@lianne: wat een rot nacht. Gelukkig is de kies door! De kolf met vakantie sturen haha. Geweldig beschreven @riean: L mag aan een paar dingen niet komen zoals de tv ontvanger, dvd speler en de geluidsinstallatie. Maar keer op keer zit hij daar aan. En hoe vaak, op welke manier dan ook, we zeggen dat het niet mag.. het helpt niet. De keuken is zijn wahala.. fornuis knoppen proberen om te draaien Dus vandaar de grondbox. Dan heeft hij zijn eigen veilige plek waar hij kan ravotten. @yasmientje: bang dat wat stuk gaat, ben ik niet. Alleen hebben we de tv ontvanger in bruikleen en ik vind het gevaarlijk om aan elektrische apparatuur te zitten met zulke mini vingers Hier: even een vraagje over het gaan naar 1 dutje per dag.. Wanneer merkte jullie dat ze daar aan toe zijn? Ik heb het nu voor de 2e dag op rij dat L niet in slaap valt als ik hem na wat signalen in bed leg. Gisteren sliep hij maar 45 minuten in de middag maar het duurde anderhalf uur eer hij eraan toe gaf. Vandaag weer in de middag erin gelegd maar net er maar uitgehaald want hij bleef door bed kruipen en de knuffels heen en weer gooien Zou L er klaar voor zijn om alleen nog in de ochtend 1 dutje van 2 uur te doen?
Ja ik sta er ook niet om te springen haha, maar zie het wel echt als haar recht, als de productie er niet meer is ander verhaal natuurlijk. Haha op vakantie sturen !!! Ja ik vind kolven zo veel vervelender, van bv kan/kon ik echt genieten zonder pijn te hebben, kolven in het begin meestal toch wat pijnlijk en ook achteraf pijnlijk. Ze ging net wel met de tepel spelen deed ze wel vaker dus ben blij dat ze de borsten in ieder geval hopelijk niet meer ziet als vijanden nu moeten ze nog vrienden worden Mimimama, kan me voorstellen als je spullen in huis hebt die waardevol zijn dat je bepaalde gebieden wilt afbakenen voor de kleine heel logisch! wij hebben in huis niet echt waardevolle dingen of zoals jij in bruikleen dat maakt het waarschijnlijk ook wel wat makkelijker. Favoriete plekjes zijn ook hier de verboden plekken hahaha deugnietjes he! De oven vind ze ook leuk maar daar kan ze niet bij de knoppen, wasmachine ook vooral als hij draait, stofzuiger, naar buiten kijken bij het balkon zijn allemaal favoriet.. Hier weer huilen, vandaag echt een huildag en niets is dan goed, optillen en lopen ja maar dat kan niet de hele dag nu in bed en dus laten huilen mijn hart breekt maar ik heb ook geen oplossing ook bij ons in bed geen zin gaat ze spelen dat is natuurlijk niet de bedoeling, of bij haar in het kamertje gaat ze kletsen .... pfff !! dit is dus de beruchte 11 maanden sprong ?
Pfoe tot twee naar kolven zou ik ook niet zo snel doen, daarbij begreep ik dat kolven na een jaar vrij nutteloos kan zijn omdat je lijf anders reageert, vandaar dat veel mamas dan ook stoppen met kolven. Kan het zijn dat je borstschilden niet goed passen? Daar komt vaak pijn bij het kolven vandaan. Zelf heb ik nooit ergens last van. Hier weer een prima dag met zwemmen en fietsend boodschappen doen. Dikke pret dat ze met beide had! En ja, tanden zijn nog steeds niet aanwezig maar wel echt zichtbaar. Ben benieuwd of ze voor haar eerste verjaardag door zijn haha. CB gaf al aan dat er kindjes zijn die pas met 16 maanden de eerste tanden krijgen. Wie weet gaat Anne dit record verbreken
Emma is beland in de 'zelf doen fase'. Ze wil alleen maar eten als ze het zelf mag doen. Vanavond heb ik groente in 2 bakjes gedaan, 1 voor haar en 1 voor mij. Met die van haar was ze aan het smeren en ze at als ik haar een hap gaf. En ze kan momenteel enorm driftig worden en dan is ze enorm sterk. Zou dit het moment zijn dat mijn lieve baby verandert in een driftige dreumes? Century, ik dacht dat Emma nooit die 2 boventanden zou krijgen, maar afgelopen week zijn ze allebei door gekomen
Ah dat is vervelend Elsa! Ik hoop dat ze er snel doorheen is! Ik zie ook dat ze jarig is?! Hoera de eerste baby is 1, nu is ze echt een dreumes!
De eerste jarige baby wat leuk!! Waar gaat de tijd toch heen ene jaar geleden had je haar misschien nog in je buik op dit tijdstip!
