Februari 2015 mama's Deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Set, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: hier toch nog 2 slaapjes. 1 in de ochtend van 1 uurtje en ij de middag is het dan 2 uurtjes. Als ik de ochtend slaap oversla, omdat het beter uit komt, dan slaapt L van 13.30 - 16.30. Opzicht ook wel fijn.

@set: dat heb ik ook steeds haha :D even poetsen en ineens is meneer wakker en heeft dan zoiets van wat ben je aan het doen?

2. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier slaapt hij 1 of 2x.. verschilt nog heel erg.
    Vandaag was hij half 6 wakker en toen half 1 weer in bed tot kwart over kwart voor 2.. en zal tussen half 7 en 7 er weer in liggen. Is dan rond deze tijd wel wat vervelend maar wil niet meer slapen.. meestal pak ik hem dan in de doek en gaat hij "helpen" eten koken wat hij geweldig vind.

maar meestal is hij rond 5 uur wakker en dan slaapt hij vaak tegen half/9 uur weer voor 3 kwartier.. en dan is hij rond 3 weer aan slapen toe.. maar op de een of andere manier lukt het hem dan niet meer.. en dan is savonds ook vaak een
    probleem..

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier wordt ze tussen 6-7 wakker en heel gevarieerd ligt ze tussen 7-11 weer in bed. Er is geen peil op te trekken, we volgen haar erin. Soms is het een half uurtje, andere keer is het gelijk 3 uur.
    Het scheelt heel erg of je met haar op stap gaat of niet. Bv naar zwemmen toe is het nooit een probleem om haar wakker te houden. Hebben we gedouched in het weekend (na de ochtendvoeding) wil ze altijd direct weer slapen.. Gek meisje
    In de middag slaapt ze wel vaak tussen 15-17. Soms verschuift dat ook wel.
    Ze heeft het ook echt nog nodig. Op kdv dagen slaapt ze een stuk minder (toch tummult?) en lijkt ze net zo'n duracell konijntje als ze thuis is. Zo rond 19h gaat ze naar bed en tukt dan de hele nacht door.

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    zo de taartjes zijn gebakken..
    De griekse yoghurt hangt.
    morgen verder en dan kan Riff lekker smullen van zijn taarttitjes!

Riff zegt nog maar weinig woordjes maar titje kan hij al heeeel goed zeggen... verslaafde haha.

wij waren vandaag ook hij de HA ter controle. Zn oren en longen zijn prima.
    Gezien hij nog steeds maar een paar hapjes eten wil en zn keel/oorontstekingen van de afgelopen tijd zouden zijn amandelen te groot kunnen zijn.
    mocht hij nu op korte termijn weer keel/oorontsteking krijgen dan wil de HA toch doorverwijzen na de KNO-arts om ze eventueel al te laten verwijderen. Het scheelt dat ik nog volop BV geef en hij het daar nog zo goed op doet. Als zn groei echt gaat afbuigen sowieso na KNO-arts.

5. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oef zomersproet, dat is even schrikken! Wat je ook kiest, het zal een goede overwogen keuze zijn en wens je succes met wat je ook doet.

Goblins: jee wat een klote baas zeg! Hopelijk gaat het beter als je met zijn baas hebt gebabbelt. En leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!

Slaapjes: hier een beetje afhankelijk van hoe laat hij er 's morgens er uit gaat. Maar als ik 7 uur aanhoud, gaat hij tegen 10 uur weer naar bed, soms slaapt hij maar 1 uur, soms 2... maar er zit altijd tussen wakker worden en volgend slaapje 3 uur. En dan gaat hij tegen 19 a 20 uur 's avonds weer naar bed. Hij zit nu weer in een sprongetje dus het slapen gaat iets minder goed.

Devin zwaait nu en geeft luchtkusjes. Ook loopt hij af en toe wat stapjes los *trots*

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @slapen: vandaag toch maar 1 slaapje gehad. L wilde vanmiddag niet slapen. Voordeel was wel.. om 19.30 gaan douchen en om 20.05 sliep hij :D

@lianne: fijn dat de ha zo kordaat is. Dan weet je waar jullie aan toe zijn.
    Morgen draait hier de oven op volle toeren om een cake te bakken. Jan L ook lekker smikkelen.

@onyx: wat leuk, luchtkusjes :D En ook al wat stapjes los! L komt wel eens je een kusje geven maar dan steekt hij zijn tong uit om je wang af te likken, de gekke jongen :D haha.

