En toen deden we toch nog een tweede slaapje L had tot 14.15 geslapen, dus 2 uurtje. Maar rond 16.00 was hij zichzelf lastig en heb ik hem nog even in bed gelegd
Riean, bedankt voor de link, die kende ik nog niet. Er zijn afgelopen jaar 18 Cleo's geboren. Die van jou maar een keer gegeven (jullie dus 😄 , ben nu wel benieuwd, haha
@yasmientje: ik vind het ook wel fijn, 2 slaapjes haha kan ik ook even rusten (en stiekem slapen) @zomersproet: dan is de kans minder groot dat Cleo een keer naar de verkeerde ouders rent in een park als ze wordt geroepen (heb ik trouwens zelf 1 keer gehad als kind zijnde haha waren mijn ouders stomverbaasd over haha ) Hier: ik voel me wat ziekjes verkoudheid en rammelende spijsvertering. En L vond om 7.00 het tijd om op te staan eens kijken of hij het trekt tot de middag. Straks ga ik een afspraak maken bij de kapper voor L krijgt hij 1 dag voor zijn verjaardag een leuk kapsel. Nu heeft hij her en der wat dikke plukken haar en dat heeft dezelfde slag als mij steeds naar boven of naar de zijkant wilt het staan haha
@riean.......Nola komt 107 keer voor in 2015 hahahaha best veel! @mimimama, hoe heeft hij nu de nacht gedaan? Zo zie je maar ff de slaapjes laten afhangen hoe hij het zelf wil geeft vaak wonderen! Oja en voor een kado hier mega blocks voor kindjes van 1 jaar! Super leuk, met abc en 123 kijk maar eens ze verkopen ze bij bol. Hier wéér goede nacht van 7 tot 7.30 kei blij dus! Eindelijk zet ze het door, kan nu echt zeggen dat ze doorslaapt?! Ongelofelijk want mijn oudste sliep dit al met 4 maanden dus dit was wel een bommer! Oja en ziekjes verkoudheid hoort bij de prikjes heeft Nola ook gehad
@moedersvan2: van 20.00 tot 7.00. Maar als meneer niet had gepoept, had hij langer geslapen. Maar dat haalt hij op dit moment in L zelf is niet ziek. Heeft dinsdag, dag na de spuitjes, wel koorts gehad. Maar of dat van de spuitjes komt.... ik denk het niet want meneertje heeft sinds maandag geregeld tandjes poep.. en steeds bij het door komen van de tandjes stookt hij zichzelf tot koorts Mega bloks zijn inderdaad interessant. Ml moet er nog even over na denken zegt hij... we hebben nog 15 dagen om het te regelen Ml gaat vanavond ook nog naar een grote supermarkt, kan hij daar tussen het speelgoed snuffelen Wat fijn dat Nola door slaapt Hier: L zijn sloffen zijn bijna te klein dan heeft hij maat 22 echt grote voetjes haha zal dus maar weer gaan kijken voor nieuwe sloffen
Fijn dat ze door hebben geslapen mimimama en moedersv2! Hier ook weer een goede nacht na een paar onrustige. De warmte doet hem goed. Ook overdag. Hij sliep gisteren 2 keer 2 uur, zo fijn. En gisteravond om 22.30 uur nog een papfles (hij had die om 7 uur amper voor de helft gedronken), en daarna om half 7 wakker. En nu slaapt hij alweer. Wat een grote voeten, mimimama Hier ook zo één denk ik, in ieder geval vreemde voeten, met een hoge wreef denk ik, hij heeft hele leuke schoentjes maat 21, maar de ene krijg ik gewoon niet normaal bij hem aan. Volgens mij is de maat goed, maar zijn wreef past er niet in. Slofjes gaan veel beter. Gelukkig is de vrieskou weer voorbij, en zijn de slofjes ook wel best voor buiten. Soms trek ik hem ook regenlaarsjes aan, staat zo schattig, maar daar kan hij echt niet op lopen, dus die gaan binnen snel weer uit.
maat 21 nu al voor de voetjes???!!! Anne heeft nog heel schattig maat 17/18! En zij is al een groot kind voor haar leeftijd, maar kennelijk geen grote voeten dus haha!
Riff zit nog in 20 maar niet lang meer. Hij heeft hele brede voeten en een hoge wreef.. ook zn handen zijn erg breed.. kon er geen geschikte handschoenen voor vinden.. als ze hem in de breedte passen waren ze een heeeeeel stuk te lang.. heb hem dus zelf maar handschoenen gebreid die wel goed passen haha. Vandaag overdag heeft hij eindelijk weer eens goed geslapen. Gisteren zijn we naar een natuurgeneeskundige geweest. Hij krijgt nu capsules (die ik lek prik en hem de inhoud geef) om zijn darmen te activeren zodat hij niet steeds verstopt zit. En druppels om minder angstig te zijn.. ben benieuwd of dit gaat helpen!
