Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nagels, hier ook. Bij grote onrust en huilen krabt hij zichzelf en hij klampt zich met zijn handjes met scherpe nagels vast aan mijn schouders :) dan voel je die nagels ook wel.
    Vijlen en knippen blijft een gepriegel. Moet je soms echt met zijn tweetjes doen.

Riean, dat is wel echt vaak en is het dan ook echt gewoon drinken?
    Ik heb wel eens gehoor dat rond de vier maanden en dat is jouw ukkie soms overdag zo alert, wakker en actief zijn en tijdens het drinken dan net te weinig binnenkrijgen. Ze stillen dan hun ergste honger en zijn dan te veel afgeleid. Schade wordt dan in de nacht ingehaald.
    Hier bij minder drinken, meer tijd de laatste voeding en de eerste voeding. Raar maar waar. :( Misschien dat het steeds minder drinken went (maagje meekrimpt of zo).

Zomersproet, lastig hoor. Veel kinderen/ baby's hebben dat aan het begin van de avond, maar als je er twee hebt is dat behoorlijk pittig! En je moet dan zelf ook koken en eten.
    Op het KDV waar ik werk, beginnen veel kids/ baby's na 17:00 meer te te dreinen, te huilen enzovoorts. Of bepaalde dreumissen en peuters moeten constant vermaakt worden.

Late avondvoeding en slapen, hier moet ik Benjamin vaak ook wakker maken, als ik dat niet doe, komt hij toch 30 minuten of een uur later wakker en dan is hij te gulzig en dan gaat het drinken sneller mis.
    Maar als hij om 21:15 drinkt, heeft hij pas om 4:00 of 4:30 weer trek.
    Ik denk gewoon dat ze de late avond en de nacht gewoon steeds minder nodig gaan hebben of zo.
    Hier is de zesde voeding definitief weg, hij komt nu wel 160 te kort, want hij drinkt overdag niet meer. Maar ja als die fles probeer, drinkt hij toch niks of bijna niks. En s nachts wakker maken voor die fles geen enkele zin.

MOedersvan2 en mimimamma, als je ze overdag gewoon genoeg drinken dan zit dat wel goed, denk ik hoor. Als ze honger hebben, worden ze van zelf wel wakker.

Hier, Benjamin een record aan nachtslaap gehaald. Voor het eerste de hele nacht (zes uur in totaal) doorgeslapen. Eerst was het maximaal 5 uur, meestal 4,5 uur.
    Voor de rest huilt hij nu meer, en huilen wordt ook meer en meer ontroostbaar. Nu ligt hij in zijn bedje te huilen en speentje helpt niet. Normaal overdag in slaap vallen geen probleem.
    Hoe krijg je van een makkelijke lieve baby een lieve baby die veel meer gaat huilen. :(:x Ik ben echt gewoon echt op boos op de verpleegkundigen en artsen van het ziekenhuis. :(:(:(:(:(:(::x:x:x:x
    En nu moet ik wachten op woensdag.

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De afgelopen week moest ik hem 's avonds ook wakker maken voor een fles want hij was dan elke keer rond 8 uur in slaap gevallen. Heb 2 x geprobeerd om hem te laten slapen maar dan komt hij rond 2-3 uur.
    Gisterennacht was een hele rommelige nacht met een paar keer wakker gisteren overdag ook heeeel veel wakker geweest. Gisterenavond heb ik hem om 22.30 zn fles gegeven(was wakker) en toen kwam die om 4.30 maar heb met speen kunnen rekken tot 5 uur. Daarna weer lekker geslapen tot 9.30 dat was lang geleden, heerlijk al word ik wel jaloers van jullie verhalen van 19.30-06.30;). Hij slaapt nu weer, bijtanken van gisteren denk ik.

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    En daar is ie dan!
    Riff zn eerste tandje is nu echt zichtbaar!

We hebben een redelijke nacht gehad. Half 10 laatste voeding maar pas slapen om kwart over 11. Toen om 1.00 - 3.30 - 6.00 weer voeding maar gelukkig wel met een half uurtje steeds in slaap.

Gistermiddag moest ik weer naar de psychiater,laat Riff dan net honger hebben dus heb ik hem gewoon tijdens t gesprek met de psychiater gevoed.

Riff heeft een nieuw spelletje.
    we hebben zo'n boxgym die je over de box kunt spannen en zitten 2 handvaten aan, nu lukt het hen om zichzelf daaraan op te trekken tot hij zit,eerst moesten we hem nog even helpen over een punt te trekken maar doet hij nu zelf.. toppertje!

