Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Zal ik eens wat moois vertellen..

Riff is van de medicatie af!
    1,5 maand geleden nog 15mg nexium, eerst naar 10mg gegaan. Toen in overleg met de KA overgestapt op ranitidine 2x daags 3ml vanwege de bijwerkingen van de nexium.
    Al snel weigerde Riff dit 's ochtends te nemen.. en 3 dagen later kregen we het er 's avonds ook niet meer in of spuugde hij het uit.
    Nu geloof ik erin dat een lichaam weet wat het nodig is, dus hoe moeilijk het ook was heb ik er op vertrouwd dat hij het niet meer nodig was. Gaat nu al bijna 3 weken goed!
    Hij spuugt nog wel regelmatig, en we horen ook nog vaak voeding omhoog komen en weer weggeslikt worden, maar het lijkt er vooralsnog op dat hij geen last van zuur meer heeft!!

Dan nog een vraagje... is de ademhaling van jullie kleintjes ook zo onregelmatig in de slaap?
    Riff heeft dat altijd al gedaan, ik dacht dat dat ook wel normaal was, dat ze nog moeten leren om regelmatig te ademen.. maar schoonzus zei dat haar kindje van 2,5 maand ouder dit niet doet en ook niet gedaan heeft en dat t ook niet normaal is...
    Riff ademt ene keer heel oppervlakkig en snel, dan langzaam en diep, zelfs snurken haha..maar ook soms even een paar seconden niet om dan snukkend een diepe teug te halen.. klinkt dit bekend voor jullie of moet ik t toch eens melden bij CB volgende maand??

2. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lianne, over ademen echt geen idee ze slaapt op haar eigen kamer dus geen idee wat normaal is en hoe ze precies ademt, misschien heb ik iets teveel vertrouwen erin dat het vast wel goed zal zitten (bij ons kindje), maar ik denk wel oprecht als je als ouder je zorgen maakt er meestal ook wel wat is. Maakte jij je er zorgen om of pas nadat je schoonzus er wat over zij ? Je kan altijd laten controleren maar zonder opname kunnen de artsen natuurlijk niet achterhalen of het inderdaad afwijkend is (slaapcentrum?) ik ga even voor je googlen misschien vind ik wat nuttigs

3. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lianne ik kan er helaas niet veel over terugvinden gericht op deze leeftijd

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik was jullie al kwijt! Maar weer gevonden :D

J. is ok zo vreselijk energiek. Echt een Duracell konijn. Niet te stoppen. Vandaag verzuchtte ik dat ik het zwanger zijn een stuk makkelijker vond dan zo'n drukke baby. Begint mijn man meteen 'nou, dan moet je nog maar even nadenken of je echt een tweede wilt, want dat is nog veel drukker' ;)

J. lijkt wel permanent verkouden. Die arme blijft snotteren... En nou ook al twee weekjes hoesten erbij. Ik ga morgen maar even met de huisarts overleggen...

Voor de eerste verjaardag ga ik een loopfietsje vragen. Hij loopt nu bijna, dus dat zal wel snel kunnen.

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    geeft niet..dank voor de moeite.

6. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lianne, ik heb ook geen idee. Cleo ademt zo zachtjes dat ik soms wel even boven haar bed hang om te luisteren of ze nog wel ademt. Dus moeilijk zeggen. Ik weet wel van mijn oudste dat zij vrij onregelmatig adem haalt en ook wel eens een keertje overslaat. En zij snurkt ook en maakt veel meer lawaai met ademen dan cleo. Misschien dat het daar ook wel mee te maken heeft? Ik heb daar eigenlijk nooit zo bij stilgestaan.
    Maar wat fijn dat Riff van de medicatie af is!!! Super! Dat spugen kan denk ik nog even doorgaan. Cleo had er altijd al last van ( en wij, omdat er zo veel uitkwam elke keer) en dat heeft ze helaas nog steeds, maar eigenlijk alleen nadat ze de borst heeft gehad. Maar het is lang niet meer zo veel, en ze heeft het natuurlijk nooit zo erg gehad als Riff. Maar Riff krijgt ook nog bv, dus misschien is er wel een verband en spugen ze melk gewoon meer ( misschien drinken ze dan ook gewoon meer dan anders). Ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer spugen nou eindelijk helemaal stopt...
    Hilly, ja, leuk dat sport opmerkingen! Dat ken ik ook ( niet over nog een kindje want daar zijn we klaar mee, maar vooral tijdens de zwangerschap zo van " tja, jij vroeg erom" en dat soort flauwe dingen. Beetje als grap bedoeld maar je weet nooit precies hoeveel ze het nou serieus bedoelen...

7. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yasmientje, jij vroeg in het eerste deel nog iets over eten. Ik was de vraag vergeten maar heb het even weer opgezocht. Je zei dat je het knap vond dat ze alles al eet en vroeg of we blojven aanbieden ook al lust ze iets niet.
    Wij hebben het geluk dat alle twee kinderen eigenlijk alles (altijd al) lustten. Nu zou ik kunnen zeggen dat het met opvoeding te maken heefft maar eerlijk gezegd denk ik dat dat het niet alleen is. Een vriendin van mij heeft namelijk 2 meisjes en zegt dat ze echt niets anders heeft gedaan maar de jongste van nu 8 is altijd al een enorm slechte eter geweest. Zelfs al toen ze nog de borst kreeg. Terwijl de grote van 15 alles eet ( en altijd makkelijk was). Ooit las ik dat de smaakreceptoren op de tong minder worden naarmate je ouder wordt. Dat het bij iemand van 30 bog maar de helft is van wat het als peuter was. En dat dit zou kunnen verklaren waarom mensen op latere leeftijd ineens wel dingen lusten als olijven of koffie en in jonge jaren niet. En over kleine kinderen die heel slecht aten zeiden ze dat het vaak dus eigenlijk evhte 'fijnproevers' zijn. Die halen er zo veel smaken uit het eten dat het snel te intensief is. Maar desalniettemin betekent dat niet dat je je kind dan maar niets meer moet anbieden van de dingen en alleen nog maar pasta met ketchup en aardappels met kip, frites of salami pizza moet aanbieden ( dat is serieus wat een vriendinnetje van mijn oudste eet!! En ze krijgt dus altijd apart eten, iets van deze dingen omdat ze de rest niet lust! En bij ons krijgt ze gewoon wat wij eten en eet ze gewoon alles: niet veel, en zeker niet snel, maar ze proeft het en eet het en vindt vaak dingen ook best ' okay') Noi, lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat je wel degelijk moet blijven aanbieden. Tot 10 keer aan toe moeten kinderen een nieuwe smaak proeven totdat ze aan gewend zijn en het lusten. Bij ons aan tafel geldt dan ook altijd dat je pas iets niet hoeft te eten als je het hebt geproeft. En een volgende keer moet daar ook weer een hapje van worden geproeft. Een collega van mij heeft een lijst hangen thuis met eten, en de kinderen mogen aftekenen als ze het hebben gehad. Zij hanteren 8 keer volgens mij. Vind ik ook een goede, maar zij heeft ook erg slechte eters, hier hoeft dat gelukkig niet.
    En ikzelf hou bv niet zo van vis. Sommige soorten wel, maar niet zo van de 'vissige' vis. Maar ik bied het wel aan, er zijn namelijk best wel glaasjes (biobim, HIPP) met dat soort vis. Ik kan niet eens tegen de geur maar Cleo vindt het heerlijk, haha. Ik probeer dus om haar niet mijn smaakpatroon op te dringen, ik vind het namelijk best wel jammer soms dat ik niet zo van vis hou. Dus, ik denk idd blijven proberen. En gewoon alles aanbieden dus ook olijven of augurkjes en kijken wat het doet 😉

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bij ons proberen we de kinderen te leren dat proeven een activiteit op zichzelf is en dat 'niet lekker' of 'vies' pas daarna komt. Je moet altijd eerst proeven om vast te stellen wat je ervan vindt. En als je dan (rustig, niet hysterisch) constateert dat je het niet lekker vindt, dan is dat ok. We vragen dan wel waarom niet en praten veel over eten en smaken. De kinderen zijn inmiddels 17 en 14, maar ze eten bijna alles. En ze proeven sowieso alles. Ook 'rare' dingen, zoals slakken of kikkerbilletjes.