Cleo heeft ook nog maat 18 hoor 😄 Gisteren kreeg ik kleine paarse Bergstein regenlaarsjes binnen in maat 19 die ik had besteld. Heel schattig! En ook kleine winterlaarsjes in maat 18. Ze kan er echt nog niet goed op lopen terwijl ze op zich al heel goed loopt, en snel ook! Alleen is het op laarsjes toch wat anders dan op slofjs of gewone schoenen, haha. Maar over een maand gaan we op skivakantie en dan moet ze natuurlijk wel warme laarsjes hebben. En ook eerder deze week met de vrieskou vond ik het altijd zo zielig op de fiets met die gympies. Ze bleek er geen last van te hebben maar toch. Onze oudste liep pas met 15 maanden en zat bovendien in de groeikurve altijd op bijna +2 terwijl cleo helemaal in het midden zit. Ik heb dus eigenlijk helemaal geen goede schoenen liggen in 18, 19. Begint pas zo rond 21, en zelfs die schoenen zien er nog allemaal uit als nieuw, kleine luierd was de oudste toch, haha
@lianne: brede handjes heeft L ook! als ik de handen en voeten bekijk van ml dan heeft L daar een echte kopie van haha. Enige herkenbare wat hij van mij heeft is de neus. @century: tijdens de zwangerschap was al bekend dat mijn kleine man grote voetjes had (heeft de vk een keer vast kunnen leggen (gezicht mochten we niet zien, zijn voeten mochten we zien en voelen ) en gemeten, was toen 4,5 cm) qua groei zit hij op de -1 lijn maar zijn voeten zijn groot van stuk @riean: fijn dat het slapen beter gaat @zomersproet: wat een schattige laarzen die zijn wel nodig voor wintersport. Hier: L heeft een moeilijke nacht gehad. 2 keer huilend wakker geworden. Eerste keer heb ik hem opgepakt, liedje gezongen en toen ik hem terug in bed legde smolt ik haha. Hij ging met Di het ogen maar met een smile van oor tot oor verder slapen.
Awww mimimama ik smelt even met je mee zo schattig !!! @voeten, hier geen idee welke maat maar heb wel te grote laarzen maar ze loopt toch nog niet dus zijn echt functioneel voor tegen de kou. @dragen, dragende mama's wat trekken jullie je kindjes buiten aan ? misschien nog wat handigs wat ik er tussen kan leven @nursing strike/breastfeeding strike, we zitten al op dag 10, dat het goed komt geloof ik maar hoelang .. ik las verhalen dat het nog 3 maanden kan duren en sommige binnen 2 dagen dus ik blijf kolven tot ze op een dag weer komt drinken. Mentaal ook heel moeilijk bijna 11 maanden aan de borst gehad en dan opeens weigert ze normaal zou je langzaam afbouwen als je zou willen stoppen en kun je hier mentaal beter mee omgaan. Agh ja het is zoals het is.
Yasmientje heb echt met je te doen.. Ik kan me een beetje indenken hoe het voelt dat ze de borst weigert.. maar Riff kwam toch 1 of 2x daags nog drinken en dat waren maar 3 dagen. Wat betreft dragen heeft Riff zn kleertjes natuurlijk aan, en een gebreid vest erover. Verder heeft hij een mutsje op, schoentjes of slofjes aan en als het heel koud is handschoenen. Ik draag hem overigens op de rug en in de draagjas.
Ach, echt rot Yasmientje, lijkt me dat Hopelijk komt ze snel weer bij je drinken! Dochter had maat 16 of 17 toen ze ging lopen (en ze liep pas met 15 maanden), dat was echt een drama, want die zijn amper te vinden. Dan ben ik wel blij met J z'n grote voeten Als ik J draag, dan draagt hij zijn gewone kleren, jas, en slofjes. Hij doet zijn armen toch uit de doek, dan vind ik het wel fijn dat hij een beetje warm is. Maar geen sjaal.
