Hier ook, C. poept nooit tijdens de slaap, en zelfs na 8uur is er wel plas in de luier maar niet mega vol.
Ik weet ook nog niet wanneer cleo hapjes erbij krijgt. Bij onze grote meid kon ik niet wachten dat ze mocht en ben ik meteen in de vierde maand begonnen met gepureerd fruit en groente. Maar ze was er ook echt aan toe, een goede eter en nooit voldaan leek het. Cleo is anders, ik heb nog niet het gevoel dat ze doorheeft dat wij eten. Ze zit ook mee aan tafel in zo'n Stokke babystoeltje en vindt dat ook heel gezellig, maar ik heb niet het gevoel dat ze ook graag wil meeeten. Ik vind het ook prima om gewoon te wachten tot de 6maanden, we zien wel, misschien gewoon een keer spontaan denk ik, Ik wil haar dan wel gewoon stukjes eten geven om op te sabbelen, beginnend met wat zacht fruit zoals banaan en meloen. Smaken wpvindt ze wel al interessant: sab simplex heeft een aparte smaak en de vitamine D druppels hebben een anijssmaak. Dat vindt ze allebei echt heel spannend, smak smak wordt het van de lepel gesabbeld 😄
Hoi dames, hier ook weer een berichtje van mij. Het is de afgelopen week nogal druk geweest, onverwachts meer gewerkt omdat mn collega een MA had en naar het ziekenhuis moest . Ik heb wel af en toe meegelezen met jullie.. @ moedersvan2: hé wat naar van die spreidbroek.. Wij zijn vrijdag voor de echo geweest alleen hadden ze toen nog geen definitieve uitslag... het onderzoek leek allemaal goed, geen lenteverschil maar de definitieve uitslag komt dus nog. Als we dinsdag niks gehoord hebben is het goed. @Zomersproet: mij is verteld dat in Nederland alle kindjes die langere tijd in stuit hebben gelegen of in stuit bevallen zijn onderzocht worden op heupdysplasie. Ik zou als ik jou was even de huisarts/verloskundige (of zkh als je daar bevallen bent) bellen om te vragen waarom jij geen verwijzing hebt gekregen.. Misschien is daar wel een goeie reden voor maar voor zover ik begreep is de stuitligging eigenlijk al de aanwijzing om verder onderzoek te doen. @Seepje: Wat een knappe kereltjes zeg, echt leuk! En fijn dat ze opgenomen worden voor de vaccinaties, geeft toch wel een gerustgesteld gevoel lijkt me. De rammelaar die R op de laatste foto heeft hebben wij ook haha, Alyssa vindt m ook helemaal geweldig! @Lianne: Ach gos arm mannetje zo'n ontsteking is niet fijn. Het zit jullie ook niet mee he Ik hoop dat het snel beter gaat! @inslapen: Hier ook geen tips sorry! Alyssa laat duidelijk merken wanneer ze moe is en/of naar bed wil. Ze gaat dan met dr ogen rollen, in dr ogen wrijven of gapen als ze moe is. Soms heeft ze ook behoefte aan 'alleen tijd' haha dan begint ze te protesteren en te huilen en zodra ze in bed ligt gaat ze gezellig tegen dr knuffel kletsen. Naar mijn idee slaap ze net zo lang en zo veel als zij nodig heeft. Ik leg haar zoveel mogelijk op bed om haar in ieder geval de kans te geven om te gaan slapen. Slaapt ze 3 uur prima, slaapt ze maar 30 min ook geen probleem. Ik geloof zoiezo niet dat je kinderen 'voor niks' op bed legt.. Mijn moeder zei altijd slaap je niet dan rust je toch. Dus ook al slapen die kleintjes niet ze komen toch in hun bedje meer tot rust dan in de box oid. Een beetje kletsen en/of kijken is echt niet erg, zo verwerken ze ook de indrukken die ze hebben opgedaan. @Hapjes: Volgens mij had ik dat hier al eerder gezegd maar ik laat me hierbij leiden door onze dochter.. Ze zit nu nog sowieso niet aan de max qua flesvoeding, mogen nog zeker 1x ophogen. ( ze zit nu nog op 5x 150+5) en hier lijkt ze nog wel genoeg aan te hebben. Ze toont naar mijn idee nog geen interesse in ons eten en heeft volgens mij ook echt nog geen behoefte aan iets anders dan melk. Zodra ik merk dat ze daar wel interesse in gaat krijgen zal ik beginnen met fruithapjes en als dat goed gaat groentehapjes. (Mocht het CB adviseren om eerst met groente te beginnen doe ik dat). Net wat Riean zegt, het is dan wel mijn eerste maar voor mij hoeft het allemaal niet zo snel hoor, laat haar nog maar lekker klein zijn. Het gaat straks al allemaal hard genoeg haha. Maar goed als ze nu al wel onverzadigbaar was geweest was het ook een ander verhaal.. Weet iemand hoe het nu met pukjepuk en de kleine Benjamin is? Ik hoop dat het wat beter gaat met de aft!