@tweede
    Mijn man blijkt eigenlijk vooral zelf te twijfelen. In november een afspraak in Gent gemaakt voor eind februari en nu komt hij opeens met twijfels. Ik ben boos en verdrietig en ik weet niet wat ik ermee moet. Ik heb een sterke wens voor een tweede, maar bovenal voel ik me een beetje gepiepeld. Waarom liet hij me dan die afspraak in Gent maken en dagdromen over een tweede? Hij snapt niet dat ik daar zwaar aan til.

9. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hilly, wat naar, geen leuke opmerking van hem.. mannen .... ik snap er vaak niets meer van, net als je denkt dat je ze begrijpt. Totaal niet logisch van hem om je inderdaad een afspraak te laten maken, juist omdat het bij jullie toch ook wel wat meer is dan zomaar een kindje nemen, om jezelf te beschermen zou ik nu uitgaan van geen kindje tot alles duidelijk in kaart is gebracht anders blijf je steeds tussen hoop en twijfel, dan kan het alleen beter worden en niet slechter, heel naar en niet leuk van hem... mannen grrrr!!

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Voor dat jullie mij als vermist opgeven ;) ik ben er nog maar het zijn drukke dagen nu ml thuis met verlof is.

@cadeau voor de eerste verjaardag: ik zit te denken aan zo'n loopkar met blokken maar ik wacht eerst kerst af ;)

@lianne: wat goed dat Riff van de medicatie af is! Bij L komt er zo nu en dan ook nog voeding omhoog. Vooral als hij druk aan het springen is in de kinderstoel. Dan kijkt hij je erna met een vieze blik aan alsof hij ons de schuld wilt geven :p en de half uur "regel" houden we vast. Na het eten een half uurtje rechtop zitten en daarna kan er op de vloer worden gespeeld.

@niet lusten: ik ben een hele "lastige" eter geweest. Maar dat komt omdat ik van afwisseling houd. Daar deden en doen mijn ouders dus niet aan.. 1 dag in de week was het pasta, 2 dagen in de week aardappelen, groenten en vlees (en dan ooknog steeds hetzelfde recept en ingrediënten gebruiken), en 2 keer per week rijst of bami, zaterdag was zoek het maar zelf bij elkaar en 1 keer per 2 weken frietjes.
    Bij ml was het zo 'je moet het bord leeg eten anders mag je niet van tafel en krijg je geen toetje' gevolg: overgewicht tegen obesitas aan :$ sm kan niet koken, maakt alles tot prut, moet de dag van te voren je kip al braden voordat je de dag erna het in een sausje a la chicken tog nicht gooit.. en toch moet dan je bord leeg... nou, voeding is hier in huis nog een zwaar discussie punt.

@hilly: wat naar van je vent... eerst je een afspraak laten maken en nu zo doen :(

Hier: L blijft nu stevig staan, probeert te lopen maar twijfelt of hij dat wel gaat doen.
    Gisteren had L een hartverzakking veroorzaakt bij so.. L stond aan de salontafel en wilde weg.. Dus hij liet zich vallen op zijn pamperbillen en trok zijn hoofd in zodat hij zachtjes landde op de foam matten :D haha. So vonden het maar eng en ik zat er maar bij te grinniken :p

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Lianne, wat super zeg dat jij er vanaf is, echt fijn! J spuugt ook nog regelmatig, het wordt nu wel wat minder, en hij lijkt er ook geen last van te hebben gelukkig (ik soms wel, elke keer weer vieze kleren of een vieze vloer, maar het gaat vast snel over :D )
    Hilly, wat naar joh :( Zeker als je er zo mee bezig bent, en die afspraak al hebt staan. Lijkt me zo naar als je man niet wil, of twijfelt of hij wil :(
    Mimimama, knap dat hij al zo stevig staat!

