Februari 2015 mamaatjes !!

Discussie in 'De mama's' gestart door Yasmientje14, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed, nola hoeft geen broek voor nu, ik moet ze veel dragen in doek misschien dat het helpt. Over 8 weken echo en dan definitief een uitslag!! Dus veeeeeeeel dragen;)

Ik lees veel over 4 voedingen......nou nola zit al 2 weken op 4 voedingen, die lust gewoon weg niet meer. Heeft ze zelf aangegeven!
    Ze vraagt er niet om en als ik het aanbied duwt ze het met haar tong naar buiten. Als ik de fles om de 3.5/4 uur geef lust ze het wel.
    Als ik geen honger heb eet ik ook niet.
    Al haar slaaptijden en eetmomenten heb ik haar zelf laten bepalen vanaf dag 1, ik maak haar nooit wakker voor een voeding. Misschien dat ik daarom nu een makkelijke baby heb.:D Ze slaapt prima! Van 19.30 tot 07.30 en dan maak ik haar wakker want dan beginnen we de dag hier. Een dik uur later is ze weer moe en leg ik haar in bed:)
    De rest van de dag zijn het haze slaapjes van ongeveer een 50 minuten in de doek of in de maxicosie als we onder weg zijn.

Als ze genoeg cc binnen krijgen is er niks mis mee hoor.
    Het ene kindje vraagt veel de ander minder.
    Mijn dochter van bijna 9 eet ook niet veel, nooit gedaan leeft van de lucht zeg ik wel eens!

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    moedersvan2, fijn super fijn dat ze nog geen spreidbroek hoeft!!!! :D:cool:;):) Ik hoop dat veel bij je dragen helpt!!!!
    Makkelijk meisje, heb je trouwens! en als dat zo gewoon goed gaat met drinken nou dan is dat gewoon prima!! Elk kindje anders! Als ze maar groeit en bloeit!!

Duvellie, mamaim2015, goed slapen ook heel belangrijk inderdaad! Na goed geslapen te hebben kunnen ze het beste spelen! Goed slapen is dan even belangrijker dan laten spelen!
    Benjamin wordt overdag ook van van alles wakker.

Hilly80, fijn dat het weer goed is gekomen met de borstvoeding! :)

Hier, Benjamin weer 5 uur achter elkaar doorgeslapen en daarna met een speentje en troosten vervolgens weer 2 uur, want had nog geen honger. De ochtendfles ging redelijk goed, hopelijk de fles van 11:00.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Afgelopen nacht kwam hij om 05, vervolgens om 08 en hij is nu net weer wakker geworden. Hij is het bed nog niet uitgeweest hoor. Het is echt eten en weer verder tukken :D zo maar eens even douchen en aankleden.

Hebben jullie kleintjes dat ook, dat ze wakker worden met geeuwhonger?! Jurre moet echt meteen eten en valt als een kleine piranha de borst aan...

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerst wel hoor. Wakker worden, goed uitrekken en vervolgens hard huilen van de honger. Na de nacht en ook na overdag-slaapjes.
    Nu komt dan helaas niet veel meer voor.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @duvellie: herkenbaar hoor! Ik heb daardoor ook nog geen vertrouwen in het laten oppassen. Sm zei vorige week dat L. naar haar lachte... klopte niet want meneer stak zijn tong uit om zijn gaap te verbergen. Sm en eigen moeder praten ook altijd met een zeer vervelende stem tegen L. waardoor hij overstuur raakt. Dan laten oppassen, nee dank je. Maar dat hoeft ook niet omdat ik tbm ben ;) zelfs naar de ha 2 keer om spiraaltje is L. mee geweest. En ook naar de gyn gaat hij mee. Vinden de artsen altijd gezellig ;)

@voedingen: helaas geen bv hier omdat mijn borsten zeiden dat ze niet geschikt zijn voor die functie. Er kwamen in 20 minuten hooguit een paar druppels uit. Dan is kv heel fijn dat het er is. De voedingen is nu 5 flessen melk en bij de 2e fles geef ik een lepel fruit hapje om te proberen. De voeding geef ik op verzoek. Is het 3.00 dan is t zo.. slaapt hij van 21.00 tot 7.30 vind ik het ook wel prima.