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Set, als ze overdag onrustig zijn en/of gewoon steeds te kort of gewoon veel te weinig slapen, slapen soms door oververmoeidheid de nacht heel onrustig met veel tussendoor wakker worden. Tenminste dat merk ik hier wel eens.
    Die lange nachten van 19:30 tot 6:30 volgens mij best zeldzaam en gewoon geluk hebben. Veel kinderen slapen met bijna drie maanden ook niet de nacht door en doorslapen is ook al met vijf uur achter elkaar.
    Maar zo'n lange nacht zou inderdaad wel een keer fijn zijn.

Lianne, leuk en heel knap spelletje! Riff is volgens mij een heel slim wijs mannetje. :D:cool:
    Met tandjes is hij dan ook wel heel vlot hoor!:D:cool:
    Een ander zou het een slechte nacht vinden. ;) Je leert uiteindelijk zelf ook steeds beter opnieuw slapen. tenminste dat heb ik, als Benjamin in de nacht drie keer wakker wordt (niet voor voeding meestal, maar speentje, troost)

5. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Riean: dat is wel balen zeg! J. werd hier ineens ook weer eerder wakker maar dat was een week ongeveer en nu gaat het weer goed.

Pukje: ik kan je frustratie heel goed voorstellen zeg. Weer tot woensdag wachten is ook wel lang.

Lianne: wat snel al een tandje :D! Ik hoop dat hij er niet veel pijn van heeft. Heb je wat aan de psychiater?

Ik heb woensdag een sollicitatiegesprek! Ik weet nog niet of ik blij ben of juist niet. Het is een functie in de horeca en aangezien mijn vriend ook in de horeca werkt word dat wel lastig met de avonden. Mijn ouders zeiden dat ik gewoon op gesprek moet gaan en als ik dan aangenomen word dan helpen zij mij wel, maar ik voel mij daar zo schuldig over. Bovendien maak ik mij een beetje zorgen om het geld. De functie is maar voor 10 tot 15 uur, hiervoor werkte ik 32 uur en ik denk dat mijn uurloon er ook wel zo'n 2 euro op achteruit gaat..
    Pff ik wou zo graag 20 uur gaan werken bij mijn vorige werk, dan was het allemaal makkelijk goed gekomen.
    Beetje onoverzichtelijk verhaal zo maar dat werk gedoe frustreert mij enorm.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @riean: pff dat is wel zwaar.

@pukjepuk: logisch die frustraties! En dan ook nog zolang moeten wachten :(

@lianne: wow al een tandje! Wat snel :) En wat is Riff sterk :D zichzelf optrekken.

@floddertje: ik zou op gesprek gaan. Al is er geen klik, dan heb je wel weer eens ervaren hoe dat ook alweer gaat. Horeca en dan 15 uur kan een gek rooster zijn weet ik uit ervaring. Ik heb 4 jaar geleden 1 maand in de horeca gewerkt met een 8-40 uur contact... ene week maar 8 uur, week erna 20 uur. Werd ik ook niet blij van maar dat was beter dan thuis zitten.

@voeding: L. drinkt zijn 5 flessen tussen 6.30 en 19.30. Al geef ik hem volledig hongerige voeding, hij komt om de 3 uur ;) vreetzakje haha vanmorgen heb ik L. laten proeven aan perenmoes. Dat was wel een succes. Daarna wilde hij zelf de lepel vast houden en in zijn mond steken :D haha Nu al zelf willen doen.

@haren trekken: lukt hier niet. Heb een korte coupe met nu de mogelijkheid om een kuif te maken :D

Hier: de pijn is gelukkig ver weg. Ik kan weer normaal functioneren. Straks maar even de berg was vouwen. Maar eerst een poepbroek verschonen ;) en nog een keertje naar buiten om wat in de brievenbus te gooien.

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    PukjePuk: Eergisteren was hij overdag juist heel lief en rustig maar toen is hij 's middags wel bij mijn moeder geweest toen ik moest werken. Hij is daar heel lief geweest maar misschien toch een reactie omdat het toch anders is als thuis want toen had hij een onrustige nacht. Gisteren was hij veel wakker maar daarna een betere nacht.

Maar snap wat je bedoeld, als hij overdag lekker goed slaapt denk je hij zal 's nachts veel gaan spoken en als hij veel wakker overdag is hoop je op een topnacht maar soms is het dan juist andersom idd;).

Ooit zal hij ook wel eens zo'n lange ruk gaan maken, hij vind het nu gewoon nog een gezellig onderonsje met mama 's nachts;)

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Mimimama: ik ga ook zeker op gesprek hoor :D, ik zie wel wat er van komt. Gekke roosters zou ik normaal niet eens erg vinden, ik heb al een paar jaar in de horeca gewerkt dus dat ben ik wel gewend maar met een baby is het toch een stuk lastiger helaas.
    Fijn dat je geen pijn meer hebt! Moet wel een mooi gezicht zijn geweest dat hij de lepel al zelf in zijn mond wil doen haha.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.797
    7.389
    113
    Tjonge, het eerste tandje al, gaat vlug. Mijn oudste had met amper 3 maanden ook al zijn eerste tand, dan zijn ze al zo groot he, echt leuk!