J is weer lekker in de weer 's nachts. Vannacht van 00.15 tot 03.15 uur wakker geweest, daarna ten einde raad tussen ons in (wat ik niet fijn vind, omdat we dan zelf slecht slapen) en na 10 minuten weer in zijn eigen bed, toen was hij zo vertrokken tot kwart voor 7, toen was de dag begonnen.

Vandaag zijn eerste schoentjes gekocht. Niet dat hij al echt losloopt, gister voor het eerst 3 losse stapjes, maar daar blijft het bij. Maar in een goede kinderkleding/schoenenwinkel hadden ze uitverkoop, 60% korting, en ze hadden hele flexibele schoentjes, maat 20 paste hem al niet eens, maat 21 wel. Dus maar meteen gekocht. Hopen dat hij gaat lopen voor hij eruit gegroeid is :D

12. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lianne: Fijn dat hij van de medicatie af is! Altijd beter zonder al die troep in dat lijfje. En wow dat hij al op de bank kan klimmen! slim manneke. En dat over ademen, weet het ook niet. Devin ligt in zijn eigen kamer.

@riean: Hier ook een mannetje die met alles wil spelen behalve speelgoed. Haha 2 bakken vol met speelgoed maar nee meneer vind het leuker op de papierbak of het medicijnen mandje leeg te trekken.

@eten/proeven: Ik stop er hier bijna alles in als er niet bergen met suikers of zout in zit. Hij krijgt op brood soms sesamstraat fruitmoes of philedelphia. Had laatst amandelpasta geprobeerd maar volgens mij viel dat niet goed want hij had die middag hele vieze schijt. Wanneer hij een jaar is geweest ga ik hem wel alles laten proeven, en vaker geven als hij het niet lekker vind, heb echt geen zin in een moeilijke eter later.

@een tweede kindje: Hier beginnen we na een festival in juni waar ik graag heen wil. Vorige keer dat ik er was wist ik net dat ik zwanger was haha. Kaartje was al gekocht dus kon het ook niet meer afzeggen. Devin heeft dus z'n eerste festival al gehad. Vond het wel jammer dat ik erg snel moe was en snel een zere rug had. Heb dus veel gave concerten moeten missen.

@hier: Devin was er net weer bovenop met koorts en snotteren, begon het eergisteren alweer! Hij is echt al vaak ziek geweest met koorts vind ik zelf (denk al 4 of 5 keer) en hij krijgt nog wel BV ook nog. beetje vreemd. Eergisteren ook echt een nacht-from-hell gehad met hem. elke 45 minuten wakker en huilen. Niet meer in z'n eigen bed willen liggen, niet naast mij in bed willen liggen...nee alleen op mama's buik wou hij slapen. onnodig om te zeggen..maar mama had die nacht niet echt geslapen. Verrekte chagarijnig de volgende dag, wou hij z'n pap ook niet eten grrrrr dan zak er maar in! gelukkig was ik bij mn ouders, dus oma heeft de zorg maar op zich genomen zodat ik lekker nog een paar uurtjes kon slapen.
    Gisteren ging de nacht al een stuk beter, en hoop dat het vannacht nog wat beter gaat.

Bijten jullie kindjes ook overal in? Devin heeft me al meerdere keren in mn kin of neus gebeten. En zijn kusjes zijn heeeeerlijk nat :) Hij heeft al een keer los gestaan tussen de bank en de tafel en probeert het zelf steeds vaker te doen. Verder is het een vrolijkerd (als hij niet ziek is)

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    J lijkt wel permanent verkouden. Hij loopt alleen maar te snotteren. Koorts valt wel mee, maar de hoeveelheden snot zijn episch :D Ik behandel hem voor elke voeding met zoutoplossing, anders kan hij niet drinken en ademen tegelijk. De laatste twee weken hoest hij ook nog eens vreselijk...