@poep luiers: hier is het in de nacht wel raak... 1 poep luier die middenin de slaap wordt gemaakt. Overdag krijg ik nog zeker 1 poep luier. Plas is altijd een uur na de voeding. Voor het slapen gaan geef ik nog een schone luier als dat nodig is. @hapjes: L. is niet verzadigd na 5 flessen van 180/6. Daarom ben ik afgelopen week begonnen met zelfgemaakte appelmoes. Potjes voeding wil ik als nood oplossing en het zelf maken is niet zo moeilijk met een blender ik geef wel maar een theelepel per dag, dat adviseerde t cb. Hier: ik ben met een vermoeid gevoel vanmorgen opgestaan. Ik droom de laatste paar dagen vreemd. En steeds hetzelfde of erger... ik droom dat ik L. kwijt raak echt vreselijk om door wakker te schrikken. Weet ook niet waardoor dat ineens komt. Verder ben ik nog steeds aan de menstruatie waardoor ik pijn heb down under en dan vooral in mn mooie lip waar ze me hebben gehecht. Van mij mag t nu wel ophouden, ik ben er wel klaar mee
@Minimama: Kook jij de appels voor het pureren? Ik maak ook alles vers, vind die potjes er wat chemisch uit zien, en het is wel leuk als je zelfs met één bepaald stuk fruit kan variëren (rauw of gekookt)!
bah wat naar zo'n droom minimama! Pff, we hebben hier weer een baby van een paar dagen oud lijkt het wel, hij komt elke nacht weer 2 keer. Al was het vannacht half 2 (daarvoor om half 11 gevoed) en daarna 6 uur, dus eigenlijk niet nacht meer, eindelijk wel weer meer dan 3 uur ertussen, maar echt blij word ik er niet van. Ik voelde me weer zo goed, maar nu merk ik toch dat ik weer moe ben overdag. Maar geen idee hoe ik het op moet lossen, hij heeft echt honger als hij wakker wordt. Hij is overdag wel onwijs leuk en lief, pakt dingen vast nu, lacht de hele dag door. Zo gezellig Pukjepuk, hoe is het met je en met je knulletje?
Ik maak alle voeding zelf!! Super makkelijk! Fruit bv. stuk banaan een peer en een halve liga (de 4 maanden liga) aardbei banaan en liga en een paar druppels roosvise Ook voor de dorst slokjes roosvise wel heel licht aangemaakt. Appel hoef je niet te koken als je een goede blender hebt, hier is appel geen succes vind ze zuur Vroeger en nu maak ik alles zelf dus als er vragen zijn....stel ze!
Oja met groenten/aardappel start ik over 2 weken. Ik doe niet alleen wortel ofzo, lekker een aardappel erbij anders is het veelste dun
@ellada: ik kook de appel in een laagje water. Ik snij de appel in kleine blokjes waardoor het snel kookt. Als de appel zacht is, doe ik het kook vocht opvangen, in een maatbeker, en de appel in de blender. Kook vocht er een beetje bij doen en blenden maar. Als het te weinig vocht is, doe ik er nog wat bij. Mijn man is niet van het fruit maar vond de appelmoes zelfs lekker *trots* ik gebruik elstar appels, die worden door het koken zoeter, ala appels in appeltaart @potjes voer: ik heb het zelf 9 jaar geleden gegeten en alles van fruit was zo enorm zoet, mij tanden trokken krom. Enige wat ik van de potjes eetbaar vond was de kip zonder toevoeging, krijg je in Duitsland, en de macaroni voor 6+ maanden. Hoe ik dit weet, ik heb 9 jaar geleden een kaak operatie gehad, mijn onderkaak is 8 mm verlengd om de overbeet te compenseren. Daardoor moest ik 6 weken lang vloeibaar eten. Achteraf bleek die operatie niet nodig en hebben mijn spieren de overbeet weer terug aanwezig gemaakt. @riean: pff dat is zwaar, zulke nachten. Hier een slaapkop die van 21.00 tot 6.30 slaapt.
