Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Niets tegen fleskindjes of voor iemand persoonlijk... maar jeetje... schrik er eerlijk gezegd een beetje van...4 flessen..
    Dat kan toch nooit goed zijn
    Wij eten toch ook vaker dan 4x daags.. ons word 6x aangeraden en dan moet zo'n kleintje het met 4 maaltijden doen?? Nee dat kan er bij mij niet in dat dat gezond kan zijn.
    Dan werk je toch overgewicht in de hand? die maag word zo opgerekt omdat er zoveel in moet om de dag door te komen..
    Of klopt mijn redenatie hier van geen kant

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: ik begrijp je gedachten wel hoor. Ik blijf op 5 flessen zitten. Uiteindelijk zal het minder worden door bijvoeding.
    En L. zat deze week 1 dag op 4 voedingen maar ik merk aan hem dat hij sinds dat moment een verkoudheid heeft. En als wijzelf ziek zijn, eten we ook iets minder.

3. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Hier op het CB zeggen ze bij 4 maanden minstens 5 voedingen en bij 5 maanden minstens 4, omdat dan de bijvoeding goed is opgestart. Feit blijft dat melk tot 6 maanden het belangrijkste is voor het kind.

Hannah krijgt nog 6x bv, zo ongeveer om 7, 10, 13, 16, 19 en 22 uur en ik moet zeggen ik geniet er nog heerlijk van! Over 1,5 week weer werken dan kan ik haar nog maar de helft van de voedingen zelf geven... Zijn zulke fijne mama-dochter-momentjes! :)

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Het is toch echt wat ze hier op het CB zeggen en nee...ik doe echt niet altijd precies wat ze op het CB zeggen.

Het is natuurlijk niet zo dat je ineens van 135 cc naar 200 cc gaat. Maar op een gegeven moment had Emma niet meer genoeg aan 135 cc. Nou dan hoog je het langzaam op. Zit ze een tijdje op 165 cc totdat ze daar niet meer genoeg aan had. Ja, dan hoog je op naar 200 cc. En dat krijgt ze nu dus meestal 4x. En die flessen gaan niet altijd helemaal leeg. Bovendien krijgt ze nu ook bijvoeding. Het zijn nog maar een paar schepjes, maar hoe meer bijvoeding hoe minder flessen.

Het CB zei tegen mij ook dat ik wel naar 210 met 7 schepjes mocht, maar dat vind ik echt veel te veel.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @ellada: ik geniet ook van de voedingen. Heerlijk rust moment, gaat de telefoon dan jammer dan. Deurbel is het enige wat kan storen maar er belt op de pakket bezorger en bezoek na niemand aan ;)

@elsa: 210 vind ik ook te veel. Ik "schipper" in de mix van standaard en hongerige voeding. Is er meer behoefte aan voeding, dan gaat er een schepje hongerige ipv standaard erin. Overdag zit ik nu op 4 hongerige en 2 standaard bij 180 cc. De laatste fles is volledig hongerige voeding om zo de nacht te kunnen doortrekken ;)

Hier: de voedingen zijn rond 6.30, 9.30, 13.30, 17.00 en 20.00 ene keer half uurtje later de andere keer half uurtje eerder.
    Bah de start van de nacht was zwaar. L.miste het gesnurk van papa en sliep erg licht. Toen papa thuis was, geen idee hoe laat, was het goed en hebben we niet meer hoeven te lopen voor de knuffel.
    L. en ik zijn snot verkouden. L. Heeft een ontstoken oogje en ik zit met keelpijn :( en dan hebben we maandag het feestje van mijn ouders. Hoop dat we dan weer wat beter zijn. Straks uien halen voor onder het bed... Hmmm uiengeur haha :D

6. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja idd liannedat dacht ik ook al. Ik ben ook van mening dat cb vaak t makkelijkste adviseert, en niet het beste voor de babies

Trouwens wat vind ik flessen onhandig! Soms ontdooi ik een flesje bv uit de vriezer maar uiteindelijk gooi k hem altijd weg omdat bv gewoon veel handiger is..

