Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Emma drinkt sinds deze week ook uit een rietjesbeker en hier gaat dat ook zonder knoeien. Heel af en toe krijgt ze nog drinken in een flesje en ik heb pas geleden ook geprobeerd melk uit een beker te geven, dat ging redelijk.

Vanmiddag weer met Emma naar de HAP geweest. Ze was zo ontzettend hees en als ze moest hoesten of gapen dan begon ze te huilen. Longetjes waren schoon, keel was wel iets rood en opgezwollen, maar niet ontstoken. Ze heeft nu wel eindelijk die AB kuur gekregen. Vanavond was ze meteen al een stuk beter te pas. We aten pannenkoeken en hadden Emma een halve in stukjes voor gezet. Kon ze er lekker mee kliederen en we zagen wel wat ze binnen zou krijgen. Eerst zat ze er mooi mee te smeren en ineens pakt ze een stukje op en smijt het zo op de grond en de hond zag dat natuurlijk. Op een gegeven moment deed ze het gewoon extra en was ze de hond aan het voeren:D

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: fijn dat ze een oorzaak weten. Ik ben benieuwd naar wat ze uit de kweek halen.

@rietjesbeker: gaat hier beter dan een tuitbeker. Is veel minder geknoei. L drinkt nu zelfs tussen het spelen door zonder te knoeien.

@elsa: haha :D geweldig dat Emma de hond voerde. Ik hoop dat de Ab werkt en dat ze snel weer beter is.

@lianne: wat naar, zulke last van de amandelen :(

Hier: L heeft veel plezier in de grondbox. Hij vindt het niet erg om erin te gaan, hij kruipt er zelf in :p En speelt heerlijk. Is zijn geduld op, dan gaat hij staan en kijken wat je aan het doen bent :D haha. Hij roept je dan ook. Vanmorgen mocht ik uitslapen... ondanks dat de deuren dicht waren hoorde ik L keihard mama roepen :D haha. Hij hield pas op toen ik bij hem in de box ging zitten spelen.
    Nu hopen dat die 2 tanden snel door komen, dan is hij weer vrolijk
    Sv zei dat hij vond dat je aan L kunt horen dat hij nog niet helemaal beter is. Je hoort duidelijk een zwaardere ademhaling dan normaal en hij snottert nog.. ik gok dat het nog een verkoudheid is, want loom is hij niet. Nog maar even aan kijken. En morgenochtend, door de kou, naar t cb wandelen ;)

3. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O zielig die kleine emma!
    Hopelijk slaat de ab snel aan, maar dat zal wel!

Hier is de akelige 11 maanden sprong dan eindelijk voorbij! Die heeft 2 weken geduurd pffff ellende zeg!

Slapen gaat super ze heeft gisteren geslapen van 19.00 tot 07.30 hihi:D Zonder voeding!

Ik merk de laatste dagen dat ze de laatste fles maar 100 drinkt en dan door tukt?!

Mimimama wat voor speelgoed heb jij nu voor L?
    En succes met de prikjes vandaag, hier is nola er toch 3 dagen ziek van geweest!

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hier drinkt hij nog het makkelijkste uit een fles. Heb wel een tuitbeker maar daar laat hij veel langs zijn mond lopen. Een rietje snapt hij nog niet dus het heeft dan geen zin om een rietjes beker te kopen denk ik.

De nachten gingen hier eindelijk een week goed maar sinds hij ziek is geweest vorige week komt hij weer 1 keer per nacht en gaat dan pas slapen na een beetje drinken.
    Overdag slaapt hij wel goed/vaker.

Hier komt zijn 4e tandje door. Je ziet dat het zeer doet als hij ergens op bijt want dan vertrekt zijn gezichtje maar verder hoor je hem niet mopperen, bikkel. Hopelijk komt hij snel door.

