Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: heerlijk zeg, zonder mokken gaan slapen :)

@lianne: oei, dat is rot zeg! Veel beterschap voor jullie!

Hier: L heeft weer nieuwe woorden geleerd. Ijde is rijden. Dat zegt hij bij het voortduwen van een auto. En als hij zijn unicef naam beer ziet zegt hij beer :D haha. Echt grappig. Zijn knuffeldoekje benoemt hij nog niet.
    En wat ook grappig is, L roept overdag nu vaker opa of oma... Zijn we bij ze op bezoek.... zegt hij het niet :p

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow snel hoor dat hij al zoveel kan praten. Het enige wat ik hier hoor is maaamaaaaa.
    En nog 100 niet bestaande woorden.
    Boemboe hoor ik ook veel :p

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Onyx ik heb al contact met lactatiekundige, krijg ook wel tips etc maar is uiteindelijk aan mijn meisje om aan te happen als ze er weer klaar voor is en verder aan mij om veel huidophuid contact, snachts proberen aan te leggen etc.

Woordjes hier: mama, papa, mjam (eten), ebba (opa). Oh ja op alles wat je tegen haar zegt antwoord ze met ehh (haar jah) haha heel grappig, vraag je of ze mee gaat ehh vraag of of mama lief is ehh of zij stout is geweest ehh hahaha te schattig !! Gisteren was ze aan het spelen met neefjes en nichtjes was een elftal samen en al die kinderen lagen in een deuk want bij alles wat ze zeiden of vroegen was haar antwoord dus ehh! hahaha en zij stralen en trots ehh! blijven zeggen hahaha volgens mij genoot ze wel van die aandacht en dacht ze dat de kinderen haar begrepen hahaha

Luisteren jullie kinderen al naar commando's ? hier reageert ze wel op kom (met gebaren en spreken), als ik het over papa heb gaat ze het hele huis door kruipen om hem te zoeken op zijn plekjes. :p

4. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al veel woordjes;

nijn nijn = haar Nijntje knuffel
    plelapen = slapen ( als ze moe is vraagt zeer echt om?!)
    papa
    mama
    haar zusjes naam
    oma
    aaden = aaien
    Boven = gewoon boven de zolder bedoeld ze
    Heel mooi = zegt ze tegen mooie kleertjes als ze die aan heeft
    Hmmm eten

Best veel dus al!
    Handkus
    Knuffel geven
    Kusje geven
    En luisteren als ik wat vraag, ja dat doet ze wel al.
    Hier komen of terug komen
    Haren kammen als ik de borstel geef
    Mondje poetsen
    Blokje opruimen hebben we een begin gemaakt;)

5. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Leuk om zo al die ontwikkelingen te lezen :)
    Anne is vandaag ook weer bij het cb geweest, weer goedgekeurd en helemaal geen gezeur dat ze nog niet van haar plek komt, het komt dus allemaal wel goed, ik had echt een preek verwacht. Verder nog een compliment dat de bv nog steeds zo goed lukt. Ze zei dat ik nu echt het jaar zo volmaak. Daarna stoppen we ook met de dagvoeding, ik zie wel hoe lang ik met de ochtend/avond voedingen doorga.
    Geslaagd voor de propjestest, ze wou ze dolgraag in haar mond stoppen. De prikken waren minder leuk, dikke tranen erna!

Qua ontwikkeling qua praten zijn de klanken er wel maar de woorden nog lang niet.
    Motoriek gaat erg goed, zelf blokjes in en uit doosjes halen, boekjes zelf de paginas omslaan, zelf met de handen eten zonder dat er ook maar iets op de grond valt (tenzij ze niet meer hoeft dan gaat ze gooien ;)), muziek maken met een trommel met stokjes/xylofoon.

Zojuist ook haar verjaardagskadoo (kan er maar zijn haha) binnen gekregen, een loopwagen met blokken van woezel en pip. Ze hadden een strakke aanbieding bij bol, toch op de centen letten.
    Verder krijgt ze niks van ons buiten centjes voor haar spaarrekening want ze zal wel genoeg van de opas/omas/tantes/ooms krijgen.

Sparen jullie ook voor jullie kind(jes)? Wij maken maandelijks op haar datum geld over naar haar spaarrekening en als we dingetjes verkopen via marktplaats/tweakers gaat dat geld ook naar haar toe. Rijke tata wordt het zo al!

6. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Sparen wilde we wel doen maar nog niet echt bewust mee bezig geweest eigenlijk.

