectie op de bovenste luchtwegen, drinkt niet minder maar nog sneller. Normaal wil hij graag nagenieten aan de borst nu dus niet. Nog steeds koorts en heel hangerig. Hebben dus verplicht bankhangdagje met veel knuffels voor Riff
Heeft er iemand advies voor mij? Inslapen leek juist beter te gaan, vaak sliep ze binnen 5 min wel. Laatste dagen duurt het een uur voordat ze slaapt (ligt zuigend aan haar speen rond te kijken.. Soms vallen de oogjes 1 x dicht maar ze gaan weer open.. Speen valt weer uit etc) en dan slaapt ze na een uur is ze op de minuut af áltijd na 30 min wakker (nog moe). (Slapen lukt dan ook niet meer als ik snel speen aanbied maar dat is weer een amder verhaal). Eerst leek het inslapen steeds sneller te gaam maar nu oprens weer steeds een uur voordat het lukt... Zou ik haar te vroeg op bed leggen? Maar ze gaapte wel al.. En soms vallen haar oogjes een beetje dicht dus denk dat ze wel moe is... Ze ligt strak onder de deken en wappert zichzelf niet wakker dus dat is het moet. Ik de puckababy hetzelfde probleem.... Wat zijn bij jullie slaapsignalen en herkennen julli ze goed ze ligt nu dus al 45 min in bed maar inmiddels is het weer eettijd dus ze kwn er weer uit en heeft er voor niks in gelegen
Seepje, wat fijn dat het zo goed gaat met je mannetjes. Lianne, wat balen dat Riff een infectie heeft. Hopelijk knapt hij snel weer op. Mamain, helaas geen advies. Maar wat vervelend dat ze zoveel moeite heeft met inslapen. Emma slaapt 9 van de 10 keer heel goed in als ze haar speen maar heeft. Hier zijn we begonnen met de fruithapjes. En Emma vind het heerlijk. Morgen naar het bureau en daarna ga ik denk ik ook beginnen met groentehapjes. Even kijken wat zij ervan zeggen. Bekijk bijlage 457673
@inslapen J valt altijd in slaap tijdens het voeden. Ik heb hem nog nooit 'wakker' weg kunnen leggen. Hier dus geen advies, sorry. @hapjes Ik had begrepen dat je voor de darmpjes beter met groente kon beginnen en daarna fruit? Die volgorde ben ik dan ook van plan. Over 4 weken mogen we ermee beginnen en ik kijk er echt naar uit @hier Ik geef J probiotica (orthiflor start). Geven jullie je kleintjes iets dergelijks?
@inslapen: hier vaak datzelfde euvel. Ik merk wel dat L. nu wat minder rond kijkt en juist hele verhalen aan het vertellen/brabbelen is haha echt grappig om te horen. Zodra hij zijn verhaal heeft gedaan begint hij rustig te worden en geeft zich over aan de slaap. Ik ren niet meer voor de speen omdat ik dat niet altijd kan. En zodra L. het door heeft dat je aan zijn bed staat gaan die armen de lucht in om te worden opgepakt. Ik heb mezelf geleerd om niet meer te rennen maar om even te spieken vanuit de hal. Als L.onrustig is dan ga ik kijken wat er aan de hand is. Ik kan niet rennen omdat mijn lage bloeddruk sinds de menstruatie (al een week ) op speelt waardoor ik duizelig ben. Hier: opa en oma (so) hebben samen met ons gewandeld. Hun achter de kinderwagen en wij gezellig mee was prachtig om te zien.
Vandaag leek de koorts wat te zakken. Maar nu de avond nadert loopt t op. Net had hij enigzins last van stuipjes. Ligt nu lekker op het grote bed bij opa en oma te slapen. Ik lig languit op de bank bij mijn ouders met de pootjes omhoog. Mijn bekken vind het niet zo leuk constant met Riff in de weer te zijn.. maar dat zal wel beteren, eerst t jongetje maar eens weer fit. Wel fijn,gewoon even bankhangen en nietsen, thuis was ik wel wat gaan doen maar dit is even beter voor mijn bekken nu. ik blijf maar t gevoel houden dat hij slecht drinkt. Zo kort. maar hij heeft zn plasluiers nog wel en ik ging zostraks eens meteen kolven na de voeding was ook goed leeg dus hij werkt t gewoon heel snel naar binnen. Wat betreft hapjes, wij gaan via de rapley methode doen. Maar nu nog niet. Sowieso moet eerst zn slokdarm weer genezen. Ik twijfel om te wachten tot de 6 maand. voor de darmen zou dat beter zijn.(?) Maar Riff heeft al heeeeel veel interesse in eten. Hij zit meestal in de wipstoel bij ons en volgt goed .. zelfs zn mondje doet al mee met kauwbwegingen.. dus denk dat hij er wel aan toe is.. wij beginnen ook met de groente ivm de reflux.