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Het ligt er hier ook maar net aan hoe laat ze 's morgens komt. Komt ze tegen 6.30, dan heeft ze meestal een fles om 18.30 en dat vind ik te vroeg voor de laatste fles, dus dan krijgt ze om 22.30 uur de laatste fles (maar dan wel een kleiner flesje omdat het dan toch nooit op gaat). Maar komt ze pas tegen 7.30/8.00, dan krijgt ze 's avonds tussen 19.30 en 20.00 uur de laatste fles. Ik maak haar dan niet om 23.00 uur wakker, maar zie wel wanneer ze komt en dat is dan de volgende ochtend.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Overdag komt Jurre nog om de drie/vier uur, alleen het clusteren in de avond en de 'start' van de nacht zijn aan het schuiven. Momenteel is het: 06-09-12-15/16-clusteren tot 21/22-06. Hij komt soms nog wel rond middernacht, maar hij heeft hem nu ook al een paar keer overgeslagen. Overigens, hij wil ook altijd even drinken als hij wakker wordt. Dus daar zitten nog wat extra momentjes.

Rondom een slaapje is het nu:
    Slaap-wakker-voeden-spelen-voeden-slaap.

Hij slaapt makkelijk van 06-09. Dan is hij vaak wat langer wakker. Rond 12 krijg ik hem dan vaak wel weer zn bed in, maar hoe lang hij dan slaapt is niet gezegd. De avond is veel clusteren en tegen mij of papa aan liggen en dan rond 21/22 (afhankelijk van hoe moe hij is en als ik gewerkt heb hoe laat ik thuis ben) gaan we samen naar bed. En hij ronkt (nu, de laatste week) door tot 06.

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voedingen, vier voedingen best weinig ja en dan zoveel in één keer moeten drinken, zeg maar. Maar als dat het beste past bij je kindje, dan een ander verhaal. Flesvoeding ligt wel wat zwaarder op de maag en dan meer tijd tussen de voedingen en minder snel honger, vooral als ze slapen.
    Hier nu echt definitief vijf voedingen, zesde voeding, niks of bijna niks van drinken. 's Nachts alleen wel eens 1 of 2 of soms 3 keer spenenhonger. vanacht om 1:49 en 3:00 echte spenen- en mamahonger. En vooral 's avonds echte spenen- en mamahonger. Lijkt de laatste dagen wel meer geworden. Maar ja, zondag 11 weken en hij is ook bijna twee weken overtijd geboren, Dus wie weet dit de 12 wekensprong.
    grappig trouwens, in het ziekenhuis vonden sommigen hem te klein/ te jong voor maar vijf flesjes, dat hoorde pas vanaf 4 maanden. ;):)

Wat betreft CB enzovoorts, ik las pas een artikel dat doorslapen helemaal niet natuurlijk is voor baby's. Het is iets wat het tegenwoordige leven van ons verwacht. Omdat wij overdag 8 of 9 uur moeten werken, 'is het nodig' dat de kleintjes en wij doorslapen.
    De hoeveelheid flesjes per 24 uur en het op de klok voeden kwam ook aanbod. Eigen bedje en alleen slapen ook eigenlijk heel onnatuurlijk.
    Maar ja, tegenwoordig is dit helemaal niet mogelijk natuurlijk.

Elsa, ja ze gaan natuurlijk steeds iets meer per fles drinken en uiteindelijk verdwijnt er steeds een flesje omdat er geen behoefte meer naar is.

Mimimamma88, grappig dat jouw ukkie het gesnurk van zijn vader mist. Hier precies hetzelfde hoor. In het ziekenhuis sliep hij zo slecht in de nacht, elk uur of anderhalf uur wakker en huilen. Terwijl de eerste nacht thuis 4,5 uur achter elkaar slapen, de volgende nacht 5 uur en de nacht daarna 6 uur. Vanacht echter twee keer spenen- en mamahonger.
    In het ziekenhuis vonden ze het van mij een rare opmerking dat Benjamin het geluid van het gesnurk van zijn vader en het getik van de klok miste in de nacht. Nou, zo te lezen dus heel normaal.

Psycholoog/ psychiater, heel normaal hoor. En ook al heb je ze nodig, dan blijf je nog steeds een heel normaal persoon.

Moedersvan2, hoe gisteren afgelopen met de eerste dag spreidbroek? Beetje gelukt/ geaccepteerd?

Ontwikkeling, Benjamin zit volgens mij in zijn 12 wekensprong. Hij is op bepaalde momenten zo aanhankelijk en aan mij vastgeklampt. De laatste avonden wil hij niet zelf slapen, alleen in mijn buik. Hij slaapt dan eerst 45 minuten in eigen bedje en wil vervolgens dan niet meer en blijft huilen tot ik hem in slaap heb.
    Slapen overdag ook weer drama.