Loopkar is hier echt al helemaal in sinds ze 7/8 maanden was loopt ze ermee en gebruikt hem nog dagelijks om te lopen echt een oud omaatje met haar rollator haha !!

7. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Oh ja dansen jullie kindjes ook ? hier gaat ze helemaal los hoor op nijntje hahaha!!

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij sparen ook maandelijks voor Riff.
    loopkar is hier maar kort interessant geweest.. alleen lopen is veel leuker. En dat was ook veeeeeeel belangrijker volgens Riff:D
    Dansen word hier ook gedaan op alle muziek eigenlijk wel.. maar ook als we zingen (en dat is toch vals hahaha)

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @yasmientje: luisteren naar comando's niet. Maar als ik zeg 'ga maar naar je stoel zodat we kunnen gaan eten' kruipt L naar zijn stoel, trekt zich op en wacht totdat we hem optillen om hem erin te zetten. Hij probeert het harnas zelf nu dicht te maken. Dansen doet L nog niet. Springen is veeeeel leuker :D haha.

@moedersvan2: L zegt tegen nijntje nene. En als hij moe is roept hij nene :D haha. Nijntje blijft ook altijd in bed liggen. Nijntje gaat slapen als L wakker is zeggen we altijd ;)

@century: dat gaat dan ook vlug met de motoriek. L kan sinds 1 week pas bekers in elkaar zetten ;) Loopkar is ook leuk ja. We halen het cadeau pas 1 dag voor de verjaardag van L. Anders krijgt hij het te vlug haha.. papa heeft geen geduld en wilt er vaak zelf ook mee spelen :p (mannen blijven toch volwasse jongetjes :D )
    Sparen doen we met een spaarpot. Ml houdt niet van kleingeld. Dus al het kleingeld gaat in de pot. Uiteindelijk zal L een spaarrekening krijgen, moet eerst de rente wat omhoog ;)

Hier: L heeft last van de tandjes. Is niet te genieten, wilt alleen 6 zelf spelen, overal op knagen. En ik was even de stad in met hem.. kom ik de ex vrouw van een oom van mij tegen... even babbelen en toen haar man L een handje wilde geven.... brullen :D haha. Dat heb ik niet vaak meegemaakt. L vond het maar niks. En op de terugweg probeerde L zijn knuffel weg te gooien :$ gek kind haha

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames, heel kort berichtje van mijn kant.
    Hier gaat met Gijs alles goed, het was geweldig om Riff weer te zien.

Ik ben er nu toch echt wel achter dat ik geen type ben voor een forum.... maar ik lees wel bijna elke dag mee.

Ik kan nu wel voornemen om meer te schrijven, maar dat moet ik toch weer verbreken, want dat doe ik simpelweg niet...

Maar ik vergeet jullie niet.

Wanneer ik weer ga schrijven weet ik niet, dit is ook geen afscheid, want ik blijf lezen, maar actief schrijven gaat hem niet meer worden.

Ik denk aan jullie allemaal.

Liefs

Sandra

11. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @goblins: ik vind het wel lief dat je zo nu en dan een berichtje hier neer zet! Wat fijn dat het goed gaat. En dat je geen schrijver bent op het forum, ach dat is niet erg!
    Hoe gaat het met jou?

Hier: net de knoop doorgehakt.. morgenochtend ga ik na de ha. Ik word langzaam gek van mijn ribben en het brandend maagzuur. Ik wil nu wel weten wat de oorzaak is. Gisteravond klom L op me toen ik op de vloer lag..... Hij drukte zijn volledige gewicht op 2 ribben.... het doet nu nog pijn :$ Vroeg de assistente van de ha net wat ik heb zei ik dat ik denk dat het van de zwangerschap afkomt.. Ze twijfelde of ik niet naar de gyn moest... ik heb het idee dat een gyn niets met ribben doet :p We zullen zien wat er morgen uit gaat komen.

12. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Minimama gelijk heb je... laat de HA maar even kijken... misschien heeft L ribben wel zo uit fatsoen getrapt dat ze door je mag prikken :$:p

Hier gaat t nog niet veel beter. . Riff heeft heeeeeel veel last van slijm wat omhoog komt.. echt kokhalzen, en vannacht kon hij het niet eens kwijt,moest hem echt voorover over mn benen hangen en een stuk uit zn mond nouja keel halen. . Hij was helemaal in paniek dat ie t niet weg kreeg...zo zielig.

13. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: wie weet :p
    Wat naar van dat slijm niet weg krijgen :$ echt zielig.

Hier: ik heb een karton vreter :$ ik was heel even niet aan het opletten.. L was ineens stil en begon te kokhalzen..... Heeft hij gewoon een stukje van een wc rol gegeten :$ ik wilde het uit zijn mond halen maar toen slikte hij het door.. Dus L mag niet meer aan het oud papier zitten ;)

14. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minimama, hier ook zo'n WC rollenvreter 😳

Verder al bijna een week lang een jengelend kind. Vermoeiend, maar ik lees dat er hier meer zijn die dat nu hebben. Het is een faaaase ...

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zomersproet: we moeten maar eens een beter peper laten vallen op de kalender wc rollen. Wie weet stopt het dan haha :D (is geloof ik niet een goede manier om het af te leren maar goed ;) )
    Dat jengelen is niet fijn nee. Ik heb een klever.. L wilt steeds kort bij mij zijn.. Dus ook graag op de arm worden gedragen tijdens het poetsen... zo niet handig haha :D Net met het koken zat L bij mij in de keuken mee te kijken. Kwam papa thuis, die niet wist dat L ook in de keuken was, gingen we kiekeboe spelen met papa :D haha

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, cleo wil ook heeeeel veel op de arm. Tussendoor speelt ze wel even lekker maar dan ineens komt ze weer aangelopen en jengelt weer met haar handjes omhoog. Als ik haar op de arm heb is het goed, dan kijkt ze terwijl ik van alles aan het doen ben, maar dat gaat natuurlijk niet lang. Inmiddels is ze ook denk ik bijna 10kilo, dus dat sleep je niet zo maar mee op je arm terwijl je ook nog de trap op en neer loopt en kookt en opruimt en de was doet en niem maar op.
    En vreemd genoeg wilde ze vandaag 3 keer slapen!! Terwijl ze soms maar op een slaapje zit. Ik snap er niks van. Misschien krijgt ze tamdjes ( ik voel en zie niets maar ze heeft er nog maar 2, dus dat zou best kunnen)

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, en we hadden nu wel twee keer zo'n heerlijke nacht doorslpen tot kwart over 6 😃 DAAR word ik dan wel weer blij van 😜

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ook hangen en jengelen... Zal de 11mnd sprong wel zijn :cool:

19. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Als ik het oei, ik groei boek moet geloven zou L in de sprong van de 13 maanden zijn beland. Volgens het boek bestaat die uit 2 delen. Deel 1 begint met 50 weken en deel 2 met 55 weken. Wat ze zouden ontdekken zie ik ook bij L nu in de startblokken staan.

Ik was net bij de ha en ik wist niet wat ik moest verwachten. Maar wat eruit kwam was wel even confronterend. Ik heb doordat L zoveel en hard trappelde in mijn buik een op tetter gehad bij de ribben. Het gevolg is dat de spieren tussen de ribben nu daar nog van aan het herstellen zijn. Je moet het zien als een blauwe plek die niet wilt genezen. Oké, daar is mee te leven.... maar de ha zei ook dat als ik nog een keer zwanger wil worden, ik rekening moet houden dat ik het dan weer krijg :$ komt doordat ik maar zo klein ben en een baby toch de ruimte gebruikt die er is. Ik heb wel even een brok in mijn keel gehad.. ik ben er wel van geschrokken :$
    En het maagzuur wordt opgelost door tabletten.

20. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vervelennd minimama!

en lianne wat eng dat van dat slijm!

@papier/karton: Hier nog een papier eter. sowieso heeft de papierbak een grote aantrekkingskracht op devin.
    Een hele grote kist met speelgoed, maar nee.. de luiermand, medicijnendoos en papierbak zijn veeeeeel leuker.

Net bij CB geweest, lengte netjes op z'n +1 lijntje, gewicht buigt iets af naar onderen, maar denk dat dat komt omdat hij de laatste tijd sinds hij zo ziek is geweest heel slecht drinkt. Ik mag al blij zijn als hij 1 of 2 minuten drinkt. Als ik maar ook niet een nursing-strike krijg net als Yasmientje :S
    Oh en mijn kolf heeft het woensdag begeven..ook een lekkere timing met dat slechte drinken erbij... denk dat de borstvoeding bij mij snel over zal zijn dan :(
    Prikjes heeft hij als een grote man gedaan, niet gehuild..ff een gilletje meer niet.

Deel Deze Pagina