Hier: ik heb nog steeds last van mijn lippen :$ mooi excuus om ijs te eten haha :D
    Vanavond had ik L in mijn eentje onder de douche gezet. Was nodig ook... pasta in je haren wrijven voor als er moeilijke tijden komen :p Hij vond het geweldig. Mama zichzelf even snel deed wassen, spetteren en toen ik me had afgedroogd, trok L de stop eruit..... en toen het water weg was, ging hij een poging doen om te spetteren maar ja, zonder water lukt dat niet :D haha. Hij was echt opzoek naar het water de grapjas :D En daarna de badjas aan.. dat wilde hij niet totdat hij zag dat ik ook de badjas aan had.. mama na apen ;)

7. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Tadaaa taartje voor Riff:D

8. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @lianne: hahaha :D ik val van mijn stoel van het lachen :D wat een geweldige taart :D dan heeft Riff zijn titje :p
    Ik heb een marmer cake gebakken vandaag. Vanille aan de buitenkant en chocolade aan de binnenkant.

Hier: pff... T is maar een fase... maar L schreeuwt al de hele dag. En als ik boos zeg dat is niet leuk, begint hij me uit te lachen. Ach ja, het houd me bezig ;)

9. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Haha Lianne ben benieuwd of hij precies het tepeltje op gaat zoeken hihi plaats je nog een foto als dat gebeurt hahahha Heel leuk!!

Hoe is het met de rest, Zomersproet een goed gesprek gehad ? Goblins van harte gefeliciteerd en laat je niet gek maken!!

Slaapjes hier overwegend 2 slaapjes ochtend en middag maar soms wilt ze niet

10. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nola heeft haar eerste stapjes gezet....... van papa naar mama 3 los gezet.

Nou ben benieuwd voordat ze los gaat. Mijn oudste liep 1 week na haar verjaardag goed los!

O en ik ben tante geworden gisteren van Cis 2400 gram inimini hé?!

11. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeders van 2, gefeliciteerd!

Yasmientje, dank je voor de vraag, maar dat praten valt hier tegen. ML vindt dat hij er weinig over hoeft te zeggen omdat zijn stelling toch duidelijk was: 'ik -wil-ab-so-luut-geen-derde!' Hij zegt 'ik wilde al geen tweede en die kregen we omdat jij dat wilde. Wat denk je dan, dat ik nog een derde wil???' Ik zei dat ik ook geen derde wilde maar dat het nu natuurlijk niet zo eenvoudig zit, en hij vindt wel. Toen ik zei dat ik niet weet of ik het weg kan laten halen en dat ik daar echt moeite mee heb zei hij dat we dan echt een probleem hebben . 'Ik wil geen kind meer. Punt uit. '
    Nou, dat was ons gesprek van donderdag avond. En ik vind het heel zwaar want het ligt nu bij mij. Ik zei toen nog dat ik dan maar hoopte dat het niet goed zit en dan maar vanzelf weggaat omdat ik anders ook even niet wist. Hij vindt het gewoon te veel stress, zijn woorden. En hij heeft er ook geen probleem mee om een abortus te laten doen. Nee, want ik moet er natuurlojk doorheen.
    Ik wil niet zeggen dat ik 100% voor houden ben , ik ben bang en onzeker en weet dat het heel heel heftig wordt met twee zo dicht op elkaar. Ik weet ook niet of ik dat aan kan, vooral zeker niet zonder steun van ML. Ik schrik alleen van dat hij er helemaal niet mee zit om het kindje weg te laten halen terwijl het er eigenlijk een wonder is dat ie er ueberhaupt zo ver is gekomen. Ik heb daar best respect voor.
    Zeer waarschijnlijk zal het kind dus niet worden geboren. En daar wordt ik best emotioneel van ook al moet ik niet denken aan nog eens 33 weken zwangerschap, bevalling etc. maar Ik ben bang dat ik er straks emotioneel mee zit. En ook kwam in me op wat mijn kinderen wel niet zeggen op een dag als ze horen dat er nog een broertje of zusje zou zijn geboren.
    Ik ben heel onzeker en bang, emotioneel maar dit is iets dat ik niet alleen kan en mag bepalen. En zijn mening is dus duidelijk.
    Woensdag maar weer eens naar de gyn.

12. moedersvan2

moedersvan2 Bekend lid

6 apr 2015
    582
    0
    0
    NULL
    NULL
    O wat vreselijk!

Kijk weet je waar ik aan denk.....wat als je het zou houden en het kindje is niet gezond....of het is een huilbaby....o god wat dan?! Want dan kan je er donder op zeggen dat hij het niet trekt dan krijg je ruzie tot en met! Want hij zegt dan.....IK WILDE GEEN DERDE!

O je zit echt in echt rot positie!

13. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Moedersvan2 gefeliciteerd met de inimini!

Zomersproet
    Jeetje wat een gigantische rot situatie!
    Ik meende te hebben gelezen dat je al eens eerder een abortus hebt laten doen? Zo niet.. excuses.. en beschouw hieronder dan als niet geschreven.
    Je weet wat een abortus inhoud,zowel lichamelijk als geestelijk. . Kun je dat weer over t hart verkrijgen?
    persoonlijk zou ik t geen 2e keer kunnen..
    Ik vind het niet erg charmant van je man dat hij alles bij jou neerlegt! Jullie zijn toch beide verantwoordelijk voor wat je doet.. dat jij je hebt laten steriliseren en het ondanks dat toch raak is wil niet zeggen dat jij het dan ook maar alleen moet dragen!
    Wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke periode.. dikke knuff

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @moedersvan2: gefeliciteerd! Wat een ienieminie is Cis. Ik vond mijn boefje al ienieminie met 3025 gram ;)

@zomersproet: wat rot zeg! Ik hoop dat je man bij draait en in ziet dat het echt een wonder is!
    Ik heb als kind (on)bewust de ruzie tussen mijn ouders meegemaakt vanwege het derde kind, wat ook onverwacht zich meldde. Al kwam dat door niet op de juiste manier de pil gebruiken. Mijn vader zei toen 'ja, die trekken we ook nog wel groot' terwijl mijn moeder twijfelde. Uiteindelijk is de derde er gekomen. En totdat ik uit huis ging, 10 jaar geleden, hoorde ik tijdens ruzies 'jij wilde dat kind erbij, niet ik!' En 2 uur later dat kind dan verschrikkelijk verwennen. En het dan gek vinden dat de kinderen onderling ook zeggen 'jij hoort niet bij ons in het gezin' Ik hoop dat het bij jullie nooit zo gaat lopen, maar wat ik hiermee wil aangeven is dat jullie meiden het zeker kunnen aanvoelen.

Hier: wat een lol was het bij de kapper! L was helemaal weg van alle vrouwelijke aandacht. Hij had bij de kapster de haar klip gevonden aan het schort en daardoor bleef hij heerlijk rustig zitten en zijn de eerste lokken eraf. En omdat hij morgen jarig is, was de knipbeurt gratis :D mooie mee valler. En morgen is het dan tijd voor het feest :) straks nog even het huis versieren.

15. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Jeetje Zomersproet, wat een rotsituatie. Je hebt al eens abortus laten doen, dus ben je al op de hoogte van wat ik nu ga zeggen. Maar laat nooit abortus plegen als je er zelf niet achter staat. Ik denk dat je het je man voor eeuwig kwalijk zal nemen.

Ik vind het trouwens wel erg kortzichtig dat hij alles bij jou neerlegt. Heel veel sterkte in deze ontzettende moeilijke periode.

16. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie dames!
    Ja, ik heb inderdaad 18 jaar geleden een abortus gehad. Toen was het letterlijk de eerste nacht met ML dat het misging. Ik zat midden in mijn studie en kende hem nog maar nauwelijks. En hij woone in Duitsland en ik in een piepklein kamertje in Amsterdam. Ik dacht toen het even heel stoer in mijn eentje te doen, dus ik had niemand mee naar die kliniek. En ik vond het echt verschikkelijk en lag daar in die kamer na de ingreep met nog een stuk of 3 meiden die allemaal net die ingreep hadden gehad, en ik dacht, dit doe ik echt NOOIT meer! Heb er best lang mee gezeten, vooral toen bleek dat we na een jaar nog steeds samen waren en ik me afvroeg of het misschien toch in ons leven had kunnen blijven. Waarschijnlijk waren we in het geval ik het kind had gekegen niet eens meer samen geweest, is toch een heftige situatie voor een jong stel dat elkaar net kent. En vooral hij was nog zo'n groen jochie (hij is een jaar jonger en was 23, maar ja, je weet wel, meiden zijn op de een of andere manier toch verder dan jongens...)
    Nou, gelukkg is het allemaal anoniem hier, dat soort dingen vertel je normaal ook niet tegen idereen natuurlijk, pfff...
    Maar ja, het maakt dus even duidelijk waarom ik er zo over twijfel. En ik sta gewoon versteld dat hij dat niet heeft, dat gevoel van respect voor het leven dat wr groeit.