@moedersvan2: wat fijn, geen spreidbroek :) Lekker dragen is wel fijn. Ik kan zelfs nu met de draagdoek om een kleine afwas weg werken :D zolang L. maar naar de senseo kan kijken haha. Wat hij daarin ziet, ik weet het niet.

Hier: vanmorgen was t 7.30 :$ toen L. zich meldde. Om 3.30 miste hij zijn knuffel en toen we die hadden gegeven was t goed.
    Vandaag had ik de brief van het zkh met erin de afspraak voor het spiraaltje... pas 17 juni :$ mooi niet.... dinsdag ga ik bellen want dat duurt me te lang. Volgens de ha zou het moeten als ik de menstruatie heb.. maar wie zegt dat ik die dan heb? Voor de zwangerschap was mijn cyclus gemiddeld tussen de 32 en 36 dagen :$ Dinsdag ga ik regelen dat ik zsm er terecht kan. Want de zin in intimiteit zakt hierdoor ook.. echt rot. Ik laat spiraaltje gewoon plaatsen zonder menstruatie. Is t zicht ook beter :p haha

Vandaag hebben we gewinkeld voor nieuwe kleertjes. Maat 62 :) Ik ga altijd net na de voeding op pad om te winkelen. De volgende keer dat L. zich meldt is toch pas 3 uur minimaal erna of hij moet zijn luier vol gooien en dat zint hem dan niet meer. Tot nu toe altijd goed gegaan. Ik heb pas 1 keer tijdens het winkelen moeten verschonen en dat was in de prenatal, fijnere plek kun je niet uitzoeken :D haha fijne verschonings ruimte. Alleen de luier emmer was een stinkdier maar ja. Alles beter dan op de vloer in een invalide toilet ;) (die ervaring heb ik ook al opgedaan in een bejaardenhuis ;) scheelde wel, stank van een baby valt daar in t niets haha)

6. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    soooooooooooooooooo het wordt steeds rustiger hier!!

Er zijn er al veel afgehaakt offffff te hebben het kei druk met de bab:Dbies

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Het wordt zeker steeds rustiger. Druk met de kleintjes denk ik.

Wat gaan jullie doen met Pinksteren? Ik moet vanavond werken en morgen gaan we even naar een winkel in ere en we willen nog naar de Weerselose markt. 's Avonds gaan we wijken.

8. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Ik denk dat het rustiger wordt omdat velen weer zijn begonnen met werken, daarnaast een gezinnetje etc... Dan komt zp (terecht) op de laatste plaats! ;) Mijn laatste weekje verlof gaat nu in, 1 juni weer aan de slag!

Mijn zusje en nichtje van 2,5 logeren bij ons! :) Gisteren hebben we lekker gewandeld, gisteravond ben ik met mijn zusje naar Soldaat van Oranje geweest, vandaag gaan we naar het strand en morgen zwemmen!

9. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier full house, de familie van vl is op bezoek uit Duitsland en Zwitserland: schoonvader, 2broers met vrouwen en nog 2 kids van 5 en anderhalf, dus het huis is echt vol :) en vandaag nog eens de 7e verjaardag van onze grote. net gezellig ontbeten en zij knutselt nu haar lego friends in elkaar. Straks komen mijn ouders ook nog taart eten, en misschien vanmiddag een tocht op de pannekoekenboot (all you can eat pannekoeken terwijl je anderhalf uur over het Ij vaart
    ..) Vandaar weinig nieuws van mij, maar nu even rustig voeden in de slaapkamer :)

10. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee wat er vannacht met Cleo was maar ik moest om half 4 en om 5 voeden (telkens 1 borst omdat ze dan weer sliep) en dan weer om 7! Dat heb ik denk ik sinds week 3 niet meer gehad, zo vaak. Misschien regeldagen? Of door de drukte in huis... Geen idee. Dus volgende week als het bezoek weg is maar eens slaap bijtanken, want s'avonds kom ik ook niet vroeg naar bed en gisteren natuurlijk nog taarten en cake gebakken, huis versierd enzo. Maar het is toch altijd weer bijzonder, vandaag 7 jaar geleden bevallen van mijn grote meid... 😳

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zomersproet, misschien gewoon erg onrustig en had het als troost/ tot rust komen nodig. Combinatie van troost (zuigen) en mama-honger.
    Misschien gebruikte ze jouw borsten zoals Benjamin s nachts enkele keren zijn speentje nodig heeft.