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: speelgoed.. een hele berg haha :D maar ik zal even de leukste eruit halen. Een vormenstoof in de vorm van een auto(geeft aan welke kleur/vorm/cijfer van het vormpje en roept nog wat dingen als je op de knoppen drukt) stapelbekers of ringen van fisher price (L wilt de ringen gestapeld krijgen en pluist het dan uit totdat hij de kleur heeft die hij wilt) 2 curver doosjes met deksel waarvan 1 met bloemen patroon en 1 met cars afbeelding erop.. deksel eraf, leeg gooien/maken en weer vullen, ballen want die kun je tussen de spijlen duwen en dan rent papa of mama er wel achteraan :D haha. En nog een brandweer wagen en een schildpad op wielen, lekker heen en weer laten rijden.

@beker: t cb adviseert hier om over te gaan naar een normale beker. Maar L knoeit daar heel erg mee. Een anti lek beker met een uitgediepte deksel mocht ook.

@set: wat naar die nachten. L heeft ook een paar dagen gehad dat hij in de nacht wilde drinken. We geven hem daarom nu voor het slapen nog wat te drinken en dan gaat het in de nacht ineens goed.
    Tanden zijn ook niet fijn om te krijgen.

Hier: ik moet hard lachen om mijn acties bij t cb. Ze vonden het raar dat ik niet werk, een Nederlandse vrouw hoort blijkbaar te werken?! En ze adviseerde om half volle melk te gaan geven. Dus ik vroeg waarom geen volle melk? Dat zou te vet zijn. En L hoort volgens hun juist meer verbranding te krijgen uit granen. Ik heb het maar afgekapt want eens werden we het niet :p En ik moest naar 4 (!) Eet momenten gaan per dag.. Daar heeft L vaak geen behoefte aan.
    Spuitjes waren naar, L kreeg ze in de beentjes bij mij op schoot. Toen ik klaar was, kwam ze nog naar me toe of L nog aan het huilen was.. uiteraard niet, die was lekker aan het spelen met mijn sleutels :D haha.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Elsa, hoe is het nu met Emma, hoelang duurt de kuur ? hier 3 dagen we zitten nu op de helft merk wel al wat verbetering en bij jou ??
    Bijwerking is wel aan de diarree.

Mimimama L vandaag al wat beter ? Hier ook opeens loopneusje zal wel heersen denk ik nietwaar ? Ik vind het ook raar advies bij cb ben blij dat ik nooit ben geweest, trek wel aan de bel als het nodig is natuurlijk.
    Uit onderzoek is gebleken dat baby's juist vetten nodig hebben (mama melk is enorm vet) dus beetje raar vind ik het maar goed heb geen ervaring met ander melk natuurlijk.

Moedersvan2, fijn dat jullie door de 11 maanden sprong heen zijn, speelt ze nu ook weer zonder morren alleen ? ofmoet je dat dan geleidelijk weer zien in te bouwen ?

Set, inderdaad een echte bikkel!!

7. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ongeveer het zelfde speelgoed.
    Trouwens ik lees hier allemaal mama's over dat er wordt geadviseerd over een normale beker....want dat zegt het cb?!
    ONZIN! Ik heb echt nog nooit zo vroeg een gewone beker gegeven of een beker wat een rotzooi geeft! Zodra een kindje daaraan toe is merk je dat vanzelf.....tegen mij zeiden ze dat ook maar ik vroeg en zei kom jij dat elke dag wassen en 10x verschonen? Toen waren ze snel uitgeluld:D

Mijn ervaring is zo tegen de 2 dat ze uit een gewone beker zelfstandig kunnen drinken dus zonder hulp! Zo ff frustratie kwijt haha

Hé en prikjes in de benen dat doen ze hier nooit op deze leeftijd?

8. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé nog nooit geweest? En de prikjes dan?