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @pukjepuk: dat t zkh t onzin vindt dat Benjamin de klok en het snurken miste vind ik raar. Ze zeggen (en heb t zelf ervaren) dat als je in de zwangerschap steeds dezelfde muziek luistert, de baby dat ook herkend na de geboorte ;)
    L. is niks anders gewend dan een snurker in huis :p en tot 3 maanden geleden lag die snurker pal naast L. :D haha
    Ik herken wel wat je schrijft. Echt 12 weken sprong dingen. Hier was t ineens meer honger en ook weer in de nacht voeding willen. Ik vind dat prima, want ml staat zelfs mee op om het samen te doen. Bij sprongetje, ziek zijn of na een spuitje hebben we de afspraak dat ml vanaf 4.00 de dienst draait totdat het half 8 is. Dan kan ik nog even blijven liggen.

@cb en onnatuurlijke dingen: cb advies neem ik mee en kijk of ik er wat mee kan. Doen ze zich opdringen dan hebben ze pech. Elk kind is anders en L. is een kruising tussen een slanke den(ik) en een brede, wat geletterde kerel. Dat L. tenger is, vind ik prima. Beter tenger dan continu op het gewicht moeten letten.
    Het slapen in eigen kamer: we hebben L. 8 dagen bij ons op de kamer gehad maar niemand van ons 3 sliep goed. Daarom hebben we L. naar zijn kamer verhuisd. Al moet ik wel zeggen dat in de eerste maand ik L. vaker op mijn borst liet slapen omdat hij anders niet sliep. Daar ben ik mee gestopt nadat ik ml een keer middenin de nacht vroeg of L. op me lag.... ik had gedroomd dat meneertje van mij af was gevallen en op de grond lag. Ik heb die dromen als realiteit ervaren haha :D het grappige hieraan was, ik voelde het gewicht van L. op me en ik schrok wakker en L. huilde daadwerkelijk ;)

Hier: ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat er binnen een paar dagen een tandje zichtbaar is. L. voelde warm aan, rode wangen, willen sabbelen op de koele bijtring en aan het jammeren. Ik dacht eerst dat ik hem te warm had aangekleed tijdens het wandelen. Vestje onderweg uitgedaan maar t bleef. Temperatuur heb ik nog niet gemeten.

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.797
    7.389
    113
    Kan me niks voorstellen bij maar 4 voedingen, haha.
    Ik ben nu al blij met het voeden om de 3 uur, en maar een enkele keer om de 2,5 uur.
    Vannacht ging beter, gelukkig. Ik was naar een vriendin gisteravond en had hem meegenomen, daardoor sliep hij pas half 12 na anderhalf uur clusteren. Toen hij daarna wakker werd was het al licht buiten, dat is al zo fijn, het was half 5. Al een vooruitgang na 3 x voeden in de nacht. misschien is het toch regelen geweest, ik hoop het maar.

Mamav2 hoe is het met je meisje?

Ons CB is eigenlijk wel prima. Ze zijn niet drammerig ofzo, en vinden alles wel best zoals ik het doe. Ze kennen me natuurlijk ook wel nu met de derde, en de andere 2 zijn ook gewoon prima, gezonde, leuke kinderen geworden (al zeg ik het zelf, maar ik kijk door een roze bril natuurlijk :D ). Dus dan komt het met de derde vast ook wel goed :D

Op het CB was een kindje van een maand ofzo, pff, wat is J dan al groot, wat gaat de tijd snel! Ik was (en ben ;) ) er helemaal van overtuigd dat we geen vierde willen, maar als ik dan zo'n ukkie zie, denk ik wel: wauw, wat mooi! maar als ik mijn J dan zie dan ben ik weer zo verliefd op hem, en geniet ik zo van zijn lachjes, geklets, het bewonderen van zijn handjes, dan weet ik toch wel weer dat hij echt de laatste is ;) (en zo niet, dan zal het ook wel weer goedkomen :D ;) )

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi Dames,
    Hier nog geen tandjes... wel een tevreden knul die voor mijn gevoel steeds minder eet... maar eigenlijk drinkt hij nu gewoon effectiever waardoor het minder lijkt.

Gijs slaapt bij ons op de kamer in de wieg en hij heeft mij de stuipen op het lijf gejaagd....
    Hij heeft vannacht gewoon 7 uur geslapen..... En gezien mijn vorige post stond ik ik snel naar de wieg en daar lag hij mij zo lief aan te kijken, wakker. Whahaha, oh wat een opluchting.