Veel mensen zijn waarschijnlijk al begonnen met werken en dat het daarom rustiger wordt hier.

Pinksteren, hier rustig. Wij wilden wel een dagje weg, maar durven dat eigenlijk even niet aan. Even zoveel mogelijk rust voor Benjamin.
    Het lijkt steeds één dag of een halve dag goed te gaan hier met drinken. Hier drinkt nu met veel moeite de helft, en tijdens en na de fles is het heel heel hard huilen en helemaal overstuur en vervolgens heel heel moe
    Gisteren overdag drie goede flesjes en vervolgens heel veel last van zuur. Mijn ouders hebben gisteren de late avondfles op zich genomen (keken samen en Eurovision, familie-traditie). Mijn ouders beginnen zich ook echt meer en meer zorgen te maken, ze bellen nu twee keer per dag en komen tussendoor langs.
    Vanochtend na de kerk geweest, en een vrouw uit de kerk, is kinderarts en toevallig vriendin met de arts van Benjamin. Zij wil woensdag als er niks gedaan wordt, pleitte voor een soort maagzuur, want dat heeft Benjamin echt nodig!

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier inderdaad iets minder berichten omdat ik vaker op mijn telefoon lees (langere stukken typen is dan toch niet fijn!) en ik ben weer aan het werk. Dan zijn je avonden ook zo om!

Anne begint steeds meer en meer een ritme te krijgen!
    Eerste bv meestal tussen 6-7, vervolgens om 10-11, 13-14, meestal rond 17-18 en dan de laatste voeding om 20-21h. Ze kan zichzelf ook steeds meer vermaken, doet goede pogingen tot draaien en overeind komen als ze wat schuin tegen je aanzit en haar favoriete hobby is bellen blazen (en kwijlen heel veel en vaak kwijlen!)

Sab simplex zijn we nu mee gestopt en dat gaat goed :)
    Ze heeft gisteren ook de tv ontdekt, meestal staat die uit als ze beneden is maar ik wou eurovisie kijken gisteren. Nou dat was reuze interessant hoor!

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn vader heeft een mooie foto gemaakt van mijn blije gup :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,1 KB
      Weergaven:
      1
  14. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    461
    504
    93
    Vrouw
    Ja precies dit haha.

Wij hebben gisten gezellig met de schoonfamilie gebarbequed, was erg leuk. Alessandro heeft voor haar doen best veel geslapen. Zijn een aantal keer heen en weer gelopen voor d'r speen maar verder van een uur of 4/5 tot 11 in bed gelegen en alleen om 7 uur er ff uit om een flesje leeg te slobberen.

Vandaag gaan we waarschijnlijk ff zwemmen met mijn vader en moeder en verder niet zoveel plannen.

@hilly: leuke foto zeg van je blije ventje.

15. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hier een rustige 2e pinksterdag. Oudste 2 zijn uit logeren. Ml is aan het werk. Gisteren een feestje gehad, echt een luxe om nu nog in bed te kunnen liggen. Straks de oudsten halen en dan gaan we zwemmen. Van de week was ik op het cb. En arts zei dat het geen tanden zijn bij D maar verstopte speekselklieren. Het schijnt dat bij baby's de uiteinden vaak nog dicht zitten en dat deze langzaam opengaan.

Fijne dag allemaal!

16. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Hier ook een rustige Pinksteren.. Man heeft gisteren gewerkt, wel zijn broer en schoonzus gezellig langs geweest. Vandaag is man naar een bijeenkomst van hobby en ben ik dus weer alleen thuis, nouja alleen, kleine man is er natuurlijk! 😄

Hier heeft meneer gister en eergister ochtend met wat aanmoediging wn troost lang liggen slapen in bed (normaal 45 min waarna hij krijsend en nog te moe wakker word). Vandaag wil het weer niet. Straks maar weer proberen want nu is hij niet gezellig.