Net terug van het CB. Emma weegt nu 6015 gram en is 61 cm. Goed gegroeid, ze gaat mooi met de lijn mee. Ze vroeg me of ik al was gestart met bijvoeding en heb ja gezegd. Dit was geen probleem. Ze adviseren idd om eerst met groente te beginnen, maar niet vanwege de darmpjes. Groente is minder lekker dan fruit en als je eerst fruit geeft kan het zijn dat ze geen groente wil hebben. Ik stop nu dus even met het fruit en ga groente geven. Ik mag van 5 naar 4 flessen gaan en ik mag zelfs naar 210+7 gaan. Maar Emma zit nog maar kort op 5x 180+6 en dat drinkt ze niet eens allemaal op. Maar ook dat was prima. Mag nu proberen de laatste fles rond 20.00/21.00 te geven. Gisteren heeft ze toevallig voor het eerst 4 flessen gehad, omdat ze 's morgens pas om 8.30 wakker werd. Gisteravond om 20.30 uur de laatste fles gehad en vanmorgen om 6.00 uur werd ze wakker. Ze heeft voorlopig ook haar laatste spuiten gehad. Ik hoef ook pas over 2 maand weer bij het CB te komen. Ze ligt nu heerlijk te slapen.
@Elsa: Wow! Wat wordt Emma groot! Qua lengte is Hannah wat groter maar qua gewicht komt ze echt bij lange na nog niet aan 6kg! Wat hoeveelheid voeding betreft drinkt Hannah trouwens ook veel minder, als ik af kolf drinkt ze nooit meer dan 100cc. @Minimama: Dat ga ik ook eens proberen, ben zelf ook dol op appelmoes dus als zij het niet wil... @Moedervan2: Bij de wortels heb ik zelfs nog water gedaan omdat ik het zo droog vond haha! Bedankt voor de tip over liga, dat is ook lekker makkelijk te maken!
Even hier een kort bericht van mij. Drinken en zijn longetjes uit zijn lijfje gillen tijdens het drinken en wel maar willen bleeft hier. Terwijl de aft volgens de arts al over was. De dag voor hemelvaart en hemelvaartsdag al zijn voedingen uitgespuugd en heel hard huilen. Weer aan de bel getrokken met Hemelvaart en opnieuw tot en met gisteren opgenomen geweest in het ziekenhuis ter observatie. Vrijdag, zaterdag en zondagochtend leek drinken weer beter met minder hard huilen te gaan, sommige flesjes nog wel. Ze dachten dat de Daktarin zijn slijmvliezen in mondje en keeltje gevoelig heeft gemaakt. Daarnaast denken ze aan reflux, maar ze vinden dat hij daar verder weinig last van heeft, want speelt tussendoor vrolijk. Al denk ik daar zelf anders over. Van vanochtend weer hard huilen tijdens de fles en hij rook toen erg zurig. Afgelopen nachten maximaal 3 uur achter elkaar geslapen, vervolgens elk uur of anderhalf uur wakker. Van doorslapen dus absoluut geen sprake meer. Pffff, erg zwaar. Afgelopen nacht weer thuis, en Benjamin 23:15 gaan slapen tot 4:00 dat weer een hoogtepunt! Als Benjamin weer de hele week bij de meeste flesjes hard gaat huilen van de pijn, dan weet ik het ook niet meer. Ik ben bang dat het ziekenhuis ons niet meer serieus neemt, behalve zijn eigen arts en die is er volgend week pas weer. Was Benjamin maar niet zo'n bikkel
Pukje: wat zwaar zeg . Waarom ben je bang dat het ziekenhuis jullie niet meer serieus neemt? Hij zou toch niet zomaar zoveel huilen lijkt mij. Hapjes: ik weet nog niet zo goed wanneer ik daar mee begin, ik kijk denk ik wel wanneer hij daar zelf behoefte aan heeft. Hij is nog geen drie maand dus we hebben nog even de tijd, ik zelf heb er eigenlijk geen haast mee. Hij zit nu wel aan 5 flessen van 180 die hij bijna altijd opdrinkt dus ik denk dat het wel eerder als 6 maand gaat worden.