Verder schrik ik erg van de 4 keer per dag voeden.... heel erg weinig, inderdaad wat pukjepuk zegt, het is zo makkelijk.... en hele nachten doorslapen, pfff. Ik vond die 7 uur van Gijs al verschrikkelijk lang.
    Doordrinken doet een baby wel als hij niet voldoet aan zijn zuigbehoefte....
    Tevens is veel voedingen op een dag en nacht juist goed ivm de glucosespiegel en hersenontwikkeling.
    Tot 6 maanden is de maagcapaciteit eigenlijk maximaal 100 ml..... En als er dan 180 ingaat.... een baby heeft minimaal 8 voedingen per 24 uur nodig.
    Tevens heeft bijvoeding veel minder voedingswaarde dan flesvoeding, dus alleen maagvulling en smaakontwikkeling....

Gijs ligt veel onder zijn activityboog, hij vind het geweldig.
    Verder is Gijs zich lekker aan het ontwikkelen, kan nu beter alleen spelen, hoeft niet meer de hele dag bij mama te zijn. Erg fijn, er komt nu ook meer uit mijn handen, al zal het nog wel weken duren voor mijn huis weer netjes is, whahahahaha.

En ik ben nu aan het wachten op de 12-weken sprong. Die zal toch moeten komen lijkt mij.... Gecorrigeerd is Gijs 12w3d....
    Ach ik zie het allemaal wel, het komt vanzelf.

Officieel zou ik 26 mei weer moeten beginnen, maar ik heb er 7 weken an vast geplakt.... 7 juli ofzo moet ik weer beginnen. Nog even lekker genieten van mijn mannetje....
    En dan nog veel verlof opnemen, ik heb nog 400 uur staan ofzo...

13. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Doordrinken doet Emma echt niet. Als ze genoeg heeft gehad dan drukt ze de fles uit haar mond. Dat bijvoeding geen fles vervangt weet ik wel, het zijn ook maar enkele hapjes die ze probeert.

Bij Emma was het niet zo dat ik ben gaan ophogen omdat ze na 3 uur alweer kwam, maar omdat ze nog honger had als ze de fles leeg had (speen wilde ze dan niet). En als ze dan na 3 uur niet wakker werd ging ik haar niet wakker maken. Zo kwam er 4 uur tussen de flessen. En dan zit je al op 6 voedingen per 24 uur. De laatste tijd maakte ik haar om 23.00 uur wakker voor de laatste fles met als gevolg dat ze maar heel weinig dronk. Vandaar dat we nu na de laatste fles van 20.00 uur zeggen 'we zien wel wanneer ze komt'. Komt ze om 00.00 uur...prima. Maar slaapt ze door tot 6.00 uur...ook goed. Zolang ze op CB tevreden zijn, ben ik het ook.

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Als ik Riff een fles van 200cc zou geven gaat het ook op. Gevolg dat hij wel veel spuugt. Maar als ik hem steeds die 200cc geef rekt zijn maagje op, zodat dat er op een gegeven moment wel in past.

Sowieso is babies door moeder natuur meegegeven dat ze uit de borst kunnen drinken waarbij ze veel meer moeite moeten doen. Hoe verder de voeding vorderd hoe meer moeite ze moeten doen voor de melk terwijl bij de fles de melkstroom naar het eind toe steeds makkelijker gaat.

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk, en laten we vooral doen waar we onszelf goed bij voelen. Voor de 1 is dat de fles, voor de ander de borst.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik voed op verzoek. In principe op zijn verzoek, maar ook wel eens op het mijne als ik bijvoorbeeld weg moet ofzo.

Jurre speelt nog niet echt. Hij kletst wel en hij lacht enorm veel. Hij is ook de hele tijd bezig met interactie. Hij kan zichzelf misschien 10 minuutjes vermaken onder zijn mobile, maar dat is het dan ook wel. Hij wil het liefste de hele tijd op schoot en lachen en kletsen. En eten :D

Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik kijk ernaar uit dat hij wat meer gaat spelen en ik iets meer mijn handen vrij krijg.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Of ze moeite moeten doen aan de fles hangt toch ook heel erg af van de speen/fles die je kiest. Jurre moet keiveel moeite doen bij de Dr. Brown. Da's echt geen eitje hoor.

Overigens heb ik nauwelijks meer de fles nodig, omdat mijn productie helemaal is bijgetrokken sinds zijn tongriem nu goed geknipt is. Maar ik heb dus wel de afgelopen tijd gemerkt wat het verschil is tussen de diverse flessen en spenen.

17. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Au.. Dat doet pijn.. Het gaat er misschien niet om wat goed voor je voelt.. Dan had ik nu namelijk nog borstvoeding gegeven, alleen bij sommige mensen gaat dit gewoon niet. Blijft voor mij een gevoelig onderwerp.

Overigens denk ik wel dat vaker per dag kleine beetjes drinken beter is voor een baby alleen mijn mannetje neemt helaas geen genoegen met kleine flesjes en dat vaker per dag.. Helaas! Haha!

Jij had toch gezegd over de psychiater en Riff loslaten? Krijg je hier bruikbare tips over? Ik merk dat ik hier namelijk ook erg mee worstel.. V

Vd week waren we bij mijn schoonouders, zoontje was in slaap op schoonvader, hij moest plassen dus geeft mijn zoontje aan schoonmoeder die vervolgens idiote dansjes in de woonkamer gaat doen en speen afpakken zodat hij kan kletsen. Mijn man zegt tegen zijn moeder; mam hij sliep net he, en moet nog even slapen. Word niet naar geluisterd. Hij gaat paar minuten later huilen en ik krijg hem in mijn armen geduwd om hem te laten slapen. Ik zie er nu zoooo tegenop dat ze een avond moeten oppassen.. Hoe moeilijk is het om dit te snappen!! 😔

Pff t is echt vermoeiend met mijn zoontje hij gaat rond 20:30 slapen en krijgt dan rond 23:00 nog een fles waarna hij snachts wakker word voor speen en huilen om om 5:30 te vinden dar de dag wel weer kan beginnen. En overdag doet hij alleen hazenslaapjes van 45 min waarna hij nog moe wakker word en alleen maar op mij verder wil slapen. Probeer hem nu soms in bed te laten en te zorgen dat ik in zijn kamer ben als hij wakker word en hem dan proberen weer te laten slapen. Is 2 van de heeeeeel veeeeeel keer gelukt.. Ik wil hem gewoon niet hysterisch laten huilen.
    Iemand nog tips? 😄

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Duvellie precies om die reden wil ik mijn moeder (die er als enige voor geschikt is) niet laten oppassen. Heb het idee dat ze het vooral leuk vind om te spelen. Terwijl ik denk in haar belang, namelijk: slapen... Ik vind t best aso van jouw so

Liekje hier ook een méga gehorig huis, tot vervelends aan toe. Dl ligt in de slaapkamer te slapen. Man hoest in woonkamer, baby wordt wakker. Man doet keukenkastje dicht in de keuken iets te hard, baby wordt wakker.... Huishouden gaat ook niet wanneer ze slaapt haha..
    Wannwer ze wakker wordt is het dus eerst tien min zelf spelen en dan kan ik na elk slaapje dus snel tien min poetsen.

Hoe doen jullie t met dagjes weg? Wij willen winkelen binnenkort maar dl slaapt echt niet lang in de wagen.. Standaard na 20 min wakker..

19. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Herkenbaar dus!! 😔 ik snap het ook wel dat het leuk is om baby wakker te zien en te spelen, maar babys zijn leuker om mee te spelen als ze lekker hebben geslapen haha. Vind t ook lastig omdat ik pas aan het einde van de zomer hopelijk weer ga werken (moet nog werk zoeken) ze beide (ouders en so) geen noodzaak hebben om op te passen op die ene avond bij mijn schoonmoeder na dan.. Maar ze willen het heel graag, en omdat ons zoontje niet makkelijk is vinden ze ook dat ik het nodig heb.. Ik zou t best lekker vinden even zonder mijn zoontje, paar uur overdag slapen vijvoorbeeld maar ik ben al helemaal gestressed als ik er san denk dat hij dan naar mijn schoonmoeder toe moet. Hij is 1 keer paar uur bij mijn moeder geweest waarna hij savonds alleen maar aan het krijsen was.. Geeft zo weinig vertrouwen ofzo.
    Is het bij jou vaak noodzaak dat je moeder oppast?

Ik ben al wel paar uurtjes wezen winkelen met mannetje.. Ik hoop altijd dat hij goed slaapt in wagen en neem vaak ook draagdoek mee..t is niet altijd een even groot succes maar ik had laatst toch echt een outfit nodig die goed paste haha. Misschien dooky in wagen ophangen? Merk dat mijn zoontje dat soms wel lekker rustig vind. Verder niet echt tips, ja blijven bewegen wert hier goed tegen huilen in de wagen haha.

20. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen noodzaak, want ben tbm. Maar vindt t wel belangrijk om met ml ook privetijd te hebben. hebben we wel echt nodig vind ik.

Deel Deze Pagina