@yasmientje: wat rot dat ze niet bij je komt om te drinken lijkt me erg pittig. @riean: en mijn ouders maar klagen dat ze 24 jaar geleden geen gym schoenen voor mij konden vinden met maat 23 haha. Lijkt me een lastige maat, 16 of 17. Ik heb nu nog vaak dat leuke schoenen niet in mijn maat te krijgen zijn omdat het snel uitverkocht is over een paar jaar zie ik L wel al zitten met mijn schoenen aan haha Hier: L is van de leg.. rond 7.00 wakker en om 9.00 weer zo moe dat hij gaat slapen. En dan nog in de middag slapen. Ik lift maar mee op het ritme van hem En ik dacht, hij zal wel niet tussen de bank en een kast passen.... nou, mooi niet! haha. Het is een open kast maar hij heeft er wel wat uit weten te halen... Daar gaan mijn slippers weer.. haha zijn blijkbaar leuk om mee te spelen en op te knagen
Oef lange tijd iet meer geweest hier, moest 2.5 pagina lezen haha. Ik heb niet alles onthouden het was teveel op terug te scrollen..dus dit is wat ik me nog herinner @yasmientje: ojee wat rot dat ze niet meer aan de borst wil! Wil je echt tot 2 jaar voeden? Knap hoor! Zeker nu in jouw geval zou ik er snel klaar mee zijn geweest nu. En (nog) niet vaccineren..tja ieder z'n eigen keus maar ik vind het best gevaarlijk al die niet ingeënte kindjes. Vaccinaties werken als een schild, zitten er zwakke plekken tussen dan heb je er nix aan. Zo kunnen de gevaccineerde kindjes die nare ziektes ook weer krijgen. En die stoffen waar je het over had is alleen maar bangmakerij. Zijn erg lage concentraties en absoluut niet gevaarlijk. Veel van die stoffen komen ook gewoon in je lichaam voor. Is je meisje al een beetje van de urineweginfectie af? @weet niet meer wie het zei: dat kolven na jaar niet meer goed lukt? Hoezo dat? @zieke kindjes:allemaal beterschap! @grote voeten: hier ook 1! Had leuke allstars gekregen van een collega, pasten zn wreven er niet in, maat was prima. Maar zn papa heeft ook maatje 47, dus hij heeft het niet van een vreemde @lopen op schoenen: beste was toch om ze op flexiebele schoentjes te laten lopen? Beter voor de afwikkeling van de voet toch? Iemand zei laatst tegen mij dat ze juist stevige schoenen moeten hebben..ik weet het niet meer @namenlijst: Devin is vorigjaar 43 keer gegeven @hier: alwéér is devin ziek. Sinds hij 4 maand oud is heeft hij elke maand wel een keer koorts gehad. Word er een beetje moedeloos van! 2 weken geledne was het een oorontsteking,nu keel.. dikke koorts..toenet zelf 39.9. Heb zelf bijna niet geslapen vannacht en hij ook amper. Hoop dat het snel voorbij is. Moet de 28e weer naar cb...maar als ze ziek zijn mogen ze geen prikjes toch? Ik geef ook nog steeds borstvoeding en wil dat zeker nog doen tot hij 1 jaar is...daarna zie ik wel. Wil opzich ook wel een keer mn lijf en leven terug. Je kunt nooit even weggaan zonder kind of kolf zonder pijnlijke volle tieten. En had gehoopt dat het goed was voor de afweer, maar als ik zie hoe vaak hij ziek is geweest ga ik daar wel aan twijfelen Verder is het erg druk geweest hiero. SV is gelukkig voo zover het er nu uitziet genezen. Ze hebben z'n hele strottenhoofd en stembanden enzo eruit moeten halen en ze onderzoeken de tumor nu of alles er uit is.
@blaasontsteking, worden net gebeld door het ziekenhuis dat het geen urineweginfectie was ..... raarrrr uitslag van de kweek aldus, maar de antibiotica heeft wel veel verbetering gebracht ... hmmm vraag me af waar ze dan zo een last van had/heeft. @BV tot 2 jaar, ja ik zie dit echt als het recht van het kind en wil het haar niet ontnemen omdat ik te lui ben om steeds aan die kolf te hangen want dat zou het bij mij zijn luiheid haha. @kolven na een jaar, grappig dat je het vraagt ONYX ik zit me sinds dien rot te googlen maar werd dus ook niet wijzer en vroeg me ook af hoe en wat dus ook namens mij deze vraag. @Onyx, fijn dat er wat verbetering lijkt voor je SV hij is wel heel snel behandeld en genezen verklaart !! heel fijn bij ons in de familie helaas minder positieve verhalen dus doet me goed om ook positieve verhalen te lezen!! @Eten hoe gaat het eten bij jullie, nog voornamelijk geprakt of toch wel stukjes ? Wat vinden de kindjes hier echt lekker en wat absoluut niet ? Misschien lees ik nog wat leuks. Hier ei gekookt viel in de smaak, en zalm ook. Rijst gaat wat moeilijker teveel stukjes denk ik @Inenten ja ik heb niet echt de behoefte om me te verdedigen. Het is niet verplicht in NE dus ik maak gebruik hiervan. En mijn intentie is zeker niet om mijn meisje ziek te maken of andere kindjes
Ja ik kan alleen maar +1 zeggen over een niet enten. Ik vind het ook onverantwoord om het niet te doen en je stelt zo andere kinderen in groot gevaar! Ondanks het niet verplicht is is het wel verstandig Ik zou ook niet bij een kindje gaan spelen die niet is in ingeënt. Denk als je dadelijk een schoolgaand kind krijgt er ook veel ouders zo zullen denken! Want een ziekte is zo snel overgebracht. Op het kinderdagverblijf of bso is het ook verplicht dat je kind geënt is. Oja en met de zwemles ook! Wat als je vriendin zwanger is en een baby krijgt en jij komt met een niet geënt kind??? Weet jij wel wat voor een gevaar dat kan opleveren???? Stel jij mensen ook op de hoogte van jou beslissing zodat iemand er ook voor kan kiezen om jullie buiten de deur te houden? Bv tijdens een kraambezoek thuis of in het ziekenhuis? Je hoeft je niet te verdedigen hoor, maar ik ben wel erg benieuwd of je aan mijn redenen hebt gedacht?