Pukjepuk, kan inderdaad zijn dat hij overdag toch te weinig drinkt.
    Ik ben gestopt met tepelhoedjes overdag, en opeens dronk hij minder lang en minder vaak, echt om de 3 uur. Maar sindsdien is het 's nachts wel drama. Ik was van plan hem vandaag wat vaker aan te leggen, maar daar zorgt hij zelf wel voor :D Misschien toch de beruchte regeldagen van 3 a 4 maanden. Hij wil elke 1,5 a 2 uur drinken. Hopelijk is dat het, en is het snel over :)

10. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pfoe Riean, dat is ook vervelend! Ik zie nu ook al op tegen die vier maanden dip.. Benieuwd hoe dat gaat in combi met mn werk.

Gisteren is Anne echt de hele dag op het KDV geweest (7;30-18;30) en dat ging hartstikke goed! Ze heeft de dames daar al flink betoverd door al direct te gaan lachen.
    Thuis kon ze gelijk naar bed en toen zag ik haar om 21h pas weer. Toch een beetje ongezellig hoor! Maar ja er moeten ook centjes verdiend worden en stiekem vind ik het heerlijk om weer m'n hersenen te laten kraken! Het voelt ook niet alsof ik 4 maanden ben weggeweest.
    En ik vind nu de ochtendvoeding en avondvoeding heel fijn :)
    Gelukkig ben ik de dinsdag en donderdag vrij dus ik hoef maar telkens een dagje zonder haar.

We krijgen hier nu echt een regelmaat, ze komt zelf overdag nu telkens tussen de 3-4 uur voor de borst (of de fles als het papa dag of kdv is) en meestal krijgt ze dan tussen 20-22h ergens de laatste voeding en dan moet ik haar de volgende ochtend alweer wakker maken omdat ik anders te laat kom voor werk of op knappen sta :p

11. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Gaat indd vlug met zon eerste tandje.
    Hij is er niet vervelend van geweest, denk alleen wel dat hij daarom misschien vanacht zovaak kwam. Was nl niet steeds een hele voeding. Maar even slokje om weer lekker te kunnen slapen.
    Hij is zeker sterk, van t begin af aan al. Ziet er leuk uit..
    Hij is verder klein waardoor men vaak denkt dat hij wat jonger is en dan zo sterk haha.
    Wat betreft de psychiater, ja heb hier wel wat aan.
    Vond het eerst wel moeilijk, het klinkt zoveel zwaarder als psycholoog.. maar ik had dit soort gesprekken al verwacht
    met de psycholoog en had een psychiater nog zwaarder voorgesteld.. tja vooroordelen he.. we maken ons er allemaal schuldig aan.

Floddertje succes met je sollicitatie.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: denk ook dat iedereen de psychiater in het hokje "je bent ver heen" duwt terwijl niets minder waar is. We moeten het eigenlijk zien als dat de ha je niet kan helpen en je door wordt gestuurd naar een chirurg ;)

Hier: oh wat biel het me net zwaar, alleen alles moeten doen. L. Heeft tot 2 keer toe gespuugd. Nu was het niet veel maar ik zat onder en hij had de 2e keer gespuugd net nadat ik hem schoon had aangekleed. Een extra paar handen is dan erg makkelijk. En eerlijk gezegd, daar ben ik ook vanaf 17.00 doordeweeks op ingesteld. Denk dat het me nu even brak in combinatie met alle ergernis van dinsdag die ik nog niet heb kunnen uiten/plek heb kunnen geven.
    Ik cijfer me al de hele dag weg, drink daardoor slecht en ik moet zo koken met een kleine boef die om het kleinste ding schreeuwt. *zucht*
    Ik krijg ineens diep respect voor alleenstaande ouders ;)
    Volgende keer maar hulpjes in huis halen in de vorm van mijn ouders. Kan pa koken en ma L. verzorgen ;) en ik, fijn even ontspannen zitten.

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Klopt minimama.. dat hokje had ik de psychiater ook ingedrukt eerlijk gezegd. Maar er nu toch maar weer uitgehaald. Want zo ver ben ik ook weer niet heen. Kan mn gezond verstand nog altijd gebruiken. Gevoel en verstand zitten allee niet helemaal op 1 lijn. Gevoelsmatig wil ik t alleen kunnen met Riff, maar mn verstand weet dat ik hem soms even moet loslaten om zelf rust te kunnen pakken en er dan weer beter voor hem kan zijn.
    Ik weet nu wel waar dit gevoel van hem niet los willen laten wegkomt. Ik heb sowieso altijd controle willen hebben...
    Maar daar ga ik hier niet verder op in, voor wie t wil weten prive staat open maar zet het niet zo bloot op t internet.