@pukjepuk: dikke knuffel! Wat een drama zeg! Als jouw gevoel zegt dat het niet klopt, dan moet je dat gevoel volgen en blijven "zeuren" (zo kunnen mensen dat zien, maar dat is het zeker niet!) dat ze er wat aan doen. Het is sneu dat ze je niet serieus nemen. @elsa: wat groeit Emma goed! Hier worden de flesjes ook niet elke dag leeg gedronken. Maar wij eten ook niet elke dag even veel. @ellada: ik vind appelmoes ook heerlijk. Had in de zwangerschap daar vaker behoefte aan. Fruit kon ik niet eten in de zwangerschap want van de geur werd ik al misselijk. Ben toen vaker in de supermarkt met een grote bocht om de groente en fruit afdeling gelopen. Vooral melige appels, te rijpe citrusvruchten en bananen daar moest ik niks van hebben. En mijn favoriete aardbeien smaakte niet haha gelukkig vind ik het nu wel weer lekker. Hier: ik moet ml op cursus 'Hoe maak ik mijn zoon schoon na het braken' sturen.. L. Heeft gisteravond flink gespuugd, bed moest ik verschonen, kleertjes zaten onder en het hele gezicht.. en je raad t al, L. Heeft bij zijn oor en in zijn wenkbrauw gedroogd spuug zitten.. vanavond maar goed wassen onder de douche En de maandverband fabrikant wordt nog eens rijk aan mij ik bloed al 9 dagen van onderen. En het lijkt erop dat het einde nog niet in zicht is. En al zou het einde in zicht zijn, dan komt er morgen nog wat bij omdat dan (als alles nu wel goed gaat) de koperspiraal wordt gezet.
Ach Pukjepuk, wat ontzettend naar voor Benjamin en loodzwaar voor jullie Blijven 'zeuren' hoor! Ze moeten het gewoon serieus nemen! @Hier Vanochtend CB voor de tweede prikjes. J was een stoere bikkel en huilde nauwelijks. Lengte: 61.4cm Gewicht: 6544gr Hoofd: 40.5cm Keurig op z'n lijntjes, dus helemaal mooi.
Pff zit er ff helemaal doorheen. Sinds een paar dagen duurt het opeens 1 uur om dl in bed te krijgen en dan is ze na 30 min weer wrakker. En ook na 30-60 min weer moe dus dan begint t overnieuw...