Hoeveel slapen jullie kindjes op een dag ongeveer? Komt RR bij jullie al echt een ritme in?

17. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ritme hier gelukkig wel.

7.30 fles
    10.00 fruit
    11.30 fles
    15.30 fles
    17.30 groenten
    19.00 fles en meteen naar bed tot 7.30 dus:D

In de ochtend 1 uurtje in bed
    En in de middag gem. 2.5 slaapje

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Century, wat fijn dat ze meer en meer een ritme krijgt! ERg handig ook! ;) Wat een goede lange nacht maakt ze dan ook! Slaapt ze ook echt al die uurtjes achter elkaar door?
    Fijn dat Sab Simplex niet meer nodig is, dan is Anne haar krampjesperiode voorbij!
    Hier ook heel veel belletjes blazen, bij kleine belletjes lijkt dit bij Benjamin gewoon een teken van tevredenheid. Bij grote belletjes niet.

Ontwikkeling: Benjamin nu 11 weekjes. Hij kan zichzelf heel goed en leuk vermaken. Alleen door zijn ongemakjes zie ik hem toch veel minder vaak lachen en schateren. Voor zijn doen, is hij de laatste dagen minder vrolijk. Verder kan hij makkelijker van alles vast pakken. Haren trekken doet hij heel veel.

Hilly80, wat een vrolijk enthousiast mannetje! leuk!

Moedersvan2, goed ritme hoor! En hoe vindt ze de groente en het fruit?? Ik ben benieuwd!!

Hier, ik zie het hier niet beter worden. Blijft huilen tijdens (als hij tussendoor even stopt) en na de voeding en blijft dan langere tijd onrustig en wat huilerig. Een groot gedeelte van de voeding gaat al wandelend door het huis. Zo is hij elke keer sneller getroost.
    Soms duren voedingen ook gewoon 45 minuten (want na het huilen wil hij vaak nog wat drinken, die gaat dan met steeds troosten tussendoor). Slaapjes overdag vanwege oververmoeidheid vanwege de moeizame voedingen erg kort.
    Benjamin speelt nog wel, maar dit wordt wel minder. Wat 'tammer' en minder enthousiast. Ook zie hem steeds minder (schater)lachen. Zijn vrolijkheid neemt langzaam wat af, kan ook een sprongetje zijn natuurlijk.
    De nacht, de laatste drie nachten 2 of 3 keer wakker (huilen). Pas met een speentje rustig, en ik moest hem echt elke keer in mijn armen nemen. Zo onrustig, en steeds op die momenten met zijn hoofdje rollen om zichzelf te kalmeren.

Ik hoop zo dat er woensdag actie wordt ondernomen.

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Het blijft dus tobben, pukjepuk, hopen dat ze woensdag er iets aan willen doen
    Wat een vrolijk moppie Hilly!
    ritme, dat woord jent J nog niet echt �� Hij komt nu 's nachts meestal eerst na 5 uur, dan voeding en dan na 4 uur, ongeveer, en overdag meestal om de 3 uur. Maar zaterdag opeens weer 2 keer om de 2 uur. Hij slaapt wel stukken beter overdag, maar er is geen pijl op te trekken welk slaapje hoe lang. Varieert van 3 kwartier tot 2 uur. Hij is wel ontzettend vrolijk, en met de daf makkelijker. Hij huilt amper meer, het us zo gezellig met hem nu.

We hebben een gezellig pinksterweekend, gister een heel stel familieleden in onze tuin, bbq aangestoken, iedereen thuis iets te eten gehaald, hadden we een spontane maaltijd met zn allen. En straks naar de verjaardag van mijn kleine neefje.
    Gisteravond op kraambezoek geweest, wow, wat is J dan enorm! �� prachtig om te zien.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Riean, ach hij lekker gelukkig en tevreden is, dan is dit 'ritme' (het naar behoefte) toch prima. Fijn dat hij bijna niet meer huilt!
    Een vrolijke baby is echt genieten!!

Grappig om dan te zien dat je kleine zo gegroeit is. En dan te bedenken dat jouw kleine nog eens zo lang geleden ook zo klein was! Niet te geloven bijna!

Deel Deze Pagina