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: begrijpelijk dat je je niet bloot wilt geven. Dat stukje controle dat herken ik wel. Ik wil ook het liefst alles alleen doen, en dat ook bewijzen dat ik dat kan terwijl dat niet realistisch is. Daarom sta ik ook, vooral richting mijn familie, weinig hulp toe. Want dan faal ik in hun ogen... heerlijk opvoeden ;)

15. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Mimimama: dat over alleenstaande ouders denk ik soms ook, dan ben ik toch heel blij dat ik het niet altijd hoef te doen.

Lianne: gelukkig heb je de psychiater zelf uit het hokje gehaald. Ik had zelf ook een psychiater en zo'n beetje iedereen die daar rondliep was gewoon doodnormaal hoor :D. Dat je het graag alleen wil snap ik wel hoor, ik had dat eerder ook maar ik heb nu wel redelijk geleerd om toch hulp te vragen en dat maakt het zoveel makkelijker.

16. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Meiden, even een vraag.. Hebben jullie ook last van haaruitval?? Had dit ook in de zwangerschap tot ongeveer 30 weken.. Toen stopte het en nu heb II net weer een super bos en nu begint het weer :( duidelijk dat het wel hormonen zijn, maar ik word er zo verdrietig van

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @floddertje: ik prijs me ook gelukkig dat zodra ml thuis is, ik even "rust" heb :) ik geniet er ook van om te interactie tussen beide te zien haha

@lovingmyboy: ik heb nu meer haaruitval. In de zwangerschap viel er bijna niks uit.. maar sinds 2 weken is het Veel meer... alleen gelukkig niet zo erg zoals L. dat heeft. Volgens de kapper is dat rond deze tijd normaal dat het nesthaar verdwijnt. Een voordeel, mijn berenvacht op mijn buik is bijna weg :D haha

Hier: L. om 19.45 uit zijn enge droom geholpen en meteen gevoed. Daarna onder de douche geweest maar hij viel al bijna in slaap. Tijdens het wassen van mezelf had L. De hydrofiele tussen zijn benen bezeikt :D en na het douchen gelijk in bed. Half uurtje erna was het stil. Ik lig al lekker in bed. Zal zo wel in slaap vallen mits ik niet wordt gestoord door de nieuwe buren.
    Nieuwe buren vinden het normaal om tegen 22.00 nog met spullen te slepen. Kwam vanmorgen in de kelder hun binnendeuren tegen strak in de lak en hun koeling tegen op wieltjes. Snap niet dat ze dat niet in hun eigen kelder zetten maar het stoort me zo niet ;)
    Fijne nacht dames!

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Potverdikke, had ik net een heel verhaal getypt, zie ik nu pas dat het niet geplaatst is:x
    Nou ja, dan nog maar een keer.

Slapen, Emma krijgt meestal om 20.00 uur de laatste voeding en dan de volgende ochtend rond 7.00 uur weer. Ze zit al een paar dagen op 4 voedingen. Gisteren wel 5, want toen had ze om 19.00 uur gehad en hebben we om 22.30 uur nog een klein flesje gegeven.

Haaruitval, hier ook verschrikkelijk. In de zwangerschap geen last van, maar nu...niet normaal meer. Overal liggen haren, zijn ze niet van de hond dan zijn ze wel van mij.

Nageltjes, Emma heeft ook van die scherpe nageltjes en krabt zichzelf ook regelmatig in haar gezicht. Ik knip ze ook regelmatig, maar die dingen groeien zo snel. Ook is ze gek op mij aan de haren trekken en ze heeft dus ook regelmatig losse haren van mij tussen haar vingers.

Vandaag een dagje uit geweest met collega's. We moesten om 9.45 uur aanwezig zijn en waren vanavond om 20.45 uur terug. Dus de hele dag zonder mijn meisje. Maar mijn moeder paste op en dat is goed gegaan.

19. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Wanneer weet je wanneer ze klaar zijn om de laatste fles eraf te halen? Ik heb hem altijd wakker moeten maken voor de laatste fles, maar ben bang dat als ik hem eraf haal dst hij dan s nachts komt..

Wat zijn je tijden dan met 4 flessen?

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Wij hebben het gewoon uitgeprobeerd. Tijden zijn hier heel verschillend, maar ongeveer zo:

6.30/7.30: 180+6
    11.30/12.00: 180+6
    16.00: 180+6
    20.00: 180+6

In de laatste fles doen we 2 schepjes rijstebloem.

Deel Deze Pagina