Moeders, natuurllijk is het link, stel het kind is ziek! Daar zit ik natuurlijk ook aan te denken. Een aantal dingen kin je natuurlijk testen, en dat zou ik zeker doen, maar 100% zeker weet je dat nooit.
    ML is lief met de kinderen en heeft alles voor ze over, maar hij is niet zo'n papa die ze even mee naar de speeltuin neemt of leuke spontane uitstapjes plant zoals andere vaders in onze vriendenkring. Bij ons was (en ben) ik altojd degene die dingen omderneemt. En ja, hij gaat natuurlojk ook wel eens mee als ik zeg, laten we naar het zwembad gaan of naar de kinderboerderij. Maar hij is niet degene die het initieerd en hij zou ook nooit alleen met ze gaan. En hij gaat ook elke zaterdag met de oudste naar de zwemles, dus hij doet wel iets natuurlijk! Maar ik bedoel van die gezellige dingen, programma met de kids in plaats van op je luie stoel te hangen, daar heeft hij wat moeite mee.
    Ik weet dus dat het met een derde erbij zeker zwaar wordt voor me, want hij zal dan natuurlojk niet ineens veranderen in een mega ondernemende vader. En dat vind ik dus moeilijk, en weet ik niet of ik dat ga trekken.

Minimama, wat erg, die gesprekken tussen je ouders! En dat jullie dat als kids moesten aanhoren. Echt onverantwoord!!! Niet zo vreemd natuurlojk dat jij dan een betje gespannen relatie hebt met je ouders!!

Nou, op de een of andere manier zullen we hier uit komen. Ik ben het eens met wat sommigen van jullie zeggen, dat hij het makkelijk allemaal een beetje bij mij neerlegt. Hij had immers ook de sterilisatie kunnen ondergaan, maar dat kwam hier eigenlijk nooit op als onderwerp. Ik snap ook wel een beetje zijn machtelooshwid. Hij kan natuurlijk helemaal niets doen nu. Het ligt bij mij, en misschien dat hij juist daarom zo stellig reageert.
    Ik weet het ook niet.
    Sorry dat ik jullie hier met mijn problemen zo lastig val hoor. Ik zal me een beetje inhouden. Woensdag is de afspraak bij de gupyn met echo. Misschien lost het zich allemaal vanzelf wel op, mocht er geen kloppend hartje te zien zijn.

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Beste Zomersproet, wat vreselijk moeilijk! Ik kan me niet voorstellen wat er allemaal door je heen moet gaan..

Ik weet niet of je je man kunt vergeven als je zou besluiten het weg te halen? Mij bekruipt het gevoel dat je of alleen verder gaat met 2 of alleen verder met 3 kindjes... :( Tenminste, dat zou bij mij zo zijn ben ik bang...

Sterkte!

18. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje zomersproet wat een verschrikkelijke situatie.
    Beide keuzes zijn verschrikkelijk moeilijk. Vind het wel echt heel erg hoe je man reageerd! Erg makkelijk van hem om zo te denken hoor. Jeetje alsof dit zo makkelijk voor jou is. Pfff nou wat je ook beslist, heel veel sterkte er mee! Ik leef met je mee :(

19. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Zomersproet, belangrijkste kijk naar wat jij wilt, het is jouw lichaam jouw toekomst, al zouden jullie uit elkaar gaan - moge God het behoeden- vanwege het houden (dan zou hij er waarschijnlijk een punt achter zetten) of het weghalen (en dat je niet meer met hem samen kan leven en ermee wilt stoppen) de 2 rampscenario's lange termijn, je vent kan je terug krijgen/nemen maar de kleine niet, dus als jij stiekem de kleine toch wilt houden, denk dan na wat je in rampscenario man weg zou doen, trek je dat ? is het haalbaar ? je hebt een oudere dochter die je wel kan helpen en wat ik lees doe je al een hele boel alleen dus niet onmogelijk denk ik ? Wat ik bedoel te zeggen, stippel de rampscenario's uit, hij kan bij je terugkomen als jij dat wilt in het geval dat hij ervoor kiest dan een einde aan jullie relatie te breien, de kleine kan je echter niet terug krijgen, dus kies aub alleen als je zeker weet dat je het aankunt en belangrijkste aanwilt!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik sterk het vermoeden heb dat het een gezonde plakbeeb is vraag me niet waarom

20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Aangezien wij straks, met 2 kinderen, onze hond niet meer mee kunnen nemen in de auto, hebben we gisteren een andere auto gekocht.

We hebben onze BMW 320 uit 2010, ingeruild voor een Ford Focus station uit 2012. Mijn man kon nog geen afscheid nemen van zijn geliefde BMW, maar met die auto hebben we straks ruimtegebrek. Dit is onze nieuwe auto:

Bekijk bijlage 490744

Deel Deze Pagina