En spelen ja dat gaat iets beter maar ze vraagt veel aandacht terwijl ze dat nooit deed. Slapen doet ze week vaker en korter sinds gisteren 3x een uurtje
    Maar ik dwing haar wel tot spelen alleen en ze zit meer in de box want ze is zo snel en ik heb geen zin om er telkens bij te moeten zitten;)

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Yasmientje, de kuur moest ik een week geven (dan is het flesje nog niet leeg als het goed is). Ze is al minder hees en huilt niet zo veel meer.

Moedersvan2, hier zijn de prikken ook in de beentjes gegeven. En sommige mensen kiezen ervoor om niet in te enten, misschien Yasmientje ook?

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ook J heeft zn 11mnd prikken weer gehad. Weegt nu 10.6kg en is ruim 78cm. Keurig op zn lijntjes.
    Pakte netjes het propje met rechts en links en demonstreerde een pincet-greep uit het boekje :D

11. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Moedersvan2, het cb zal vast bedoelen dat kinderen niet uit flesjes blijven drinken ivm het gebit e.d. maar hier knoeit ze inderdaad ook nog uit een beker, tuitbeker gaat hier wel heel goed (soms wel even in de lucht houden dan wilt ze er vooroverbuigend uit drinken)

Inenten, klopt wij enten nog niet in, mogelijk in de toekomst (aangepast vaccinatieschema, ik heb namelijk erg moeite met de leeftijden en dat je steeds een nieuwe prik moet geven omdat het weer uitwerkt en een boost te geven en bovendien het meeste moeite met dat het goedkoper is voor de overheid om mixjes te geven en hier heel veel bijproducten in te stoppen waar vele kinderen allergische reacties op hebben, verlaat vaccineren = minder prikken want je hebt zo een boost minder of helemaal niet nodig, en kindje is ouder dus een betere imuunsysteem om op de mogelijke allergische reacties beter of niet te reageren) of homeopathisch.

Hilly, wat een lekkere flinke jongen heb je hihi hier wat afgevallen vanwege afgelopen week nu 8,2 kg ze zat altijd op precies het midden dus dan nu wel een afbuiging maar logisch ook. Hilly zijn jullie er trouwens al over uit ? Jullie wilden voor een tweede gaan toch maar ml die mogelijk twijfelde ik zie dat jullie volgende week langs gaan .... betekent dat wat ik denk (heb er niet veel verstand van!)

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: vetten heeft iedereen nodig. En dat de vetten in melk slecht zouden zijn, dat klopt voor een deel wel, vooral als je te vet eet.
    Wat fijn dat de kuur werkt.

@moedersvan2: ik vind dat advies van het cb ook vaak onzin. Dat ze uiteindelijk uit een beker te horen drinken, ja dat klopt. Maar waarom al zo vroeg? Zou goed zijn voor de mond en lip motoriek. Ja, oké. Maar zodra L begint te brabbelen als hij wakker is, is het dag speen ;) En hij zegt al veel woorden.
    En de spuitjes zijn tot nu toe altijd in de benen gezet. Heb me nooit afgevraagd waarom ;)

@elsa: flesje Ab ging hier ook niet op. Fijn dat ze er wel van opknapt.

@hilly: wat een flinke kerel is J :D

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dat was weer een helnachtje... maar voor t goede doel.. kies nummero 4 is er ook door.. nog de hoektanden en dan is de onderkaak compleet.
    bovenkaak hebben we geen idee of daar al meer door is dan de 4 snijtanden... dat mogen we niet zien haha

14. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lianne, hier ook een ...nacht en nu nog .... ik heb ook buren die het een beetje zat zijn het gehuil, regelmatig kloppen ze snachts tegen het plafond of de vloer (weet niet welke buren het zijn) als teken dat ze het zat zijn, ze huilt ook heel veel en nu al week aan de gang. Riff gaat zo snel joh !!! Heerlijk genieten dat hij zo vlug is met alles!! Bijt Riff jou nog ? hier helaas nog altijd een borstweigeraar (nursing strike) flesje drinkt ze wel gelukkig. Mij bijt ze regelmatig als ik het aanbied en durf ook niet meer boos te worden omdat ik graag wil dat ze terugkomt bij de borst en ik haar niet wil afschrikken, tot bloedens dus ... probeer het wel te voorkomen maar ze is snel haha pittige tante zeiden ze in het ziekenhuis ook al haha...

15. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoe is het met de zieke kindjes ? Veel beterschap!!!

Hier nog niet de oude wel verbetering!

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Een fles is idd niet zo goed voor mondmotoriek en tanden, vandaar dat ze aanraden om een beker te gebruiken. Op zich kan J wel uit een beker drinken, maar ik ben van de gemakzucht, en geef graag een beker die hij zelf normaal kan vasthouden en uit kan drinken, zonder te knoeien :D

Hier ook weer rotnachten, met flesjes melk, en uiteindelijk bij ons in bed. Het is ook wel heel erg koud boven nu het vriest, ik vermoed een graad of 5 a 6. In ons bed sliep hij prima.
    Dus het is weer zo ver, er staat weer een bedje bij ons op de kamer, wel gewoon het campingbedje, ik ga niet weer een ledikantje uit elkaar halen en beneden weer in elkaar zetten.
    En maar weer duimen dat het helpt.

Fijn dat het beter gaat Yasmientje, maar het duurt lang he voor ze echt opgeknapt is :(
    Lianne, Riff niet ziek geworden?
    Ideaal zo'n grondbox, mimimama. We hebben hier helemaal niks meer, hij mag overal komen en kan niet zoveel kwaad. Behalve voor mij, want hij kiepert alles op de vloer, dus ik blijf opruimen, maar ach, als hij maar lol heeft :D

17. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Riean, ben precies van dezelfde school hihi als ze maar plezier heeft dus hier ook geen omheiningen vind het zelf allemaal goed merk wel bij anderen dat ik net zo makkelijk denk en anderen dan vaak bang zijn haha is natuurlijk ook wat zo een kleintje die je huis onderzoekt hihi. Verboden plekken zoals douche en wc zijn trouwens intens interessant als we de deur op een kier hebben ipv gesloten dan weten we waar ze is, in een mum van tijd weet ze de deur te openen en de verboden kamers in te gaan haha vind het stiekem wel leuk en grappig dat zo een karakter heeft, dat wat verboden is meteen opzoeken als ze er de kans voor heeft wel schattig.

Opknappen hier inderdaad erg langzaam maar wel aan de betere hand dus ben al blij alleen voor haar heel lastig natuurlijk

18. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij hebben t geluk dat we 2 onder 1 kap wonen en een bijna dove buurvrouw hebben.
    Nee Riff heeft nog niet weer gebeten gelukkig.. vermoed dat t dus kwam door de doorkomende kies.

Hoop echt voor je dat ze gauw weer aan de borst wil!
    Drinkt ze inmiddels wel goed?

19. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Ja ze drinkt zeker veel beter, krijgt nu ongeveer 500 ml gekolfde melk binnen met bhv de tuitbeker/fles alleen vandaag doet ze weer moeilijk over de fles (ze is heeeel moe en dan is niets goed maar komt niet in slaap)

Ik hoop dat ze ook terug komt en anders nog een jaartje kolven ben bang dat mijn tepels dat niet trekken .... is toch eel ruwer

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Kolven ruwer?? Ik vind altijd dat de kolf veel minder krachtig is.. mijn tepels zijn inmiddels met Riff zijn gekkigheid ook wel wat gewend haha
    Pff jaar kolven... hoe graag ik ook wil dat Riff 2jr borstvoeding krijgt dat zou ik niet doen. .. sowieso heb ik besloten de kolf na t eerste jaar met vakantie stuur! Nog 11 daagjes dus.. dan is Riff alweer een jaar.

Deel Deze Pagina