@Lianne Er is een nieuwe richtlijn vwb bijvoeding, gebaseerd op nieuw onderzoek van VUmc en dat is dat het juist het beste is om al met 4mnd te beginnen. Het ging daarbij geloof ik wel om hapjes, dus ik weet niet of het met Rapley anders is.
Heb nog iets, benieuwd of jullie dat herkennen... J plast en poept nauwelijks tijdens het slapen. Als ik hem meteen na een slaapje wil verschonen, dan is de luier nog vrijwel droog/schoon. Hij plast dus tijdens zijn wakkere momenten. Poepen doet hij vrijwel altijd tijdens het voeden. Hoe gaat dat bij jullie kleintjes?
Hier wordt ik ook altijd ondergepoept tijdens het voeden En hier lijkt het er ook op dat ze poept/plast als ze wakker is. De nachtluier is ook nooit extreem vol @seepje, leuk om van je te horen! Goed dat je ook weer voor jezelf bezig bent! Gaat het ook goed met de dochter van je vriend en de kleintjes?? @inslapen, hier is Anne overdag meer wakker en slaapt niet meer zo veel overdag. Vind ik niet erg want ze maakt nachten van 9/10 uur plus de slaap daarvoor is al 3 uur en die na de nachtslaap is vaak ook weer 3 uur dus ze mag van mij de rest best wakker zijn. Nu je meer met ze kunt spelen en beter contact hebt vind ik het zelf leuk om te zien wat ze kan en haar te helpen met leren draaien, dat is zelfs haar favoriete spelletje al! Morgen moet ik weer werken, ben benieuwd hoe het gaat! Het is papadag dus hij mag los
Ik ben het ook van plan hoor Yasmientje, vind mijn ventje nog veel te klein voor dat spul Maar dat zal wel te maken hebben met dat hij mijn derde (en laatste) is, het hoeft allemaal niet zo snel Bij de oudste kon hij niet snel genoeg 4 maanden zijn zodat ik ermee kon starten, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Net als dat de oudste allang spijkerbroekjes droeg, J echt nog niet, vind ik zo stug. Maar J is ook wel langzamer dan de oudste, die rolde met 3 maanden alle kanten op, had zijn eerste 2 tanden al. Terwijl J nu net op zijn zij draait, en er nog geen tand te zien is. Seepje, wat een mooie kereltjes! Fijn dat het goed gaat joh! Lianne, wat naar die koorts Beterschap! Hilly, J plast wel in zijn slaap, poepen doet hij maar eens per week ofzo, en dat gebeurt soms in zijn slaap (zoals vandaag) en soms ook gewoon als hij wakker is @inslapen, als we maar gewoon thuis zijn zoals vandaag gaat het eigenlijk supergoed. Hij heeft nog helemaal niet gehuild bij het inslapen en heeft toch 3 x geslapen vandaag. Vanmorgen zelfs 2,5 uur. Daarna nog 2 x drie kwartier. En nu slaapt hij weer. hij blijft wel 's nachts komen. Ik ben iets meer gaan eten, maar het helpt (nog) niet echt. Gisteravond was het 7 uur, half 11 en daarna half 2, half 6 en half 8. Hoop dat dat snel over is.
Wat je zegt Riean.. t gaat allemaal zo snel. Riff krijgt ook nog geen spijkerbroekjes aan.. mij ook te stug. T moet comfortabel zijn voor hem. Als met rapley pas vanaf 6 maand mag doen we dat. Gaan geen prakjes doen. Eigenlijk is t ook bedoeling 6maand exclusief bv. Maar hij vind t eten al zo interessant dat ik t niet heel zeker meer weet. Sowieso moet eerst zn slokdarm herstellen waar we 6 weken moesten rekenen. Dan is hij toch al bijna 5 maand
@Inslapen: soms valt ze tijdens de voeding in slaap, soms brabbelt/kijkt ze zichzelf in slaap en soms huilt ze zichzelf in slaap (max 5 minuten zachtjes jengelen). @Hapjes: Hannah kreeg op vakantie voor het eerst een stukje aardbei en meloen uit onze fruitsalade, ze was toen net 3 maanden. Sindsdien zo af en toe groente of fruit en sinds deze week dagelijks. Wat ze krijgt (groente of fruit) ligt aan wat wij eten, als het groente is wat ik in de staafmixer kan gooien krijgt ze dat en anders fruit. Ze heeft tot nu toe gehad: wortel, broccoli, komkommer, banaan, aardbei, meloen, mango en peer. Ze vindt het vooral super interessant, de smaken en de lepel! Ze eet nog niet alsof ze het al jaren doet! @Krampjes: Bij Hannah is het ook weer een beetje terug, ik denk doordat ze nu max. 1x per week poept :S