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @onyx: L heeft zijn eerste concert ook al gehad, we wisten het net 1 week dat ik zwanger was.... en nu wordt hij nog heerlijk stil van de muziek van toen :p ik had het voordeel dat ik alleen in de ochtend weinig eetlust had en verder niet misselijk was.
    Wel leuk hoor, een tweede kindje :) daar wachten wij nog even mee, moeten eerst verhuizen want om nou 2 kindjes op 1 kamer te leggen dan past de commode er niet meer in ;)
    Wat goed van Devin dat hij zomaar los staat. Die nacht was wel erg bont zeg! :$

@ziek zijn: L heeft op een paar verkoudheden na nog niks gehad *klopt af op hout* maar wie weet krijgt hij nog een vloedgolf aan ziek zijn.

Hier: L heeft vandaag raar staan kijken..... papa, is dat wel papa? :D haha... en mama.... Ja ze ruikt naar mama maar er klopt wat niet aan haar...... Ml en ik hebben een nieuwe bril, totaal anders dan wat we hadden en dat is voor L hard wennen :D haha.
    L is verder een grote lachebek die graag ondeugende dingen doet. Sinds vandaag is hij de hele dag vrolijk. Wilt je steeds aan het lachen maken en vindt het leuk om te gaan staan en zich dan te laten vallen op zijn billen :D zo grappig om te zien. Stofzuigen is nog steeds een leuke activiteit.

15. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    @onyx, leuk waar ga je heen? Hier zijn de kaartjes voor best kept secret en zwarte cross al binnen. In 2014 was ik zwanger op best kept secret (daar ontdekt) Pinkpop en op sziget. Met 38 weken ook nog naar de hmh geweest voor een concert, wel zittend haha. Hele andere ervaring!

16. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Graspop metal meeting in belgiė

Devin kan ook leuk dansen en hupsen op metal haha heel schattig

17. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Anne hier ook! Ik heb ook meerdere metal truitjes voor Anne, te schattig als ze die aan heeft. M'n vriend houdt er alleen niet zo van dus de festivals ga ik niet meer heen. Ging wel altijd naar dynamo, wacken, Alcatraz, summer Darkness etc

18. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, van mij vandaag zonnige groeten vanuit Zwitserland. Cleo heeft haar eerste vliegreis erop zitten, ze deed het supergoed bij mij op schoot. Tijdens het starten en landen gaf ik haar bv, want ook zij is snotverkouden en ik was een beetje bang dat ze last van haar oortjes zou krijgen.
    En ik wet niet of het aan de andere lucht ligt hier, maar ze heeft voor het eerst in haar leven doorgeslapen van 20 uur tot 7 in de ochtend!!! Ik wist niet wat me overkwam, maar dat was echt ERG fijn! Helaas was de grote dan wel om 5.20 wakker omdat ze moest plassen en klaagde over hoofd- en buikpijn, maar ja, je weet waar je aan begint met kids, toch...?
    Nu even duimen dat dit niet even eenmalig was maar het begin van een trend, want de laatste tijd was het wel erg slopend met 2-3 keer eruit s'nachts en dan nog de dag om 6 beginnen...
    Ladies, ik wens jullie allemaal een fijn kerstfeest en heel veel plezier met familie, gezin en de kleintjes (die hopelijk de kerstboom laten staan- ML, grote dochter en schoonvader zijn er nu nog een boom kopen hier in zwitserland, en we hopen dat Cleo de kerstballen erin laat...)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,4 KB
      Weergaven:
      1
  19. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Lianne hoe gaat het met Riff zonder medicatie ? Hopelijk goed!

Zomersproet, heeeerlijk geniet van je vakantie !!Hoelang blijven jullie ?

Mimimama, is hij al gewend aan jullie transformatie hihi ??

20. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Goed.. hij spuugt wel aanzienlijk meer, maar nog geen zurigheid kunnen ontdekken gelukkig!
    Hij heeft er geen pijn van, alleen is het ontzettend vervelend voor hem. Zn ontlasting gaat nu ook beter gelukkig.
    Nu nog beter eten en beter slapen maar dat zal vanzelf ook wel goed komen.

Voor iedereen een fijne kerstdagen!

Deel Deze Pagina