Ach kleine Benjamin, sterkte voor die kleine schat en voor papa en mama natuurlijk. Mamain2015: Bij ons was het slapen tijdens het 12 weken sprongetje ook een klein drama. Gillen als je m in zn bedje legde en korte hazenslaapjes. Het gaat nu weer heel goed. Slaapt nu al vanaf 10.15, af en toe hoor ik m pruttelen maar word daarna toch weer stil. Ik hoop dat het bij jullie kleine ook een fase is. 's nachts vind deze man het leuk om weer rond 4 uur te komen terwijl het 1,5 week 6.00/06.30 was. Vannacht zelfs om 3.30 maar pakte gelukkig speen en sliep met paar keer speen erin stoppen tot 5.30. Krampjes gaan gelukkig weer goed, gisteren en vandaag tot nu toe niks aan de hand gelukkig. Hapjes: Ben geneigd om er nog een tijdje mee te wachten omdat ik hem dan gelijk baby af vind maar dat is misschien wel erg egoïstisch van mij denk dat hij het wel lekker vind. Ben wel van plan om het zelf te gaan maken, zeker de groente want dat is echt niet te eten uit een potje. Fruit vind is wel lekker uit een potje dus dat zal hij af en toe wel krijgen. Geven jullie het groentehapje ook rond het einde van de middag/begin avond omdat je daar als goed is mee begint voor de smaak. Ze adviseren ook om een smaak een aantal keer achter elkaar te laten proeven maar als hij het lekker vind hoeft dat niet perse toch. Dat is meer als ze het vies vinden om er aan te laten wennen. Volgens mij is onze kerel de zwaarste van het hele stel. Hij gaat al richting de 8 kilo. Ik blijf kleertjes weg leggen die te klein zijn dat is echt jammer
@mamain: rond de 12 weken was t hier ook een hel. L. sliep al de nacht door maar vroeg ineens om nacht voeding, wilde maar niet slapen en als dan was t ook zo kort zoals je omschrijving. Vorige week vonden ml en ik dat t genoeg was, die strijd met slapen. Sindsdien gaat L. tussen 19.00 en 20.00 naar bed. En het gaat nu weer super. Overdag is t vaak wel nog te gezellig om te slapen, in de ogen van L. En op dit moment slaapt hij bijna tijdens de voeding haha @set: 8 kilo pff lekker zwaar om te tillen haha je hebt wel een lekker mannetje Hier zit ik "pas" rond de 5 kilo. Moet wel zeggen dat het nu harder gaat dan in het begin. Kleertjes leg ik ook om de 2 a 3 weken weg omdat het niet meer past. Ik zit nu veelal op maat 62. Alleen de broeken zijn nog 56, korte benen van mama maar reuze voeten als ik de maat tabellen moet geloven heeft L. al maat 18 oeps.. haha
Woow Set al bijna 8kg! Ziet er ook wel goed gevuld uit. Riff was vorige week 58.5cm en 5970gr. Lengte blijft hij netjes de -1lijn volgen. Gewicht is hij van de -1lijn naar de 0-lijn geklommen. Welke maat kleertjes zitten jullie ukkies? Riff heeft rompers in 62/68 shirtjes in 62 (ook wel 68, maar die zijn nog wat groot) broekjes heb ik vanmorgen de 62ers uit de kast gehaald zijn allemaal te kort. Sokjes heeft hij 16-18 al zijn die niet erg ruim meer... Mnr bigfoot.. was op de echo's ook steeds al te zien.. familiekwaal haha
Hier een mannetje van 62 cm en 5970 gram, goed aangekomen in vergelijking met toen hij met 4 weken bij het CB kwam, maar vergeleken met een week geleden niks aangekomen. Benjamin ook net prikjes gehad, heel hard huilen en nu beetje overstuur, misschien deden zijn beentjes pijn bij het verschonen. Pijn vanwege spruw, aft en gevoeligheid door Daktarin namen de verpleegkundigen en een andere kinderarts serieus, de twee van de drie dagen in het ziekenhuis gingen ook bij de meeste flesjes best goed. En bij de flesjes waar het niet goed ging, was er geen verpleegkundige in de buurt die het kon horen/ zien en sommige verpleegkundige denken dat het zijn manier van drinken is geworden. Aan de verpleegkundige van de eerste dag heeft hem goed kunnen zien en wist precies wat ik bedoelde. Ze geloven ook wel beetje last van maagzuur, maar ik vind het niet normaal dat een hongerlapje tijdens sommige flesjes keihard gaat huilen. Opnieuw ter observatie wil ik niet. Het heeft niet zoveel zin en Benjamin spookt daar gigantisch in de nacht. Beginnen met groente en fruit, lijkt mij zo leuk om daar aan te beginnen! Veel plezier voor diegenen die er aan beginnen!! Geniet van de leuke gezichtjes die ze er bij trekken. Lianne, hier ook een mannetje met lange voetjes en handjes. Hoe is het nu met Riff? Had jouw kleine mannetje nu ook reflux of ben ik in de war? Set, wat een enorm mannetje! Wel zwaar om te tillen en te dragen. Hier wordt Benjamin ook vaak rond die tijd wakker. En vaak genoeg rond 4:00 zijn flesje. Mamaim2015, zwaar hoor! Vermoeiend! Zo blijf je constant in de weer! Hopelijk een kortdurende fase.