Ja, Emma alweer 1 jaar. Ja Yasmientje, toen wist ik nog niet eens dat ik diezelfde dag mama zou worden. Rond deze tijd werd ik wakker met hevige buikpijn (geen idee dat dat wel eens weeën zouden kunnen zijn. Bekijk bijlage 488718
Hahaha das hier ook zo hoor Het is maar net of je eraan toe gaat geven of niet Hier ook altijd alles is stukje voor haar op tafel gelegd maar dat doe ik al 2 maanden zo. Het toetje wil ze ook zelf doen maar dat mag niet van mij bbbbbrrrrrr wat een smeerboel wordt dat. Enne meiden kunnen echt driftkikkers zijn of worden! Mijn oudste is ook echt een driftige geweest tussen 1 en 2,5 en gaf haar altijd eigenlijk haar zin mbt zelf doen. Maar nu niet meer, Nee bij N bepaal ik want je betaald er echt de prijs voor dadelijk
Hier ook constant aan alles zitten er vooral de tv....erg vermoeiend en telkens wegpakken. Straffen heeft nog geen zin dat is vanaf 15 en 18 maanden pas een beetje mogelijk. Ja en over dat slaapje. Als er al een slaapje wegvalt is dat altijd het ochtendslaapje, ze gaan dan meteen na de boterham te bed en dat is dan meteen een lange slaap van 3 uurtjes ongeveer. De middag slaap duurt nog heel lang voordat ze die niet meer nodig hebben, bij mijn oudste was dat tegen de 3 jaar aan. Hier heb ik de slaapjes verschoven, Nouja dat heeft ze zelf gedaan. Om 9.30 tot 10.30 slaapt ze en dan gaat ze weer om 13.00 tot 15.00 en dan om 19.00 tot de volgende ochtend. Jij zou kunnen proberen dan om hem niet in de ochtend te laten slapen maar dan om 12.30???
Mee eens, als je nu al alles door laat gaan is het voor het kind later erg moeilijk om Nee te accepteren. Ik vond het erg lastig zo rond een jaar of twee, ruzie en stress om de kleinste dingen, maar ja, dat hoort erbij . Cleo snapt nu volgens mij al donders goed dat ze niet bij de plant mag. Ze kijkt al naar me als ze er naast staat, de kleine boef 😊
Ik laat Cleo ook stukjes boterham of banaan of aardbei zelf pakken. Als ze niet zo veel honger meer heeft begint ze met het bord te spelen, dan pak ik dat af en leg de stukjes een voor een voor haar neer. Om te voorkomen dat alles op de grond belandt... elsa, van harte gefeliciteerd!!!!!
Groot gelijk hoor mimimama, met zulke spullen een grondbox nemen, wij hebben weinig waardevols (oh nee, ik hoor nu dat hij alle cd's uit de kastjes aan het trekken is, adem in, adem uit ) en niks in bruikleen ofzo, anders was het hier ook anders geweest. Gefeliciteerd met Emma!! hebben jullie al geckecht hoe vaak de naam van jouw kindje gegeven is vorig jaar? Die van onze J is 1 keer gegeven Ik kreeg van allerlei kanten appjes gisteren daarover, vriendinnen, familieleden, ze hadden allemaal even gecheckt
Oh maar Emma mag echt niet alles. Dan word ze maar boos. Het eten mag ze zelf eten, omdat ze anders echt niet eet en op die manier wel. Hier is de voerbak van de hond favoriet. We blijven nee zeggen, maar ze luistert niet. Maar goed, nee is nee. Ik weet alleen dat Emma op 1 staat in de top 10, maar geen idee hoe vaak de naam gegeven is.
@elsa: gefeliciteerd met Emma! Al 1 jaar... die tijd vliegt hè? En dat zelf doen, heeft L ook een handje aan maar hij mag nog niet alles zelf. Wordt zo'n smeer boel, al vindt hij het prachtig om mij te zien poetsen of opruimen @riean: als ik een plastic beker laat staan met een laagje water, dan weet L niet hoe snel hij er heen moet om het dan te pakken en dan proberen te drinken En L heeft een top 3 naam zelfs ... niet bij stil gestaan dan het nu zo'n populaire naam is @moedersvan2: ik heb het kunnen rekken vandaag tot 12.00. Ben om 11.30 boterhammen gaan smeren zodat L wel gegeten had. Hij slaapt nu nog. Ben benieuwd hoe lang hij slaapt. Hier: L ging zonder te mokken slapen, wat is dat fijn En ik ben de spullen voor de verjaardag van L aan het verzamelen. Ik ga zelf cake bakken. Moet nog proef bakken Alleen het cadeau is lastig. Ik heb wel al een slabber met mouwen besteld zodat L lekker kan knoeien haha. En een kaarsje voor op de cake.
moedersv2, ik had het via een andere site maar ik kan hem niet meer vinden, maar zie dat het hier ook kan: Op zoek naar een kindernaam? | Kindernamen | SVB
Naam van ons meisje komt 6 keer voor alleen verschillende schrijf wijze bij de andere schrijfwijzes ook nog tiental keren